Archief - onderzoek 'jongeren en gaming'

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

evelien_dp

Legacy Member
Hallo,

Ik ben werkzaam op de KATHO Hogeschool te Kortrijk binnen het Expertisecentrum Maatschappelijke Veiligheid. Samen met enkele mensen van PIH Kortrijk en Ugent werk ik aan het onderzoek 'jongeren en gaming', in opdracht van Het Vlaams Instituut voor Wetenschappelijk en Technisch Aspectenonderzoek (viWTA) binnen het Vlaamse Parlement.

Met dit onderzoek spitsen wij ons toe op 4 deelaspecten van gamen, namelijk een effectenstudie, een deel over de Vlaamse industrie, een deel over educatieve mogelijkheden van games en een studie van de nieuwe sociale netwerken die ontstaan door het gamen.

Binnen dit laatste deel willen wij nagaan welke rol gamen inneemt in het sociale leven van jongeren. Vandaar dat ik graag even jullie medewerking zou willen vragen. Onderstaande link bevat een korte survey, die peilt naar jullie gamebeleving.

http://survey.katho.be/takeSurvey.asp?surveyID=274


Als jullie even de tijd zouden willen vrijmaken om deze in te vullen - duurt ongeveer drie minuten – zal ik jullie heel dankbaar zijn!

Mochten er nog vragen zijn, stuur gerust een PM !

GenesisX

Legacy Member
Ingevuld. Wat me opvalt is dat er wel veel vragen bij zijn over MMOG's, terwijl ik ook mensen leer kennen zonder dat ik een MMOG speel e.d.

Defees

Legacy Member
GenesisX zei:
Ingevuld. Wat me opvalt is dat er wel veel vragen bij zijn over MMOG's, terwijl ik ook mensen leer kennen zonder dat ik een MMOG speel e.d.

mmog =/= MMORGP. counterstrike , trackmania , whatever zijn ook massive online games me dunkt?

evelien_dp

Legacy Member
yep, inderdaad...
het gaat niet per sé over RPG, ook de gewone online games tellen mee :)
bedankt voor de medewerking

SHIGSY

Legacy Member
*Shivers, again statistics?*

Hoe ze in de lessen statistiek proberen te verantwoorden dat het normaal is om van een paar honderd antwoorden een besluit te trekken voor miljoenen.

Enfin, ingevuld.

Karre

Legacy Member
Ik vind het wel stom dat je racing en sport tesamen hebt genomen ma bon :). Ik mis ook de functie bij MMOG: Ik heb nog een MMOG gespeeld. Nu moet ik op nooit klikken wat niet redelijk logisch is.
Heb je daarom eigenlijk een account aangemaakt op dit forum juist voor die enquête? Btw ik heb sommige vragen gelezen die toch wat doen denken dat het voor associalen is, nee gamen is niet voor associalen.

Boddah

Legacy Member
Ingevuld.
SHIGSY zei:
*Shivers, again statistics?*

Hoe ze in de lessen statistiek proberen te verantwoorden dat het normaal is om van een paar honderd antwoorden een besluit te trekken voor miljoenen.

Enfin, ingevuld.

Naar het schijnt maakt het na een bepaalde grootte van een populatie niet meer uit hoe groot de populatie is en zullen de resultaten min of meer hetzelfde blijven. En die is niet zo heel groot, dacht ik, 500 of zo.

PureFun

Legacy Member
CS een mmo noemen heh. Ik vraag me af wat 'multiplayer' of 'online' tegenwoordig nog betekent aangezien meer en meer mensen er maar al te graag 'massive' voor zetten. Betekent 'online' dan mss dat een internetverbinding vereist is om zelfs maar de singleplayer te spelen ? Begint wat te lijken op het nieuwe buzzword. Ik verheug me op massive multiplayer online chessmaster 2k en massive multiplayer online my little pony ride. Play massive, play cool !

Ingevuld
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan