Archief - Nederland-Belgie voor computers: 0-1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[Mh]UnderGod

Legacy Member
De clash der lage landen speelt zich niet enkel op het grasveld af. Ook op het Internet komt het tot verhitte confrontaties met onze noorderburen. BOINC (Berkeley Open Infrastructure for Network Computing) heet de arena waar teams van verschillende landen zich met elkaar meten. Spelers in deze teams heten niet gewoonweg Martens, Goor, van der Vaart of Kuyt. Ze luisteren naar namen als Coldrain, Zorbapol, Fatsie of Captain Kirk.

Het eigenlijke doel van BOINC is de ongebruikte kracht van miljoenen computers wereldwijd op vrijwillige basis in te zetten voor onderzoek. Er zijn verschillende onderzoeksthema's, zoals klimaatevolutie, kankeronderzoek, malariabeheersing, nano-technologie, of nog de zoektocht naar ET. Deelnemers vormen teams, die het in een competitie tegen elkaar opnemen. Hoe meer computerkracht ingezet wordt, des te beter de prestaties van de teams. Het sterkste Belgische team heet toepasselijk BOINC.BE. In een rechtstreekse confrontatie met een der Nederlandse topteams, de Dutch Power Cows, heeft het deze week de bovenhand gehaald. Meer nog, BOINC.BE slaagt er reeds maanden in de nummer 1 positie te bekleden in een onderzoeksproject van de Universiteit van Leiden.

Hoera voor Belgie dus in deze Internetcompetitie. Nederland neemt dan weer het voortouw wat betreft het opzetten van onderzoeksprojecten gebaseerd op BOINC. Er lopen momenteel 2 Nederlandse projecten, tegen geen enkel Belgisch. Conclusie: Belgie de spieren, Nederland de hersenen? Neen toch...

Met andere woorden; als uw pc veel of weinig aanstaat, als je hem wilt laten werken wanneer je er niets mee doet, join dan gewoon BOINC.BE HIER.
En vooral geen paniek! Boinc is een programma die op de achtergrond zit en uw pc op geen enkele manier zal vertragen!
En nu massaal joinen en ons helpen in het verslaan van de DPC'ers :niceone:

GTM

Legacy Member
Of het programma gebruiken om te helpen een geneesmiddel tegen kanker te vinden, of SETI helpen met buitenaardse signalen te verwerken, of...

[Mh]UnderGod

Legacy Member
GTM zei:
Of het programma gebruiken om te helpen een geneesmiddel tegen kanker te vinden, of SETI helpen met buitenaardse signalen te verwerken, of...

Ziehier een lijstje met projecten waaraan je allemaal kunt meedoen!

Biology and Medicine
Tanpaku http://issofty17.is.noda.tus.ac.jp/
World Community Grid http://www.worldcommunitygrid.org/
Proteins@Home http://biology.polytechnique.fr/proteinsathome
Rosetta@home http://boinc.bakerlab.org/rosetta/
Malariacontrol.net http://www.malariacontrol.net
SIMAP http://boinc.bio.wzw.tum.de/boincsimap/

Astronomy/Physics/Chemistry
Spinhenge@home http://spin.fh-bielefeld.de/
Quantum Monte Carlo at Home http://qah.uni-muenster.de/
LHC@home http://lhcathome.cern.ch/
SETI@home http://setiathome.berkeley.edu/
Einstein@home http://einstein.phys.uwm.edu/
Leiden Classical http://boinc.gorlaeus.net/
µFluids@home http://www.ufluids.net/

Earth Sciences
Climateprediction.net http://climateprediction.net
BBC Climate Change Experiment http://bbc.cpdn.org/

Mathematics and strategy games
Riesel Sieve http://boinc.rieselsieve.com/
SZTAKI Desktop Grid http://szdg.lpds.sztaki.hu/szdg/
Rectilinear Crossing Number http://dist.ist.tugraz.at/cape5/
PrimeGrid http://primegrid.com
ABC@home http://abcathome.com/
Chess960@home http://www.chess960athome.org/alpha/


Hier ook een beeld van waar "wij" staan:
http://www.boincstats.com/signature/team_111_banner.gif

Zoals je kunt zien staan we eerste op 3 verschillende projecten en 7 projecten waar we in de top10 staan.
Voor het totale gebeuren doen we het ook enorm goed daar we op de wereldranglijst op plaats 33 staan!

Genious

Legacy Member
geef me es wat makkelijke info over hoe ik meehelp. :p
voor dat kankeronderzoek wil ik graag die 'moeite' doen.

killgore

Legacy Member
bah, juist gemerkt dat ik dit nog niet had herinstalled op nieuwe laptop :$.

Jaren actief geweest op bmf, ingeschreven voor boinc.be, maar dan vergeten.

En mooi dat we eindelijk hollanders eens kloppen, met bmf lagen we bijna altijd juist achter :p.

edit: herinstalled se :).

edit2: is bmf nog steeds een subgroep of zo :)?

[Mh]UnderGod

Legacy Member
Genious zei:
geef me es wat makkelijke info over hoe ik meehelp. :p
voor dat kankeronderzoek wil ik graag die 'moeite' doen.

Dan heb je Rosetta nodig!
Op deze link kun je het programma downloaden: http://boinc.berkeley.edu/download.php
Vervolgens installeer je het programma en start je het op.
Er komt dan een wizard die u vraagt om een project-url toe te voegen.
Daar zet je het volgende in: http://boinc.bakerlab.org/rosetta
Vervolgens nieuwe gebruiker aanmaken (dit allemaal langs dezelfde wizard) en je bent klaar met het installeren van Boinc!
Als je dan de Belgische krachten van BOINC.BE wilt komen versterken moet je nog effe op deze link klikken: http://boinc.bakerlab.org/rosetta/team_join_form.php?id=8 (en gewoon inloggen met de user/pass dat je juist aangemaakt hebt in boinc)

killgore zei:
edit: herinstalled se
Welkom terug en vergeet u niet toe te voegen aan team BOINC.BE in het project dat je meedoet (of meerdere projecten natuurlijk)

Iedereen is natuurlijk welkom om een kijkje te komen nemen op het forum http://www.boinc.be/vbulletin/

P|tt@

Legacy Member
K zit daar ook al nen tijd bij, pijzek. Enkel op pc op kot tho.

Soundstorm

Legacy Member
Ik doe al jaren mee met Folding@Home. Die richten hun meer op genetische ziektes.
Zit bij team EOCF en sta toch nog vrij hoog in de ranking. Maar om de een of andere reden submit ik de laatste tijd veel minder.

Bosvos

Legacy Member
kan iemand eigenlijk in gewone mensentaal uitleggen wat da programma juist doet?

ik heb een paar projecten toegevoegd, en dan? :p

killgore

Legacy Member
hoofdschooier zei:
kan iemand eigenlijk in gewone mensentaal uitleggen wat da programma juist doet?

ik heb een paar projecten toegevoegd, en dan? :p

Als jij programmas draait wordt over het algemeen een goeie 99% van je cpu onbenut (ik overdrijf niet, uitzonderingen zijn games e.d.).

Om deze immense verspilling tegen te gaan zijn er zogenaamde distributed computing projecten. BOINC is een programma dat wat orde wou brengen en deze projecten bundelde in 1 softwarepakket (waar je vroeger al gauw een 4-5 tal apps had staan ipv 1).

Die projecten houden in dat dus je ongebruikte cpu tijd hieraan gebruikt (en het is echt de ongebruikte, de prioriteit van die projecten staat expliciet op het laagste mogelijk). Op die manier kunnen universiteiten, hogescholen, onderzoekscentra, ... gebruik maken van een immense rekenkracht verspreid over de hele wereld.

vbn zijn (hieraan doe ik mee):
lhc : help mee berekenen aan de Large Hadron Collider, een van de grootste deeltjesversnellers (in opbouw).
einstein : help mee zoeken naar spinnende neutronensterren die zwaartekrachtsgolven zouden opwekken
rosetta: help mee zoeken naar oplossingen voor kanker

en zo zijn er toch wel een pak projecten.

Na het toevoegen van die projecten aan het programma moet jij in principe niets meer doen.

Parnakra

Legacy Member
Je zou het enkel en alleen al installeren voor de l33tzorzzz screensavers.

Conqie

Legacy Member
allé, ik zit bij het team boinc.be, voor sethi, einstein, rosetta, spinhenge

[Mh]UnderGod

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
allé, ik zit bij het team boinc.be, voor sethi, einstein, rosetta, spinhenge

Bedankt! En kom zeker effe langs het forum om goeiendag te zeggen ;-)

Greetz,
Q

Genious

Legacy Member
Allee, kben mijn cpu'tje aan het bijdragen voor dat kankeronderzoek :p
(vanuit boinc.be ofc)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan