Archief - Picknick ideeën

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

aXl_

Legacy Member
Kurobu zei:
picnick = simpel, zeker als ge et romantish wilt houden. ( imo )

gewoon simpel jong.
begin gewoon met een glas schuimwijn of champagne ( en iets lichts als hapje, aardbeien of zo ?
stokbrood, chaume of camenbert ( ? )
druifjes, witte wijn als " hoofdgerecht".
en als desert ga je best voor iets luchtigs ( sjokomouse is zwaar voor na kaas en wijn imo )
dus mss ga je beter voor een fruitsalade, al dan niet met passievruchten.
of een fruitsla met wat natuuryougert er door gedraait.

en als je het in da val avond doet, heb ik nog een gouden tip ;)
als perfecte afsluiter verklaar je haar ( nog maals ) op een romantishe wijze u liefde.
dit door een lied, gedicht of iets anders.
en zorg voor wat rozeblaadjes, rozen op zijn hele, kaarsen.. ( neem tuin kaarsen ;) )

andere benodigd heden :
groot laken ( 3x3 )
zorg dat jij een jasje draagt voor zij het koud krijgt ;)
en veel liefde.
jah potjes en koeverts weet ge zelf wel he ;)
meer heb je imo niet nodig.
good luck er mee ;)

den deze heeft dit vaker gedaan :D

deze post lijkt mij ook in een notendop wat ge dient te doen (tesamen met mijn plan B dan :p)

Kurobu

Legacy Member
was het dan zo doorzichtig.. ^^
kben nu eenmaal de dr. phill ( aka mister romantic ) van belgie he ( air air :p )

Terrorist_Hell

Legacy Member
Bwa, al dat chique gedoe hoeft voor mij niet. Ik ben al content als er 'n park is waar ge rustig kunt gaan zitten. Je relatie wordt er voor geen meter beter van door uw geld te investeren in wijnen, kaarsen, duur eten, muziek, etc.

Kurobu

Legacy Member
dit noemen ze een extratje.
ontspanning mag toch, en als het u relatie ten goede komt wat is het probleem dan ?

en dit hoeft geen geld te kosten he.
voor 20 euro heb je dit al.. ga eens uit eten, kom je er niet hoor met 20 euro ^^

soms heeft een relatie een extra duwtje nodig..
:sad:

Terrorist_Hell

Legacy Member
Kurobu zei:
dit noemen ze een extratje.
ontspanning mag toch, en als het u relatie ten goede komt wat is het probleem dan ?

en dit hoeft geen geld te kosten he.
voor 20 euro heb je dit al.. ga eens uit eten, kom je er niet hoor met 20 euro ^^

soms heeft een relatie een extra duwtje nodig..
:sad:
Ik vind het weggegooid geld, tenzij je het zelf wilt. En ik hoef dat niet. Je kunt evengoed iets simpels gaan eten en toch van elkaars gezelschap genieten ipv duur eten aan te schaffen in 'n restaurant. Je relatie verbetert er helemaal niet op. Die extra duw moet je zelf in elkaar zien te steken, zonder daarrond 'n show te doen.

Ik heb mij gisteren goed geamuseerd bij de picknick met m'n vriendin. 'n Broodje gekocht in de Panos, 'n deken gelegd in 't park en voilà that's it. Zij ziet ook niet in wat het nut is van duur eten te kopen. We zouden elkaar enkel maar bedriegen door hypocriet te zijn en mee te doen met de rest als we dat niet eens willen. Sommige mensen doen gewoon iets omdat ze denken dat hun partner daardoor geïmponeerd zal zijn.

edit: de mcdonalds is dan nog 'vrijer' dan 'n chique restaurant, dus ik zou m'n vriendin daar eerder mee naar toenemen. Plus, ik bespaar er geld mee. En nu ga 'k op m'n kop krijgen omdat ik m'n vriendin iets ontzeg, but you know what, she doesn't care!

Kurobu

Legacy Member
wat niet baat niet schaat zeker ;)

en van elkaars gezelschap genieten gaat best op een afgelegen plekje of ergens waar je alleen bent.
in de mc donalds is het nu wel moeilijker om van elkaar te genieten:p
maar het gaat ook ja dat wel

Joown

Legacy Member
sjonge ksnap niet wat daar zo moeilijk aan is, dat weet je nu toch zelf ook zeker. Kan je voor elk ding een thread openen hé.
Ik ga op schoolreis en ik neem mee...
Ik ga wandelen en ik neem mee...
Ik ga ergens eten, hoe doe ik dat?
allé ja kweenie :unsure:

Kurobu

Legacy Member
wat jij nu zegt.
ga eens zo kakken in de digi box threads die worden op gestart over problemen, terwijl er een algemeene digi thread is ;)
er zijn zoveel nuteloze threads.. maar als je geen bijdrage hebt.. blijf er dan uit. dan kan je jezelf ook niet ergeren eraan.

Terrorist_Hell

Legacy Member
sQuar3. zei:
sjonge ksnap niet wat daar zo moeilijk aan is, dat weet je nu toch zelf ook zeker. Kan je voor elk ding een thread openen hé.
Ik ga op schoolreis en ik neem mee...
Ik ga wandelen en ik neem mee...
Ik ga ergens eten, hoe doe ik dat?
allé ja kweenie :unsure:
Onzekere mensen hebben nu eenmaal bevestiging nodig. Of het hun leven goed zal beïnvloeden? Da's niet altijd het geval. Iemand de één zijn brood, is de ander zijn dood... ook in relaties dus. Komt ge af met dat chique gedoe van picknicken (wijn, muziek, duur eten, etc.) en je partner zegt: "Waarom geeft gij nu hieraan geld uit? We kunnen het best aan iets anders besteden", tja dan kan daar ferme ruzie van komen.

Joown

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Onzekere mensen hebben nu eenmaal bevestiging nodig. Of het hun leven goed zal beïnvloeden? Da's niet altijd het geval. Iemand de één zijn brood, is de ander zijn dood... ook in relaties dus. Komt ge af met dat chique gedoe van picknicken (wijn, muziek, duur eten, etc.) en je partner zegt: "Waarom geeft gij nu hieraan geld uit? We kunnen het best aan iets anders besteden", tja dan kan daar ferme ruzie van komen.

mja kweenie, een picknick kan nu toch niet immens duur uitkomen...toch?
Ok maar het feit dat de threadstarter en picknick wil met zijn vriendin, zullen ze daar toch aan een gesprekje over gehad hebben of aanleiding tot. Je kan ze natuurlijk nog niet zo goed kennen, maar toch waarschijnlijk al een beetje om te zeggen of ze het leuk gaat vinden of niet hé...And believe me; girls dig picknicks :) !

Joown

Legacy Member
Kurobu zei:
wat jij nu zegt.
ga eens zo kakken in de digi box threads die worden op gestart over problemen, terwijl er een algemeene digi thread is ;)
er zijn zoveel nuteloze threads.. maar als je geen bijdrage hebt.. blijf er dan uit. dan kan je jezelf ook niet ergeren eraan.

mja ik erger me er ook totaal niet aan, maar kvind wel dat je toch wel een beetje kennis mag hebben om hoe een geslaagde picknick te hebben IMO. En Hij zal wel het beste weten wat zijn vriendin wil of niet wil, dus vind het een beetje raar dat hij dar hier komt vragen. Maar versta me niet verkeerd, ik erger me er niet aan, het zijn gewooon dingen die IK vaststel :).

Terrorist_Hell

Legacy Member
Wat is in godsnaam een geslaagde picknick? Toch wel 't gevoel dat je er beide aan had zeker, en niet de attributen?

LeSec

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Onzekere mensen hebben nu eenmaal bevestiging nodig. Of het hun leven goed zal beïnvloeden? Da's niet altijd het geval. Iemand de één zijn brood, is de ander zijn dood... ook in relaties dus. Komt ge af met dat chique gedoe van picknicken (wijn, muziek, duur eten, etc.) en je partner zegt: "Waarom geeft gij nu hieraan geld uit? We kunnen het best aan iets anders besteden", tja dan kan daar ferme ruzie van komen.
Aan iets anders zoals wat?
Daar hoeft geen ruzie van te komen hé.

Als die gast het geld ervoor heeft en het kan en wil betalen is da zijn probleem.
Sommige mensen houden van kwaliteit, en voor kwaliteit betaalde meestal meer geld.

In principe hoefde al dat duur en chique gedoe niet te hebben neen, klopt, ik hoef dat ook niet altijd te hebben.

In principe hoeven we zo veel allemaal niet te hebben, hebben we geen internet nodig, geen gsm's, geen tv, geen ...
Ma al die dingen dragen gewoon bij aan uw levenskwaliteit (imo).
Ik probeer gewoon een gezond evenwicht te zoeken tussen die dingen, ik heb een relatie die goed draait, om een aantal kernwaarden waar we beiden veel belang aan hechten, ma ik ben evengoed materialistisch. Onlangs nog kocht ik haar een halsketting, heeft ze die echt nodig? Nope, was ze er blij mee? Yep. En dan ben ik ook blij.
Idem me restaurant bezoekjes, is het nodig om 100en euro's aan eten uit te geven? Nop, ma het smaakt ons wel en we doen het graag.

Liefde hoeft niet altijd te lijden onder "geld" en materialisme zolang ge er een gezond evenwicht kunt tussen vinden.

Als ge daar gewoon nuchter mee omspringt, voelt ze haar ook niet "gekocht" en weet ze wel dat ge wanneer ge elkaar iets geeft, dat "oprecht" is. Voor speciale gelegenheden kopen we trouwens zelden iets, we maken dan zo iets persoonlijks :p nuja gewoon een evenwicht zoeken. Tisni omdage zonder kunt dage het zonder moet doen, zeg ik altijd ^^

Huasheng

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Aan iets anders zoals wat?
Eten, verwarming, kleren, ...

The_Messenjah zei:
Daar hoeft geen ruzie van te komen hé.
Hij zei dan ook: 'dan KAN daar ferme ruzie van komen'

The_Messenjah zei:
In principe hoeven we zo veel allemaal niet te hebben, hebben we geen internet nodig, geen gsm's, geen tv, geen ...
Ma al die dingen dragen gewoon bij aan uw levenskwaliteit (imo).
Ik probeer gewoon een gezond evenwicht te zoeken tussen die dingen, ik heb een relatie die goed draait, om een aantal kernwaarden waar we beiden veel belang aan hechten, ma ik ben evengoed materialistisch. Onlangs nog kocht ik haar een halsketting, heeft ze die echt nodig? Nope, was ze er blij mee? Yep. En dan ben ik ook blij.
Idem me restaurant bezoekjes, is het nodig om 100en euro's aan eten uit te geven? Nop, ma het smaakt ons wel en we doen het graag.

Liefde hoeft niet altijd te lijden onder "geld" en materialisme zolang ge er een gezond evenwicht kunt tussen vinden.

Als ge daar gewoon nuchter mee omspringt, voelt ze haar ook niet "gekocht" en weet ze wel dat ge wanneer ge elkaar iets geeft, dat "oprecht" is. Voor speciale gelegenheden kopen we trouwens zelden iets, we maken dan zo iets persoonlijks :p nuja gewoon een evenwicht zoeken. Tisni omdage zonder kunt dage het zonder moet doen, zeg ik altijd ^^
Inderdaad, die dingen dragen bij tot je levenskwaliteit (zoals internet, tv, gsm, bla bla bla), maar of een chique picknick gaat bijdragen tot je levenskwaliteit? Imo niet. Internet, tv, gsm gebruik je voor een héél lange tijd, een chique picknick niet.

Als je een romantische picknick wilt houden, dan heb je al die tralalietralala niet nodig. Hou het simpel. Dat heeft ook z'n (grote) charme. Je hebt al die chique dingen niet nodig, waaronder wijn, drie-gangen-menu, etc. Ik zie ook niet in hoe je dat zou kunnen vergelijken met internet, gsm, tv, etc. In zekere zin zie ik wel wat je bedoelt, op vlak van materialisme dan. Maar 't gaat hier om een picknick, niet het leven.

Sprinkle Genie

Legacy Member
tis ni alsof die jongen daar een dagelijkse gewoonte van ga maken he. 't mag weer niks kosten, maar nen Geforce 972568 extra large kan er dan wel af :crazy:

(disclaimer: 's maar voor te lachen he!)

LeSec

Legacy Member
Huasheng zei:
Eten, verwarming, kleren, ...


Hij zei dan ook: 'dan KAN daar ferme ruzie van komen'


Inderdaad, die dingen dragen bij tot je levenskwaliteit (zoals internet, tv, gsm, bla bla bla), maar of een chique picknick gaat bijdragen tot je levenskwaliteit? Imo niet. Internet, tv, gsm gebruik je voor een héél lange tijd, een chique picknick niet.

Als je een romantische picknick wilt houden, dan heb je al die tralalietralala niet nodig. Hou het simpel. Dat heeft ook z'n (grote) charme. Je hebt al die chique dingen niet nodig, waaronder wijn, drie-gangen-menu, etc. Ik zie ook niet in hoe je dat zou kunnen vergelijken met internet, gsm, tv, etc. In zekere zin zie ik wel wat je bedoelt, op vlak van materialisme dan. Maar 't gaat hier om een picknick, niet het leven.


Wrong, dingen zoasl een picknick horen bij het leven (van sommigen). Als zij beiden van "chique" picknicks (uw formulering :s) houden, dan draagt het wel bij tot hun levenskwaliteit. En wa is er nu chique een wijn? Iedereen drinkt wijn.
Picknicks kunnen wel een "lange tijd" meegaan, en daarmee bedoel ik het genot dage ervan gehad hebt, kan een lange tijd blijven zitten in uw hoofd en dan vind ik dat internet, gsm etc da evengoed zijn.

Over dat eten, verwaring en kledij gedoe. Ik veronderstel da wanneer iemand een "chique picknick" (opnieuw uw woorden) kan betalen, hij evenwel voor die 3 dingen kan zorgen.

Blijkbaar hebben mensen dezer dagen ferm veel moeite me het accepteren van het simpele feit dat niet iedereen hetzelfde denkt over alles en dat sommige mensen meer willen betalen voor iets omdat ze er gewoon plezier aan hebben en ze het belangrijk in hun leven vinden.

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik zou een picknick houden op het dak van een verlaten gebouw. :p
Als eten 2 suikerwafeltjes,
als muziek efkes tegen wa lege blikjes schoppen,
en het liefst met uitzicht op een smog-gevulde, rokerige stadshorizon...

Komaan é; je weet nu toch zelf wel wa je eigen meisje graag zou hebben? :)

Kurobu

Legacy Member
Huasheng zei:
Eten, verwarming, kleren, ...


Hij zei dan ook: 'dan KAN daar ferme ruzie van komen'


Inderdaad, die dingen dragen bij tot je levenskwaliteit (zoals internet, tv, gsm, bla bla bla), maar of een chique picknick gaat bijdragen tot je levenskwaliteit? Imo niet. Internet, tv, gsm gebruik je voor een héél lange tijd, een chique picknick niet.

Als je een romantische picknick wilt houden, dan heb je al die tralalietralala niet nodig. Hou het simpel. Dat heeft ook z'n (grote) charme. Je hebt al die chique dingen niet nodig, waaronder wijn, drie-gangen-menu, etc. Ik zie ook niet in hoe je dat zou kunnen vergelijken met internet, gsm, tv, etc. In zekere zin zie ik wel wat je bedoelt, op vlak van materialisme dan. Maar 't gaat hier om een picknick, niet het leven.


ge doet het in u leven ? en ge doet toch nieks espres dat u leven niet ten goede komt ?
en ook nog.. iedereen heeft recht op ontspanning dus volgens mij hoort dit er wel degelijk bij he.

@ hrgwhd ( kan da nie onthouden :p ) :
die jongen vraagt tips over wat hij kan mee nemen. hij vraagt niet of zijn lief dit leuk gaat vinden.

Huasheng

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Wrong, dingen zoasl een picknick horen bij het leven (van sommigen). Als zij beiden van "chique" picknicks (uw formulering :s) houden, dan draagt het wel bij tot hun levenskwaliteit. En wa is er nu chique een wijn? Iedereen drinkt wijn.
Picknicks kunnen wel een "lange tijd" meegaan, en daarmee bedoel ik het genot dage ervan gehad hebt, kan een lange tijd blijven zitten in uw hoofd en dan vind ik dat internet, gsm etc da evengoed zijn.

Over dat eten, verwaring en kledij gedoe. Ik veronderstel da wanneer iemand een "chique picknick" (opnieuw uw woorden) kan betalen, hij evenwel voor die 3 dingen kan zorgen.
Internet, tv, gsm, etc zijn voor vele mensen een dagelijkse bezigheid. Picknicks voor sommige mensen ook? :oink:

Je kan wel nagenieten van een goeie picknick, maar 't is daar niet waarover ik het had/heb. Ik had het over het gebruik ervan: gsm, tv, etc gebruik je regelmatig, picknick ook? :oink: (Deze vraag komt eigenlijk op hetzelfde neer als m'n vraag in vorige paragrafe.)

Je kan dat geld nu eenmaal wel voor iets anders gebruiken. Zoals iemand al zei: het kan 20 euro kosten. 20 euro is niet niks (tenzij het geld op je rug groeit).

The_Messenjah zei:
Blijkbaar hebben mensen dezer dagen ferm veel moeite me het accepteren van het simpele feit dat niet iedereen hetzelfde denkt over alles en dat sommige mensen meer willen betalen voor iets omdat ze er gewoon plezier aan hebben en ze het belangrijk in hun leven vinden.
Ik gaf gewoon mijn mening in deze thread. Toch niks mis mee?
Ik heb er niks op tegen als iemand zo'n picknick wilt houden, waarom zou ik?
Ik wou met m'n reply enkel maar zeggen dat het simpel ook kan.

The_Messenjah zei:
Iedereen drinkt wijn.
Lol, niet overdrijven, hé. Ik drink geen wijn!

Kurobu zei:
ge doet het in u leven ? en ge doet toch nieks espres dat u leven niet ten goede komt ?
en ook nog.. iedereen heeft recht op ontspanning dus volgens mij hoort dit er wel degelijk bij he.
Ja, maar het hoeft daarom nog geen 20 euro te kosten. Simpel heeft ook z'n charme.
En 't is niet omdat je het in je leven doet, dat het sowieso gaat bijdragen tot je levenskwaliteit. Ik zal gewoon een andere interpretatie hebben van de term 'levenskwaliteit' dan de meesten hier :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan