Archief - oorontsteking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

128MB

Legacy Member
Tumor :s

Ikzelf poets men oren om de 2dagen, der komt altijd iets uit.
En ik ga redelijk 'diep', is dat erg? Soms voel'k dat et staafke nemeer verder gaat. Et doet nie pijn ma dat is dan men trommelvlies? ^^

laurensvd

Legacy Member
Met een oorontsteking in't vliegtuig :eek:
Damn, kwil er niet aan denken. Laten ze zoiets eigenlijk wel toe?:oink:

Pilatus

Legacy Member
laurensvd zei:
Met een oorontsteking in't vliegtuig :eek:
Damn, kwil er niet aan denken. Laten ze zoiets eigenlijk wel toe?:oink:

ik had geen zin om daar naar een dokter te gaan, daar werd je serieus, maar echt serieus afgeript en niet voor enkelen tientallen euros

SilentSpring

Legacy Member
128MB zei:
Tumor :s

Ikzelf poets men oren om de 2dagen, der komt altijd iets uit.
En ik ga redelijk 'diep', is dat erg? Soms voel'k dat et staafke nemeer verder gaat. Et doet nie pijn ma dat is dan men trommelvlies? ^^

nooit diep gaan met die wattenstokjes.
Mag je maar juist vanvoor aan het gaatje mee, zeker niet in uw gehoorgang zelf liggen foefelen. In die gang zitten nl. allemaal fijne haartjes, als je te diep gaat kunt ge die beschadigen enz.

Dat oorsmeer heeft ook een nuttige werking hebbek overlaatst gelezen, dus 't kan geen kwaad om daar eens enkele dagen af te blijven.

FlameDB

Legacy Member
oorontstekingen, als kind heb ik niet anders gehad, maar echt om de twee maand ofzo, van baby zijn tot 13-14 jaar.
Ik voel nog steeds de stekende pijn als ik eraan terugdenk dat mijn trommelvlies doorprikt werd om dienen druk daar weg te halen, zeer dat dat deed, hopelijk moetk dat nooit meer meemaken!
ge moest mij zien zitten toenk een oorontsteking had met zo'n mega grote muts van mijn pa op als klein ventje, best nog grappig :D

Hmgrwngd

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
oorontstekingen, als kind heb ik niet anders gehad, maar echt om de twee maand ofzo, van baby zijn tot 13-14 jaar.

Is een vreselijke pijn als kind...

Idem hier; en ik herinner me terwijl ook de keelontstekingen waardoor ik alleen maar yoghurt kon eten.

GRRR :angry:

Exxos

Legacy Member
Nou, mss even laten weten, heb vanavond dus onderzoek(en) gehad.

Gehoor is nog steeds tiptop in orde, hoge tonen zijn in het destijds ontstoken oor zelfs beter dan ze ooit waren. Test in het voorjaar was minder gunstig dan nu, oor is zelfs beter dan links.

Hese stem en lichte pijn in de keel komen van......het roken. Heb door het roken Reinke oedeem, moet asap stoppen met roken en dan indien nodig operatie. Zolang ik rook, kan dat oedeem niet verdwijnen. Rookstop zal 80/100 dat oedeem wegnemen, indien niet is het operatie. Operatie wil de dokter niet doen als'k nog rook, kans op terugkeer van oedeem is te groot.

Volgende stadium wil'k niet aan denken, maar heeft me in geuren en kleuren adhv foto's getoond waar het kan (en volgens hem als'k zo voortdoe zal) op uitdraaien.

Preske

Legacy Member
taLa. zei:
Maar als ek die verhalen hier zo lees denk ek da'k maar ne keer een verwijzing naar 't UZ vraag voor een scan van mijn hoofd, voor't zelfde geld zit ek ergens met een tumor die knispergeluidjes produceert of een busted kaakbeen :s

nu muzikale tumor? minder smoren kerel :sop:

Den Freddie zei:
nooit diep gaan met die wattenstokjes.
Mag je maar juist vanvoor aan het gaatje mee, zeker niet in uw gehoorgang zelf liggen foefelen. In die gang zitten nl. allemaal fijne haartjes, als je te diep gaat kunt ge die beschadigen enz.

Dat oorsmeer heeft ook een nuttige werking hebbek overlaatst gelezen, dus 't kan geen kwaad om daar eens enkele dagen af te blijven.

oorstokskes zijn gemaakt om de oorschelp en de ingang van de gehoorgang te kuisen. die zijn niet gemaakt om diep in uw oren te steken. Niet alleen duwt ge zo de oorsmeer dieper, ge beschadigd uw oorhaartjes EN het oorsmeer heeft effectief een functie, nl stofkes en vuiligheid tegenhouden. Net zoals de neus dus.

SilentSpring

Legacy Member
preske zei:
oorstokskes zijn gemaakt om de oorschelp en de ingang van de gehoorgang te kuisen. die zijn niet gemaakt om diep in uw oren te steken. Niet alleen duwt ge zo de oorsmeer dieper, ge beschadigd uw oorhaartjes EN het oorsmeer heeft effectief een functie, nl stofkes en vuiligheid tegenhouden. Net zoals de neus dus.

idd, 't was dat.
m'n oordokter (die specialist dus) heeft dat nog eens gezegd.

whacker

Legacy Member
Den Freddie zei:
ja, plezant is anders als'k dat zo lees.

Ikzelf heb ook redelijk gevoelige oren, dus vroeger mocht ik om de 3 maand naar de neus-, keel-, oorspecialist.
Sinds da'k m'n gebroken neus heb laten opereren kannek het 4 tot 6 maand volhouden.
Ik zit daar dus praktisch halfjaarlijks wel om m'n oren te laten 'uitzuigen' omda'k dan veel minder hoor.
'k heb wel ne gaatje in m'n trommelvlies, dus er mag geen water in komen of alles zit ook potdicht.
Hey freddie,
had ik dus ook. Ge moet laten controleren van tijd tot tijd of er geen vuiligheid achter uw trommelvlies is geraakt want dan krijgde een cholesteatoom met de bekende gevolgen (zoek maar is op online).
Veel succes!

Preske

Legacy Member
m'n logopediste heeft mij dat verteld ^^

ze doet KNO bij en is nu ook audiologe

SilentSpring

Legacy Member
whacker zei:
Hey freddie,
had ik dus ook. Ge moet laten controleren van tijd tot tijd of er geen vuiligheid achter uw trommelvlies is geraakt want dan krijgde een cholesteatoom met de bekende gevolgen (zoek maar is op online).
Veel succes!

ja, ik ga om de 6 maand wel eens op controle.
Hij zei ooit eens dat ze dat gaatje kunnen toemaken (komt door buisjes in m'n jongere jaren), maar zolang da'k er geen last van heb hoeft er niets te gebeuren.

whacker

Legacy Member
Alola zei:
Hebben ze gedaan, maar lukt niet, mijn huid wil er niet over groeien.
Donortrommelvlies hielp ook niet.
Heb al drie gelijkaardige operaties achter de rug voor dit probleem...
Das wel VEEL minder. :sad:

Mr Syphon

Legacy Member
bij mij was dat donortrommelvlies verkeerd gegroeit, rond een paar gehoorsbeentjes, die hebben ze toen moeten verwijderen waardoor ik ni veel meer hoor langst links

KoenDK

Legacy Member
Exxos zei:
Maandag pas :wtf: :eek: :oink:

Da's over 5 dagen, hoop dat ze niet in slechte zin evolueert hoor.
Lastig vallen doet ge die mannen niet ;)

ja ik kan toch eerst rustig mijn antibiotica uitnemen zeker? :wtf: ik begin gewoon een beetje schrik te krijgen omdat ik reeds een week half doof ben, maar wou gewoon weten of dit normaal is... of allemaal wel goedkomt... sommige zaken zijn nu eenmaal niet op een week opgelost, neen?

dit is trouwens mijn eerste oorontsteking, en die dokter in het ziekenhuis sprak niet over al deze erge zaken die ik hier lees op het forum, die zei gewoon : neem deze antibiotica & oordruppels en dat komt allemaal wel goed (en ja, dat was ook een NKO arts / specialist)

zoo-music girl

Legacy Member
ik weet niet waarover dit precies gaat maar i hear ya (ha!); In het vliegtuig begeven mijn oren het altijd, terwijl ik als kind altijd stewardess wilde worden :( snif.

en euh, om toch maar nog op iemand te replyen, neem nu de bovenste post van 128MB; euh, ik kuis mijn oren ongeveer iedere week? :p

whacker

Legacy Member
OT: ik denk dat steward(es) overrated is. Als ge ziet dat die eigenlijk gewoon serveuse zijn tijdens die lange vluchten (10u vliegen is geen uitzondering alst internationaal is) en constant moeten blijven recht staan... Ik krijg ook last van den airco na enkele uren als ik niet genoeg drink dus het zou echt niets voor mij zijn (laat staan mijn oren dan ook nog eens).

Exxos

Legacy Member
KoenDK zei:
ja ik kan toch eerst rustig mijn antibiotica uitnemen zeker? :wtf: ik begin gewoon een beetje schrik te krijgen omdat ik reeds een week half doof ben, maar wou gewoon weten of dit normaal is... of allemaal wel goedkomt... sommige zaken zijn nu eenmaal niet op een week opgelost, neen?

dit is trouwens mijn eerste oorontsteking, en die dokter in het ziekenhuis sprak niet over al deze erge zaken die ik hier lees op het forum, die zei gewoon : neem deze antibiotica & oordruppels en dat komt allemaal wel goed (en ja, dat was ook een NKO arts / specialist)

Sorry KoenDK, ik dacht dat je ook nog pijnen had. Ja die doofheid is normaal, kan zelfs lang aanslepen. Ontsteking doet altijd wat schade hé, eer dat hersteld is.

$anka

Legacy Member
vroeger ook om de paar jaar last gehad van men trommelvlies. neustussenschot dat scheef stond (is ondertussen geopereerd). Daardoor was men doorgang aan men neus te klein. en de grotere stukken snot zochten dus een andere uitgang. aangezien neus en oor met elkaar in verbinding staan kwam dat dus allemaal achter men trommelvlies terecht. en dan om de paar jaar werd die druk teveel en sprong er een klein gaatje in men trommelvlies, en dan kon al die vetzakkerij eruit. ma pijn da da deed man, ni normaal
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan