Archief - Nog mensen last van de oren? (sinussen?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
hipStar zei:
Ik heb al 20 jaar last van me sinussen. 3 maal geopereerd aan me sinussen en met de laatste operatie (28/12/2006) doe ik mee met een wetenschappelijk onderzoek waar ze stenten in mijn neus plaatsen en 1 met medicatie en 1 zonder en elke maand trekken ze die stenten uit mijn neus en vervangen ze.
De vorige keer kon de stent zonder medicatie niet meer in mijn neus geplaatst worden en ik moest vanmorgen terug komen. Toen werd er geconstateerd dat er wel nog doorgang was, maar onmogelijk op een stent te plaatsten. De Professor heeft me nu medicatie voorgeschreven om die holte weer te openen en die stent alsnog te plaatsten. Als dat niet lukt en ik blijf problemen hebben met mijn sinussen zullen ze mijn sinussen met elkaar verbinden. Iemand al ervaring mee?

Mijn "symptomen" zijn:
- Veel druk in me sinussen
- veel slijmen die ik ophoest
- Word altijd moe
- Hoofdpijn
- Concentratieproblemen
- Als ik met mijn ogen draai dan doet het pijn.
- Als het warm is buiten is het voor mij een ware hel, die slijmen komen los en dan nog hooikoorts achtig en dan is het feestje helemaal compleet

Join my club boy :)
Khoop da ze er ooit iets op vinden, hoewel ik van de laatste puntjes die je opnoemt geen last heb. Maar ik kan me bijvoorbeeld niet voorover bukken zonder dat de druk in mijn hoofd ontzettend veel toeneemt. En anders ook, de dagelijke druk in men sinussen, veel loopneuzen, kword ook rap moe, hoofdpijn af en toe, concentratieproblemen bekend :)

ElBramo

Legacy Member
Bij mij straalt mijn sinusitis uit over gans mijn kop. En altijd als ik juist in mijn bed ga kruipen en juist opsta. Sinusitis is niet chronisch bij mij, maar nu ben ik zwaar verkouden :sad:

sneax

Legacy Member
C2W zei:
Ik had het vandaag bij sport, niet dat wat jij hebt maar toch wel ongeveer hetzelfde. Ik was helemaal niet ziek en toch had ik zo'n gevoel dat ik op een berg aan het rijden was of in een opsteigend vliegtuig zat, zo deed m'n linkeroor:p Weet niet waarom though:/


kheb da ook soms, aan één van mijn oren

tis wel ni gelijk in een vliegtuig, het lijkt er op maar het lijkt eerder of er iets 'toe' zit of 'toegeklapt' is, allé moeilijk te zeggen

ik hoor mijn eigen stem dan zo volledig vervormt in dat ene oor, echt iet raar, heb da enkel tijdens het sporten (soms) en nadien gaat da weer weg

tis al een tijdje geleden dat ik het nog is gehad heb

Zeta Reticula

Legacy Member
nunji zei:
Ik heb sinds vrijdag enorm veel last aan mijn linkeroor. Dat is echt gewoon zo helemaal toe mijn linkeroor. Tis anders als een stop in u oren hebben, want dan edde zo een waterig gevoel. Khad dit vorig jaar ook en denk dat het door de sinussen ofzo komt, neus is ook beetje verkouden maar dan achteraan in de neus. Nu, dit is geen thread van wat moet ik nu doen ofzo. Ik vroeg me gewoon af of er nog andere mensen last hiervan hebben deze tijd van het jaar.. ENORM vervelend vind ik. Ik pak nu zo flixonase aqua neusspray, das voor u sinussen, maar het helpt precies toch ni ze..

mvg

Dat kan een allergie zijn (bvb. aan huisstofmijt). Bij sommige mensen kan er door een allergische reactie een opzwelling, en dus eigenlijk een vernauwing ontstaan van de "buis van Eustachius". Dat is een buisje die je keel verbindt met je oren, zodanig dat de overdruk uit je oor wegkan. Als dit vernauwd is, is de drukaanpassing in het oor niet meer optimaal en kan het lijke alsof je oor "verstopt" zit.

Gratis medisch advies! ;)

nunji

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Dat kan een allergie zijn (bvb. aan huisstofmijt). Bij sommige mensen kan er door een allergische reactie een opzwelling, en dus eigenlijk een vernauwing ontstaan van de "buis van Eustachius". Dat is een buisje die je keel verbindt met je oren, zodanig dat de overdruk uit je oor wegkan. Als dit vernauwd is, is de drukaanpassing in het oor niet meer optimaal en kan het lijke alsof je oor "verstopt" zit.

Gratis medisch advies! ;)
jup, da heb ik, en khad da just de dag na dat ik zaterdag bij mijn papa wakker werd. En das nogal een heel stoffige plaats enzu (atelier) en ik denk dat ik er minder goe tegen kan dan hijzelf. Maarja ik geraak er gewoon niet van af. Buiten in de koude is da beter. Ma ik denk ook dat ik allergie heb aan verwarming, want vorig jaar altijd als men kamer ofzo verwarmt werd, dan ging mijn neus volledig dicht, echt lastig, daarom word mijn kamer niet meer opgewarmd..

kben nu terug naar de apotheker gegaan en kheb sinustab pillekes meegekregen, is dat iet goed?

FlameDB

Legacy Member
@ nunji, als je idd zoals mij allergisch bent aan huisttofmijt raad ik u aan sowieso een bezoekske te brengen aan een neus- keel- en oorspecialist in u plaatselijke ziekenhuis. Die heeft mij vanalle tips gegeven en kheb echt veel minder last van mijn neus enzo... Kgebruik ook zo'n soort neusdruppel nasonex, iets dat de symptomen van allergieën zoals huisstofmijt tegengaat...
Als je elke dag neusdruppels gebruikt die je gwn in de apotheek kunt krijgen; stop er maar mee want das allesbehalve gezond voor je neus.

Mvg

Plut0r

Legacy Member
sneax zei:
kheb da ook soms, aan één van mijn oren

tis wel ni gelijk in een vliegtuig, het lijkt er op maar het lijkt eerder of er iets 'toe' zit of 'toegeklapt' is, allé moeilijk te zeggen

ik hoor mijn eigen stem dan zo volledig vervormt in dat ene oor, echt iet raar, heb da enkel tijdens het sporten (soms) en nadien gaat da weer weg

tis al een tijdje geleden dat ik het nog is gehad heb

Vorig jaar ben ik daar voor moeten opereren. Al de vuiligheid van je "verkoudheid komt normaal naar buiten via hoesten. Maar hier komt de vuiligheid in je oor terecht noemt men vocht achter je oor als je dat moeten laten uitkuisen kzweer het u doet echt wel pijn. Btw "springen" uw oren precies als ge geeuwt?

FlameDB

Legacy Member
Plut0r zei:
Vorig jaar ben ik daar voor moeten opereren. Al de vuiligheid van je "verkoudheid komt normaal naar buiten via hoesten. Maar hier komt de vuiligheid in je oor terecht noemt men vocht achter je oor als je dat moeten laten uitkuisen kzweer het u doet echt wel pijn. Btw "springen" uw oren precies als ge geeuwt?

springen niet wnnr ik geeuw maar ik kan gelijk altijd mijn oren "openzette" en weer "toedoen", ik regel dat met mijn neus, gelijk altjid iets dat dichtklapt en openklapt...
Mijn dokter zegt dat dat normaal is omdat ik kleine trommelvliezen heb ofzoiets :s

nunji

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
@ nunji, als je idd zoals mij allergisch bent aan huisttofmijt raad ik u aan sowieso een bezoekske te brengen aan een neus- keel- en oorspecialist in u plaatselijke ziekenhuis. Die heeft mij vanalle tips gegeven en kheb echt veel minder last van mijn neus enzo... Kgebruik ook zo'n soort neusdruppel nasonex, iets dat de symptomen van allergieën zoals huisstofmijt tegengaat...
Als je elke dag neusdruppels gebruikt die je gwn in de apotheek kunt krijgen; stop er maar mee want das allesbehalve gezond voor je neus.

Mvg

maar die flixonase aqua mag ik blijven gebruiken van den dokter, da boeit ni, zolang da maar 1x per dag is..

Xevven

Legacy Member
ik heb al 15 jaar last van men sinussen in de late herfst, doorheen de winter en in de vroege lente.

Duurt meestal een dag of 4-5 eer het voorbij is, en heb het gemiddeld wel 1 keer per maand zitten.

Enfin ja ben er het al gewoon, die pijn is kut mrja, "sinutab" help wel daartegen. Ge leert er mee leven. Gewoon niet te veel snuiten en het geneest wel snel.

nunji

Legacy Member
xev zei:
ik heb al 15 jaar last van men sinussen in de late herfst, doorheen de winter en in de vroege lente.

Duurt meestal een dag of 4-5 eer het voorbij is, en heb het gemiddeld wel 1 keer per maand zitten.

Enfin ja ben er het al gewoon, die pijn is kut mrja, "sinutab" help wel daartegen. Ge leert er mee leven. Gewoon niet te veel snuiten en het geneest wel snel.
ja ik pak ook sinutab nu, maar bij mij ist wel al langer bezig als 4-5dagen, wa hebde gij juist? ook een verstropt oor precies?

sneax

Legacy Member
Plut0r zei:
Vorig jaar ben ik daar voor moeten opereren. Al de vuiligheid van je "verkoudheid komt normaal naar buiten via hoesten. Maar hier komt de vuiligheid in je oor terecht noemt men vocht achter je oor als je dat moeten laten uitkuisen kzweer het u doet echt wel pijn. Btw "springen" uw oren precies als ge geeuwt?

nee ze 'springen' niet

kweenie, kheb vroeger al een oorontsteking gehad dat wel

en als ik water in mijn oor heb (bv. van te zwemmen) en ik 'blaas' met mond en oren toe dan kan ik het horen 'broebelen' in mijn oren (kweenie of da nu nog is)

ook als is ik in de vlieger zit, sommige mensen hebben veel last van hun oren, zitten vanalles te proberen om daar af te geraken, ik moet gewoon is slikken en alle druk is weg

dat 'broebelen' enzo is wel al een tijdje geleden dannek het getest heb, de laatste maanden geen last

nunji

Legacy Member
sneax zei:
nee ze 'springen' niet

kweenie, kheb vroeger al een oorontsteking gehad dat wel

en als ik water in mijn oor heb (bv. van te zwemmen) en ik 'blaas' met mond en oren toe dan kan ik het horen 'broebelen' in mijn oren (kweenie of da nu nog is)

ook als is ik in de vlieger zit, sommige mensen hebben veel last van hun oren, zitten vanalles te proberen om daar af te geraken, ik moet gewoon is slikken en alle druk is weg

dat 'broebelen' enzo is wel al een tijdje geleden dannek het getest heb, de laatste maanden geen last

dan edde gij veel chance. Want een vliegtuig is echt een hel voor mijn oren, ni normaal, zo veel pijn..

hipStar

Legacy Member
Maar heeft er iemand al ervaring met het verbindne van de Sinussen want de Professor zei dat dit een zeer zware operatie was?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan