Archief - Nederland-Belgie voor computers: 0-1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kakaku

Legacy Member
[Mh]UnderGod;8256531 zei:
Met andere woorden; als uw pc veel of weinig aanstaat, als je hem wilt laten werken wanneer je er niets mee doet, join dan gewoon BOINC.BE HIER.
En vooral geen paniek! Boinc is een programma die op de achtergrond zit en uw pc op geen enkele manier zal vertragen!
En nu massaal joinen en ons helpen in het verslaan van de DPC'ers :niceone:

ik zat in DPC hahaha, toch wel weer 2 jaartjes trug maarja :')

gunnie

Legacy Member
frado2005 zei:
Kan't zijn da'k lag heb door die BOINC manager te draaien, alsik games speel?

ik game altijd met boinc op en nooit lag, tenzij dat ne klote server is :p

boinc neemt gewoon de idle cpu tijd dus als uw spel 50% cpu vraagt neemt boinc de andere 50% zonder in de weg te lopen van uw spel zelf ;)

Parnakra

Legacy Member
Je kan zelfs instellen (zoals ik doe) dat Boinc pas begint te werken nadat je pc x minuten idle is. Ik stel gewoon die tijd in op 1 minuut (zelfde als m'n screensaver) dus Boinc werkt niet wanneer ik actief bezig ben op m'n pc.

Malkavian

Legacy Member
[Mh]UnderGod;8263218 zei:
MALKIIIIIIIIIIIIIIII :applause: :applause:
Gij leeft ook nog jong :D
Alles goed ginder?
tuurlijk leef ik nog :D
ge moet wel op de goeie fora zitten he ;) :p
hehehe

BMF|Johan

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Ik heb op een pc het programma draaien van op www.grid.org , dat is ook voor proteïnefolding m.b.t. kankeronderzoek. Is dit dan hetzelfde project, maar enkel met een ander stukje software?
De Belgian MoOo Farm heeft ook wel een teampje op grid.org, maar daar zitten hoofdzakelijk de "oude" BMFers. De actieve kern is overgestapt naar BOINC omwille van de grote keuze aan projecten. En daarna zijn we dan allemaal bij BOINC.BE gegaan om samen de Belgische krachten te bundelen.

Voor de mensen die het [BMF]-subteam van BOINC.BE willen joinen: check http://www.boinc.be/vbulletin/forumdisplay.php?f=51 ;)

kakature

Legacy Member
Ik heb ingesteld dat het programma maar in gang mag schieten na 1 minuut idle-heid. Maar da werkt blijkbaar nie, kheb constant 100 % CPU activiteit.

[Mh]UnderGod

Legacy Member
kakature zei:
Ik heb ingesteld dat het programma maar in gang mag schieten na 1 minuut idle-heid. Maar da werkt blijkbaar nie, kheb constant 100 % CPU activiteit.

Ge moet dan eerst nog eens contact opnemen met de server hé (in uw boincmanager updated dus) anders weet uw programma dat niet aangezien alle configuratie online gebeurt ;-)

killgore

Legacy Member
Parnakra zei:
Je kan zelfs instellen (zoals ik doe) dat Boinc pas begint te werken nadat je pc x minuten idle is. Ik stel gewoon die tijd in op 1 minuut (zelfde als m'n screensaver) dus Boinc werkt niet wanneer ik actief bezig ben op m'n pc.

ik snap niet waarom je dat zou doen tenzij voor koelingsproblemen. Zelfs gamen lukt perfect met boinc draaiende. Windows regelt die zaken perfect hoor :).

kakature

Legacy Member
killgore zei:
ik snap niet waarom je dat zou doen tenzij voor koelingsproblemen. Zelfs gamen lukt perfect met boinc draaiende. Windows regelt die zaken perfect hoor :).

Bwa van mij toch nie ze, Company of Heroes bijvoorbeeld, loopt beduidend trager als ik het programma aanzet, da's wel jammer.

killgore

Legacy Member
kakature zei:
Bwa van mij toch nie ze, Company of Heroes bijvoorbeeld, loopt beduidend trager als ik het programma aanzet, da's wel jammer.
Zeker dat het aan boinc ligt? Persoonlijk geloof ik daar niet echt immens veel van :p.

Lemon

Legacy Member
killgore zei:
Zeker dat het aan boinc ligt? Persoonlijk geloof ik daar niet echt immens veel van :p.

Tijdens RTCW had ik ook duidelijk slechte framerate als ik een distributed programma op de achtergrond had draaien.

Ik had een cap ingame staan op 74 fps (misbruik maken van gameengine :p). En als dnet of boinc opstaat zat dat constant tussen de 65 en de 74 te cyclen terwijl als het afstond het constant op 74 stond.

Messias.

Legacy Member
Kijk, zo'n dingen zijn nog nuttig. Maar de fun, en vooral het nut van het brute-force kraken van een 72 bit sleutel ontgaat me volledig. Uit vorige edities is gebleken dat het inderdaad lang kan duren... so friggin' what?

Conqie

Legacy Member
krijg het ook niet deftig ingesteld, probeer te zorgen dat het progamma pas op start als ik idle ben, heb honderd keer gereconnect

veel zin om het te uninstallen eigelijk..

Krapuul

Legacy Member
Messias. zei:
Kijk, zo'n dingen zijn nog nuttig. Maar de fun, en vooral het nut van het brute-force kraken van een 72 bit sleutel ontgaat me volledig. Uit vorige edities is gebleken dat het inderdaad lang kan duren... so friggin' what?

Dit is ook één van de grote redenen waarom we zijn overgestapt naar BOINC.
Het kraken van een 72 bit sleutel heeft idd niet veel voordelen.

Kankeronderzoek, klimaatsonderzoek, ... dit zijn nuttige zaken waaraan ik gerust enkele cpu-cycles wil aan geven.

Krapuul

Legacy Member
frado2005 zei:
Kan ik met 1 account op meerdere computers werken? (tergelijkertijd)

Je kan met 1 account op meerdere computers werken.

Ik heb bijvoorbeeld deze computers op Rosetta staan
Code:
Power Macintosh [Power Macintosh Model PowerMac3,5] [AltiVec] 	Darwin
7.9.0 	

Power Macintosh [Power Macintosh Model PowerMac10,1] [AltiVec] 	Darwin
7.9.0 	

Power Macintosh [Power Macintosh Model PowerMac10,1] [AltiVec] 	Darwin
7.9.0 	

Power Macintosh [Power Macintosh Model PowerMac9,1] [AltiVec] 	Darwin
8.8.0 	

AMD Athlon(tm) XP 2500+ 	Microsoft Windows XP
Professional Edition, Service Pack 2, (05.01.2600.00)

(niet constant natuurlijk omdat ik cycle tussen verschillende projecten)

Maar zoals ge ziet, werkt BOINC dus ook op Mac (en ook op Linux)

Qualistor

Legacy Member
zit ook met 3 pc'kes die praktisch 24/24 draaien op BOINC - Rosetta :)

jvc

Legacy Member
http://stats.free-dc.org/tag.php?name=L0$t%20Pr0PhEt

Distributed Computing is tof en ik het raadt het iedereen aan om te doen, kost je niet echt veel meer om het te draaien terwijl je je pc gebruikt en je pc is nog praktisch even snel :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan