Archief - ontdekking auto

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

c3c

Legacy Member
Onze wereld is gebouwd op de olieindustrie dus kan je er wel van uitgaan dat de OPEC-landen dat liefst zo houden :)

Gentille

Legacy Member
Zijn er nog geen electrische wagens? Zolang er olie is zullen ze niet happig zijn om wagens op een andere energiebron te laten rijden daarvoor is er te veel geld mee gemoeid. Maar ik denk wel dat ze er al mee bezig zijn om auto's op alternatieve energiebronnen te laten rijden.

SilentSpring

Legacy Member
vooral de OPEC-landen houden gans het zaakje op.
Als je ziet dat BMW al nen 7-reeks kan bouwen die op waterstof rijdt enzo.
't zit gewoon veel te veel geld in die olie-industrie.

De OPEC is btw het zuiverste voorbeeld van nen kartelvorming die er is (dit is nochtans verboden).
Allez, die hebben alle macht in handen, kijkt naar de olieprijs.
'ola, de prijs wordt te laag naar ons goesting. We gaan beetje minder olie bovenhalen zodat de prijs stijgt'

edit:
http://www.bmwworld.com/models/745h.htm

Wegens de hoe kostprijs wordt deze (voorlopig) enkel geleased.

http://www.saab.be/main/BE/du/model/95/biopower.shtml

128MB

Legacy Member
Er bestaan zeker elecktrische auto's.
Filmkes genoeg gezien, en ze zijn zelfs sneller als die met brandstof.
Alleen is het onmogelijk om zoiets in productie te zetten.

LSDsmurf

Legacy Member
Het komt er wel aan maar ik denk dat het een van de grootste problemen is dat de meeste alternatieven niet zo gemakkelijk en goedkoop zijn als de huidige verbrandingsmotoren.

User_BELGIUM

Legacy Member
als je bv heel België vol zou zetten met de planten voor lijnzaadolie zou je maar 1/10 van het totale verbruik in België berijken.

Waterstof is nog te duur
en
Electrische auto's kunnen idd maar tot 100km

Hoewel men toch al goed bezig is hybride auto's te bouwen..
(toyota dacht ik?)
en ook in een stad in Italië rijden ze op niet vervuilende wagens (maar ben alle details ff kwijt :p)

ng

Legacy Member
Heb ooit eens een filmpje gevonden van een auto en die reed op water. (alé de auto was gedeeltelijk water en gedeeltelijk benzine).

Uitgevonden door een Amerikaan die ook een lasapparaat liet werken op water.
Een uiterst krachtig lasapparaat zelfs.

Maar ja, zolang ze geld als slijk verdienen met olie, zal het nooit ferm doorkomen.

ng

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
als je bv heel België vol zou zetten met de planten voor lijnzaadolie zou je maar 1/10 van het totale verbruik in België berijken.

Waterstof is nog te duur
en
Electrische auto's kunnen idd maar tot 100km

Hoewel men toch al goed bezig is hybride auto's te bouwen..
(toyota dacht ik?)
en ook in een stad in Italië rijden ze op niet vervuilende wagens (maar ben alle details ff kwijt :p)

En in Brazilië rijden ze ook op een soort van biobrandstof (dacht suikerrietolie)

128MB

Legacy Member
Die Toyota Prius is rommel volgens Jeremy Clarkson (TopGear BBC2)
Ge hebt minder verbruik met ne simpele Golf Diesel.

snake880

Legacy Member
128MB zei:
Die Toyota Prius is rommel volgens Jeremy Clarkson (TopGear BBC2)
Ge hebt minder verbruik met ne simpele Golf Diesel.
Jeremy Clarkson is zelf rommel:sop:

Feignasse

Legacy Member
Den Freddie zei:
vooral de OPEC-landen houden gans het zaakje op.
Als je ziet dat BMW al nen 7-reeks kan bouwen die op waterstof rijdt enzo.
't zit gewoon veel te veel geld in die olie-industrie.

De OPEC is btw het zuiverste voorbeeld van nen kartelvorming die er is (dit is nochtans verboden).
Allez, die hebben alle macht in handen, kijkt naar de olieprijs.
'ola, de prijs wordt te laag naar ons goesting. We gaan beetje minder olie bovenhalen zodat de prijs stijgt'

edit:
http://www.bmwworld.com/models/745h.htm

Wegens de hoe kostprijs wordt deze (voorlopig) enkel geleased.

http://www.saab.be/main/BE/du/model/95/biopower.shtml

http://www.spiegel.de/international/spiegel/0,1518,448648,00.html

"Because the hydrogen dispensed at the new filling station is generated primarily from petroleum and natural gas, the new car puts about as much strain on the environment as a heavy truck with a diesel engine. Add the loss of environmental benefits involved in the production and transportation of the putatively clean fuel to the consumption of the car itself and you get an actual consumption corresponding to considerably more than 20 liters (5.3 gallons) of fossil fuel."

ComputerVISTA

Legacy Member
128MB zei:
Die Toyota Prius is rommel volgens Jeremy Clarkson (TopGear BBC2)
Ge hebt minder verbruik met ne simpele Golf Diesel.

't Was ne lupo of ne polo, geen golf. En dat kan goed zijn maar in ne prius past wel meer volk op een deftige manier.

Dus geen optie voor mensen met 2 kinderen die willen denken aan de kans dat die rakkers tegenwoordig direkt 2 meter lang zijn ;)

Er zijn genoeg werkende types motoren alleen denk ik dat die mannen uit het Midden Oosten het geweldig tegen houden.

snake_880 zei:
Jeremy Clarkson is zelf rommel:sop:

zever, gezever :sop:

R|Jonas

Legacy Member
inderdaad, elektrische wagens zijn niet praktisch wegens batterijproblemen. Waterstof is geen energiebron maar een energieDRAGER. Voor waterstof moet je dus energie insteken om het later in mindere vorm terug te krijgen. Dit maakt het hele proces duurder dan gewoon een energiebron zoals olieën op te pompen. Bovendien is waterstof moeilijker (=duurder) te transporteren dan gewone vaatjes olie

LSDsmurf

Legacy Member
snake_880 zei:
tesla roadster
Hij is alleen een beetje duur.

Leuk speeltje maar ik denk dat het nog niet zo praktisch is als een gewone wagen.

Overlaatst heeft Tesla Motors de actieradius van hun Roadster verlaagt van 250 miles naar 200 miles (rond de 320km). En dat is dan waarschijnlijk in omstandigheden die je als gewone bestuurder niet haalt. Batterijen slijten ook, dus wie weet hoeveel er van die 320km nog overschiet na een paar maanden dagelijks gebruik.

Die batterijen opladen duurt minstens een paar uur, dat is niet zo praktisch als even een paar minuten stoppen om je tank bij te vullen.

En dan zit je nog met het probleem dat als veel mensen zouden overschakelen op elektrische wagens er massa's nieuwe elektriciteitscentrales bijgebouwd moeten worden.

Het lijkt mij dat er eerst een aantal technologische doorbraken moeten komen eer dat elektrische wagens echt kunnen doorbreken. Zoals bv kernfusie en batterijen met veel grotere capaciteit die veel sneller opladen dan de huidige batterijen.

chosen1

Legacy Member
waar een wil is, is een weg!

in Italië rijde de bussen al op biobrandstof!

marja ge moet er geld aan willen uitgeven e! en kdenk niet dat De Lijn da van plan is :p

LSDsmurf

Legacy Member
salix_30 zei:
Als je s'morgens opstaat en de dag voor doen vergeten te tanken hebt :doh:

Dat heb je met een elektrische wagen ook als je hem de dag voordien vergeten opladen bent :p

Het is eerder een probleem als je bv 50km van huis bent. Met een diesel/benzine wagen zoek je gewoon naar een tankstation en binnen een paar minuten is je tank weer vol. Met een elektrische wagen zou je meerdere uren moeten wachten aan een soort oplaadcentrale eer je batterijen weer vol zijn.

Dr. Doezel

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Het is eerder een probleem als je bv 50km van huis bent. Met een diesel/benzine wagen zoek je gewoon naar een tankstation en binnen een paar minuten is je tank weer vol. Met een elektrische wagen zou je meerdere uren moeten wachten aan een soort oplaadcentrale eer je batterijen weer vol zijn.

Ze zouden beter ne grote condensator gebruiken. Da is direct opgeladen :) + er ligt overal elentriek. Zo moeilijk kan da toch nie zijn om hier en daar wat bakskes te plaatsen waar ge uw pries effe kunt inpluggen en betalen met bankaart ofzo :)

SMa

Legacy Member
Dr. Doezel zei:
Ze zouden beter ne grote condensator gebruiken. Da is direct opgeladen :) + er ligt overal elentriek. Zo moeilijk kan da toch nie zijn om hier en daar wat bakskes te plaatsen waar ge uw pries effe kunt inpluggen en betalen met bankaart ofzo :)
hoe groter de condensator hoe langer het duurt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan