Archief - pistache nootjes = kanker

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S.conceiçao7

Legacy Member
vroeger zeiden ze op mijn school, da je daar kanker van kreeg :s

zou me toch nogal verwonderen, want anders zouden ze da toch niemeer verkopen hé :puke:
anyhow, ik hoor da nog steeds van verschillende mensen, nu is de vraag: vanwaar halen die dat :s

is da een "urban legend" ofzo :help:

boogje

Legacy Member
Je krijgt van 101 dingen kanker, dus maak u daar geen zorgen over. (Zolang je niet constant sigaretten gaat roken;) )

kil911ler

Legacy Member
Ge zet nog maar 1 stap op straat en ge hebt al kans op kanker... lig daar gewoon nie wakker van jong...

Dirty_Col

Legacy Member
Tja ge moet van iets sterven eh. In appelzaadjes zit er wel zyklon-b :p ge moet er dan natuurlijk wel gigantisch veel eten om er aan te sterven natuurlijk, en ze moeten nog verpulverd zijn ook :unsure:

Trouwens: van Avenged Sevenfold en Trivium krijg je ook kanker :)

tb-303

Legacy Member
Das geen zever maar moet genuanceerd worden, er KAN een soort schimmel ontstaan op die nootjes die zou kunnen kankerverwekkend zijn ja, ben te lui om te gaan opzoeken maar dat zal hier niet lang duren voor dat iemand dat wel doet :)

Is al meermaals in nieuws geweest laaste jaren dat er in 1 of ander warenhuis pistache noten uit de rekken moesten.

Dus aan diegen die subiet beginne te flamen, zoek zelf eens VOORDAT het doet dat alles zever is!

ps: alez toch eentje , kan het niet laten voordat ik ook een scheven word genoemd :)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=dmf25012006_059

Alstublieft....

Margeitje

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
then i would day piecefully :amen: :bow:

Ge gaat dood in stukjes ? :unsure: (de "day" zal ik maar als typo aanzien ^^)

En mijn mama heeft ook al zitten panikeren over pistache nootjes (da komt hier nie meer binnen :( ), then again die panikeert van 't minste

Epyon

Legacy Member
hitman47 zei:
van frieten krijg je ook kanker
Dat is zo ja, komt door het acrylamide dat tijdens het bakproces gevormd wordt. Vorming van acrylamide kan je vermijden door je frietjes goudgeel en niet bruin te bakken.

Natuurlijk is acrylamide 'mogelijk kankerverwekkend', zoals duizend-en-één andere dingen, dus minder frietjes ga ik er alvast niet door eten :p .

metaphore

Legacy Member
fritjes eerst laten weken in lauw water zou ook helpen...

maar pff houdt u daar mee bezig :)
acrylamide zit evengoed in koeken, chips, chocolade, ...

HighWire

Legacy Member
Als ek daarvan kanker zou krijgen zou ek nu al dood zijn, hoeveel ik er daar ni van eet... (of at destijds toch)

EternalSilence

Legacy Member
der is onlangs gebleken dat je van een bekende zoetstof die in allerhande frisdranken zit, dat dus zelf bij kleine hoeveelheden per dag het kankerverwekkend is.

:x
de dag vandaag krijgde van alles kanker, de aarde doordrenkt van de dioxine, water vervuilt door overvloedige bemesting vind het land, ...

?therapy?

Legacy Member
Soja helpt tegen kanker dacht ik ^^
mjah, pff er zijn zoveel dingen die kankerverwekkend zijn

metaphore

Legacy Member
aargh
nie weer da aspartaam gedoe
tot op heden is nog altijd nix bewezen rond aspartaam
(der zijn al duizenden onderzoeken gedaan en ze hebben nog nooit kunnen besluiten dat het kankerverwekkend is)

Aspartaam wordt gewoon achtervolgd door een fout opgesteld italiaans onderzoek waaruit bleek dat het wel kankerverwekkend is, maar het onderzoek was volledig fout opgesteld (controlepopulatie etc) dus ze hebben toch moeten besluiten dat het resultaat van het onderzoek 'niet bewezen dat het kankerverwekkend is' was.

Nightfall

Legacy Member
Epyon zei:

Is ook al grote reden voor migraine te krijge :P

alles op aarde is een reden om minstens 3 ziektes te krijgen wrs. Zou me niet verbazen dat ik vingertopkanker krijg door kleine deeltjes die van mn toetsenbord op mijn vingers blijven steken...

Schuim van afwaswater is ook kankerverwekkend. Mss best een topic maken "idiootste kankerverwekkend product" zullen wrs wel verassende dingen bij zitten =)

Babs

Legacy Member
Yay, nog iets voor op de "ik krijg daar kanker van" lijst :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan