Archief - Nog mensen last van de oren? (sinussen?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nunji

Legacy Member
Ik heb sinds vrijdag enorm veel last aan mijn linkeroor. Dat is echt gewoon zo helemaal toe mijn linkeroor. Tis anders als een stop in u oren hebben, want dan edde zo een waterig gevoel. Khad dit vorig jaar ook en denk dat het door de sinussen ofzo komt, neus is ook beetje verkouden maar dan achteraan in de neus. Nu, dit is geen thread van wat moet ik nu doen ofzo. Ik vroeg me gewoon af of er nog andere mensen last hiervan hebben deze tijd van het jaar.. ENORM vervelend vind ik. Ik pak nu zo flixonase aqua neusspray, das voor u sinussen, maar het helpt precies toch ni ze..

mvg

[MNEU]Jonasis

Legacy Member
als ge echt veel last van uw sinussen hebt, best toch is naar dokter voor het chronisch word :x hoewel dit meestal het gevolg is van te hard te snuiten.

nunji

Legacy Member
kweni ma das allergie zeker. alsk buiten ben is da beter ma als ik terug in warme plaats ben is da terug erg.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Dit wordt zowiezo een tripje naar de dokter. Indien ge een sinusitis hebt zult ge neusdruppels krijgen (in eerste instantie) en eventueel een antibioticum. Als dat niet helpt dan zult ge nen Rx of CT moeten laten doen (wel op vraag van uw arts).

Maar dat valt natuurlijk wel onder "ALS" ge sinusitis hebt. Voor hetzelfde hebt ge griep, kanker of rhinitis.

nunji

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Dit wordt zowiezo een tripje naar de dokter. Indien ge een sinusitis hebt zult ge neusdruppels krijgen (in eerste instantie) en eventueel een antibioticum. Als dat niet helpt dan zult ge nen Rx of CT moeten laten doen (wel op vraag van uw arts).

Maar dat valt natuurlijk wel onder "ALS" ge sinusitis hebt. Voor hetzelfde hebt ge griep, kanker of rhinitis.
ik pak al neusdruppels (nl. flixonasa aqua)

^MystiQ

Legacy Member
Der zijn veel mensen die nu last hebben van hun sinussen, keb 3 maand geleden een sinusontsteking gehad zeker, of tis zelfs zo lang nog ni geleden en kben op weg om er weer ene te krijgen, kga zo rap mogelijk bij den dokter binnenspringen want nix is vervelender dan een sinusontsteking ;)

Thales

Legacy Member
ik heb al een week last van geruis in men oor.
als het stil of of bijna stil hoor ik het heel goed. en vooral als ik in men bed lig. dan is het echt bijna oorverdovend en eens je derop focust.
nu ik heb ni echt een verkoudheid. ik moe af en toe wel es men neeus snuiten.
ma ik dacht aan tinnitus ofzo. tis vreselijk irritant

ZoidBerg

Legacy Member
kheb al 5 jaar enorm veel last aan mijn sinussen
al 3x geopereerd, en het hielp telkens maar een maand of 4, daarna begon het trug. M'n sinussen zitten dus constant slijmen te produceren, kmoet daardoor enorm veel snuiten, en als ik aan het sporten ben of 'k rijd buiten in de kou (zoals vandaag), en ik adem door mijn neus in, dan klapt mijn linker oor toe :s

jeroenvde

Legacy Member
ik ook zenne!
vorige week vooral :s

opstaan en pesies een valling hebben, en snuiten maar nix komt los
dan sta je op en langzaam komt alles terug vrij

ik denk al een beetje hooikoorts? :|

hipStar

Legacy Member
Ik heb al 20 jaar last van me sinussen. 3 maal geopereerd aan me sinussen en met de laatste operatie (28/12/2006) doe ik mee met een wetenschappelijk onderzoek waar ze stenten in mijn neus plaatsen en 1 met medicatie en 1 zonder en elke maand trekken ze die stenten uit mijn neus en vervangen ze.
De vorige keer kon de stent zonder medicatie niet meer in mijn neus geplaatst worden en ik moest vanmorgen terug komen. Toen werd er geconstateerd dat er wel nog doorgang was, maar onmogelijk op een stent te plaatsten. De Professor heeft me nu medicatie voorgeschreven om die holte weer te openen en die stent alsnog te plaatsten. Als dat niet lukt en ik blijf problemen hebben met mijn sinussen zullen ze mijn sinussen met elkaar verbinden. Iemand al ervaring mee?

Mijn "symptomen" zijn:
- Veel druk in me sinussen
- veel slijmen die ik ophoest
- Word altijd moe
- Hoofdpijn
- Concentratieproblemen
- Als ik met mijn ogen draai dan doet het pijn.
- Als het warm is buiten is het voor mij een ware hel, die slijmen komen los en dan nog hooikoorts achtig en dan is het feestje helemaal compleet

Gentei

Legacy Member
vroeger toen ik klein was had ook last daarvan, bleek dat ik waterzakjes in mijn oren had en telkens als het winter was deed da ongelooflijk keiveel pijn dat het niet normaal was.
Anyway dokter had mij geopereerd en mijn sinussen ook eruit gehaald totaal geen last meer van gehad!

X1RON

Legacy Member
Ook gehad overlaatst: Niet teveel inzitten met een wattenstaafje en af en toe is een druppelke olie indoen... da hielp bij mij (binnen 3 dagen was het weg)

DBK

Legacy Member
hipStar zei:
Ik heb al 20 jaar last van me sinussen. 3 maal geopereerd aan me sinussen en met de laatste operatie (28/12/2006) doe ik mee met een wetenschappelijk onderzoek waar ze stenten in mijn neus plaatsen en 1 met medicatie en 1 zonder en elke maand trekken ze die stenten uit mijn neus en vervangen ze.
De vorige keer kon de stent zonder medicatie niet meer in mijn neus geplaatst worden en ik moest vanmorgen terug komen. Toen werd er geconstateerd dat er wel nog doorgang was, maar onmogelijk op een stent te plaatsten. De Professor heeft me nu medicatie voorgeschreven om die holte weer te openen en die stent alsnog te plaatsten. Als dat niet lukt en ik blijf problemen hebben met mijn sinussen zullen ze mijn sinussen met elkaar verbinden. Iemand al ervaring mee?

Mijn "symptomen" zijn:
- Veel druk in me sinussen
- veel slijmen die ik ophoest
- Word altijd moe
- Hoofdpijn
- Concentratieproblemen
- Als ik met mijn ogen draai dan doet het pijn.
- Als het warm is buiten is het voor mij een ware hel, die slijmen komen los en dan nog hooikoorts achtig en dan is het feestje helemaal compleet
heb sinds een paar maanden diezelfde syptomen, echt stom, massa's hoofdpijn en constant slijmen, ook snel moe enz

EternalSilence

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
vroeger toen ik klein was had ook last daarvan, bleek dat ik waterzakjes in mijn oren had en telkens als het winter was deed da ongelooflijk keiveel pijn dat het niet normaal was.
Anyway dokter had mij geopereerd en mijn sinussen ook eruit gehaald totaal geen last meer van gehad!

mijn zuster had ook zoiets gelijksaardig

in de tijde da ze nog int kleuter zat
iets aan haar oren ofzo
ze moeste de trommelvliezen doorprikken (zo een heel klein gaatje), en dan kwam er al slijm uit :x
en ze bleitte meestal, van het pijn

nu is da lijk blijkbaar over..

ma twas een kissig zicht, zo allemaal opgedroogt geel vloeistof aan haar oren, da ge dan iedere dag mocht afkuizen

ChunWai.

Legacy Member
Ik had het vandaag bij sport, niet dat wat jij hebt maar toch wel ongeveer hetzelfde. Ik was helemaal niet ziek en toch had ik zo'n gevoel dat ik op een berg aan het rijden was of in een opsteigend vliegtuig zat, zo deed m'n linkeroor:p Weet niet waarom though:/

Tweak37

Legacy Member
Thales zei:
ik heb al een week last van geruis in men oor.
als het stil of of bijna stil hoor ik het heel goed. en vooral als ik in men bed lig. dan is het echt bijna oorverdovend en eens je derop focust.
nu ik heb ni echt een verkoudheid. ik moe af en toe wel es men neeus snuiten.
ma ik dacht aan tinnitus ofzo. tis vreselijk irritant

pas maar op, bij mij is da ook zo begonnen en ik zit er nu al meer dan een jaar mee... Niets aan te doen :(

Op dit ogenblik heb ik daarnaast extreem last van mijn keel, oren, mondhoeken en gehemelte, zo`n irritatie/jeuk weet ik veel, ongelofelijk irritant iig.

nunji

Legacy Member
Doom Dragon zei:
mijn zuster had ook zoiets gelijksaardig

in de tijde da ze nog int kleuter zat
iets aan haar oren ofzo
ze moeste de trommelvliezen doorprikken (zo een heel klein gaatje), en dan kwam er al slijm uit :x
en ze bleitte meestal, van het pijn

nu is da lijk blijkbaar over..

ma twas een kissig zicht, zo allemaal opgedroogt geel vloeistof aan haar oren, da ge dan iedere dag mocht afkuizen

kheb da ook gehad als kind, diabolo, zo een buisje door mijn trommelvlies. Da was omdak om de 3maanden een oorontsteking had, das ook daarom da ik zo gevoelig ben als ze in mijn oren zitten (als den dokter nog maar simpel in mijn oor zit heb ik 20x zo veel pijn als ne gewone patient, daarom heb ik nu zo veel schrik voor den oorarts..

maar mijn linkeroor klapt constant toe, als het wat kouder in de kamer is is da beter, buiten heb ik dus het minste probleem. als da tegen dit weekend nog ni beter is gak wel een afspraak moete maken :(

Ddarkness

Legacy Member
Tweak37 zei:
pas maar op, bij mij is da ook zo begonnen en ik zit er nu al meer dan een jaar mee... Niets aan te doen :(

Op dit ogenblik heb ik daarnaast extreem last van mijn keel, oren, mondhoeken en gehemelte, zo`n irritatie/jeuk weet ik veel, ongelofelijk irritant iig.

Ik heb da ook, ma enkel alsek oortjes in doe, ma soms ook van headset :(, kem echt schrik da da op ne keer nie ga weggaan.
Heb gehoort da ze u dan kunne doof make in da oor waar da ge da hebt, als het te neig is.

anti-hero

Legacy Member
voor alle mensen met sinusitis , zoek een dokter op die werkt met laserbehandeling.
Het heeft me er vanaf geholpen en dit geheel pijnloos.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan