Archief - onderzoek 'jongeren en gaming'

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Doggiedog

Legacy Member
Careless zei:
Btw ik heb sommige vragen gelezen die toch wat doen denken dat het voor associalen is, nee gamen is niet voor associalen.
Nu niet overdrijven hé, het is gewoon "in" om na te gaan of computerspellekes nu juist het sociale leven van mensen benadelen of bevorderen. Ik vond het nog een reltief goede enquête, vergeleken met andere enquêtes rond hetzelfde thema die hier al eens gestaan hebben. :sop:

In ieder geval, ingevuld

Netrem

Legacy Member
hoewel ik iets heb tegen mensen die zich registrere en dan direct iets van u vragen, toch ingevuld

freeza

Legacy Member
leeftijdscategorien zijn ook beetje ruim imo

anyway, ingevuld

Holy Paladin

Legacy Member
*DeFees* zei:
mmog =/= MMORGP. counterstrike , trackmania , whatever zijn ook massive online games me dunkt?
nee, dat zijn gewone games. wat is daar nu massive aan?

PineMangoes

Legacy Member
SHIGSY zei:
*Shivers, again statistics?*

Hoe ze in de lessen statistiek proberen te verantwoorden dat het normaal is om van een paar honderd antwoorden een besluit te trekken voor miljoenen.

Enfin, ingevuld.

Centrale Limietstelling, beeatch :)

Ingevuld. Alé ja, ik speel geen mmorpg dus dat was een kleine moeite.

angelke83

Legacy Member
ingevuld, ik ben wel benieuwd naar de resultaten evelien... ben es benieuwd hoeveel meisjes er gamen :d dus laat es weten hé ! :d

evelien_dp

Legacy Member
Om op jullie vragen te antwoorden:

- 'statistiek en conclusies trekken'
Uiteraard zullen wij geen uitspraken doen over gans Vlaanderen. Dit zou een beetje stom zijn. We zullen enkel uitspraken doen over 'jongeren die een gameforum bezoeken en de enquête hebben ingevuld'. Op dit moment zitten we aan 230 antwoorden.

- 'gamen is voor asocialen'
Dat is helemaal de bedoeling niet van dit onderzoek. Het is de bedoeling om het slechte imago van 'gamen' - wat het toch wel heeft in de publieke opinie -te reduceren. Wij willen aantonen dat gamen een sociaal gebeuren is en dat het momenteel deel uit maakt van de jongerencultuur.

- 'zomaar registeren en een vraag stellen en dan nooit meer op forum komen'
Mja, ik snap het... ik heb er ook een hekel aan. Daarom dat ik graag met jullie een discussie voer. De resultaten van dit onderzoek, worden voorgelegd aan het Vlaamse Parlement zodoende zij een debat kunnen voeren op basis van een bredere kennis (zowel wat de effecten betreft als de sociale context van gamen) en niet blijven steken in een debat dat stelt dat gamen agressie veroorzaakt... Dus zijn er zaken waar het parlement volgens jullie rekening mee moet houden of zijn er maatregelen die zij zeker moeten nemen... Shoot !

- 'resultaten enquête en onderzoek in het algemeen'
Ik wil gerust wat resultaten posten, geen probleem... Momenteel kan ik al zeggne dat er bijzonder weinig meisjes de enquête hebben ingevuld :)

EternalSilence

Legacy Member
zit daar een geen fout in?

CS online is toch geen MMO? :wtf:
het is gewoon een online game zoals elk ander.

massive slaat wel op 1000+ mensen op 1 server
niet zoals bij cs online waar er maar 20mensen gemiddeld per server spelen
(serieuse fout, want velen zullen nu zeggen dat ze mmo's spelen met name: counterstrike, maar counterstrike is helemaal GEEN MMO)

en bij sommige antwoorden kun je zowel :: 'ja' en 'neen' aanvinken :p

en persoonlijk, vond ik het een goede maar wel beperkte enquete.
aan de andere kant, als je geen MMO's speelt , zouden al die vragen moeten verdwijnen als je 'neen' antwoord. (bij de vraag of je dus mmo's speelt)

KN-StrideR

Legacy Member
evelien_dp zei:
Om op jullie vragen te antwoorden:

- 'resultaten enquête en onderzoek in het algemeen'
Ik wil gerust wat resultaten posten, geen probleem... Momenteel kan ik al zeggne dat er bijzonder weinig meisjes de enquête hebben ingevuld :)

Waarschijnlijk omdat die niet geregistreerd zijn op de verschillende fora waar je de vraag hebt gesteld. Ze worden, als ze ervoor uitkomen, nog veel te veel lastig gevallen.

evelien_dp

Legacy Member
Daarom dat we ook geen uitspraak gaan doen over de gamende Vlaamse meisjes... Buitenlands onderzoek toont aan dat er wel degelijk meisjes gamen en dat zal ook wel in Vlaanderen zo zijn.

KN-StrideR

Legacy Member
Heel verstandig.

En neem die resultaten van het buitenland ook maar met een korreltje zout. Zeker wat betreft verdeeldheid tussen man & vrouw in het game milieu. Hoewel ik er zeker van ben dat er meisjes zijn die echt gamen en er nog verdomd goed in kunnen zijn ook, ben je voor de meeste "onderzoeken" al een gamer als je is een keertje een uurtje patience of tetris hebt gespeeld op de computer tijdens de les. :)

tetty

Legacy Member
Ingevuld maar alles wat over MMO's ging hebbek open gelaten. Aangezien ik geen speel dus.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan