Archief - Mainstream

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darks

Legacy Member
Ik trek mij niet veel aan van heel dat gedoe.

Ik draag wat ik zelf mooi vind. Ik luister naar de muziek waar ik goesting in heb. Ik ga niet iets dragen omdat het mode is, of omdat anderen dat doen of zeggen wat ik moet doen/dragen.

Zo moeilijk is dat toch niet? En als je vrienden niet willen accepteren wie je bent, wel dan zijn het al geen vrienden voor mij.

Case closed.

Blood_Raven

Legacy Member
Vanaf dat ze dertien zijn slaan die hormoontjes op hol en en staan ze elk weekend daar op fuifkes.
Wat verwacht ge dan van het uitgangsleven?

Dat de gemiddelde 13 jarige dit dan gaat nadoen dat is dan normaal he, peuters doen toch ook alles na wat een ouder doet?

Oké en nu ff over mainstream.
Spijtige zaak weliswaar, alles wat mainstream is trekt altijd op geen kloten meer nadat jan modaal er met zijn fikken heeft aangezeten.
Het enigste dat ge bijna kunt doen is uw stijl zo enorm onaantrekkelijk of moeilijk maken dat der geen kat dat wilt doen.
Ja jumpen kan er weliswaar lomp uitzien maar imo is dit een stijl die opzich niet veel kansen gehad heeft. Alles heeft perfectie nodig alles heeft tijd nodig om te groeien. Mainstream heeft dat in mijn opinie meegepakt in volle ontwikkelingsfase en verkracht gelijk als een pedofiel.

Ik zou zeggen doet gewoon voorts met wat je wilt, vergeet niet plezier te hebben eraan en meer zou ik me er niet van aantrekken. En laat die dingen gewoon waar ze thuishoren, in een club/event.
Sinds wanneer is het belangrijk dat iets wat je doet moet goedgekeurd worden door mensen die je van haar nog pluim kent?

Om eerlijk te zijn kan ik jump nog wel hebben nadat ik recente dingen gehoord heb ervan. (o.a. starstyle?)

aXl_

Legacy Member
feral zei:
plz laat electro nie mainstream worden :'( da ga zo verkloot worden dan :cry:

dat IS het al. De afgelopen 2 à 3 jaar heb ik op feestjes niet veel anders gehoord en niet altijd even kwaliteitsvol of origineel.

En nu kan je roepen "ma das gene electro"...das evenveel electro als dat die jump liedjes op tv jump zijn.

HighWire zei:
Merci TMF en merci aan all die commerce errond voor een mooie stijl voor liefhebbers compleet kapot te maken... en laat patrick jumpen maar snel sterven, die mens is nog het ergste...

tja...dat is, zoals eerder al opgemerkt in deze thread, EXACT hetzelfde als wat er gebeurt is met hardcore. Toen had je ook die massale uitmelkerij en de clipjes op TMF.
Je kan je troosten met de gedachte dat hardcore al enkele jaren na die grootse hype er terug bovenop gekomen is en er al lang terug nette releases verschijnen en feesten gegeven worden.

GeTa

Legacy Member
Net naar een paar jumpfilmkes op youtube gekeken.
Das om fucking depressief van te worden.
90% van de jumping community zijn inderdaad kinderen die niet weten waar ze het hebben en marginalen die denken dat het stoer is om in een rusthuis te jumpen.
Pluspunt: Er is nog steeds 10% dat geen marginale kinderen zijn en niet gaan jumpen onder de eiffeltoren...

whacker

Legacy Member
Enkelen worden er hier blijkbaar bijna depressief van dat hun stijl mainstream wordt of alleszins niet meer zo exclusief dan eerder. Zoals al gezegd worden de verschillende stijlen gemakkelijk verkracht als ze mainstream worden. Volgens mij komt het er op aan u niets aan te trekken van de rest (bij de jumpers bijvoorbeeld van die jumpende babies cfr. snelklaar.nl, ergens in't midden van de pagina) en gewoon uw goesting te doen. 't Is inderdaad wel irritant om op TMF altijd die kutreclame voor die mongole Patrick Jumpen te zien :)

zoo-music girl

Legacy Member
dude's right, trek je van nix geen kloten aan, be that jumper and ruin that last bit of dignityyyy ! of iets formeler geformuleerd: I don't like jump :p

spray-bunny

Legacy Member
Tegenwoordig is iedereen alternatief. De enige echte alternatieven zijn de mainstreamers!
MAXXUR zei:
De DnB scene is naar mening al totaal naar de kloten.
Enige oplossing = privéfeestjes.:)

GMotha

Legacy Member
Naughty dog zei:
Dus als ge zelf een skater zijt, en u vrienden ook, zijt ge belachelijk?
Als dat zonodig beschouwt wordt als een uiting van "wie ge bent en waarvoor ge staat": Jep.

Ik zie geen reden om iemand die voor de leut gaat skaten belachelijk te vinden, wel degenen die denken dat't een of andere roeping is of leuker nog: hun identiteit. En velen vallen in de klasse der belachelijkheden gezien het woord "skater" (eveneens met de jumperkes, goths en punkers) met trots verwezen wordt alsof het een nationaliteit ofzo is.

Wie weet zouden jonge postzegelverzamelaars ook hun subcultuur hebben en 9 op de 10 enkel met andere postzegelverzamelaars omgaan. Maar dat zou belachelijk zijn, niwaar?

whacker

Legacy Member
Da was vroeger dan ook wel belachelijk. Ik ben ABSOLUUT geen skater (heeft me nooit geïnteresseerd en ik heb in heel mijn leven misschien 3 keer op een skatebord gestaan) maar ik heb wel altijd schoenen gedragen die als "skateschoenen" beschouwd worden. Dit gewoon omdat die redelijk lang mee gaan, comfortabel zitten en er niet te sjiek uitzien. Ineens zijt ge "ne skater".

GeTa

Legacy Member
Daarjuist naar pallas geweest tot om een uur of 2-3 en dan naar complex.
Geslaagd avondje moet ik zeggen. :P
Ben nu net thuis en had eigenlijk nog geen zin om weg te gaan, maar mijn vervoer was moe dus had geen keus.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Emo jumper skater, het is allemaal net hetzelfde. Zielig, bwa nee van mij mag iedereen doen wat hij wilt.

Maar als je echt wil opdelen, dan heb ik wel een andere opdeling "alfa types" en volgers. Neenee geen bodybuilders met kale koppen. Maar mensen die uit hunzelfe altijd wat verder gaan kijken dan de rest. Misschien zijn verkenners een betere benaming.
Misschien leeft dat bij mij omdat ik dat opgelegt heb gekregen van thuis. Ik heb van men 0 tot men 6 in parijs gewoond, dan een paar jaar in milaan, dan in boston en sinds men 13 in Leuven. Tja men ouders zijn hippies en geven als is graag aan een andere unief les :).

Mare to the point, mede daardoor heb ik denk ik nooit de behoefte gehad om mee te doen aan lokale dorpscultuur. En om eerlijk te zijn buiten Brussel en wat globetrotters hier in leuven en antwerpen is iedereen overal hetzelfde. Mensen klitten aan elkaar en in belgie doet men dat enorm. Belgen zijn echt heel fijne mensen eens je ze beter kent maar soms echt wel een beetje te timide en veel te weinig lef. Pas op in de states heb je die subculturen soms nog erger maar dan spreek je over de meer centralere states en de meer dorpelijk ingerichte suburbs. In een stad zoals NY loopt het echt vol met mensen die voortrekkers zijn in hun eigen vakgebied, mensen die bijna nooit ter plaatse blijven trappelen. Brussel heeft dat ook.

Conclusie: diegenen die altijd op elkaar liggen vitten zijn in mijn ogen dikwijls oh zo gelijk. En of je u vestje nu wat losser zit of ge kunt u benen in alle hoeken zwaaien. Het is allemaal mainstrem.
Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn. Een grote groep mainstrem en een kleinere greoep die zich er niets veel van aantrekt.

Maar je kan nu wel stellen dat er bepaalde muziekgenres over heel de wereld goed worden gevonden en dat de eenvoudigere genres eerder lokaler in de dorpen voorkomen.

Bein ik nu mainstream of niet, geen idee. Ik weet alleen dat mainstream soms niet slecht is, aangezien mijn pa en ma workaholics zijn

Arifiene

Legacy Member
Ah bende whiners. Das nu net hetzelfde als gabbers en skaters een paar jaar terug. Toen moest ge ook voor of tegen de een of de ander zijn.
Laat die toch doen eh.
Laat die jumpen, laat emo's zwart dragen, laat de skaterkes op hun bek stuiken van de ramp enzo.
Voor die mannekes is da belangrijk, en lijkt het alsof ze zo deelnemen aan de grotemensenwereld. There is no mainstream, iedereen is wie hij is.
Als er iemand jumperkes zit af te kraken omwille van de muziek die ze graag horen en de pasjes die ze graag dansen, dan zijn die imo even zielig als de jumperkes zélf zijn in hun ogen.
Dito met rnb, emo, whatever kind of groups da ge daar nog allemaal hebt.
Ik trok mij daar alsek 12 was ni van aan, en k ben nie van plan om er mij nu van aan te trekken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan