Archief - Mensen zijn dom

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DenBender

Legacy Member
Ben ik nu dom? Of makkelijk gemanipuleerd? Misschien ben ik wel gemanipuleerd door de titel van je betoog 'Mensen zijn dom'. Daar heb je me goed te grazen!

jodeman

Legacy Member
Jij leest ook alleen de titels van boeken en weet direct de inhoud... prachtig

@ Admins : hier mag een lock op, maar enkele deftige reacties over dit onderwerp.

DenBender

Legacy Member
Dus als ik zeg:

Jodeman is achterlijk als een diepgevroren fishstick: Jodenman gebruikt verwarrend taalgebruik.

Dan is dat ok voor jou he, want ik heb het later eens genuanceerd, en de veralgemening vooraan zodoende ongeldig gemaakt?

jodeman

Legacy Member
DenBender zei:
Dus als ik zeg:

Jodeman is achterlijk als een diepgevroren fishstick: Jodenman gebruikt verwarrend taalgebruik.

Dan is dat ok voor jou he, want ik heb het later eens genuanceerd, en de veralgemening vooraan zodoende ongeldig gemaakt?
Dit wordt me even te marginaal.

Lees vorige post... Sommige mensen begrepen mijn post, sorry dat het te ingewikkeld was voor u.

DenBender

Legacy Member
Mijn intelligentie over zoiets duidelijk in twijfel trekken doet zware schade aan je credibiliteit. Toegeven dat je fout zat in is het begin van veel wijsheid. Besef, wil en karakter zijn het heilig triumviraat tot daadwerkelijke actie. Begin alvast met besef.

zarathustra

Legacy Member
ipv gewoon even te zeggen 'misschien heb ik het verkeerde woord gebruikt' neen hoor ^^

naief was al een veel beter woord om te gebruiken, volgzaam, etc.

Je noemt mensen toch ook niet dom omdat eg. coca cola zero nu ineens wordt gedronken puur onder invloed van reclame. Wat uiteindelijk exact hetzelfde is op kleine schaal

GMotha

Legacy Member
DenBender zei:
Het is wel intelligent gedrag anderen niet onnodig te beledigen zodat de discussie onverstoord kan voortgaan en niet afgeleid wordt naar een zijspoor.
Niet als dat het doel is.

jodeman

Legacy Member
DenBender zei:
Mijn intelligentie over zoiets duidelijk in twijfel trekken doet zware schade aan je credibiliteit. Toegeven dat je fout zat in is het begin van veel wijsheid. Besef, wil en karakter zijn het heilig triumviraat tot daadwerkelijke actie. Begin alvast met besef.
Uw post is als iemand anders een spiegel geven en hem eigenlijk zelf nodig hebben. Kijk naar de site van het laatste nieuws, enorm veralgemenende titels die in het artikel zelf toegelicht worden... Dat is toch een normale zaak.
Als dat al te moeilijk is...

Aan zo een posts ga ik geen woorden meer aan vuil maken.

DenBender

Legacy Member
Het Laatste Nieuws doet dat, ja. Het Laatste Nieuws richt zich dan ook tot de intellectuele middenmoot, een klasse die nood heeft aan snel vertier en intellectuele fast-food. Dit mag dan op zijn plaats zijn in een schertsende topic, niet als inleiding tot een heuse discussie.
Als je even wou schertsen dan heb je dat goed gedaan.

jodeman

Legacy Member
DenBender zei:
Het Laatste Nieuws doet dat, ja. Het Laatste Nieuws richt zich dan ook tot de intellectuele middenmoot, een klasse die nood heeft aan snel vertier en intellectuele fast-food. Dit mag dan op zijn plaats zijn in een schertsende topic, niet als inleiding tot een heuse discussie.
Als je even wou schertsen dan heb je dat goed gedaan.
Als jij intellectueel wilt overkomen, probeer nog eens. Uw voorbeelden zijn allesbehalve volwassen, zeg maar ronduit kinderachtig en uw posts zijn volledig uit de context gerukt. Als ik zeg 'mensen zijn niet dom maar makkelijk manipuleerbaar' (eerste post), normaal denkende mensen interpreteren dat maar op één manier, jij kunt er precies met je verstand niet bij.
Neem nu deze post bijvoorbeeld, ik noem een krant en jij fixeert je daarop, terwijl je zelf moet weten dat elke krant dat doet. Nog een voorbeeld. Er is een informatief boek genaamd 'De wereld is plat'. Als jij die titel ziet staan dan ga jij direct in de aanval omdat de auteur een idioot is en omdat jij weet dat de wereld rond is alhoewel je het boek niet eens deftig gelezen hebt. Een titel vertelt niet de inhoud

Moeilijk he! :doh:

I rest my case
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan