[Mh]UnderGod
Legacy Member
De clash der lage landen speelt zich niet enkel op het grasveld af. Ook op het Internet komt het tot verhitte confrontaties met onze noorderburen. BOINC (Berkeley Open Infrastructure for Network Computing) heet de arena waar teams van verschillende landen zich met elkaar meten. Spelers in deze teams heten niet gewoonweg Martens, Goor, van der Vaart of Kuyt. Ze luisteren naar namen als Coldrain, Zorbapol, Fatsie of Captain Kirk.
Het eigenlijke doel van BOINC is de ongebruikte kracht van miljoenen computers wereldwijd op vrijwillige basis in te zetten voor onderzoek. Er zijn verschillende onderzoeksthema's, zoals klimaatevolutie, kankeronderzoek, malariabeheersing, nano-technologie, of nog de zoektocht naar ET. Deelnemers vormen teams, die het in een competitie tegen elkaar opnemen. Hoe meer computerkracht ingezet wordt, des te beter de prestaties van de teams. Het sterkste Belgische team heet toepasselijk BOINC.BE. In een rechtstreekse confrontatie met een der Nederlandse topteams, de Dutch Power Cows, heeft het deze week de bovenhand gehaald. Meer nog, BOINC.BE slaagt er reeds maanden in de nummer 1 positie te bekleden in een onderzoeksproject van de Universiteit van Leiden.
Hoera voor Belgie dus in deze Internetcompetitie. Nederland neemt dan weer het voortouw wat betreft het opzetten van onderzoeksprojecten gebaseerd op BOINC. Er lopen momenteel 2 Nederlandse projecten, tegen geen enkel Belgisch. Conclusie: Belgie de spieren, Nederland de hersenen? Neen toch...
Met andere woorden; als uw pc veel of weinig aanstaat, als je hem wilt laten werken wanneer je er niets mee doet, join dan gewoon BOINC.BE HIER.
En vooral geen paniek! Boinc is een programma die op de achtergrond zit en uw pc op geen enkele manier zal vertragen!
En nu massaal joinen en ons helpen in het verslaan van de DPC'ers

.
.