Archief - Mensen zijn dom

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

YuRiPa

Legacy Member
Math'ke zei:
Zijn threadtital klopt toch ? Mensen zijn dom .. Kijk maar naar de threadstarter die een thread zoals deze opstart zonder eigenlijk na te denken waarom die mensen hun leider volgen ..

Het overlevingsinstinct >> alle andere instincten ;)

Moet u gelijk geven dat zn threadtitel klopt. Maar da's dan ook meteen alles wat klopt, voor de rest klopt er nie veel meer van zn post..:p

jodeman

Legacy Member
DenBender zei:
Conformistisch gedrag is eigen aan elke mens, het zit in de genen. Niemand is er vrij van, zelfs jij niet 'vrijdenkende' jodenman, je volgt ook gewoon de maatshcappelijk culturele trends om het Noord-Koreaans Juche (eigen afhankelijkheid) te veroordelen vanuit je Westers kapitalistisch perspectief. In zekere zin ben je dan ook gevangen in dat denken, zo hard dat je anderen 'dom' noemt, alsof er een spiegel voor je neus staat maar het zelf niet beseft.
Kijk he, dat is pas debiel. In uw eerste zin bevestigt ge de essentie van mijn post. Als je denkt dat ik Amerika of Noord Korea veroordeel door een trend zit je er serieus naast. Jij weet helemaal niets over mij, is het dan niet een beetje dom om aan de hand van één text conclusies over mij te trekken? Wat maakt mijn perspectief trouwens uit, wie zegt dat alle informatie die jij ooit gelezen hebt correct is? Ze kunnen ons eender wat wijsmaken, maar dat ontneemt mij het recht niet van een mening te hebben over bepaalde onderwerpen.
Boris Barowski zei:
n/o maar in noord korea zou ik nu toch ni direct openlijk protesteren tegen de leider :x
volgens mij is "pal achter de leider gaan staan" eerder een overlevingstaktiek dan persoonlijke overtuiging
Ooit nog maar enig beeld gezien van Noord-Korea of de mensen daar? Blijkbaar niet.
YuRiPa zei:
@ threadstarter: Denkt gij nou echt dat die Noord-Koreanen ervoor kiezen om achter hun geliefde dictator te staan? Blijkbaar hoort ge zelf bij die domme mensen die ge zo mooi beschrijft hier...:ironic:
Zelfde als hierboven, als ge van een onderwerp NIETS weet, zwijg dan.
YuRiPa zei:
Kortom, als je iets post, wees er zeker van dat je goed geïnformeerd bent en echt weet hoe t is in die landen, in plaats van onwaarheden te verkondigen en mensen onterecht dom te noemen. Jij bent zelf nog de domste door die post hier neer te zetten... Duidelijk voorbeeld van iemand die nog nie weet hoe t werkt in deze wereld...:)
Kijk dit is dom... Lees mijn eerste zin in de post "Ik bedoel niet echt dom qua intelligentie maar heel makkelijk te manipuleren". Als jij hier gaat beweren dat dat niet waar is. Denk je nu echt dat ik bedoel die hebben een laag IQ, LEES ipv domme insinuaties te maken.


Aan al die mensen die hebben gezegd, wat maakt u speciaal, jij voelt jezelf veel beter bla bla... Heb ik ergens nog maar gezegd dat dat op mij niet van toepassing is? Staat er in de topic, alle mensen behalve mij zijn dom?
Insinueer AUB niet!! Ik bedoel ALLE mensen, dacht dat ik daarin duidelijk was in mijn post.

edit : mss was het voor sommige mensen verwarrend dat ik dom gebruikte onder de context "makkelijk te manipuleren", maar ik had gedacht dat jullie nog altijd gingen weten wat men eerste zin was aan het einde van mijn text. Sorry dat ik daarin verkeerd was.

jodeman

Legacy Member
Math'ke zei:
Zijn threadtital klopt toch ? Mensen zijn dom .. Kijk maar naar de threadstarter die een thread zoals deze opstart zonder eigenlijk na te denken waarom die mensen hun leider volgen ..

Het overlevingsinstinct >> alle andere instincten ;)

Verklaar dan eens kort wat er gebeurd is in Duitsland ivm overlevingsinstinct?

_DKsissor_

Legacy Member
als een mens andere dom noemt is hij dat zelf.Want een inteligent mens zou nooit een mede-mens dom noemen.

jodeman

Legacy Member
rammsein zei:
als een mens andere dom noemt is hij dat zelf.Want een inteligent mens zou nooit een mede-mens dom noemen.

Sorry dat ik verwacht dat mensen de eerste zin van een topic lezen en hem nog onthouden ook, zware overschatting blijkt. Dom gebruiken onder de context "makkelijk te manipuleren" is blijkbaar een véél te moeilijke opgave voor sommige mensen.
Bedoel ik in godsnaam dat dat IQ daar lager ligt? Dat wij hier veel slimmer zijn? Denk eens twee seconden na...
:doh:

Gothrek

Legacy Member
jodeman zei:
Denk eens twee seconden na...
:doh:
nu zeg je dat wij allemaal dom zijn :p

anyhow,noord korea heeft kernwapens, erg? bwa, amerika heeft er, rusland heeft er, china heeft er, pakistan heeft er
voor mij is het allemaal omt eender wie der heeft, zolang ze maar ni gebruikt worden :)
Amerika heeft zelf het meeste kernwapens ter wereld, maar ooh wee als er ander land zich bezighoud met kernenergie e.d.
vind ik hypocriet,niet perse omdat ik anti amerika ben ofzo,het is gewoon hypocriet,net zoals doodstraf voor sadam, maar dat doet hier niks terzake
en ik denk ook wel dat het meest essentiele hier al gezegd is, zijnde

overlevingsinstinct >>> all
wie zegt dat jij niet beinvloed wordt zonder dat je het weet

tot zover mijn inbreng :)

Legatus

Legacy Member
Massas zijn dom.
Mens zijn is slaaf.
Neem emoties , opvoeding , 5 zintuigen,... weg ,dan pas hebt ge real truth.

jodeman

Legacy Member
Gothrek zei:
nu zeg je dat wij allemaal dom zijn :p

anyhow,noord korea heeft kernwapens, erg? bwa, amerika heeft er, rusland heeft er, china heeft er, pakistan heeft er
voor mij is het allemaal omt eender wie der heeft, zolang ze maar ni gebruikt worden :)
Amerika heeft zelf het meeste kernwapens ter wereld, maar ooh wee als er ander land zich bezighoud met kernenergie e.d.
vind ik hypocriet,niet perse omdat ik anti amerika ben ofzo,het is gewoon hypocriet,net zoals doodstraf voor sadam, maar dat doet hier niks terzake
en ik denk ook wel dat het meest essentiele hier al gezegd is, zijnde

overlevingsinstinct >>> all
wie zegt dat jij niet beinvloed wordt zonder dat je het weet

tot zover mijn inbreng :)

Heb hier al veel verwijten naar mijn kop geslingerd gekregen omdat sommige niet capabel zijn van de eerste zin van een post te onthouden tot het einde van de post.
Ben toch al wel blij dat er iemand mijn post heeft begrepen... zijn de kinderen gaan slapen?

zarathustra

Legacy Member
jodeman zei:
Zelfde als hierboven, als ge van een onderwerp NIETS weet, zwijg dan.

en dat komt dan van iemand die stelt dat men zich kan baseren op google video voor zijn feiten..

Heb je gelijk? gedeeltelijk. Is uw voorbeeld slecht gekozen? absoluut.

jodeman

Legacy Member
zarathustra zei:
en dat komt dan van iemand die stelt dat men zich kan baseren op google video voor zijn feiten..

Heb je gelijk? gedeeltelijk. Is uw voorbeeld slecht gekozen? absoluut.

dus als ik zeg google video is het ineens mijn ENIGE bron?? OK!!

Gothrek

Legacy Member
Hum, jodeman, reageert is iets minder impulsief,nu komde soms zeer onvolwassen over :p
wind er u niet te neig in op :baard:

Myst!Q

Legacy Member
jodeman zei:
Verklaar dan eens kort wat er gebeurd is in Duitsland ivm overlevingsinstinct?

Misschien moet je maar eens naar het fort van breendonk gaan voor aleer je domme uitspraken doet mijn beste ;)

jodeman

Legacy Member
Myst!Q zei:
Misschien moet je maar eens naar het fort van breendonk gaan voor aleer je domme uitspraken doet mijn beste ;)
Heb je de posts gelezen? Blijkbaar niet al te goed. Het gaat hier over manipulatie van mensen, niet de gevolgen ervan. Het gaat over 'waarom' mensen een leider blindelings volgen, niet over wat er daarna gebeurt.
Dus wat ik wil dat hij uitlegt is waarom alle Duitsers Hitler volgden in de context van overlevingsinstinct.
Gothrek zei:
Hum, jodeman, reageert is iets minder impulsief,nu komde soms zeer onvolwassen over :p
wind er u niet te neig in op :baard:
Wat wilt ge.. Ik wil een topic aanbrengen en omdat mensen de text dat ik schrijf verkeerd opvatten word ik hier afgebroken tot en met... Dat vind ik nog meer onvolwassen.

GMotha

Legacy Member
Legatus zei:
Neem emoties , opvoeding , 5 zintuigen,... weg ,dan pas hebt ge real truth.
Emoties zijn net hetgene dat een mens gevaarlijker maakt.
rammsein zei:
als een mens andere dom noemt is hij dat zelf.Want een inteligent mens zou nooit een mede-mens dom noemen.
Er bestaan nochtans niet al te snuggere mensen (of zonder eufemisme: domme mensen). Waarom staan er anders aan pakweg die industriële zaagmachines een plakkertje met daarop veiligheidsvoorschriften die iemand met een gemiddelde intelligentie al vanzelf zou weten? Zoals "steek uw handen daar niet in"...

Intelligentie (of het ontbreken ervan) heeft niets met tact of de-politiek-correcte-uithangen te maken.

DenBender

Legacy Member
Als je 'gemakkelijk te manipuleren' even snel veralgemeent naar 'dom', omdat het sneller uitdrukt, dan ben je niet erg 'slim' bezig in een discussie. Het is alsof zeggen dat '****** grote neuzen hebben' en daar dan later gewoon naar refereren als 'lelijk', en dan verschieten dat mensen uw nuance niet meer doorhebben. Imo associeer je gewoon die twee, en is 'makkelijk te manipuleren' een deel van je geheel, een geheel die je voor de handigheid liever verzwijgt, maar zich laat doorschijnen in je tekst, omdat je niet nauwkeurig en nauwgezet genoeg bent om je woorden tweemaal te wegen.

DenBender

Legacy Member
GMotha zei:
Intelligentie (of het ontbreken ervan) heeft niets met tact of de-politiek-correcte-uithangen te maken.


Het is wel intelligent gedrag anderen niet onnodig te beledigen zodat de discussie onverstoord kan voortgaan en niet afgeleid wordt naar een zijspoor.

dJeez

Legacy Member
jodeman zei:
Dus wat ik wil dat hij uitlegt is waarom alle Duitsers Hitler volgden in de context van overlevingsinstinct.
Ofwel volgde je Hitler en bleef je leven, ofwel werd je als onaangepast aan de maatschappij beschouwd en kwam je in een concentratiekamp terecht. Wie denk je dat het langst kon overleven? Het overlevingsinstinct bleek trouwens ook in de kampen zelf, denken we maar aan de Kapo's.

Trouwens, ter uwer info : niet alle Duitsers volgden Hitler.

jodeman

Legacy Member
DenBender zei:
Als je 'gemakkelijk te manipuleren' even snel veralgemeent naar 'dom', omdat het sneller uitdrukt, dan ben je niet erg 'slim' bezig in een discussie. Het is alsof zeggen dat '****** grote neuzen hebben' en daar dan later gewoon naar refereren als 'lelijk', en dan verschieten dat mensen uw nuance niet meer doorhebben. Imo associeer je gewoon die twee, en is 'makkelijk te manipuleren' een deel van je geheel, een geheel die je voor de handigheid liever verzwijgt, maar zich laat doorschijnen in je tekst, omdat je niet nauwkeurig en nauwgezet genoeg bent om je woorden tweemaal te wegen.

Blijkt uit mijn post nu echt dat ze dom zijn qua intelligentie? Zeg ik in mijn post één ding dat ze achterlijk zijn daar? Sorry hoor, mijn post gaat (duidelijk) over manipulatie, niet over intelligentie, raar dat sommige mensen dat snappen en anderen niet... :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan