Archief - Mensen zijn dom

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jodeman

Legacy Member
Ik bedoel niet echt dom qua intelligentie maar heel makkelijk te manipuleren. Kijk nu naar Noord-Korea. Een hoop dictators aan de macht, heel dat land is straatarm en toch staan ze pal achter hun leider. Gewoon propaganda, loze beloften, geen persvrijheid, verheerlijking van de leider... enz.
Heel dat land vindt het maar normaal dat hun leider dreigt met een atoomoorlog, je moet niet vragen hoe gebrainwashed dat die zijn.. Nog een voorbeeld, in Noord-Korea gaan vanaf 21.00u de lichten gewoon uit, behalve op het paleis, een heel land zonder electriciteit en die pikken dat allemaal maar. Je moet in google video maar eens North Korea ingeven en dan zie je in wat een armoede die mensen daar allemaal leven.

We moeten ook niet zeggen dat het alleen landen buiten de "westerse" landen zijn, kijk maar naar Duitsland. Er komt iemand aan de macht, door enorm veel propaganda en loze beloften vindt héél dat land alles dat de leider doet rechtvaardig, zelfs onderscheid maken tussen rassen en het doden van mensen...

Ik kan echt uren doorgaan met het geven van voorbeelden... in Amerika is ook hetzelfde aan de gang. Alles dat mr. Bush vindt het merendeel van de bevolking 'normaal' alhoewel dat het allesbehalve normaal is.

Een paar mensen kunnen een heel land dom houden...

DenBender

Legacy Member
Niet nuanceren omtrent internationaal beleid en normen/waarden kan ook dom genoemd worden, net zoals het inpikken op de trend van anti-amerikanisme. Maar hey, laat me dat vooral niet over jou zomaar zeggen. Dat zou oppervlakkig en bevooroordeeld zijn.

Boris Barowski

Legacy Member
jodeman zei:
Kijk nu naar Noord-Korea. Een hoop dictators aan de macht, heel dat land is straatarm en toch staan ze pal achter hun leider.

n/o maar in noord korea zou ik nu toch ni direct openlijk protesteren tegen de leider :x

volgens mij is "pal achter de leider gaan staan" eerder een overlevingstaktiek dan persoonlijke overtuiging

Suphafly

Legacy Member
Boris Barowski zei:
n/o maar in noord korea zou ik nu toch ni direct openlijk protesteren tegen de leider :x

volgens mij is "pal achter de leider gaan staan" eerder een overlevingstaktiek dan persoonlijke overtuiging

²nd ik denk ni dat daar moet geprotesteerd worden of gestemd of dergerlijke
mensen hebben daar nix te willen en zijn verplicht hun leider te 'volgen'

DenBender

Legacy Member
Conformistisch gedrag is eigen aan elke mens, het zit in de genen. Niemand is er vrij van, zelfs jij niet 'vrijdenkende' jodenman, je volgt ook gewoon de maatshcappelijk culturele trends om het Noord-Koreaans Juche (eigen afhankelijkheid) te veroordelen vanuit je Westers kapitalistisch perspectief. In zekere zin ben je dan ook gevangen in dat denken, zo hard dat je anderen 'dom' noemt, alsof er een spiegel voor je neus staat maar het zelf niet beseft.

Kepa

Legacy Member
jodeman zei:
Een paar mensen kunnen een heel land dom houden...
wat maakt u dan zo speciaal dat je denkt dat je zelf niet elke dag voor de gek wordt gehouden door politiekers, media, internationale bedrijven, etc...?
Gewoon omdat je het geluk hebt dat je in een vrij liberale land als belgië woont moet je niet op mensen uit andere landen neerkijken omdat zij doen wat zij moeten doen om te overleven... als je elke dag in armoede leeft en er een dictator je zegt dat dat je lot dan is dat helemaal niet zo moeilijk om te geloven hoor.

uitzondering vind ik nu een beetje de amerikanen... niet om weer anti-amerikaans te doen, maar er zit in amerika zo een klif tussen verschillende regio's (vb new york en texas) dat het gewoon grappig is hoe eenzijdige politieke programma's toch aan de macht kunnen komen... een probleem dat ik denk dat in de toekomst zich wel minder gaat voor doen.

GMotha

Legacy Member
Hoe meer mensen die zich bijéén achter hetzelfde scharen, hoe opvallender het collectieve IQ daalt.
Individueel kunnen ze nog vrij intelligent zijn, maar een grote mensenmassa doet dat alles teniet. Meestal heeft't met gemakzucht te maken en ik kan eerlijk zeggen dat ik daar ook aan zondig.

Noord-koreanen lijken misschien een domme hoop opeen, maar als ge individuën gaat bekijken lijken ze opeens een pak slimmer. Vergelijk nooit een politieke instelling met de onderdanen. De meesten daar durven er zich niet tegen uitspreken en leggen zich er gewoon bij neer.

Duitsland was indertijd op te hitsen omdat ze zich daar de aftermath van WW1 maar al te goed herinnerden: fustratie, ene met mooie beloften en een zondebok is alles wat ge dan nog nodig hebt om zo'n regime te krijgen.

DesorteD

Legacy Member
jodeman zei:
Ik bedoel niet echt dom qua intelligentie maar heel makkelijk te manipuleren. Kijk nu naar Noord-Korea. Een hoop dictators aan de macht, heel dat land is straatarm en toch staan ze pal achter hun leider.
Gewoon propaganda, loze beloften, geen persvrijheid, verheerlijking van de leider... enz.

Ingaan als bewoner van noord korea tegen het huidige beleid: good luck ;)
ze kunnen evengoed zelfmoord plegen

jodeman zei:
Heel dat land vindt het maar normaal dat hun leider dreigt met een atoomoorlog, je moet niet vragen hoe gebrainwashed dat die zijn..

Ze hebben weinig/geen keus

jodeman zei:
Nog een voorbeeld, in Noord-Korea gaan vanaf 21.00u de lichten gewoon uit, behalve op het paleis, een heel land zonder electriciteit en die pikken dat allemaal maar. Je moet in google video maar eens North Korea ingeven en dan zie je in wat een armoede die mensen daar allemaal leven.

Het ligt blijft branden in heel de hoofdstad, waar natuurlijk ook het paleis staat...
http://dominicantoday.com/app/renderimage.aspx?s=5&m=0&i=A9787813-C3F5-4888-A855-87AE6F54908D&f=39
t is nogal zielig als ge het vergelijkt met zuid korea

Gavin

Legacy Member
en dan hoort ge op de achtergrond:

"bush vergelijkt irak met het tet-offensief in vietnam"

:unsure:

Xeromem

Legacy Member
:)

hier lopen ook niet bepaald veel niet-manipuleerbare mensen rond hoor, het is even erg oftewel erg-er
hier in het westen zijn de mensen verschrikkelijk gemakkelijk te manipuleren door de tv/krant, het hoeft maar een paar keer te verschijnen en we zijn vertrokken
dit ga je misschien moeilijk begrijpen als je geen niet-westerse/amerikaanse media raadpleegt, pas op: die zijn ook alles behalve objectief, maar je zal direct aanvoelen dat beide partijen opzettelijk op de nodige zaken accenten leggen :unsure:

YuRiPa

Legacy Member
@ threadstarter: Denkt gij nou echt dat die Noord-Koreanen ervoor kiezen om achter hun geliefde dictator te staan? Blijkbaar hoort ge zelf bij die domme mensen die ge zo mooi beschrijft hier...:ironic:

Zoals hierboven ergens al gepost is, als de Noord-Koreanen tegen t bewind ingaan van hun dictator worden ze vermoord. Net zoals hoe t 60 jaar geleden ging in de Sovjet-Unie onder t bewind van Stalin.. Net als hoe t tot een paar jaar geleden ging in Irak.. Net als hoe t nu af en toe gaat in Rusland als je tegen Poetin bent... En zo kunnen we nog wel ff doorgaan.. Wie zegt dat de meerderheid van t Amerikaanse volk voor de oorlogen is? Volgens mij is t meerendeel tegen, maja, dat laat Bush nie zien. Meerendeel van de Amerikanen vindt t echt nie normaal wat Bush doet. Zelfde in China.. Burgers die hun huizen uitgezet worden omdat er industrie gebouwd moet worden, hebben die mensen kans om er uberhaupt iets tegen te doen? Nee.

Kortom, als je iets post, wees er zeker van dat je goed geïnformeerd bent en echt weet hoe t is in die landen, in plaats van onwaarheden te verkondigen en mensen onterecht dom te noemen. Jij bent zelf nog de domste door die post hier neer te zetten... Duidelijk voorbeeld van iemand die nog nie weet hoe t werkt in deze wereld...:)

^MystiQ

Legacy Member
YuRiPa zei:
@ threadstarter: Denkt gij nou echt dat die Noord-Koreanen ervoor kiezen om achter hun geliefde dictator te staan? Blijkbaar hoort ge zelf bij die domme mensen die ge zo mooi beschrijft hier...:ironic:

Zijn threadtital klopt toch ? Mensen zijn dom .. Kijk maar naar de threadstarter die een thread zoals deze opstart zonder eigenlijk na te denken waarom die mensen hun leider volgen ..

Het overlevingsinstinct >> alle andere instincten ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan