Archief - Panspermia:Komt leven uit de ruimte?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kaffer

Legacy Member
viewer zei:
1) spreek je jezelf niet tegen? er vliegt volgens jou elke dag 100 ton materie de ruimte in, en toch komen er bacterien bij?

2) again: wat lijkt je waarschijnlijker:
- het gaat hier om mutaties van een virus waarvan het bekend is dat het geweldig veel muteert (griepvirussen)
Er komt ook 30 ton per dag op de aarde bij.
Virussen hoeven niet verscholen te zitten in meteorieten , ruimtepuin , micrometeorieten dus is genoeg en daarvan regent het dagelijks op aarde.
Wat griepvirussen betreft zie ik het zo : Hetzelfde ruimtevirus grijpt elke winter zijn kans.
Het nieuwe virus verschilt een ietsepietsie van dat van het jaar ervoor , het zou dus een mutatie kunnen zijn.
Anderzijds , telkenjare verandert de atmosfeer op aarde ook iets , als griep een ruimtevirus is kan het wezen dat het , als het zich aanpast aan een aardse vorm ook een klein beetje verandert gezien de veranderde omstandigheid , is even logisch of een aardse mutatie.
Het mooiste bewijs van de ruimtelijke oorsprong van virussen zie ik echter in sars.
Sars is een uniek lid van de Coronafamilie , sars heeft geen directe voorloper binnen de Coronafamilie.
Sars kan dus niet uit een bestaand aards virus gemuteerd zijn .

viewer

Legacy Member
Kaffer zei:
Wat griepvirussen betreft zie ik het zo : Hetzelfde ruimtevirus grijpt elke winter zijn kans.
Het nieuwe virus verschilt een ietsepietsie van dat van het jaar ervoor , het zou dus een mutatie kunnen zijn.
Anderzijds , telkenjare verandert de atmosfeer op aarde ook iets , als griep een ruimtevirus is kan het wezen dat het , als het zich aanpast aan een aardse vorm ook een klein beetje verandert gezien de veranderde omstandigheid , is even logisch of een aardse mutatie.

welja, het is maar wat ge met logica bedoelt?

Bot

Legacy Member
@ da linkske van leven op mars



miss was er al diene tijd dan wel leven zoals mensen maar hadden ze het zelf verkloot of is die planeet gwn beginne verandere.. Mr Mars is toch hol? Da ze daar is in kijke, als da nog ni gebeurt is.. Da intresseert mij allemaal wel ze

metaphore

Legacy Member
Kaffer zei:
Er komt ook 30 ton per dag op de aarde bij.
Virussen hoeven niet verscholen te zitten in meteorieten , ruimtepuin , micrometeorieten dus is genoeg en daarvan regent het dagelijks op aarde.
Wat griepvirussen betreft zie ik het zo : Hetzelfde ruimtevirus grijpt elke winter zijn kans.
Het nieuwe virus verschilt een ietsepietsie van dat van het jaar ervoor , het zou dus een mutatie kunnen zijn.
Anderzijds , telkenjare verandert de atmosfeer op aarde ook iets , als griep een ruimtevirus is kan het wezen dat het , als het zich aanpast aan een aardse vorm ook een klein beetje verandert gezien de veranderde omstandigheid , is even logisch of een aardse mutatie.
Het mooiste bewijs van de ruimtelijke oorsprong van virussen zie ik echter in sars.
Sars is een uniek lid van de Coronafamilie , sars heeft geen directe voorloper binnen de Coronafamilie.
Sars kan dus niet uit een bestaand aards virus gemuteerd zijn .

Sars is geen uniek lid van de coronafamillie, enkel bij de mens is dit het geval. Bij dieren zijn er al sars gelijkaardige virussen gevonden. En niet alle virussen zijn in kaart gebracht en gekend dus dat is echt geen argument.

ff een klein vraagske... Hoe overleven die virussen zonder gastheer daar duizenden jaren in de ruimte? Ze kunnen zich daar in geen geval voortplanten etc.

Op mars en de maan etc is al heel wat onderzoek gedaan naar "leven" waarom zijn daar dan geen van die virussen aangetroffen? Als ze op aarde terecht kunnen komen moeten ze zeker op de maan terecht kunnen komen.

En er zijn nog zoveel manieren waarop ge kunt tonen dat die theorie echt op nix slaagt.

metaphore

Legacy Member
Kwam ik net op nog iets:
Mutaties gebeuren trouwens ook merendeel door duplicatie, transcriptie of translatie fouten. Aangezien een virus niet repliceert zonder gastheer zal de kans op een mutatie met duizenden keren afnemen :)
Wat griepvirussen betreft zie ik het zo
Bekijk het anders toch maar zo:
Virussen zijn hier aanwezig op aarde. (hoe ze hier oorspronkelijk gekomen zijn spreek ik mij niet over uit... maar ik ben toch voorstander van de evolutie theorie in elk geval)
Die virussen infecteren de mens. Azië vormt een kweekvijver voor virussen omdat er daar een immens grote populatiedichtheid van vogels is. Vogels en andere dieren vormen een reservoir voor griepvirussen aangezien zij vaak geen nadelen ondervinden aan het virus, maar toch gastheer kunnen zijn. In de vogels muteren de virussen en slagen ze terug over op de mens in Azië die dicht bij deze vogels leven. Virus komt mooi over naar de rest van de wereld. Het virus sterft dus niet uit als de mensen resistent worden want het zit nog lekker te kweken in de vogeltjes in azië. (gaat trouwens vooral over watervogels, die schijten en drinken in da water, de aziaten zelf drinken ook van dat water (en schijtern er trouwens ook in :p) en zo krijgt de niets vermoedende aziaat een nieuw griepvirus binnen)

Ik kan daar over uitwijden maar dan moet ik mijn cursus van vorig semester terug bovenhalen en die ligt op kot :)

Jonathan

Legacy Member
Heel interressante lectuur doch moeilijk om te geloven .

Er zijn veel argumenten , maar de tegenspraak is ook sterk : Hoe overleven die microben in de ruimte , hoe planten ze zich voort , waarom verbranden zij niet gelijk meteorieten enzo als ze de atmosfeer van de aarde binnen komen ..

Kaffer

Legacy Member
metaphore zei:
Azië vormt een kweekvijver voor virussen omdat er daar een immens grote populatiedichtheid van vogels is. Vogels en andere dieren vormen een reservoir voor griepvirussen aangezien zij vaak geen nadelen ondervinden aan het virus, maar toch gastheer kunnen zijn. In de vogels muteren de virussen en slagen ze terug over op de mens in Azië die dicht bij deze vogels leven. Virus komt mooi over naar de rest van de wereld.
Ik vind het toch maar raar dat men steeds naar watervogels verwijst in Azie.
Guangdong beslaat minder dan 1% van de aardoppervlakte , als een nieuw griepvirus ontstaat in een eend is het steeds daar.
Als sars in een civetkat kruipt is het ook al in Guangdong.
Zowel de Nasa als de Russische ruimtevaartdienst bevestigen dat er dode en levende Cyanobacterieen in de Orgeuilmeteoriet zitten.
Met een electronenmicroscoop is men tot de kern van de meteoriet doorgedrongen , van besmetting door aardse bacterieen kan dus geen sprake zijn.
http://www.panspermia.org/hoover2.htm
Ik heb in mijn openingspost ook al gewezen op het feit dat het 50.000 liter organisch materiaal regende in Kerbala.
Harvard University bevestigd het onderzoek van Louis die erop wijst dat deze materie zich kan voortplanten , ik ga ervan uit dat Harvard dergelijke onderzoeken grondig verifieerd alvorens ze erover berichten...
http://adsabs.harvard.edu/abs/2003astro.ph.12639l
Het bestaan van deze levende materie wordt ook bevestigd door evolutiebiolgen , ene Cockell ( vind er nu geen link van terug ) beweert zelfs dat er wellicht een vleermuiszwerm in de lucht is ontploft.
Zucht:s

Aanpassing , heb toch al een link gevonden naar die Cockell:
http://www.tmcnet.com/usubmit/2006/03/03/1427866.htm

metaphore

Legacy Member
Mja ik wil nie afdoen aan 'er bestaat buitenaards leven'
Maar dat virussen uit de lucht komen vallen is imo echt zever. Dat virussen vooral in guangdong onstaan zal ook wel een reden hebben, maar ik denk dat er wel een logischere reden te vinden is dan virussen die letterlijk uit de ruimte komen regenen.

Ik heb men argumenten daarvoor al opgeschreven hé :)

(BLaCK_GHoST)

Legacy Member
Vergis ik mij, of is kaffer een racistisch scheldwoord? In die film van leonardo, blood diamond, plaagde archer toch die zwarte meneer met kaffer nie? en in lethal weapons denk ik ook (weet niemeer welke), daar zei die ene toch tege mel: "kaffer lover!" omda em me die roger omging... Is da mss zo nen subtiele hint van u eigenlijke 'evil' u? of heeft het nog een andere betekenis? of heb ik het mis? :x wil u nie beschuldige van iets ze, ma dat viel mij toch het eerste op...

demon326

Legacy Member
(BLaCK_GHoST) zei:
Vergis ik mij, of is kaffer een racistisch scheldwoord? In die film van leonardo, blood diamond, plaagde archer toch die zwarte meneer met kaffer nie? en in lethal weapons denk ik ook (weet niemeer welke), daar zei die ene toch tege mel: "kaffer lover!" omda em me die roger omging... Is da mss zo nen subtiele hint van u eigenlijke 'evil' u? of heeft het nog een andere betekenis? of heb ik het mis? :x wil u nie beschuldige van iets ze, ma dat viel mij toch het eerste op...

:offtopic:

U hebt gezocht op Kaffer:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

kaf·fer (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] lomperd
2 [inf.] sufferd

Kaf·fer (de ~ (m.), ~s)
1 Bantoe in Zuid-Afrika

:unsure:
:offtopic:

Kaffer

Legacy Member
(BLaCK_GHoST) zei:
weet ik wel, maar was eigenlijk gewoon nieuwsgierig waarom ie voor dat nick koos...
Het is een gezonde vorm van zelfspot.
En nog gemakkelijk ook , bega je een blunder , kun je nog altijd zeggen ; ik ben maar een Kaffer;)
Hoewel ik daar eens wreed boel mee gehad heb op phrea forum of zoiets , ik kreeg daar steeds PB'tjes van de moderatie dat ik mijn nick moest veranderen omdat hij godbetert rascistisch zou zijn.
Ben er daar mee gestopt na 22 berichtjes , van voze mods gesproken.

Maar nu inderdaad maar beter on topic.

Hellrabbit

Legacy Member
Allé hop, weer iemand die het beter weet dan al die mensen die 5 jaar lang hun tijd hebben verdaan om zo een of ander papiertje te bemachtigen waar op staat dat ze er meer van weten dan mensen die google weten te gebruiken

viewer

Legacy Member
bwa, ge moet er nie zo cru over doen, maar goed dat er nog steeds mensen zijn die onwaarschijnlijke dingen willen "onderzoeken"

Enige notie van logica of waarschijnlijkheid zou anders wel welkom geweest zijn.

stoomboot

Legacy Member
Niet mee lachen!
Deze week is er ook eentje in Congo neergeregend ;)

Kaffer

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Allé hop, weer iemand die het beter weet dan al die mensen die 5 jaar lang hun tijd hebben verdaan om zo een of ander papiertje te bemachtigen waar op staat dat ze er meer van weten dan mensen die google weten te gebruiken
Jamaar , hela , hela , hela ,
Al mijn links die ik heb opgegeven zijn geschreven door wetenschappers of verwijzen naar wetenschappers.
Heb je wetenschappelijk verantwoorde links , dus géén wikipedianiveau die de panspermiatheorie ondermijnen , ik zal ze graag lezen , leer ik nog wat bij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan