Archief - Picknick ideeën

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kurobu

Legacy Member
ontspanning komt toch enkel maar de kwaliteit van u leven ten goede ?
en waarom mag dat geen geld kosten ?
als je het geld er voor hebt ?

dus jij koopt zeker nooit een bmw, mercedes of volvo of andere wagen uit deze prijsklasse ?

Huasheng

Legacy Member
Kurobu zei:
ontspanning komt toch enkel maar de kwaliteit van u leven ten goede ?
Ja, ontspanning, ja.
Een simpele picknick heeft ook z'n charme. Een chique picknick is niet 'meer' dan een simpele.
Een picknick is idd ook ontspanning. Maar toch ... mijn interpretatie van 'levenskwaliteit' is gewoon wat anders. Dus ja, in zekere zin gaat die picknick bijdragen tot levenskwaliteit, maar in een andere zin toch weer niet. 't Is moeilijk uit te leggen.

Kurobu zei:
en waarom mag dat geen geld kosten ?
Zoals ik al zei: ik heb er niks op tegen als iemand zo'n picknick houdt.

Kurobu zei:
dus jij koopt zeker nooit een bmw, mercedes of volvo of andere wagen uit deze prijsklasse ?
Geen idee. Ik kan nog niet eens autorijden.

LeSec

Legacy Member
Huasheng zei:
Internet, tv, gsm, etc zijn voor vele mensen een dagelijkse bezigheid. Picknicks voor sommige mensen ook? :oink:

Je kan wel nagenieten van een goeie picknick, maar 't is daar niet waarover ik het had/heb. Ik had het over het gebruik ervan: gsm, tv, etc gebruik je regelmatig, picknick ook? :oink: (Deze vraag komt eigenlijk op hetzelfde neer als m'n vraag in vorige paragrafe.)

Je kan dat geld nu eenmaal wel voor iets anders gebruiken. Zoals iemand al zei: het kan 20 euro kosten. 20 euro is niet niks (tenzij het geld op je rug groeit).


Ik gaf gewoon mijn mening in deze thread. Toch niks mis mee?
Ik heb er niks op tegen als iemand zo'n picknick wilt houden, waarom zou ik?
Ik wou met m'n reply enkel maar zeggen dat het simpel ook kan.


Lol, niet overdrijven, hé. Ik drink geen wijn!


Ja, maar het hoeft daarom nog geen 20 euro te kosten. Simpel heeft ook z'n charme.
En 't is niet omdat je het in je leven doet, dat het sowieso gaat bijdragen tot je levenskwaliteit. Ik zal gewoon een andere interpretatie hebben van de term 'levenskwaliteit' dan de meesten hier :)

Ik zei dan ook in praktisch elke thread da ge het u moet kunnen permiteren hé.
Het kan simpel, ma het hoeft toch ni simpel? Als gij er u geld wilt aan geven, wa ist probleem dan?

En met iedereen drinkt wijn bedoel ik da het niet enkel nen drank is da voor de superrijke mensen is weggelegd hé, jan modaal drinkt wijn.

En idd ge hebt gwn een andere visie :) welke ik ten zeerste respecteer! En ik kan er ook wel inkomen dage zo over die dingen denkt, ma tkan ook anders :p

Kurobu

Legacy Member
Huasheng zei:
Ja, ontspanning, ja.
Een simpele picknick heeft ook z'n charme. Een chique picknick is niet 'meer' dan een simpele.
Een picknick is idd ook ontspanning. Maar toch ... mijn interpretatie van 'levenskwaliteit' is gewoon wat anders. Dus ja, in zekere zin gaat die picknick bijdragen tot levenskwaliteit, maar in een andere zin toch weer niet. 't Is moeilijk uit te leggen.


Zoals ik al zei: ik heb er niks op tegen als iemand zo'n picknick houdt.


Geen idee. Ik kan nog niet eens autorijden.

tuurlijk heeft dit zijn charme.. en 20 euro is toch simpel gelovek voor een picnick ?

krespecteer dat ge een andere opvating hebt over levens kwaliteit.
maar imo is het toch zo dat ontspanning die enkel ten goede komt. welke opvating je er ook verhebt. werken heeft voldoening... maar ontspaning na het werken toch ook ?

Stimpy

Legacy Member
als ze u leuk vindt gaat ze niet voor u vallen omdat ge nen dure picknick geeft e

Huasheng

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Ik zei dan ook in praktisch elke thread da ge het u moet kunnen permiteren hé.
Het kan simpel, ma het hoeft toch ni simpel? Als gij er u geld wilt aan geven, wa ist probleem dan?
Er is geen probleem :p

The_Messenjah zei:
En idd ge hebt gwn een andere visie :) welke ik ten zeerste respecteer! En ik kan er ook wel inkomen dage zo over die dingen denkt, ma tkan ook anders :p
Vandaar m'n reply: iedereen begon over welke soort kaas, wat voor brood, wijn, etc. Terwijl je het ook gewoon kan doen met een lekker broodje uit de Panos :) De sfeer geef je er zelf aan, hé.
Ik heb liever het simpele, ook vandaar m'n reply :)

Huasheng

Legacy Member
Kurobu zei:
tuurlijk heeft dit zijn charme.. en 20 euro is toch simpel gelovek voor een picnick ?
Ja en neen.
Ja : 20 euro is idd geen fortuin.
Neen : Ik krijg niet bepaald veel zakgeld, dus dat zou een behoorlijke hap zijn uit m'n spaarcenten.
't Is zoals Terrorist_Hell zei:
Terrorist_Hell zei:
edit: de mcdonalds is dan nog 'vrijer' dan 'n chique restaurant, dus ik zou m'n vriendin daar eerder mee naar toenemen. Plus, ik bespaar er geld mee. En nu ga 'k op m'n kop krijgen omdat ik m'n vriendin iets ontzeg, but you know what, she doesn't care!
Ik bespaar er geld mee, maar daarom ontzeg ik hem toch niks?

Kurobu zei:
krespecteer dat ge een andere opvating hebt over levens kwaliteit.
maar imo is het toch zo dat ontspanning die enkel ten goede komt. welke opvating je er ook verhebt. werken heeft voldoening... maar ontspaning na het werken toch ook ?
Uiteraard doet ontspanning na het werk het leven ten goede. Da's ook nodig, imo.
Maar toch, werken geeft niet voor iedereen voldoening. Bijv. mensen die totaal niet graag hun werk uitvoeren, of gewoon totaal niet graag werken. Echt voldoening geeft werken dan niet. Maar dan wel de ontspanning achteraf. (--> beetje offtopic, I know)
'k Ga ermee akkoord dat ontspanning bijdraagt tot levenskwaliteit, maar 'k versta onder die term nog juist iets anders, iets meer.

Maar 't is gewoon, zoals Terrorist_Hell zegt (om hem weer te quoten :p ):
Terrorist_Hell zei:
Wat is in godsnaam een geslaagde picknick? Toch wel 't gevoel dat je er beide aan had zeker, en niet de attributen?
Wijn, soorten kaas, soorten brood, soort bestek, soort kaars(en), soort muziek, etc = attributen (imo).

Terrorist_Hell

Legacy Member
Tja, wat kan ik daaraan toevoegen :p Btw, 20 euro voor eten is veel geld. Ge hebt er niks aan over uiteindelijk, ook geen herinnering. Geef 't geld uit aan 'n boek, 'n film, etc. en ge krijgt onmiddelijk 'n herinnering. Ik herinner me wel de situaties rond het eten.

LeSec

Legacy Member
Huasheng zei:
Wijn, soorten kaas, soorten brood, soort bestek, soort kaars(en), soort muziek, etc = attributen (imo).

Ja, ma die attributen kunnen het gevoel dage beiden hebt aan de picknick doen wijzigen.
Soort bestek enzo nu niet, ma de muziek.. allezja, ge moet daar geen harde muziekstijlen gaan opzetten of muziek da uw partner ni graag hoort...
Misschien drinkt de partner graag wijn en vindt hij/zij da leuk da die daar aan gedacht had... enfin ja, iedereen hecht belang aan andere dingens en die dingens doen ons gevoel wijzigen. Gij houdt klaarblijkelijk van eenvoud, iemand anders misschien niet...

Terrorist_Hell

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Ja, ma die attributen kunnen het gevoel dage beiden hebt aan de picknick doen wijzigen.
Soort bestek enzo nu niet, ma de muziek.. allezja, ge moet daar geen harde muziekstijlen gaan opzetten of muziek da uw partner ni graag hoort...
Misschien drinkt de partner graag wijn en vindt hij/zij da leuk da die daar aan gedacht had... enfin ja, iedereen hecht belang aan andere dingens en die dingens doen ons gevoel wijzigen. Gij houdt klaarblijkelijk van eenvoud, iemand anders misschien niet...
Ge kunt evengoed bij de gratis zonsondergang en bij de gratis vijver gaan zitten om naar de gratis sterren te zien, en ondertussen uw broodje américain opeten. Uw wijn is niks vergeleken met de schoonheid van de wereld. De basis voor mij is het gezelschap en de omgeving waarin je je bevindt. Eenvoud doet me connecteren met het universum, en als ge attributen erbij neemt, verzwakt je aandacht en voel je je niet echt 'mens'. Tot wat 'n topic over picknicken zoal vertelt over 'n mens é :)

Huasheng

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Tja, wat kan ik daaraan toevoegen :p Btw, 20 euro voor eten is veel geld. Ge hebt er niks aan over uiteindelijk, ook geen herinnering. Geef 't geld uit aan 'n boek, 'n film, etc. en ge krijgt onmiddelijk 'n herinnering. Ik herinner me wel de situaties rond het eten.
Helemaal akkoord.

The_Messenjah zei:
Ja, ma die attributen kunnen het gevoel dage beiden hebt aan de picknick doen wijzigen.
Soort bestek enzo nu niet, ma de muziek.. allezja, ge moet daar geen harde muziekstijlen gaan opzetten of muziek da uw partner ni graag hoort...
Misschien drinkt de partner graag wijn en vindt hij/zij da leuk da die daar aan gedacht had... enfin ja, iedereen hecht belang aan andere dingens en die dingens doen ons gevoel wijzigen. Gij houdt klaarblijkelijk van eenvoud, iemand anders misschien niet...
Bwah, als je gezellig van elkaar zit te genieten, dan ga je, volgens mij, op d'n duur die muziek vergeten. In welke zin heeft de muziek dan bijgedragen?
En als je gezellig met elkaar bent aan het babbelen (met stille muziek op de achtergrond), dan ga je, volgens mij, op d'n duur de muziek vergeten/niet meer horen. In welke zin heeft de muziek dan bijgedragen?
Imo komt het gevoel tijdens de picknick van de twee personen zelf, niet van de attributen.

Enfin, zoals je al zei, iedereen hecht belang aan andere dingen. Ik hou van eenvoud, een ander dan weer niet...

Terrorist_Hell zei:
Ge kunt evengoed bij de gratis zonsondergang en bij de gratis vijver gaan zitten om naar de gratis sterren te zien, en ondertussen uw broodje américain opeten. Uw wijn is niks vergeleken met de schoonheid van de wereld. De basis voor mij is het gezelschap en de omgeving waarin je je bevindt. Eenvoud doet me connecteren met het universum, en als ge attributen erbij neemt, verzwakt je aandacht en voel je je niet echt 'mens'. Tot wat 'n topic over picknicken zoal vertelt over 'n mens é :)
Helemaal akkoord.
Plus een vallende ster en dan samen een wens maken :) Ooooh

Kurobu

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Ge kunt evengoed bij de gratis zonsondergang en bij de gratis vijver gaan zitten om naar de gratis sterren te zien, en ondertussen uw broodje américain opeten. Uw wijn is niks vergeleken met de schoonheid van de wereld. De basis voor mij is het gezelschap en de omgeving waarin je je bevindt. Eenvoud doet me connecteren met het universum, en als ge attributen erbij neemt, verzwakt je aandacht en voel je je niet echt 'mens'. Tot wat 'n topic over picknicken zoal vertelt over 'n mens é :)

extratjes in het leven.

de pc waar jij nu opzit doet dit even mijn hoor.. waarom lig je nu niet naar de sterren te kijken of zo.. alle n/o he:p

maar iedereen zijn manier van genieten / ontspanning is anders he :p
en extratjes .. is altijd leuk megenomen toch ?

voor mij is bv een glaasje wijn met een blokje kaas simpel :p
en kreeft en oesters met champagne duur en luxe :p

Sprinkle Genie

Legacy Member
Allez, wie ontkent nu dat ne keer goed op restaurant gaan geen meerwaarde biedt tegenover thuis eten te maken, net zoals al die andere dagen. Ok, ge geeft ne keer wa meer geld uit, maar moest het niks kosten en ge doet het elke dag, zou het ook weinig meerwaarde meer bieden he?

Hetzelfde met die picknick. Een broodje preparé eten op een bank in het park kan je elke dag doen. Is het dan zo overbodig en onbetekenend om u ne keer te laten gaan en te picknicken met alles erop en eraan? €20 hebt ge toch wel over voor uw lief zekers?

Trouwens, het feit da ge al die moeite doet, dat vers geperst fruitsap, dat slaatje met tomaten, mozarella en balsamicoazijn, die verse pistolekes die ge 's morgens in den vroegte bij uw warme bakker zijt gaan halen; die dingen betekenen (hopelijk) een pak meer dan welke prijs er ook op plakt. Maar de prijs is er en die moet je betalen, al die luxeproducten kosten geld.

Terrorist_Hell

Legacy Member
€20 heb ik er voor over, maar om dat uit te geven enkel en alleen aan eten? Sorry ze, maar als ge hierover gaat struikelen in je relatie, dan is je relatie juist niks waard.

Kurobu

Legacy Member
lidl of aldi :

schuimwijn - 2€
verschilende soorten kaas - 5€
stokboord bij bakker ( 2 stuks ) - 2€
aardbeien - 3€
yougert of fruitsla of zo als desert 1.50 €

da kost dus 13.50 euro ( zal zelfs nog minder zijn :p )

etentje in restaurant met wijn inbegrepen ogeveer 35€ de man.


dus zo duur is dat eten voor een picknick totaal niet..

thuis eten :

2 rundsteaks - 6 € ( is nog goedkoop :p )
zak frieten - 1.50 €
groeten - 2.50€
een sauske - 1 €
drank - 1€

da komt op 12 euro voor een degelijke maatlijd thuis.
dus zoduur is een picknick niet he ;)

LeSec

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
€20 heb ik er voor over, maar om dat uit te geven enkel en alleen aan eten? Sorry ze, maar als ge hierover gaat struikelen in je relatie, dan is je relatie juist niks waard.


Omg :lol:
Juist omdage 20 euro aan eten uitgeeft zit uw relatie niet goed?
Alsge moet beginnen kijken voor een luttele 20 euro, dan zit uw relatie ni echt goe :s amai. Alsge u daar schuldig moet over beginnen voelen dage da uitgeeft, ist toch al erg.
Kheb al is 250 euro uitgegeven aan 1 restaurantbezoekske, twas wel een van de mooiste avonden uit mijn leven. Kheb er geen second spijt van gehad. Nuja, mijn financiële situatie verschilt nu ookwel en voor da geld werk ik ook, dus ik ken de waarde van die centjes goed genoeg. Ma kwil ma zeggen als iemand het wilt uitgeven is da zijn probleem.

Hoe kunt gij nu in godsnaam oordelen op basis van wat iemand uitgeeft aan eten hoe die zijn relatie zit? 't Is toch veel leuker om gewoon zorgeloos door tleven te kunne gaan en ni constant elke euro moeten om te draaien eer ge em uitgeeft? Ik en mijn vriendin zijn vant principe: ge leeft hier ma ene keer, profiteert der dan ook van. Kan egoïstisch klinken, ma in elk geval, wij genieten er dag na dag van :p en dat maakt onze relatie even goed als die van u. Gij en Huasheng hebben gewoon een andere visie op het leven, en das jullie zaak. Accepteer dan gewoon da sommige mensen wel graag geld uitgeven aan dingen da in jullie ogen nutteloos en overbodig zijn ma in andere mensen hun ogen erg leuk zijn. Moesten we allemaal hetzelfde denken en doen, tzou ne leuke wereld zijn hé :ironic:

aXl_

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Onzekere mensen hebben nu eenmaal bevestiging nodig. Of het hun leven goed zal beïnvloeden? Da's niet altijd het geval. Iemand de één zijn brood, is de ander zijn dood... ook in relaties dus. Komt ge af met dat chique gedoe van picknicken (wijn, muziek, duur eten, etc.) en je partner zegt: "Waarom geeft gij nu hieraan geld uit? We kunnen het best aan iets anders besteden", tja dan kan daar ferme ruzie van komen.

tis dat em laat zien aan haar dat em in best een beetje moeite wilt steken in een leuke tijd met zijn vriendin. Tis ni dat em hier een vermogen gaat uitgeven he :wtf:

tis zoals een madeliefje geven of een boeket bloemen. In het 1 hebt ge duidelijk meer tijd gestoken dan het ander en ge kunt ze beiden zijn gaan plukken in het veld bij wijze van spreke.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan