Archief - Panspermia:Komt leven uit de ruimte?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
Kaffer zei:
Had dat ander subforum nog niet opgemerkt , ben hier nog maar pas.
Het regent wel degelijk 10.000 ton ruimtestof per jaar op aarde.
Anderzijds verliest de aarde ook massa , wat het nettoresultaat is weet ik niet.
http://www.desterren.be/pagina.php?astronomie=inslagen
In dat ruimtestof zitten alle voorwaarden om nieuw leven te creeren , voeg daarbij het effect van kosmische straling die hetzelfde is of radioactiviteit= Kan voor razendsnelle genetische mutaties zorgen binnen 1 generatie en je weet waar astrobiologen de mosterd halen:
http://www.astro.uva.nl/encyclopedie/straling.html
behalve die enkele ruimteschepen zou ik niet weten waar de aarde massa aan verliest ;)

Eagle-Eye

Legacy Member
SMa zei:
zou ik niet weten waar de aarde massa aan verliest ;)
Zonder alle links bekeken te hebben (wegens trage PC hier) deze gok (!!!):

aggregatietoestanden. :unsure: Vb.: Een kilogram ijs zal geen kilogram water of een kilogram watergas opleveren, denk ik toch.

Plaatselijk heeft dit misschien weinig invloed, maar ik vermoed dat deze veranderingen op wereldvlak veel groter zijn dan men eigenlijk zou denken.
Maar ik ken er niet zoveel van, dus kan ik fout zitten. :ironic:

viewer

Legacy Member
Eagle-Eye zei:
aggregatietoestanden. :unsure: Vb.: Een kilogram ijs zal geen kilogram water of een kilogram watergas opleveren, denk ik toch.


lol :p

een kilogram ijs zijn eigenlijk een (groot) aantal moleculen, de massa hangt puur af van die moleculen. Wanneer dat smelt gaat ge evenveel moleculen hebben ==> zelfde massa.


En massie die we verliezen door kernfusie.... da zal toch maar extreem weinig zijn, en op wereldniveau echt niks voorstellen. Straling uitgezonden door de aarde ofzo lijkt me al een betere gok :)

Anoniem04

Legacy Member
Eagle-Eye zei:
aggregatietoestanden. :unsure: Vb.: Een kilogram ijs zal geen kilogram water of een kilogram watergas opleveren, denk ik toch.

De Dichtheid verandert, het gewicht niet.

Dacht ik :unsure:

^MystiQ

Legacy Member
Mini zei:
het regent ook 10.000 carefaces per jaar op 9lives.

Zo een posts mogen van mijn part onmiddelijk verwijderd worden, er komt eens iemand met een interessant onderwerp naar boven en direct wa flamers derop :s

Fighting Hobbit

Legacy Member
viewer zei:
En massie die we verliezen door kernfusie.... da zal toch maar extreem weinig zijn, en op wereldniveau echt niks voorstellen. Straling uitgezonden door de aarde ofzo lijkt me al een betere gok :)

Hij vraagt waaraan de aarde massa verliest, hij vraagt niet waaraan de aarde een relevante hoeveelheid massa verliest. :p

switchblade

Legacy Member
als ik iets verbrand (een boom ofzo), gaat het in as op
je gaat mij toch niet vertellen dat de massa van die as dezelfde is als de massa van die boom? :p

amdr

Legacy Member
GaMe® zei:
Heb ook al een reportage gezien op NGC of Discovery die daarover ging.
Het was allemaal heel geloofwaardig, en waarom niet?
Het kan heel goed zijn dat het menselijk leven eigenlijk buitenaards is. :p
Ik kijk ook vrij vaak naar NGC maar wat ik merk dat ze sommige reportages late zien die een andere reportage volledig tegenspreekt... Dus voor mij is de geloofwaardigheid van NGC toch wel een beetje gedaald :p

viewer

Legacy Member
switchblade zei:
als ik iets verbrand (een boom ofzo), gaat het in as op
je gaat mij toch niet vertellen dat de massa van die as dezelfde is als de massa van die boom? :p

correct, maar elk atoom van die boom zal terug te vinden zijn (wss in geoxideerde of andere toestand) in de lucht of de as of de...

Er gaat geen massa verloren, 1 van de hoofdwetten van de chemie.

z3phyr

Legacy Member
viewer zei:
Er gaat geen massa verloren, 1 van de hoofdwetten van de chemie.

Klopt als een bus. De wet van behoud van massa heet dit. Alleen bij radioactiviteit gaat er massa verloren in de vorm van energie.(E= mc²).

Voorbeeldje:
210 Po gaat spontaan een alfadeeltje uitzenden.(natuurlijke radioactiviteit).
de vgl is hier : 210 Po + @ -> 206 Pb
Wel de massa van het linkerllid is niet gelijk aan het rechterlid waaruit we kunnen concluderen dat er massa is vrijgekomen in de vorm van energie.

Bontus

Legacy Member
De aarde wordt netto elk jaar een duizendste van een micrometerke dikker (en zwaarder) door dat ruimtestof ja.
Gezien de grote eis die bacterieel leven stelt aan zijn omgeving om te overleven zou ik het wel nogal naief vinden om te denken dat er een kolonne ziektekiemen uit de lucht komt vallen en hier plots een tweede thuis vindt op aarde na in de ruimte te wonen.

Hellrabbit

Legacy Member
Phylogenetische stambomen bewijzen je fout


Het leven zoals wij dat kennen is slechts eenmaal ontstaan, de enige vraag die men zich nog kan stellen is : waar is het ontstaan?

Kaffer

Legacy Member
Het is erger dan gedacht!
De aarde verliest per seconde bijna 1kg. aan atmosferische massa waar vanalles inzit , per dag dus 100 ton , per jaar tussen 30.000 en 40.000 ton dus , een nettoverlies:(
Maar geen nood , de atmosfeer zal pas binnen 50 miljard jaar opgesoupeerd zijn.
http://www.geo.uu.nl/ngv/geonieuws/geonieuwsart.php?artikelnr=160

Wat die mogelijke ziektes uit de ruimte betreft , het zou gaan om gevriesdroogde virussen en bacterieen die in een leefonvriendelijke omgeving zitten , het heelal is koud en er is de vernietigende kosmische straling.
Eens op aarde verandert dit in een leefvriendelijke ruimte waardoor ze zich onmiddeliijk aanpassen aan een aardse vorm.
Hoe je het draait of keert , de vervloekte Chinese provincie Guangdong is de kraamkamer van alle griepvirussen , sars en mogelijks ziekten uit vroegere tijden zoals de pest , cholera en sifilis.
Velen wijzen erop dat zoiets komt omdat boeren en kippen daar in onhygienische omstandigheden met elkaar samenleven , maar dit is nonsens , immers dergelijke factoren zie je ook in de rest van Azie , Latijns-Amerika en Afrika.
Wickramasinghe wijst erop dat de Himalaya de stratosfeer opentrekt zodet Guangdong haast rechtstreeks in kontakt staat met het heelal...
http://www.griep.blog.nl/wist_u_dat/2006/11/06/het_griepvirus_mogelijk_buitenaards_is

GhO$T

Legacy Member
Misschien moeten we maar een grote muur bouwen rond Guangdong! Nooit nog iemand die eruit komt om vreemde buitenaardse ziektes naar ons te brengen.

Of als het iets humaner moet, een groot vangnet boven Guangdong om al die outer-space-rommel op te vangen?

viewer

Legacy Member
Kaffer zei:
Het is erger dan gedacht!
De aarde verliest per seconde bijna 1kg. aan atmosferische massa waar vanalles inzit , per dag dus 100 ton , per jaar tussen 30.000 en 40.000 ton dus , een nettoverlies:(
Maar geen nood , de atmosfeer zal pas binnen 50 miljard jaar opgesoupeerd zijn.
http://www.geo.uu.nl/ngv/geonieuws/geonieuwsart.php?artikelnr=160
de gigantische brok materie die in de ruimte rondjes draait (genaamd de aarde) heeft een geweldig grote aantrekkingskracht door de zwaartekracht.

welnu: wat lijkt jou het waarschijnlijkst:

- Deeltjes ontsnappen op mysterieuze wijze uit deze aantrekkingssfeer, doordat ze zo'n hoge snelheid hebben ofzo, en dit zorgt ervoor dat er netto 100 ton per dag de ruimte in vliegt (let: dit gebeurt wel degelijk, alleen lijkt de schaal me onwaarschijnlijk)

- de aarde met zijn geweldig zwaartekrachtsveld (hetgeen ervoor zorgt dat de gigantische maan rondjes rond ons draait) trekt "ruimtestof" binnen zodat er netto gewicht bijkomt?


Kaffer zei:
Wat die mogelijke ziektes uit de ruimte betreft , het zou gaan om gevriesdroogde virussen en bacterieen die in een leefonvriendelijke omgeving zitten , het heelal is koud en er is de vernietigende kosmische straling.
Eens op aarde verandert dit in een leefvriendelijke ruimte waardoor ze zich onmiddeliijk aanpassen aan een aardse vorm.
Hoe je het draait of keert , de vervloekte Chinese provincie Guangdong is de kraamkamer van alle griepvirussen , sars en mogelijks ziekten uit vroegere tijden zoals de pest , cholera en sifilis.
Velen wijzen erop dat zoiets komt omdat boeren en kippen daar in onhygienische omstandigheden met elkaar samenleven , maar dit is nonsens , immers dergelijke factoren zie je ook in de rest van Azie , Latijns-Amerika en Afrika.
Wickramasinghe wijst erop dat de Himalaya de stratosfeer opentrekt zodet Guangdong haast rechtstreeks in kontakt staat met het heelal...
http://www.griep.blog.nl/wist_u_dat/2006/11/06/het_griepvirus_mogelijk_buitenaards_is

1) spreek je jezelf niet tegen? er vliegt volgens jou elke dag 100 ton materie de ruimte in, en toch komen er bacterien bij?

2) again: wat lijkt je waarschijnlijker:
- het gaat hier om mutaties van een virus waarvan het bekend is dat het geweldig veel muteert (griepvirussen)

- op quasi miraculeuze wijze hebben er zich ergens in de ruimte virussen ontwikkeld die kunnen gedijen in de aardse atmosfeer, die geweldig veel op aardse virussen lijken én die toevallig genoeg succesvol kunnen voortbestaan in aardse diersoorten zoals kippen (en ook in mensen). Vervolgens komen deze virussen "per enkeltje meteoriet" naar de aarde, overleven de ruimtereis en overleven de (volgens kenners nogal warme) inkomst in onze atmosfeer + crash op de grond. De kans dat een willekeurige meteoriet de aarde raakt is op zich al gruwelijk klein.

metaphore

Legacy Member
viewer zei:
de gigantische brok materie die in de ruimte rondjes draait (genaamd de aarde) heeft een geweldig grote aantrekkingskracht door de zwaartekracht.

welnu: wat lijkt jou het waarschijnlijkst:

- Deeltjes ontsnappen op mysterieuze wijze uit deze aantrekkingssfeer, doordat ze zo'n hoge snelheid hebben ofzo, en dit zorgt ervoor dat er netto 100 ton per dag de ruimte in vliegt (let: dit gebeurt wel degelijk, alleen lijkt de schaal me onwaarschijnlijk)

- de aarde met zijn geweldig zwaartekrachtsveld (hetgeen ervoor zorgt dat de gigantische maan rondjes rond ons draait) trekt "ruimtestof" binnen zodat er netto gewicht bijkomt?




1) spreek je jezelf niet tegen? er vliegt volgens jou elke dag 100 ton materie de ruimte in, en toch komen er bacterien bij?

2) again: wat lijkt je waarschijnlijker:
- het gaat hier om mutaties van een virus waarvan het bekend is dat het geweldig veel muteert (griepvirussen)

- op quasi miraculeuze wijze hebben er zich ergens in de ruimte virussen ontwikkeld die kunnen gedijen in de aardse atmosfeer, die geweldig veel op aardse virussen lijken én die toevallig genoeg succesvol kunnen voortbestaan in aardse diersoorten zoals kippen (en ook in mensen). Vervolgens komen deze virussen "per enkeltje meteoriet" naar de aarde, overleven de ruimtereis en overleven de (volgens kenners nogal warme) inkomst in onze atmosfeer + crash op de grond. De kans dat een willekeurige meteoriet de aarde raakt is op zich al gruwelijk klein.

Dat die virussen op de aardse lijken is natuurlijk omdat de mens ontstaan is uit die virussen die uit de lucht komen vallen.
Het feit dat die door de aardse atmosfeer geraken is te wijten aan hun diamantium shields waardoor ze temperaturen van -274°C (jawel 1 minder dan het koudste dat theoretisch bestaat) tot +200 000°C kunnen weerstaan.
Voor de rest valt regen ook uit de ruimte en komt dat niet uit wolken zoals sommigen 'wetenschappers' durven beweren.

genoeg gezeverd ^^
(hoewel, dat ruimtenet van ghost lijkt me nog wel iets.)

w3bb3r

Legacy Member
vanwaar komt dat water dan uit de ruimte :unsure:

ze leren u toch op school dat alles verdampt en dat je dan toch zo een regenwolk krijgt :wtf:

SMa

Legacy Member
w3bb3r zei:
vanwaar komt dat water dan uit de ruimte :unsure:

ze leren u toch op school dat alles verdampt en dat je dan toch zo een regenwolk krijgt :wtf:
ik denk dat het maar om te lachen was :D

GhO$T zei:
Of als het iets humaner moet, een groot vangnet boven Guangdong om al die outer-space-rommel op te vangen?
waar ga jij een net vinden die 10.000 ton aan stof kan opvangen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan