Archief - Mainstream

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wireke

Legacy Member
vinh zei:
Sinds Hiphop n rnb de hele tijd op tmf, mtv, radio donna, q music passeert, en sinds 50 cent, luister ik niet meer naar die muziek van op tv, maar ben ik meer naar old school gaan luisteren en de minder bekende mc's. zou dat dan niet kunnen dat zij die echt van jump houden om de melodische eigenschappen in de muziek, nu eerder underground gaan en niet naar de jump versie van het vlaamse volkslied luisteren?

ofc. Men herkent dan ook duidelijk de meelopers aan hun muziek ;) net zoals dit ook wel het geval zal zijn met hiphop en 50cent en consoorten

Unpro

Legacy Member
Waar ik me dood aan erger is da ge tegenwoordig dadelijk emo genoemd word, omg ge hebt zwart aan > emo. Omg ge zijt een jongen met wa langer haar > emo... En dan nog snap ik het nut niet van dat te roepen, als er een metalhead/punker/jumper of whatever voorbijloopt roepen ze dat daar toch ook niet naar. :sop:

Maarja de mainstream zullen wel jumpers en van die "gangsters" zijn. Bij meisjes zie ik bijna niks anders meer dan sletten die precies uit een of andere R&B clip komen.

moehaa!

Legacy Member
Mijn nichtje die in de lagere school zit eeft al leren jumpen en iedereen doet het onder de speeltijd...
Ik hou men hart vast voor wat er later daarvan gaat komen.

GeTa

Legacy Member
Kzie hier veel reactie's, die ik wel verwacht had, maar die eigenlijk de bedoeling niet zijn. Zeggen dat iets voor janetten is zonder enige argumentatie, lijkt mij eerder op de mening van ne meeloper die 1 van zijn vrienden da is heeft horen zeggen. :ironic:
Langs de andere kant zie ik wel goeie reactie's. Degene waar ik op hoopte.
Mensen die alle stijlen wel kunnen appreciëren maar toch hun eigen stijl hebben.

Begrijp mij niet verkeerd; Ik vind mensen die in het publiek jumpen ook marginaal. Maar dat is natuurlijk geen reden om iedereen over dezelfde kam te scheren...

feral

Legacy Member
plz laat electro nie mainstream worden :'( da ga zo verkloot worden dan :cry:

nTFs

Legacy Member
moehaa! zei:
Mijn nichtje die in de lagere school zit eeft al leren jumpen en iedereen doet het onder de speeltijd...
Ik hou men hart vast voor wat er later daarvan gaat komen.

Lagere school valt nog mee.
Mijn neefje is 4 jaar en die staat hier al te jumpen.

vinh

Legacy Member
moehaa! zei:
Mijn nichtje die in de lagere school zit eeft al leren jumpen en iedereen doet het onder de speeltijd...
Ik hou men hart vast voor wat er later daarvan gaat komen.

zou ge u niet eerder afvragen wat het niveau is van de gemiddelde jumper? zo cool als een kind van 10.

Naughty dog

Legacy Member
GMotha zei:
Alles is mainstream.

Jumpers, hiphoppers, goths, emo's, punkers, skaters etc... zijn zo origineel en uniek als scheurkalendermoppen. Het hele idee van in zo'n "cultuurke" te zitten is mainstream. En IMO zijn ze allemaal belachelijk.

Over jump:
- Ja, er zijn mensen die de muziek goed vinden.
- Ja, het wordt gehyped omdat er geld uit te krijgen is.
- Ja en nee, de meeste jumpers zijn meelopers, net als de andere "jongerenculturen". Hoewel het met jump er net iets over gaat: constant dat gsm-gedoe met die kutmuziekjes, idioten die overal gewoon beginnen rond te flapperen (meestal denk ik dan aan gehandicapten, maja) en nog eens dik onder de indruk zijn van een voetbeweging die ik dagelijks maak als ik mijn veters knoop. Van al de rest heb ik minder last, neem de goths bijvoorbeeld: dat zijn planten en storen me dus absoluut niet.
- TMF-gedoe over jumpen zou een gemiddelde jumper eerder moeten drijven naar het wissen van TMF uit zijn tv-programmatie.

En over de jumpmuziek: da's hetzelfde dat ze indertijd de gabbers aansmeerden.

Dus als ge zelf een skater zijt, en u vrienden ook, zijt ge belachelijk?

blackman

Legacy Member
MAXXUR zei:

Pas maar op, want deze 2 genres zijn serieus terrein aan het winnen. Ik heb niets tegen jump, wel iets tegen die arrogante klootzakjes die er tussen zitten. Maar die heb je overal, maar je hebt er gewoon MEER bij die jumpers aangezien het mainstream is( ik kon me bv. ook vroeger doodergeren aan al die "skaters" en hun attitude om alles vol te taggen :ironic: ).

no_way2go

Legacy Member
blackman zei:
Pas maar op, want deze 2 genres zijn serieus terrein aan het winnen. Ik heb niets tegen jump, wel iets tegen die arrogante klootzakjes die er tussen zitten. Maar die heb je overal, maar je hebt er gewoon MEER bij die jumpers aangezien het mainstream is( ik kon me bv. ook vroeger doodergeren aan al die "skaters" en hun attitude om alles vol te taggen :ironic: ).

DnB zal hopelijk nooit zó commercieel worden en dat verwacht ik ook niet aangezien de muziek zelf ook wat complexer is dan jump en het niet voor iedereen weggelegd is. :music:

[TFT]Poky

Legacy Member
sorry maar soms denk ik dat mensen die jump bekritiseren echt wel naar de meest simpelste en looste schijven luisteren.

Ge hebt in alle genres de commercielere rip offs en remixen.

Ik luister al lang naar jump ik denk nu al een drietal jaar, idd "vroeger" was het "beter" er werd toen ook wat meer kwaliteitsvoller materiaal gereleased.

Nu met die commercialisering, patrick de karatejanet, ketnet kinders, loze mensen da proberen te leren jumpen aan de hand van eerst moet ik een stapje vooruit zetten en dan....

Dansen imo is gewoon gaan op de muziek daar horen geen stappenplannen bij, omdan nog ma te zwijgen over mekaars voeten tikken (like wtf?)

Maja tis al zo ver gekomen dat ik nimeer jump, gewoon omwille van de vorige redenen, tenzij op de evenementen. Spijtig want ik vond het echt wel vet.

whacker

Legacy Member
GMotha mooi argument, kan ik inkomen.
Zelf ben ik heel mainstream (vroeger was dat 'alternatief'). Ik heb er geen probleem mee dat 'mijn' stijl mainstream is geworden, ge kunt er toch niks aan doen en zoals al gezegd: ieder zijn goesting. Ik vind niet dat het veel verschil maakt of uw stijl veel of weinig aanhangers heeft. Trek mij daar weinig van aan. Zolang da ik kan genieten van de muziek die ik op dat moment graag hoor (van tijd ook wa dnb, electro of techno maar van die stijlen ken ik bijna niks, ik luister naar wa ne maat zegt da goed is en meestal vind ik dat ook goed).

dr.salt

Legacy Member
Ik heb de "sjaans" dat ik op vlak van muziek een volwassener gevoel voor smaak heb dan het merendeel van mijn leeftijdsgenoten.

voor mij geen holle hiphop - rnb - jump - etc, geef mij maar jeff buckley - ryan adams - tom waits - nick cave - the doors - etc, das muziek waar iets in zit, zoveel dubbele bodems, muzikaal zoveel pareltjes, zoveel pijn en gevoel...

maar net als de meesten kan ik ook genieten van elektro of goeie dnb, maar enkel om op uit te gaan, en das dan enkel om op te dansen, buiten een club zul je mij niet naar zulke muziek horen luisteren.

WolCoM

Legacy Member
Iedereen doet wat hij wil ( en terecht ), maar mij ziede nooit -of toch niet gemeend- jumpen.

josuwa

Legacy Member
Jump gaat erover, het duwt alle andere genres weg en als je het niet doet hoor je er niet bij. Zeker het geva lbij die klein manne vant 1e-2e middelbaar, echt zwak. En wat zie ik nu? KIDS JUMP TOP 30?! ARE YOU TAKING A PISS WITH ME?

killgore

Legacy Member
Real zei:
Want electro is momenteel helemaal niet mainstream. :)

Valt te zien hoe je het bekijkt. Het is nog steeds niet het meest populaire genre hoor. Maar 't is inderdaad wel e pak populairder als 2j geleden, dat is een feit. Imho ook doordat zeer veel rock-liefhebbers erop zijn gesprongen :). Wat natuurlijk voor een verandering in het genre heeft gezorgd. Persoonlijk vind ik dat een band als digitalism zich belachelijk gedraagt, ze maken duidelijk electro-rock op cd (een review beschreef ze eens als daft-punk met drums :p), maar on-stage gaan ze zich eventjes als dj gedragen. Moet een keuze maken he, dan vind ik goose realistischer, zij blijven tenminste trouw aan hun eigen muziek.

En ivm jump: imho doen ze wat ze willen. Maar ze moeten eens ophouden met dat attn whore gedoe zoals "jumping is not a crime" (djeez, wees anders eens origineel :rofl: ). Of dat "jumpen" op speelplaatsen. Ik zie diehard rockers/metalfreaks ook niet gaan moshen of zo onder elkaar op de speelplaats van hun school :wtf: of breakdancers eventjes in the middle of nowhere wat cool gaan doen en een filmpje opnemen. En toch zijn er genoeg mensen die moshen ook belachelijk vinden, ergeren doen ze er zich meestal niet aan, behalve als enkele irritante kloten dit op de belachelijkste momenten op fuiven doen - zie analogie met dat jumpen op elke plaats.

Ik denk dat het vooral dat is dat de meeste mensen (inclusief mij) een walging doet krijgen van jump. Dat je de muziek barslecht vindt tot daar aan toe, maar heel het kinderachtig gedrag errond moet je dan ook maar slikken en dat is er te veel aan.

HighWire

Legacy Member
Voor de enorme hype ervan zat ik geregeld in Complex en consoorten. Vind het nu nog altijd goeie muziek, zeker voor een nachtje op door te gaan maar al die commerciele rommel errond heeft ertoe geleid dat ik volledig veranderd ben qua mentaliteit :)

Het is zover gekomen dat als ik bvb op een feestje mensen zie jumpen dat ik me schaam in hun plaats terwijl ik er vroeger zelf bijstond... Niet zozeer omdat ik het belachelijk vind (absoluut niet zelfs tbh...) maar gewoon vanwege al die rommel errond... Overlaatst in de free record shop: jump 4 kids volume 3, nu aan 15.99 O_O Jump 4 kids? wa weten die ervan?

Dervoor was jumpen iets speciaals, nu "kan" het kleinste kind het... (Nog in de free record shop: een dvd genaamd: Leer jumpen ofzoiets... Komaan he...)

Merci TMF en merci aan all die commerce errond voor een mooie stijl voor liefhebbers compleet kapot te maken... en laat patrick jumpen maar snel sterven, die mens is nog het ergste...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan