Archief - Nasa Television

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tommaay

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
7 km/s dat is gewoon een waanzinnige snelheid he...

Het is ook nodig omdat dan je centripetale versnelling * massa raket = centripetaalkracht aarde.

Alleen op die snelheid kan je dus zo dicht bij de aarde vliegen. Hoe verder je gaat, hoe trager je rondcirkelt.

Het principe erachter om ze in een baan om de aarde te krijgen is niet zo moeilijk, maar je hebt donders veel power nodig.

Slechts 3-4%vd totale masse is nuttige massa. De overige 96% is brandstof en structuur vd raket zelf. Straf he:)

?therapy?

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Hopelijk vliegen ze boven België en worden ze dan geflitst. Dan is ons begroting ook weer in evenwicht. :unsure:

Das wel is leuk om te zien :)
Da ze hun ubercamera maar al bovenhalen :unsure: te snel om te flitsen :p

GaMe®

Legacy Member
lol, kijk op de beelden, ze zijn juist over belgië gevlogen al.. Nu zitten ze boven het noorden van Italië

?therapy?

Legacy Member
GaMe® zei:
En teveel geld hebben? :p
Ze doen nu toch ook al ies wa tours ermee? Wa bekende filmsterren gingen meedoen enzo :)
nog wa jaren wachten en das in prijs gezakt, hopelijk :unsure:

Frado2005

Legacy Member
mss da iemand da kan opnemen ofzo :unsure: , ma wat was da met die camera's ofzo dat ze gingen gebruiken in een documentaire ofzo? Zijn er daar al foto's/video van?

Fighting Hobbit

Legacy Member
Tommaay zei:
Het is ook nodig omdat dan je centripetale versnelling * massa raket = centripetaalkracht aarde.

Alleen op die snelheid kan je dus zo dicht bij de aarde vliegen. Hoe verder je gaat, hoe trager je rondcirkelt.

Het principe erachter om ze in een baan om de aarde te krijgen is niet zo moeilijk, maar je hebt donders veel power nodig.

Slechts 3-4%vd totale masse is nuttige massa. De overige 96% is brandstof en structuur vd raket zelf. Straf he:)
Heb er al veel over gezien op school en ook over gelezen, maar het blijft een enorme snelheid als je erover nadenkt...

GaMe®

Legacy Member
frado2005 zei:
mss da iemand da kan opnemen ofzo :unsure: , ma wat was da met die camera's ofzo dat ze gingen gebruiken in een documentaire ofzo? Zijn er daar al foto's/video van?
Ze zijn op dit moment hun materiaal op aant stellen en de beelden zouden binnen zo'n 2 uur door worden gestuurd..

Tremium

Legacy Member
Op wa voor brandstof vliegt de space shuttle eigenlijk? :unsure:

En doet da geen pijn ofzo als ge zo snel vliegt? :unsure:

Ja, ik ben een onwetende jongen :sad:

dahousecatfelix

Legacy Member
Tremium zei:
Op wa voor brandstof vliegt de space shuttle eigenlijk? :unsure:

En doet da geen pijn ofzo als ge zo snel vliegt? :unsure:

Ja, ik ben een onwetende jongen :sad:
For launch the STS uses 2 systems: the main engines in the orbiter
that burn hydrogen and oxygen from the external tank (the great big orange
cylinder that the orbiter is attached to for launch); and the SRBs (Solid
Rocket Boosters) that burn a solid rocket propellant that is a mixture of
powdered aluminum and ammonium perchlorate. These are used only for launch.
The orbiter (what most people think of as "the Space Shuttle") has two
propulsion systems: OMS (Orbital Maneuvering System) used to change orbit and
to return to earth, and the RCS (Reaction Control System) used for station-
keeping and attitude control. Both systems burn hydrazine with oxygen.

Al die G krachtjes zullen ook wel niet echt aangenaam zijn neen.

Frado2005

Legacy Member
GaMe® zei:
Ze zijn op dit moment hun materiaal op aant stellen en de beelden zouden binnen zo'n 2 uur door worden gestuurd..
Zijn er al beelden beschikbaar?

Tommaay

Legacy Member
Dat je zo hard vliegt ga je niet voelen hoor:) Je voelt alleen maar iets als je versnelt, dus bij de lancering is de versnelling erg hoog waardoor je plat moet liggen omdat je heel wat G's te verwerken krijgt. Eens je met dezelfde snelheid vliegt voel je helemaal niks meer.

F=ma : kracht=massa*versnelling, dus ongeacht hoe snel je vliegt, je voelt niks, als je versnelt, dan pas voel je het.:)

En in de ruimte heb je geen luchtweerstand, dus of je nu tegen 1 of 20 km/s vliegt, dat voel je gewoon niet. En de versnelling in de ruimte is ook ongeacht van de snelheid wegens gebrek aan luchtweerstand, dus als je heel veel brandstof hebt kan je gewoon blijven versnellen tot snelheden die hier onmogelijk zijn.

T-bag

Legacy Member
Nu zie je toch een mooi beeld(vanuit de shuttle?)van de aarde:)

*edit*
daarjust toch

GaMe®

Legacy Member
Morgen omstreeks 15.14 uur Belgische tijd of indien nodig omwille van het weer, omstreeks 16.50 uur zal de shuttle in Florida landen.. Dit kan je uiteraard live volgen op NASA Television.
Dit is de tweede shuttle na de ramp met de columbia in 2003 die zal landen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan