Archief - Pro anorexia bewegingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tjampie

Legacy Member
aXl_ zei:
als ik morgen een site maak over: met skilatten achter een wagen getrokken worden tegen 100km/u over asfalt met kiezels en een vervaarlijke kuil achter de bocht, dan is degene die dat na doet ook dom, maar moeten ze dan mijn site verbieden?

zolang je, je medemens niet hindert met je gedrag doe je van mij part wat je niet laten kan :)

Vind ik een totaal onzinnig voorbeeld. Het gaat hiet over een totaal ander onderwerp. Magerzucht is een maatschappelijk probleem aan het worden. En zij wakkeren dat nog meer aan. IK denk dat jouw aangehaald voorbeeld niet echt een maatschappelijk probleem is.

Iedere keer keren we terug op discussie van solidariteit en geen solidariteit. Dus links of rechts.

Bart Religion

Legacy Member
tjampie zei:
Vind ik een totaal onzinnig voorbeeld. Het gaat hiet over een totaal ander onderwerp. Magerzucht is een maatschappelijk probleem aan het worden. En zij wakkeren dat nog meer aan. IK denk dat jouw aangehaald voorbeeld niet echt een maatschappelijk probleem is.

Iedere keer keren we terug op discussie van solidariteit en geen solidariteit. Dus links of rechts.

roekeloos rijgedrag ook :p één dat véél groter is dan magerzucht trouwens

Virz

Legacy Member
IMO verbieden die sites.
vrije meningsuiting.. goed, maar dit.. meisjes aanzetten tot het misbruiken van eige lichaam. Das geen freedom of speech maar een soort van 'propaganda' van wss 1 iemand die achter zo een site zit.

White power sites zijn hetzelfde, 1 iemand die berichten uit de krant kiest waarin weer een blanke is misbruikt door nen allochtoon.
En er zijn er idd die er in geloven, daarvoor zijn die mense niet achterlijk.. kunne nog redenen zijn waarom ze zich hieraan late vangen. Wat ik dus wil zeggen is dat sommige mensen tegen henzelf moeten beschermt worden!
Vrije meningsuiting is volgens mij nogaltijd een middel bedoelt voor positieve doeleinde.. en deze sites helpen niemand, hebben geen doel, bevatten Niets positief! Weg ermee

tjampie

Legacy Member
bartreligion zei:
roekeloos rijgedrag ook :p één dat véél groter is dan magerzucht trouwens

Idd, maar ik ben als links rat van overtuigd dat de mens goed is. En dat mensen geen meningen propageren die slecht zijn. Ik ben heel naïf in dat soort zaken.

Het is ook eerder een persoonlijke kwestie dan alleen een mening. Ik heb al met lede ogen moeten hoe vooral meisjes psychologisch leiden onder magerzucht en dan vind ik het maar al te absurd dat ze ophemelen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
ook juist die reportage gezien, hier staat er nog ergens een topic over, als ge da zou wille lezen. (edit: heeft iemand hier dus al vermeld :))
mja keb daar mijn mening gegeve, dus kgaan ni hier nogis uitgebreid doen :p
schandalig, zou moete verbode worde, zoals de pro-zelfmoord sites.
de opvatting van 'levensstijl' is ziek en zou écht ni gepromoot moete worde.

Bubba

Legacy Member
tjampie zei:
Idd, maar ik ben als links rat van overtuigd dat de mens goed is. En dat mensen geen meningen propageren die slecht zijn. Ik ben heel naïf in dat soort zaken.

Het is ook eerder een persoonlijke kwestie dan alleen een mening. Ik heb al met lede ogen moeten hoe vooral meisjes psychologisch leiden onder magerzucht en dan vind ik het maar al te absurd dat ze ophemelen.

Die zijn gestoord dusja... Allé gestoord is misschien een zwaar woord, ze zijn psychologisch niet 100% in orde. :D

Gestoorde euhm sorry, mensen die psychologisch niet in orde zijn gade toch ni kunnen helpen. Wa gade dermee doen? Na ne psychiater sturen zoda ze NOG zotter buiten komen?

Xx TuuR xX

Legacy Member
BuBbA zei:
Die zijn gestoord dusja... Allé gestoord is misschien een zwaar woord, ze zijn psychologisch niet 100% in orde. :D

Gestoorde euhm sorry, mensen die psychologisch niet in orde zijn gade toch ni kunnen helpen. Wa gade dermee doen? Na ne psychiater sturen zoda ze NOG zotter buiten komen?
gij snappet echt nie,e

Bubba

Legacy Member
Xx TuuR xX zei:
gij snappet echt nie,e

Ik snap inderdaad niet waarom je zoiets als dit al gaat verbieden.

Reclame pro chocolade => verbieden want het is ongezond!
Reclame pro mcdonalds => verbieden want het is ongezond!
...

De regering moet is stoppen met zo betuttelend te zijn en alles te verbieden wat misschien wel is gevaarlijk kan zijn. Geef het volk toch zelf eens de plicht om uit te maken wat wél en wat niet kan.

HashQ

Legacy Member
iedereen vergeet ier precies dat anorexia een ziekte is en niet zo zwaar het dom zijn van die meisjes...

Bubba

Legacy Member
Time^- zei:
Het gaat over die ervoor. Waar je naïviteit gelijksteld aan een gebrek aan intelligentie.

En wie zijde gij om dat naïviteit te noemen?

Iemand die er bewust voor kiest om zichzelf zo'n dingen aan te doen, wetende dat het extreem slecht is voor je gezondheid en dergelijke is niet naïef maar dom.

Feignasse

Legacy Member
Time^- zei:
Als je dit verbiedt wordt over een paar jaar de lijn nog wat verder gelegd, en dan nog wat verder, en dan...

Inderdaad.


Trouwens, "maatschappelijk probleem"...
't Was zeker in Koppen :ironic: ?

NotoriousP

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Nee dat doen ze niet, maar ze brengen wel veel mensen hun gezondheid in gevaar.
Vooral door het gebruik van valse foto's vergroten ze de onveilighied nog meer.
Naieve mensen hun gezondheid is altijd in gevaar... je kan mensen niet voor hun eigen domheid beschermen.

tjampie

Legacy Member
BuBbA zei:
Ik snap inderdaad niet waarom je zoiets als dit al gaat verbieden.

Reclame pro chocolade => verbieden want het is ongezond!
Reclame pro mcdonalds => verbieden want het is ongezond!
...

De regering moet is stoppen met zo betuttelend te zijn en alles te verbieden wat misschien wel is gevaarlijk kan zijn. Geef het volk toch zelf eens de plicht om uit te maken wat wél en wat niet kan.

Eerst en vooral is chocolade en mcdonalds niet zo ongezond. Het is ongezond als het extreem gaat. Als een chocolade bedrijf zal zeggen dat je iedere dag een halve kilo pralines moet opeten, zal dat bedrijf op de vingers getikt worden.

De overheid heeft volgens mij nog altijd de functie mensen te beschermen tegen zaken die extreem ongezond zijn.

Tha_nOn

Legacy Member
BuBbA zei:
Jij bent waarschijlijk zo'n anti-vrije-meningsuiting dame? :rofl:


en waarom zou ik dat zijn? ik vind het belachelijk dat gij denkt dat iemand die zich laat inspireren door zo'n site enkel nog goed zou zijn voor bandwerk


op zich kunt ge die site's niet verbieden en echt gezond zijn die site's niet, maar zolang het site's zijn die geen zelfverminking prediken en anorexia niet als dé levenstijl laten zien (meestal staat er op die sites wel zelf dat anorexia gevaarlijk kan zijn enal) heb ik er niet echt iets tegen (allé jawel:p maar ze moeten daarom niet weg)

face it, meiskes die gezond zijn van gedachten al willen ze vermageren zullen geen anorexia krijgen van zo'n site, maar meisjes in hun puberteit en zeker als ze al veel hebben meegemaakt thuis enzo, zijn veel makkelijker beinvloedbaar
en dan is het maar aan de ouders om op te merken op wat voor site hun kind bezig is, en op tijd aan de alarmbel te trekken
(anyway, van zodra iemand aan anorexia/boulemie denkt en er een start mee maakt is het vaal al te laat imo)

Time

Legacy Member
tjampie zei:
De overheid heeft volgens mij nog altijd de functie mensen te beschermen tegen zaken die extreem ongezond zijn.
Tenzij het algemeen aanvaard wordt en ze er massaal taksen op kunnen aanrekenen. ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan