Archief - Nasa Television

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

?therapy?

Legacy Member
/me is aant kijken :woohoo:

ik hoorde daar zo 2 grote klappen :unsure: niets mis toch? :o

chosen1

Legacy Member
3 minutes to touchdown

beeldkwaliteit is nie echt super :p da ze ma vlug onder de wolke zitte

?therapy? zei:
/me is aant kijken :woohoo:

ik hoorde daar zo 2 grote klappen :unsure: niets mis toch? :o

nu juist weer 2 knalle :p volges mij gewoon vogels ofzo

*edit* hij staat aan de grond

GaMe®

Legacy Member
Staat da daar nu af te koelen ofzo?
De auto's durve ni dichterbij te kome :p
Mja da zal wel heet zijn zeker, da is just door de ozonlaag gevlogen :p

TheCryptkeeper

Legacy Member
Ze zijn alle systemen aan het uitzetten.
Toen hij binnen kwam in de atmosfeer van de aarde ging hij aan mach in de 20. Das 20 keer rapper dan de snelheid van het geluid. Geschifte snelheid...

Dont_Shoot

Legacy Member
op ir beelden, wel sjiek om te zien hoe de temperatuur van de banden zo direct stijgt na touchdown...

GaMe®

Legacy Member
ff thread terug ophalen..
Vanavond 22u30 onze tijd zou de shuttle terug vertrekken :) Live te volgen op NASA Television
Er is 60% kans op uitstel wegens slecht weer..

edit; als je naar de beelden kijkt, zie je op de achtergrond van de shuttle een onweer met prachtige bliksemschichten !!!

switchblade

Legacy Member
vlug ff douche
dan kijken :woohoo:
is altijd boeiend :)
wnr komt die terug?
(te tam om te kijken op nasa site :$)

chosen1

Legacy Member
kheb héél veel zin om te zien maar aangezien mijn telemeter da (weeral :sop: ) niet toe laat zal het vroeg gaan slapen zijn vandaag!

Holy Paladin

Legacy Member
hij is niet vertrokken zeker? er zit nu ne kerel te vertellen over blikseminslag enzo

epsilon

Legacy Member
Holy Paladin zei:
hij is niet vertrokken zeker? er zit nu ne kerel te vertellen over blikseminslag enzo
Nope, uitgesteld tot morgen wegens blikseminslag op het lanceerplatform.

GaMe®

Legacy Member
HLN UPDATE 23:21 De lancering van het Amerikaanse ruimteveer Atlantis, voorzien voor zondagavond, is met 24 uur uitgesteld. Dat heeft de NASA zaterdag meegedeeld.

Normaal gezien zou het ruimteveer morgen/zondag vertrekken, maar de lancering is nu voor maandagavond gepland. De precieze oorzaak van het uitstel is onduidelijk. Volgens het Franse persagentschap AFP zijn de weersomstandigheden slecht.

Het Duitse persagentschap DPA zegt dat het uitstel het gevolg is van de blikseminslag op het lanceerplatform van Cape Canaveral vrijdag. De nieuwe lanceerdatum is voorlopig vastgesteld op maandag 28 augustus. Atlantis zou om 22.04 uur Belgische tijd vertrekken.
----
Als je nu kijkt kan je de persconferentie live volgen
edit; ze zijn nu over de blikseminslag bezig

edit 2; cooool.. ze hebben op het laatste de beelden van de inslag laten zien ^^

GaMe®

Legacy Member
De NASA heeft een onderzoek bevolen naar de mogelijke gevolgen van het inslaan van de bliksem op het lanceerplatform 39B waar de shuttle Atlantis klaarstaat om naar het Internationaal Ruimtestation ISS te vliegen, aldus betrouwbare ruimtevaartsites.

Krachtige blikseminslag
Vrijdag is de bliksem ingeslagen op het platform. De bliksemafleiding werkte wel, maar kreeg 100.000 ampère stroom te verwerken. Het was een van de krachtigste blikseminslagen ooit op het Kennedy Space Center. De NASA is beducht voor de mogelijke gevolgen voor de opduwraketten op vaste brandstof en de pyrotechnische systemen van de shuttle. Niet alleen is de voor vandaag, zondag voorziene start al met een dag opgeschort, maar is ook beslist een diepgaand onderzoek in te stellen.

Uitstel constructieopdracht
De tests en analyses kosten tijd, zodat het niet uit te sluiten is dat de Atlantis niet morgen, maandag zou vertrekken maar een week later. Het lanceervenster om naar het ISS te vliegen is tot 7 september geopend. De zeskoppige bemanning van Atlantis is belast met een belangrijke en complexe constructieopdracht voor het ISS waarvan de bouw stil was komen te liggen tengevolge van het dodelijke ongeluk met de shuttle Columbia op 1 februari 2003. In het bijzonder dienen tijdens drie ruimtewandelingen twee gigantische zonnepanelen geïnstalleerd. Zij moeten de stroomvoorziening van het complex verdubbelen. (belga)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan