Archief - Nagaan welk nummer er belde

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pinow

Legacy Member
Yoshingy zei:
we zitten ier thuis zo me een poort me een cijfercode dus geen sleutel, goe systeem voor onder het jaar maar as ge op vakantie zijt wel onveilig. De zekeringen voor de garage afgelegt.
Tis een gesloten huis ma alle2 ons buren zijn halfopen. De nene is weg dus via diejen zijnen hof ist al ni moeilijk. Twil nu lukken da er ier soms ne chiquen oto voor de deur staat idd, omda men ouders ngo wegzijn sta menne nonkel zijnen S2000 Honda ier

kzou die nummer wille dak zie wie et was en mss is me mijne gsm er na belle ofzo. Kheb het tijdstip van den telefoon gwn opgeschreven. dus mss is na telenet zelf belle.

Men vriendin kreeg deze week ook savonds telefoon thuis er pakt iemand op en ze direct leggen af..zeker mee oppasse
Ahja oke, kunt ge me ook even zeggen waar ge die sleutels gelegd hebt?

Tzou me een telefoontje uitsparen, vandaar ;)

OT: Gewoon even politie inlichten imo. Ze zullen er niet veel aan doen, maar dan is het toch genoteerd.

Btw, als er hier iemand belt die ik niet ken, en dan ook nog eens vraagt om pa of ma te spreken, zal ik nooit zeggen dat ze er niet zijn.
Maar iets in de trend van, "zit in de douche, kan ik hem/haar laten terugbellen?" :p

Laat ze dan hun nummer/uitvlucht maar eens geven, ******** :sop:

BleKKie

Legacy Member
X_Forcemaster_X zei:
Kheb zo nen tijd geleden eens in 2 dagen 3-4 keer telefoon gehad op menne GSM vannen onbekende nummer die me +23 begint, weet er iemand van wa land da kan zijn? Gewoon altij afgedrukt, na 2 dagen stopte da...

brechen zei:

mauritani, liberia, sierra leone, ghana, nigeria, chad, cameroon, cape verde, sao tomo & principe :p

tmoet ergens vandaar komen :crazy:

@hierboven: idd, als ek nie weet wie het is zeg ook altijd van "met wie spreek ek aub, kan ik ze laten terugbellen, ..."

maar meestal denken ze dak kik mijn pa ben, alleja, mijn stem gelijkt er redelijk goed op, zelfs als het iemand gekend is denken ze dat soms dusja :p
ooit zo eens een enquete ingevuld in mijn pa's naam :p
dan opt laatste: "mag ik je later eventueel nog eens terug opbellen voor een andere enquete of iets dergelijks?" -> "neen liever niet" :p

roslar

Legacy Member
hihi, ik heb altijd plezier met enquetes. Ik probeer die mensen dan altijd zoveel mogelijk af te leiden van hun werk :evil:

Bij ons hebben ze ook al eens ingebroken. Maar ik zit er niet mee in om de telefoon met mijn naam op te nemen. Er ligt ook een geweer naast mij als ik slaap. En dure dingen en geld hebben we toch niet in huis. Kom maar af, je kop zal er wel mooi uit zien achteraf :evil:

jethroeetvelde

Legacy Member
Zat overlaatst bij een maat en rond 2u werd er ook gebeld en toen hij afnam niets meer, hij zei dat het wel dikwijls gebeurde als hij alleen thuis was maar dat het geen probleem was dat ze inbraken zolang ze zijn computer in zijn kamer lieten staan :p dan hebben we eerst uit zijn kamer gekeken, continu dezelfde auto die voorbij reed en dan naar buiten gegaan om naar hem te zwaaien toen hij voorbij reed, niet meer gezien dan :p

Licargon

Legacy Member
BlackAngel86 zei:
mauritani, liberia, sierra leone, ghana, nigeria, chad, cameroon, cape verde, sao tomo & principe :p

tmoet ergens vandaar komen :crazy:

@hierboven: idd, als ek nie weet wie het is zeg ook altijd van "met wie spreek ek aub, kan ik ze laten terugbellen, ..."

maar meestal denken ze dak kik mijn pa ben, alleja, mijn stem gelijkt er redelijk goed op, zelfs als het iemand gekend is denken ze dat soms dusja :p
ooit zo eens een enquete ingevuld in mijn pa's naam :p
dan opt laatste: "mag ik je later eventueel nog eens terug opbellen voor een andere enquete of iets dergelijks?" -> "neen liever niet" :p

Ja ik kwam ook al bij Afrikaanse landcodes uit toen ik +23 opzocht :|

Als kik den telefoon opneem denken ze altij (de mensen die mij nie kennen, + alsek rap praat klinkt mennen naam aan den telefoon meer op Tinny dan Timmy <.>) dak een vrouw ben ^^

*telefoon gaat*
"Hallo met <naam>"
- Ja goeiedag mevrouw, blablablabla, enquete, blablabla, enkele vragen?
"Nee." *leg telefoon af*

Das nog nix, kwas bij mennen gebuur, der bellen mensen aan de deur, gebuur doet open, die mensen beginnen zo dat ze van jehova zijn enzo, gebuur SLAAGT (echt slaagt, nie dichtdoen maar dichtGOOIEN) dicht na 5 woorden, schitterend... Ons ma heeft gewoon gezegd dat ze ons adres moesten opschrijven en dat ze nie meer hoefden te komen, ok, die kwamen nie meer, een jaar later stonden ze der weer: "ja goeiedag u had vorig jaar gezegd dat we niet meer hoefden te komen, telt dat nog voor dit jaar?" Fuck man die mensen gingen snel lopen :rofl:

Hatelijk als de mensen van deur aan deur gaan, ugh -_-
[/randomtalk]

Eagle-Eye

Legacy Member
Die mensen die bellen voor enquêtes of die van deur tot deur gaan zijn soms zeer gemakkelijke doelwitten. :p Het is misschien niet echt beleefd, maar ze moeten mij maar niet lastigvallen met vragen of producten. Wil ik iets, ga ik naar een winkel. Wil ik vragen oplossen, zoek ik een quiz.

Ondertussen heb ik een soort vaste aanpak voor die deur-aan-deurverkopers. :p
"Hallo meneer, ik ben van ... en wij verkopen met onze organisatie ... Bent u geïnteresseerd?"
'Dat hangt ervan af. Wat verkoop je precies, hoeveel kost mij dat en waar gaat het geld naartoe?'
"Wel, ehr, wij verkopen dus ..., dat kost u ... (per stuk) en dat geld gaat naar onze organisatie?"
'En zijn jullie van plan om met dat geld goede doelen te steunen?'
"Ehr, daar weet ik, euh, niks over. Waarschijnlijk zal er wel wat geld naar goede doelen gaan."
'Maar u kunt mij dus geen zekerheid geven?'
"Neen meneer. Het spijt mij, maar ..."
'En wat verkopen jullie ook weer?'
"Wij verkopen ..."
'En hoe gaat dat dan?'
*hele uitleg over hun verkoop, hun voorbereidingen, wat ze dan uiteindelijk toch met dat geld gaan doen, ...*
Als gastheer kijk je met stijgende interesse naar de verkoper, om dan doodleuk te zeggen "Neen, geen interesse. Nog een prettige dag."
*deur toe*

Meestal is er dan een klein half uur voorbij, maar het valt mij op dat ze hier meestal maar 1 keer passeren van die organisatie. :p

EternalSilence

Legacy Member
btw: is het mogelijk om zo 'prive-nummers' toch te achterhalen?
en paar maanden geleden belde er mij iemand iedere keer op en steeds was het zo een privenummer en kon ik die persoon niet terug bellen :/

whoopie

Legacy Member
Doom Dragon zei:
btw: is het mogelijk om zo 'prive-nummers' toch te achterhalen?
en paar maanden geleden belde er mij iemand iedere keer op en steeds was het zo een privenummer en kon ik die persoon niet terug bellen :/

als ze in u voicemail staan kunt ge terugbellen.

Sileced`

Legacy Member
roslar zei:
hihi, ik heb altijd plezier met enquetes. Ik probeer die mensen dan altijd zoveel mogelijk af te leiden van hun werk :evil:

Bij ons hebben ze ook al eens ingebroken. Maar ik zit er niet mee in om de telefoon met mijn naam op te nemen. Er ligt ook een geweer naast mij als ik slaap. En dure dingen en geld hebben we toch niet in huis. Kom maar af, je kop zal er wel mooi uit zien achteraf :evil:

hihi you're my hero :rofl:

²nd hier

Pvt Martin

Legacy Member
X_Forcemaster_X zei:
Das nog nix, kwas bij mennen gebuur, der bellen mensen aan de deur, gebuur doet open, die mensen beginnen zo dat ze van jehova zijn enzo, gebuur SLAAGT (echt slaagt, nie dichtdoen maar dichtGOOIEN) dicht na 5 woorden, schitterend... Ons ma heeft gewoon gezegd dat ze ons adres moesten opschrijven en dat ze nie meer hoefden te komen, ok, die kwamen nie meer, een jaar later stonden ze der weer: "ja goeiedag u had vorig jaar gezegd dat we niet meer hoefden te komen, telt dat nog voor dit jaar?" Fuck man die mensen gingen snel lopen :rofl:

kheb ook zoiet is voorgehad :D
een madam belt aan, ik was alleen thuis en ging opendoen.
die madam: "goeiendag jongen, gij hebt een broer niewaar? hij heeft een maand geleden een boekske van mij aangenomen over inbraakbeveiliging en kwou hem vragen ofda hij geen intresse heeft in dees.
ik kijk eens nar de boekske da ze in haar handen heeft: "de wachttoren" (of zoiet, toch et boekske van die getuigen van jehova).
ik vreed zuur kijkend tegen die madam: "mijn broer zit al zes maanden in australie (wa echt waar was), en kdenk nie da GIJ daar geweest zijt"
ik word vreed pist als onbekenden gewoon in mijn gezicht staan te liegen dus kstap kik naar voor vreed pist kijkend. kzeg tegen die madam "kmoet nie weten van u leugens, kmoet nie weten van u boekske en al zeker nie van da prutsventje van ne jehova van u. dus trap et af en ziet dak u nooit meer terugzie." da mens verschrikt weg. die is in den helft van tpad naart voetpad. ikke zeer vriendelijk: "nog veel plezier me gepluimd worden in u sekte, daaaag"
en toen deur dichtgeramd.
maar ze heeft het begrepen: nooit terug gezien :p

bludgeoned

Legacy Member
Pvt Martin zei:
kheb ook zoiet is voorgehad :D
een madam belt aan, ik was alleen thuis en ging opendoen.
die madam: "goeiendag jongen, gij hebt een broer niewaar? hij heeft een maand geleden een boekske van mij aangenomen over inbraakbeveiliging en kwou hem vragen ofda hij geen intresse heeft in dees.
ik kijk eens nar de boekske da ze in haar handen heeft: "de wachttoren" (of zoiet, toch et boekske van die getuigen van jehova).
ik vreed zuur kijkend tegen die madam: "mijn broer zit al zes maanden in australie (wa echt waar was), en kdenk nie da GIJ daar geweest zijt"
ik word vreed pist als onbekenden gewoon in mijn gezicht staan te liegen dus kstap kik naar voor vreed pist kijkend. kzeg tegen die madam "kmoet nie weten van u leugens, kmoet nie weten van u boekske en al zeker nie van da prutsventje van ne jehova van u. dus trap et af en ziet dak u nooit meer terugzie." da mens verschrikt weg. die is in den helft van tpad naart voetpad. ikke zeer vriendelijk: "nog veel plezier me gepluimd worden in u sekte, daaaag"
en toen deur dichtgeramd.
maar ze heeft het begrepen: nooit terug gezien :p
Ze was waarschijnlijk "vreed pist"
Is het nu zo moeilijk om mensen op een deftige manier af te wimpelen.
Ik heb nog nooit de telefoon dichtgesmeten of hen beginnen uitschelden aangezien ze ook maar hun job doen.
Gewoon vriendelijk zeggen dat je niet geïnteresseerd bent of geen tijd hebt en ze begrijpen de boodschap wel.

rbn-

Legacy Member
Ik hoop dat jullie beseffen dat die mensen in een callcenter ook maar hun job doen. Ik heb het zelfs als vakantiejob gedaan en ik kan u verzekeren, plezant is anders.

chosen1

Legacy Member
kan het eigenlijk dat er telefoons zijn die weergeven wie er belt (met de naam die in de wittegids staat)?

want ik belde naar mijn vriendin en mijn pa zijn naam kwam op die haar telefoon! en ik denk niet dat die ouders mijn pa kennen

Pvt Martin

Legacy Member
bludgeoned zei:
Ze was waarschijnlijk "vreed pist"
Is het nu zo moeilijk om mensen op een deftige manier af te wimpelen.
Ik heb nog nooit de telefoon dichtgesmeten of hen beginnen uitschelden aangezien ze ook maar hun job doen.
Gewoon vriendelijk zeggen dat je niet geïnteresseerd bent of geen tijd hebt en ze begrijpen de boodschap wel.

ik heb niks tegen die mensen die hier boekskes komen verkopen of enqeutes doen ofzo. daar bennek altijd vriendelijk tegen. overlaatst belde er nog een congolees aan, jozef noemde ie, en kheb daar zeer vriendelijk mee gebabbeld. was echt ne sympathieke kerel.
maar ik ben wel nie vriendelijk als ze gewoon in mijn gezicht staan te liegen zoals da mens deed, om mij hunne rommel te bezorgen. ik kan daar niet tegen. da toont da die geen enkel respect tegenover mij heeft dus waarom zou ik dan ingodsnaam respect hebben tegenover haar? ik ben al lichtontvlambaar en als ze dan op mijnen eigen deurdrempel in mijn gezicht komen liegen dan moete zeker nie denke dak ook maar de minste moeite ga doen om mij in te houden.

gij moogt er anders over denken natuurlijk, even goeie vrienden é :)
dit toont weer dat ieder mens uniek is.

Implar

Legacy Member
Men pa heeft ook eens zoiets gedaan. Een paar weken terug belde er iemand aan om te vragen of hij geen messen moest slijpen, men pa zei tamelijk vriendelijk nee, maar hij was pissed omdat hij ons wakkergebeld had. Hij kruipt in zen bed en 10 min later belde de vrouw van die messenslijper, ook om te vragen of we geen messen hadden om te slijpen.
Men pa was dan echt pissed en heeft haar gwn uitgescholden, niet meer teruggezien en ik kan nu zonder problemen tot 11u slapen :p

Huasheng

Legacy Member
chosen1 zei:
kan het eigenlijk dat er telefoons zijn die weergeven wie er belt (met de naam die in de wittegids staat)?

want ik belde naar mijn vriendin en mijn pa zijn naam kwam op die haar telefoon! en ik denk niet dat die ouders mijn pa kennen
Wij hebben thuis ook een apparaatje dat telefoonnummer en naam weergeeft van de persoon die belt. Als mijn vriend belt, dan verschijnt de naam van z'n pa op dat schermpje, met de nummer eronder.

SilentSpring

Legacy Member
Huasheng zei:
Wij hebben thuis ook een apparaatje dat telefoonnummer en naam weergeeft van de persoon die belt. Als mijn vriend belt, dan verschijnt de naam van z'n pa op dat schermpje, met de nummer eronder.

ah handig, geeft zoiets ook bedrijfsnamen enzo weer?
Als ge dan ziet dat ne callcenter is moet ge niet eens meer opnemen:D

Die mensen daar doen ook maar hun job, maar als ze zo juist bellen rond het tijdstip dat een normaal mens aan't eten is, of als ge net met iets bezig bent en daarbij gestoord bent is't maar normaal dat je niet altijd even vriendelijk blijft.

boogje

Legacy Member
ivm die callcenters: die mensen doen ook maar hun job. Ik ben altijd vriendelijk gebleven en ze zelfs nog een prettige dag gewenst. Het moet een klotejob zijn als ze u om de 5 minuten uitkafferen aan de telefoon, terwijl ze gewoonweg doen wat ze moeten doen.

Huasheng

Legacy Member
Den Freddie zei:
ah handig, geeft zoiets ook bedrijfsnamen enzo weer?
Als ge dan ziet dat ne callcenter is moet ge niet eens meer opnemen:D

Die mensen daar doen ook maar hun job, maar als ze zo juist bellen rond het tijdstip dat een normaal mens aan't eten is, of als ge net met iets bezig bent en daarbij gestoord bent is't maar normaal dat je niet altijd even vriendelijk blijft.
Bedrijfsnamen? Goh, eigenlijk geen idee. Nummers geeft het telkens weer wanneer het kan. Privé-nummers e.d.m. geeft het niet weer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan