Archief - Nagaan welk nummer er belde

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
zou eens bellen naar de politie, en doet uwe uitleg
ge gaat er echt niks mis mee doen

stijn87

Legacy Member
beemer zei:
Als zo iemand u opbelt gewoon niet antwoorden met uw naam (enkel hallo) en vragen wie ze moeten hebben (expliciet naar de naam vragen) en steeds antwoorden dat ze verkeerd verbonden zijn.

Dus jij weet op voorhand dat er zo iemand belt :p

PureFun

Legacy Member
Een antwoordtoestel helpt veel tegen die @home checks mochten ze idd gebeuren. Vaste telefoon wordt hier zelden gebruikt en we nemen deze nooit rechtstreeks op, telkens afwachten tot de beller zijn boodschap begint in te spreken. Lost ook de overlast van telemarketing en enquetes op. Eventueel kan je zelfs een antwoordtoestel imiteren, beep wordt wat moeilijk, als er vandaag/morgen nog op vreemde tijdstippen gebeld wordt.

Schralen Barrie

Legacy Member
Vorig jaar rond dezelfde tijd ook zoiets voorgehad. Men broer en ik (19 en 16 jaar toen) waren voor twee weken alleen thuis aangezien de ouders op reis waren. Vanaf de tweede dag dat ze weg waren meteen 's nachts telefoon. Niets zeggen en opleggen. Zo bleef het maar duren. Na een paar nachten zijn we met twee in een kamer gaan zitten met de rolluiken ietsiepietsie open, zodat we zicht hadden op de parking van ons, hier naast ons huis (supermarkts aan ons huis dus gevoelig voor inbrekers). Paar keer traag voorbijrijdende auto gezien, steeds dezelfde maar te ver om nummerplaat te zien. Plots rijd 'm op de parking en tien seconden later telefoon. Opgepakt en niets gezegd. Duurde minuut ofzo voor ze oplegden. Nummerplaat genoteerd en naar de flikken gebeld. Auto was geleased bij één of anderen brol en eigenaar was niet te achterhalen. Dag erna was het 's avonds zware alcoholcontrole, allemaal combi's en zwaantjes enzo hier op de parking, en auto's worden dan tegengehouden en blabla (gebeurd wel meer, om de paar maanden). Sinds die avond geen last meer gehad :)

D3C0Y

Legacy Member
beemer zei:
Als zo iemand u opbelt gewoon niet antwoorden met uw naam (enkel hallo) en vragen wie ze moeten hebben (expliciet naar de naam vragen) en steeds antwoorden dat ze verkeerd verbonden zijn.

ik zeg nooit mijn naam aan de telefoon :p (als ze op mijne gsm bellen, weten ze dat ik het ben en op de vasten moeten ze idd maar zeggen wie ze moeten hebben)

Plastic

Legacy Member
Spineless zei:
natuurlijk, die dikke amerikaan die een OSCARWINNENDE documentaire heeft gemaakt..

OT: bij belgacom is er een speciale optie waarbij je kan kijken wie je allemaal gebeld heeft maar dat zou je ongetwijfeld wel geweten hebben moesten je ouders dat gehad hebben..

edit: darn, telenet :p

Nee Nee ik bedoel nie Michael Moore (heil michael Moore) maar die dikke amerikaan die zijn huis met een geblindeerde deur met 7 sloten wou afsluiten en een muur rond zijn tuin had en zo...

On Toppic: Als ge echt bang zijt bel de flikken, persoonlijk zou ik gewoon mijn hockeystick naast de deur zetten :p

SilentSpring

Legacy Member
D3C0Y zei:
ik zeg nooit mijn naam aan de telefoon :p (als ze op mijne gsm bellen, weten ze dat ik het ben en op de vasten moeten ze idd maar zeggen wie ze moeten hebben)

².
Enige minpuntje aan't feit da'k nooit m'n naam zeg als'k opneem:
Schijnbaar hebbek ne redelijk zware stem, en als sommige mensen naar u bellen en ze horen een mannenstem gaan ze er automatisch vanuit dat ze m'n pa aan de lijn hebben:p.

@ Plastic met z'n hockeystick: is wel goed, maar stel dat er 's nachts ineens zo'n peet voor uw neus staat en die heeft ne revolver mee zijt ge niet veel met uw hockeystick.

whacker

Legacy Member
beemer zei:
Als zo iemand u opbelt gewoon niet antwoorden met uw naam (enkel hallo) en vragen wie ze moeten hebben (expliciet naar de naam vragen) en steeds antwoorden dat ze verkeerd verbonden zijn.
Ja, ze weten waar ge woont, ze weten wat uw telefoonnummer is maar uw naam gaan ze niet kennen? Staat meestal op de bel of naast de telefoonnummer. Ook niet echt moeilijk om na te vragen in de buurt.

drieskeuh

Legacy Member
Als je je naam niet zegt, weten ze ook niet of het je ouders of jezelf bent ;)

SilentSpring

Legacy Member
drieskeuh zei:
Als je je naam niet zegt, weten ze ook niet of het je ouders of jezelf bent ;)

nja, ze moeten maar zeggen voor wie het is.
Wie belt er tegenwoordig nog:
- grootouders, die herkent ge aan de stem, dus da's oke.
- andere mensen die m'n ouders nodig hebben
- callcenters en andere reclamezeveraars

Als ze mij moeten hebben bellen of smsen ze me wel op m'n gsm, en als't niet zo dringend is hebbek msn

skelly_king

Legacy Member
Schralen Barrie zei:
Vorig jaar rond dezelfde tijd ook zoiets voorgehad. Men broer en ik (19 en 16 jaar toen) waren voor twee weken alleen thuis aangezien de ouders op reis waren. Vanaf de tweede dag dat ze weg waren meteen 's nachts telefoon. Niets zeggen en opleggen. Zo bleef het maar duren. Na een paar nachten zijn we met twee in een kamer gaan zitten met de rolluiken ietsiepietsie open, zodat we zicht hadden op de parking van ons, hier naast ons huis (supermarkts aan ons huis dus gevoelig voor inbrekers). Paar keer traag voorbijrijdende auto gezien, steeds dezelfde maar te ver om nummerplaat te zien. Plots rijd 'm op de parking en tien seconden later telefoon. Opgepakt en niets gezegd. Duurde minuut ofzo voor ze oplegden. Nummerplaat genoteerd en naar de flikken gebeld. Auto was geleased bij één of anderen brol en eigenaar was niet te achterhalen. Dag erna was het 's avonds zware alcoholcontrole, allemaal combi's en zwaantjes enzo hier op de parking, en auto's worden dan tegengehouden en blabla (gebeurd wel meer, om de paar maanden). Sinds die avond geen last meer gehad :)


Das gwn creepy :D 3 jaar gelenden woonden we in een appartement ma nog redelijk luxueus en zeker onze blok want da waren allemaal duplexen en in 1 nacht hebben ze de eerste deuren dat ge moet opendoen om nr de lift te gaan van alle blokken geforceerd. ( stuk of 12 bloks ) en dan eragter hebben ze in onze blok op het eerste, 2e , 3e, 5e, 6e , 7e binnen gebroken :D alleen opt 4e nie en daar woonden wij en onze buur :D ma m'n buur en nog iemand hadden al brieven opgeplakt van da ze erop gingen schieten enzo ( hij heeft degelijk een wapen ) en sinds dien nooit meer dieven gehad enzo.

Als ik opneem zeg ik altijd: Hallo, met wie spreek ik aub ? :D Soms wel m'n naam er bij zeggen enzo. Maar ook al vaak gehad da ze gewoon oplegden en bij m'n broer eeft er ook een tijdje franse mensen regelmatig gebeld, mij ook soms maar minder.

Pvt Martin

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
zou eens bellen naar de politie, en doet uwe uitleg
ge gaat er echt niks mis mee doen

zou ik ook zeggen, als ze 1 keer misbellen kan het per ongeluk zijn. als ze meerdere keren zo bellen is het dat niet dus kzou ook de politie waarschuwen
ze gaan u echt nie scheef bezien omda ge voorzichtig zijt ze, zeker als ge alleen thuis zijt. tkan nooit kwaad.

voorbeeld: paar jaar geleden probeerde ze bij ons in te breken. gaatje boren onder het handvat van een venster en dan dat opengeduwd. (zijn nie verder alst raam geraakt, mijne lego lag er toevallig helemaal onder utigestrooid dus die gaste hebbe vreed veel lawaai gemaakt toen ze erover vielen en zijn toen gaan lopen.) wij de flikken gebeld, samen gans het huis onderzocht of er niks meer was, ma da was er nie. we hebben een zelfgemaakt hek bij de voordeur staan en een deel daarvan werd rechtgehouden door een palet da er tegenstond. den dag erop wask ook alleen thuis en kwas de brievenbus gaan leegmaken en der stond ne voetafdruk op da palet en kheb dan direct ook naar de flikke gebeld en die hebbe alles serieus genomen en gezegd da alsk nog iet verdacht zag of hoorde moestek bellen en ze zoude direct afkomen.

soit, lang verhaal om te zeggen da et waarschijnlijk toch het beste is.

Pana

Legacy Member
Pvt Martin zei:
zou ik ook zeggen, als ze 1 keer misbellen kan het per ongeluk zijn. als ze meerdere keren zo bellen is het dat niet dus kzou ook de politie waarschuwen
ze gaan u echt nie scheef bezien omda ge voorzichtig zijt ze, zeker als ge alleen thuis zijt. tkan nooit kwaad.

voorbeeld: paar jaar geleden probeerde ze bij ons in te breken. gaatje boren onder het handvat van een venster en dan dat opengeduwd. (zijn nie verder alst raam geraakt, mijne lego lag er toevallig helemaal onder utigestrooid dus die gaste hebbe vreed veel lawaai gemaakt toen ze erover vielen en zijn toen gaan lopen.) wij de flikken gebeld, samen gans het huis onderzocht of er niks meer was, ma da was er nie. we hebben een zelfgemaakt hek bij de voordeur staan en een deel daarvan werd rechtgehouden door een palet da er tegenstond. den dag erop wask ook alleen thuis en kwas de brievenbus gaan leegmaken en der stond ne voetafdruk op da palet en kheb dan direct ook naar de flikke gebeld en die hebbe alles serieus genomen en gezegd da alsk nog iet verdacht zag of hoorde moestek bellen en ze zoude direct afkomen.

soit, lang verhaal om te zeggen da et waarschijnlijk toch het beste is.

CSI Wezembeek Oppem :cool:

OT: Bij ons hebben ze het is willen doen, vanvoor geraakten ze nog niet door de sas deur, en dan zijn ze langs achter door onze tuin naart eerste geklommen (Wij hadden ne hond, wss daarmee) en daar zijn ze bij de achterdeur ook miserabel gefaald :p.
Oplossing: koop u ne hond.

tijgerke

Legacy Member
Den Freddie zei:
nja, ze moeten maar zeggen voor wie het is.
Wie belt er tegenwoordig nog:
- grootouders, die herkent ge aan de stem, dus da's oke.
- andere mensen die m'n ouders nodig hebben
- callcenters en andere reclamezeveraars

Als ze mij moeten hebben bellen of smsen ze me wel op m'n gsm, en als't niet zo dringend is hebbek msn
agreed.. als ze mij nodig hebben hoor ik het wel op gsm, ik neem de vaste nooit af (als ik alleen thuis ben; als mijn ma thuis is doet zij dat wel), en iets later bel ik naar de voicemail en dan weet ik ook waarover het ging...

Stancke

Legacy Member
D3C0Y zei:
ik zeg nooit mijn naam aan de telefoon :p (als ze op mijne gsm bellen, weten ze dat ik het ben en op de vasten moeten ze idd maar zeggen wie ze moeten hebben)

Als ze bellen naar de vaste telefoon of GSM neem ik altijd op met: 'Ja?' Tot grote ergernis van m'n ouders

XoN`-

Legacy Member
zeg gwoon u familienaam?: hallo, met (familienaam)?

'Ja' is nu wel bekke onbeleefd :)

NinjaTune

Legacy Member
heb ook e tijdje last gehad van iemand die in het frans continu belde op m'n gsm. es gezegd da ie ze kop moest houden en toen wast gelijk ook gedaan :D en vo rest op 'c' telkens duwe dat ze op je voicemail komen. op den duur stoppen ze ook wel. Nuja op de huistelefoon is dat idd wel andere koek.

whacker

Legacy Member
Ik denk dat dat "zijn uw ouders thuis? - Nee" (en daarna inbraak) verhaaltje dat ge hoort rond gaan redelijke bullshit is. Het zal al wel gebeurd zijn maar ik denk niet dat dat de methode is dat inbrekers prefereren. Iemand ouder dan 6 jaar heeft volgens mij direct de reflex de politie te bellen (vooral nu, met al die GSM's).
Vroeger hebben ze bij ons ook eens binnen gezeten. De deur van de eerste verdieping (terras) hadden ze kapot gedaan om binnen te kunnen. Ze hebben een (redelijk duur) Polar horloge gestolen en 't geld van mijn communie (damn das ECHT al lang geleden). Ik was toen zelfs wakker geworden en dacht nog te gaan kijken maar uiteindelijk was ik blijven liggen met de gedachte dat mijn pa iets was gaan drinken in de keuken ofzo (chanceke).
't Grappige aan't verhaal was dat de deur op't gelijkvloers gewoon niet op slot was dus dat ze daar zelfs geen moeite hadden moeten doen.

Licargon

Legacy Member
LexiC zei:
heb ook e tijdje last gehad van iemand die in het frans continu belde op m'n gsm. es gezegd da ie ze kop moest houden en toen wast gelijk ook gedaan :D en vo rest op 'c' telkens duwe dat ze op je voicemail komen. op den duur stoppen ze ook wel. Nuja op de huistelefoon is dat idd wel andere koek.

Kheb zo nen tijd geleden eens in 2 dagen 3-4 keer telefoon gehad op menne GSM vannen onbekende nummer die me +23 begint, weet er iemand van wa land da kan zijn? Gewoon altij afgedrukt, na 2 dagen stopte da...

kRa

Legacy Member
X_Forcemaster_X zei:
Kheb zo nen tijd geleden eens in 2 dagen 3-4 keer telefoon gehad op menne GSM vannen onbekende nummer die me +23 begint, weet er iemand van wa land da kan zijn? Gewoon altij afgedrukt, na 2 dagen stopte da...

afrika heeft +2(...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan