Archief - Mainstream

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GeTa

Legacy Member
In de wereld vind je heel wat stijlen.
Welke stijl je ook hebt of welke "hype" je ook volgt, er is altyd een stijl die afgeschilderd wordt als "mainstream".
Dit wil zeggen dat een grote stroom van mensen deze stijl interessant vinden.

Nu, het probleem dat ik hier mee heb is een reactie van één van men vrienden. Die zegt dat mainstream voor meelopers is en dat vanaf iets mainstream wordt hij meteen afhaakt van die stijl.

Persoonlijk vind ik dit zeer dom.
Je moet je eigen stijl volgen, OOKAL IS HET MAINSTREAM.

Voorbeeld: Jump
Jaja, zeg het maar. Jumpen is voor domme mensen en meelopers.
Maar wacht! Wat als er nu eens mensen zijn die echt de muziek appreciëren?
Niet omdat het zo gehyped wordt maar omdat het ze gewoon ligt?
Is jump dan nog steeds voor meelopers?

Zijn de reclame's op tmf een reden om als "echte" jumper af te haken?
Stel je voor dat jouw stijl de volgende is? Wat zou jij doen?
Welke stijl volg jij en als je geen specifieke stijl volgt, probeer dan te beschrijven welke kleren je draagt/muziek je naar luistert.
Dit is geen thread voor mensen zonder argumenten. Je mag pro of contra zijn als dit maar gestaaft wordt door logische en zinvolle argumenten.

Ik hoop dat deze thread toch een beetje serieus wordt genomen.:unsure:

Nog wat randinformatie misschien: Ik ben niet zo een kerel die buiten op het voetpad staat te jumpen, maar ik ga wel naar Complex of grote evenementen als ik de kans krijg. Ik luister ook naar andere stijlen van muziek en draag merendeels billabong. Dus geen die-hard jumper xD.

sumoman_4

Legacy Member
Ik ga akkoord met jouw stelling, elk zijn eigen ding hé. Het is niet omdat ik niet graag meer luister naar rap/r'n'b/hiphop dat ik het daarom haat. Het is gewoon mijn ding niet meer, maar ik ga daar niemand om uitlachen of pesten of zo.

Dat iedereen gewoon zijn ding doet en er niemand mee lastigvalt, 'k denk dat de wereld al een beter plaatsje zou zijn om te verblijven :)

sypro9000

Legacy Member
En als ik nu zeg jump is voor de kinders, Does that make more sense to you ?
Jump was goed paar jaar terug toen het nieuw was (Furax - Big Orgus) maar nu :unsure:

3 Jaar later en het coolste move is nog altijd de "duo jump"

"COOL JUMPEN MET PATRICK JUMPEN"

Andere mainstream stuff springt er niet zo tussen uit, maar komaan jump... Als er iets is die in het balchelijke is getrokken (ketnet jumpers) is, en zeer laag van kwaliteit is zonder goeie vernieuwing, dan is het toch wel jump ?

Preske

Legacy Member
g3t4 zei:
Voorbeeld: Jump
Jaja, zeg het maar. Jumpen is voor domme mensen en meelopers.
Maar wacht! Wat als er nu eens mensen zijn die echt de muziek appreciëren?
Niet omdat het zo gehyped wordt maar omdat het ze gewoon ligt?
Is jump dan nog steeds voor meelopers?

Als ge eens heel goed rondkijkt, ziet ge dat quasi niemand commentaar heeft op de muziek, maar op het "dansen".

DBK

Legacy Member
preske zei:
Als ge eens heel goed rondkijkt, ziet ge dat quasi niemand commentaar heeft op de muziek, maar op het "dansen".
ik heb wel commentaar op de muziek, het is gewoon simplistisch genre en dan heb ik het alleen over de muziek, niet over de mensen en alles dat er bij komt zien. bij jump heb ik nooit zoiets van: " wow, dat is toch goed gevonden " of " coole sound ".

reflex18

Legacy Member
tegen die muziek heb ik niets, ieder zen smaak zou ek zeggn, maar alles wat er bij komt. Die klakskes die half op uw kop staan en dan da danske, heel da johny-gedoe enzo, oe kunt ge u nu zo staan aanstellen door daar als ne diebiel met uw bene te staan zwaaien....

tb-303

Legacy Member
Ik ben 33 en opgegroeid in de house scene hier in belgie, heb de overgang meegemaakt dat ze nog new-wave draaiden in "den bocca" in destelbergen en begonnen met new beat.
En bij ons begonnen de dancing bezoeken de donderdagavond in de "cheops" en eidigden de dinsdag morgen in "la dimanche"
Dus ik mag wel zeggen dat ik allersoorten dance music en bijhorend geswing heb zien passeren.

Nu heb ik nooit moeten hebben van de voorganger van het "jumpen", wat toch wel de gabber movement is, maar had daar wel nog respect voor, het was HARD, te hard voor mij maar je stond toch met je mond open te kijken naar die springende veren :)

"Jump" daarintegen is echt BELACHELIJK, nee serieus, ik zie dagelijks "jumpers" bezig op parkings langs scholen en mc donalds en het is echt Jeanetterig hoe die met hun voetjes elkaar aantikken terwijl men sychroon probeert met twee te jumpen, vind het precies een kruising van waterballet en LORD OF THE DANCE, alleen nog veren in hun gat en men kan de ouden van dagen gaan amuseren!

Wanneer het echter heel jonge kerelkes zijn snap ik het wel , maar eenmaal ik gasten van 16+ zo jeanetterig zie doen moet ik iedere keer spontaan beginnen lachen, en ja 'k weet wat jumpen is en wat afkooksels zijn, heb er al genoeg bezig gezien, zowel amateurkes als "de betere" in allerhande programmas en tube filmkes, maar toch blijft ik het echt 'jeanetterig" vinden, vind er geen ander woord voor en niet dat ik iets tegen ********* heb zulle maar liever niet dat ze dansen lol :D

JE kan jump en de bjhorende dansjes wel leuk vinden , maar "GOED" zoals de threadstarter probeert aan te tonen dat is toch ECHT niet mogelijk, als je zegt dat er iets "GOED" klinkt aan de muziek of de pasjes dan ligt je marge van wat "GOED "is toch wel heeel laag :)

$anka

Legacy Member
zoals hier idd al enkele keren gezegd is:
tja die "muziek". niet mijn ding. ik word er gewoon zot van

maar als ik peuten hun move'kes daarop zie. dan denk ik eerlijk dat zij er nog zotter van geworden zijn. zo'nen belachelijke toestand.

Van de zomer. zitte rustig int park op een bankske. komen der 3 van die marginalen op hunne vlo aan. smijten hunne vlo om te stoerst aan de kant, en gaan wa staan jumpe. like wtf?
ligt er iets verder ene zijn roes uit te slapen op een bankske. vinden die peuten er ni beter op dan diene met stenen te gaan wakker smijten ...

Battou

Legacy Member
Ik snap niet hoe mensen zich der soms zo kunnen in opwinden. Ok jump is de laatste twee jaar serieus belachelijk geworden door iedereen die het wil doen. Ma erger u daar toch niet aan. Trouwens, electro is the next big thing bij jeugd...

Voor de jump was het r&b da ge overal en altijd hoorde, ik haat die muziek, ma ik ergerde me er niet aan. Ik ging wel naar mijn feesjes met mijn muziek.

Als ik vroeger op een fuif mannen zag moshen dat ik ook van amai, en die durven afgeven op dansjes van house en consoorten... maar leven en laten leven.


Durf toch gewoon doen wat ge graag doet en waar ge u goed bij voelt. Ok dat da op u 15 nie altijd even simpel is met uw vrienden enzo, ma probeer het toch.


Zelf ben ik iemand die werkelijk naar alle muziek kan luisteren (r&b wel max twee liedjes :p), maar als het is om zwaar door te gaan heb ik het graag hard. Hardstyle en tegen de ochtend wat hardcore ^^. Aan mn kleren ziet niemand hoe ik ben ofzo, is gewoon de kledij waar ik me die dag goed in voel.


Kweet eigenlijk al nimeer waarom ik dit hier nu getyped heb.. ^^

tb-303

Legacy Member
Battou zei:
Ik snap niet hoe mensen zich der soms zo kunnen in opwinden. Ok jump is de laatste twee jaar serieus belachelijk geworden door iedereen die het wil doen. Ma erger u daar toch niet aan. Trouwens, electro is the next big thing bij jeugd...

Voor de jump was het r&b da ge overal en altijd hoorde, ik haat die muziek, ma ik ergerde me er niet aan. Ik ging wel naar mijn feesjes met mijn muziek.

Als ik vroeger op een fuif mannen zag moshen dat ik ook van amai, en die durven afgeven op dansjes van house en consoorten... maar leven en laten leven.


Durf toch gewoon doen wat ge graag doet en waar ge u goed bij voelt. Ok dat da op u 15 nie altijd even simpel is met uw vrienden enzo, ma probeer het toch.


Zelf ben ik iemand die werkelijk naar alle muziek kan luisteren (r&b wel max twee liedjes :p), maar als het is om zwaar door te gaan heb ik het graag hard. Hardstyle en tegen de ochtend wat hardcore ^^. Aan mn kleren ziet niemand hoe ik ben ofzo, is gewoon de kledij waar ik me die dag goed in voel.


Kweet eigenlijk al nimeer waarom ik dit hier nu getyped heb.. ^^

Kan u verzekeren als je zoals mij in een zaak werkt waar gans de dag 95% van uw clienteel tussen de 10-20 jaar is dat ge u snel zult ergeren :naughty:

Heb liever dat ik niet boven het gejingel van die jump-rommel uit veel te luide nokias moet roepen om mijn klanten te helpen, en ook liever niet dat ze de onderkant van mijn rekken gebruiken om met hun voeten dansbewegingskes te showen :angry:

Kweet niet waar jij allemaal rondhangt maar heb nog nooit een r&b liefhebber plotseling met zijn gat tegen mijn rek zien wrijven of een headbanger plotseling zien headbangen in mijn zaak , ook nog nooit een operaliefhebber zien beginenn zingen in mijn zaak of enen met een cowboy frakse zien beginnen line dansen!!!???

iterums

Legacy Member
tb-303 zei:
Kweet niet waar jij allemaal rondhangt maar heb nog nooit een r&b liefhebber plotseling met zijn gat tegen mijn rek zien wrijven of een headbanger plotseling zien headbangen in mijn zaak , ook nog nooit een operaliefhebber zien beginenn zingen in mijn zaak of enen met een cowboy frakse zien beginnen line dansen!!!???
:rofl:

GMotha

Legacy Member
Alles is mainstream.

Jumpers, hiphoppers, goths, emo's, punkers, skaters etc... zijn zo origineel en uniek als scheurkalendermoppen. Het hele idee van in zo'n "cultuurke" te zitten is mainstream. En IMO zijn ze allemaal belachelijk.

Over jump:
- Ja, er zijn mensen die de muziek goed vinden.
- Ja, het wordt gehyped omdat er geld uit te krijgen is.
- Ja en nee, de meeste jumpers zijn meelopers, net als de andere "jongerenculturen". Hoewel het met jump er net iets over gaat: constant dat gsm-gedoe met die kutmuziekjes, idioten die overal gewoon beginnen rond te flapperen (meestal denk ik dan aan gehandicapten, maja) en nog eens dik onder de indruk zijn van een voetbeweging die ik dagelijks maak als ik mijn veters knoop. Van al de rest heb ik minder last, neem de goths bijvoorbeeld: dat zijn planten en storen me dus absoluut niet.
- TMF-gedoe over jumpen zou een gemiddelde jumper eerder moeten drijven naar het wissen van TMF uit zijn tv-programmatie.

En over de jumpmuziek: da's hetzelfde dat ze indertijd de gabbers aansmeerden.

^^pathfinder^^

Legacy Member
preske zei:
Als ge eens heel goed rondkijkt, ziet ge dat quasi niemand commentaar heeft op de muziek, maar op het "dansen".

gij kunt dan wel héél slecht rondkijken zuh :)

WooZ

Legacy Member
Als je jump of r&b of zo echt wel kunt appreciëren moet je gewoon je eigen zin doen me dunkt...al zou ik het zelf wel moeilijk hebben om naar muziek te luisteren waar heel de wereld naar luistert. Maar dat ligt volledig aan mij.

wireke

Legacy Member
Ik zelf hoor jump-muziek graag en ja ik doe ook wel eens van die "spastische bewegingen". Maar hou dit voor feesjes ( zoals het zou moeten zijn tbh). Net zoals voor andere genre's heeft 1 woord hier een grote rol in. commercialisering heeft de muziek "kapot" gemaakt. Ik erger mij dood aan alle kindertjes en iets minder jongere kindertjes die doen alsof ze het van het zijn terwijl het gewoon een bende meelopers zijn. commercialisering = dooddoener van jump net zoals al die mongole kinders die er nu rondlope en zo gezegd naar jump luisteren. fucking pozers :(

een jump-liefhebber van VOOR die fucking commercialisering.

vinh

Legacy Member
Sinds Hiphop n rnb de hele tijd op tmf, mtv, radio donna, q music passeert, en sinds 50 cent, luister ik niet meer naar die muziek van op tv, maar ben ik meer naar old school gaan luisteren en de minder bekende mc's. zou dat dan niet kunnen dat zij die echt van jump houden om de melodische eigenschappen in de muziek, nu eerder underground gaan en niet naar de jump versie van het vlaamse volkslied luisteren?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan