Archief - Loon.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spliffsnatcher

Legacy Member
1) 46 euro per uur is niet veel. ik heb in mijn studententijd pc's en netwerken hersteld op zelfstandige basis en ik vroeg 45 per uur. En ik was amper 20 jaar


2)Zoals gewoonlijk is het hier weeral is ferm overdreven.

Studies rechten = 90 procent kans op een pre van nog geen 1500euro netto de maand. In belgie zijn amper 3 goeie advocaten.
Specialisten verdienen veel geld maar 400.000euro per maand, wel ff serieus blijven he. Toevallig kennen ze bij men ouders thuis meneer Vermassen en die zegt net hetzelfde over lonen hoor je alleen maar indianenverhalen.


Rijk wordt je niet door te studeren, studeren doe je uit interesse.

ECHT rijk wordt je door te inoveren, door met geld bezig te zijn of door de achterpoortjes te kennen. Ik ken zelf een deurwaarder die het HEEL goed heeft, maar hij heeft wel 6 maand bak gedaan wegens fraude. En die man heeft daar een feeling voor. zijn diploma heeft hij snel met examencommissie gedaan om tegelijk toch maar zoveel mogelijk te kunnen werken.
Een advocaat wordt rijk als hij een meerwaarde biedt tov anderen advocaten of als hij zichzelf kan verrijken, bv met boek te schrijven. Maw commercialisering van een produkt.


En voor de dromers hier: geloof toch alsjeblief niet in al dat uiterlijk vertoon. als ik wil rijd ik morgen ook in een porsche cayenne. Wat is het resultaat? Dat ik iemand anders rijk aan het maken ben en dat ik voor alles en nog wat geld moet laten. Ik rijd met een doodgewone A4 tdi van het werk. Maar ik heb een loon waar menig snobadvocaatje jaloers op is. Maar ik ben wel niet dom, dat is uiteindelijk nog altijd maar een loon en geen winst van een bedrijf.


Via men vader en moeder ken ik genoeg rijk volk, en als er mij 1 ding opvalt is dat je twee soorten mensen hebt. Het type chichimadam en meneer die maar net rondkomen met hun leningen en voor de nieuwste plasma weeral is een aparte lening hebben lopen. En wees gerust zo lopen er veel rond.
En het echte rijke volk, en hier klopt het gezegde, dat merk je er niet aan. Qua karakter dan. want dat ze soms in een domein wonen van 10 hectare valt nu wel op. Maar dat zijn mensen die weten hoe met hun geld om te gaan. Die zullen niet snel een X5 kopen maar eerder een toyota landcruiser.
Waarom? prijs kwaliteit, retern van het investering enz....

eXtreme

Legacy Member
zever gezever, echte rijken geven hun geld uit. Als je denkt van niet...jah...
Echt rijk zijn en met een landcruiser rond rijden? Stond dat toevallig in de fabeltjeskrant? Echte rijken kopen met gemak een X5, als ze bescheiden zijn houde nze het daarbij, anders een S of een 7 of porsche cayenne ofzo...maar een landcruiser? Nee...wat voor rijken ken jij...Dát zijn fakers, doen alsof ze er geen nood aan hebben om veel geld uit te geven..

MilM

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
En het echte rijke volk, ... Die zullen niet snel een X5 kopen maar eerder een toyota landcruiser.
Waarom? prijs kwaliteit, retern van het investering enz....

Das ook dikke zever é.
Waarom kijken naar prijs/kwaliteit ipv gewoon naar kwaliteit ?

Als zij nen aston martin of kweet nie wa willen, waarom zouden ze het laten ...

Dat er qua karakter niet veel een te merken valt ...
Tjah, niet veralgemenen.
Er lopen er genoeg rond die neerkijken op mensen met minder geld, net zoals er genoeg bescheiden rijken rondlopen.

metaphore

Legacy Member
MilM zei:
Das ook dikke zever é.
Waarom kijken naar prijs/kwaliteit ipv gewoon naar kwaliteit ?

Als zij nen aston martin of kweet nie wa willen, waarom zouden ze het laten ...

omdat die liever in een golfke rijden... ;)
idd gezever wat hij zegt.

Ik zie nog nie veel mensen die het eigelijk niet veel geld hebben in ne vanquish V12 (of wat dan ook) rijden :p
(ooit koop ik mezelf der nog wel zo ene :unsure: )

Spliffsnatcher

Legacy Member
Als ik het over rijk volk heb, praat ik niet over de bakker van op de hoek die toevallig wat meer klanten heeft. OF meneer de notaris die een mooi loon heeft.

Echt rijk is +20.000 lijst in trends. En zo ken ik er toevallig een aantal. Dat zijn stuk voor stuk verstandige mensen die bij elke beslissing die ze nemen nagaan wat hun investering opbrengt.

Persoon 1 had voordien een X5, en die X5 stond na 1 maand te koop. want kwaliteit was veel te laag naar gelang het gewenste. Daarnaast staat er wel ferrari 550, 430 en testarossa in de garage.

Het gezegde rijk wordt je door elke frank in twee te bijten bestaat niet zomaar he. dat klopt in de meeste gevallen wel. Maar je moet dat interpoleren naar een moderne wereld --> kwaliteit

Ik heb echter nergens gezegd dat die personen in een golf zouden rijden, wat ik wel zeg is dat zulke personen goed nagaan of hun geld het waard is. En dat gaat evengoed bij een vergelijking tussen X5 of Land cruiser of tussen lambo met zonda (moeilijker bij deze laatsten)

BTW: een land cruiser full option verkies ik zelf elke dag boven een X5. En daar ben je ook 70.000 euro mee kwijt.


En dat is nu maar een klein facet, maar het toont wel aan dat er een wezenlijk verschil is tussen "rijk" volk dat het wilt uithangen en echt rijk volk dat wel degelijk kan betalen wat ze willen hebben.
Ga de media van enkele jaren na en je ziet dat de leningen voor wagens en luxegoederen de pan uitswingen. Maw veel uiterlijk vertoon.

Mensen leven boven hun standaard, en de personen die ik ken lachen daar is goed mee. want enige wat ze doen met hun leningen is kopen bij de diegene die er alleen maar rijker bij worden.

MilM

Legacy Member
Uw zin kwam duidelijk over alsof ze voor kwaliteit/prijs verhouding gaan ipv kwaliteit zelf.

Het is juist aangenaam als je niet elke frank moet omdraaien en je u een wagen kunt permiteren die mss wel duurder is, maar die je gewoon bloedmooi vindt.

De discussie welke van die twee wagens meer kwaliteit biedt is iets anders.

Is een persoon die superrijk is en heel zijn leven gewerkt heeft dan minder zielig wanneer hij zo gierig is als iemand die het minder breed heeft en het wat graag laat hangen ?

Kom, je veralgemeent graag en je overdrijft graag :)

eXtreme

Legacy Member
ge moet van u geld genieten, niet té veel sparen :p


ps: ge kent precies niet al te veel van auto's; ne landcruiser full-option blijft nen Toyota ;) daar ga niemand naar om zien. Zelfde als dat de volkswagen Touareg (mooie auto!) een volkswagen blijft...Kijk maar eens in de autoblaadjes; wat vind je bij de minpunten => "Het blijft een volkswagen" :)


* maar ik geef je wel gelijk dat als je iets koopt, het niet al te krap moet worden in je budget, of een Jaguar X-type kopen vind ik ook maar zus en zo...

Maar daar gaat het hier niet om :D

Spliffsnatcher

Legacy Member
Dat is dus net men punt. Een X5 is ook maar gewoontjes.

Die persoon heeft 3 ferraris in zijn garage staan. Dat is het geld laten rollen. Maar als hij iets voor alledaags wil dan koopt die man prijsbewust. Of dacht je dat die zijn wagenpark (de trucks vh bedrijf in dit geval) ook zomaar bestond uit de duurste modellen.

Uiteraard overdrijf ik graag. Zo komt men punt er mooi door. Men punt hier was dat blind staren op dingen zoals een X5 nogal narrowminded is. Een X5 is zo common als het maar kan zijn maar. En rijk wordt je niet met een loon van 4000 euro netto per maand. Je zal zonder zorgen kunnen leven. Maar je dromen zijn meestal nog altijd onuitvoerbaar.

Rijk is niet de zoveelste oen met een X5. Rijk is x aantal sportwagens en voldoende geld voor een fijne jacht.


Maar ik ben weer aantoverdrijven :). Het ergert mij als ik in de media moet lezen dat wij stilaan naar eenamerikaanse toestand aan het verglijden zijn. Met leningen om toch maar die mooie wagen te hebben. 1 woord DEGOUTANT

@extreme

ik werk in een sector die high tech oplossingen biedt aan de autobranche, en ik heb een extra jaartje toyota post grad gedaan. dus ik zal er nu wel iets van kennen hoop ik ;).

Firefoxbt

Legacy Member
Kermit zei:
een advocaat vraagt meestal 100 euro per uur, exclusief btw, en dan foefelen ze meestal ook nog met hun uren, en rekenen ze iedere cliënt minstens 0,5 euro/km aan om naar de rechtbank te rijden, ookal gaan ze daar voor 10 cliënten ineens naartoe, maar een kleine onnozele zelfstandige praktijk levert dan ook al snel 15.000 euro per maand op


gelieve toch te zwijgen als je het niet echt weet...

Ten eerste moet je nadat je rechten hebt gestudeerd over het algemeen de eerste jaren voor een hongerloontje werken. Je krijgt simpelweg slechte zaken, je hebt nog geen naambekendheid, ... .
Daarbij komt nog dat vanaf wanneer je zeer goed begint te verdienen na jaren hard werken je nood zal hebben aan een secretaresse, boekhouder, ... Dit kost allemaal heel wat geld.

Ten derde heb je dan nog dat niet iedereen even succesvol wordt, jij spreekt van een uitzondering.

Tuurlijk blijft het veel geld, maar een advocaat schakel je ook niet zomaar in.

En ja mijn vader heeft rechten gestudeerd en is advocaat geweest en ja, hij heeft ook een paar vrienden als advocaten en geloof me, die zijn succesvol, maar die komen niet nog niet aan een loon van 15000+€ hoor.

Firefoxbt

Legacy Member
eXtreme zei:
zever gezever, echte rijken geven hun geld uit. Als je denkt van niet...jah...
Echt rijk zijn en met een landcruiser rond rijden? Stond dat toevallig in de fabeltjeskrant? Echte rijken kopen met gemak een X5, als ze bescheiden zijn houde nze het daarbij, anders een S of een 7 of porsche cayenne ofzo...maar een landcruiser? Nee...wat voor rijken ken jij...Dát zijn fakers, doen alsof ze er geen nood aan hebben om veel geld uit te geven..

Fout, je hebt veel rijken die het anders bekijken.

De dag dat je een auto aankoopt is hij al zoveel minder waard. Ook kan je heel wat anders doen met het geld, zoals een huis kopen als investering, waardoor men nog rijker kan worden.

Slimme rijken geven nooit overvloedig hun geld uit (en dat geldt zowel voor de mensen met 1miljoen euro als het tiendubbele) juist omdat ze over het algemeen rijk zijn geworden door slim te zijn, goed te investeren en beleggen. En dat blijven ze hun hele leven doen om rijk te blijven ook.

Kermit

Legacy Member
Firefoxbt zei:
gelieve toch te zwijgen als je het niet echt weet...

Ten eerste moet je nadat je rechten hebt gestudeerd over het algemeen de eerste jaren voor een hongerloontje werken. Je krijgt simpelweg slechte zaken, je hebt nog geen naambekendheid, ... .
Daarbij komt nog dat vanaf wanneer je zeer goed begint te verdienen na jaren hard werken je nood zal hebben aan een secretaresse, boekhouder, ... Dit kost allemaal heel wat geld.

Ten derde heb je dan nog dat niet iedereen even succesvol wordt, jij spreekt van een uitzondering.

Tuurlijk blijft het veel geld, maar een advocaat schakel je ook niet zomaar in.

En ja mijn vader heeft rechten gestudeerd en is advocaat geweest en ja, hij heeft ook een paar vrienden als advocaten en geloof me, die zijn succesvol, maar die komen niet nog niet aan een loon van 15000+€ hoor.

ik ken iemand die kreeg (netto = bruto) het eerste jaar van stage 30.000 frank per maand, tweede jaar 50.000 en derde jaar 70.000
dat zijn toch al mooie bedragen, van al een tijdje geleden
wat de boekhouder betreft: op een boekhouder maak je wel winst, ipv kosten, want die kan u meer helpen uitsparen (dankzij de geweldige systemen van de belgische wet) dat dat hij u kost

wat jij zegt over het blijft veel geld maar een advocaat schakel je niet zomaar in, dat vind ik totaal naast de kwestie, en mag geen invloed hebben op het tarief

en bedenk ook maar dat niet alle inkomsten op papier staan.....
(en kom niet af met dat dat niet waar is, want k heb t al meegemaakt, ze zullen t ni allemaal doen, maar ik denk meer dan ge zoudt vermoeden)

Firefoxbt

Legacy Member
Kermit zei:
ik ken iemand die kreeg (netto = bruto) het eerste jaar van stage 30.000 frank per maand, tweede jaar 50.000 en derde jaar 70.000
dat zijn toch al mooie bedragen, van al een tijdje geleden
wat de boekhouder betreft: op een boekhouder maak je wel winst, ipv kosten, want die kan u meer helpen uitsparen (dankzij de geweldige systemen van de belgische wet) dat dat hij u kost

wat jij zegt over het blijft veel geld maar een advocaat schakel je niet zomaar in, dat vind ik totaal naast de kwestie, en mag geen invloed hebben op het tarief

en bedenk ook maar dat niet alle inkomsten op papier staan.....
(en kom niet af met dat dat niet waar is, want k heb t al meegemaakt, ze zullen t ni allemaal doen, maar ik denk meer dan ge zoudt vermoeden)

Wel, dan heeft die persoon die je kent snel opslag gekregen, want zo vergaat het niet elke advocaat na de studies hoor.
En wat die boekhouder betreft, daar durf ik me niet over uitspreken, ik weet enkel dat de onze (m'n moeder is klinisch psychologe) ons zeker niets uitspaart, in tegendeel ;).

Je hebt altijd uitzonderingen die het top doen met een sluwe boekhouder, vele vriendjes (van wie ze de beste zaken doorgestuurd krijgen natuurlijk) enzovoort maar zoal in elke job bedraagt dit de minderheid.

Muffins

Legacy Member
Firefoxbt zei:
Fout, je hebt veel rijken die het anders bekijken.

De dag dat je een auto aankoopt is hij al zoveel minder waard. Ook kan je heel wat anders doen met het geld, zoals een huis kopen als investering, waardoor men nog rijker kan worden.

Slimme rijken geven nooit overvloedig hun geld uit (en dat geldt zowel voor de mensen met 1miljoen euro als het tiendubbele) juist omdat ze over het algemeen rijk zijn geworden door slim te zijn, goed te investeren en beleggen. En dat blijven ze hun hele leven doen om rijk te blijven ook.

Zeer juist, waarom zou je rijkdom aflezen van een wagen?
Ik weet niet of we thuis echt rijk zijn, maar volgens jullie definitie wel, want er staan geen ferrari's op de oprit, laat staan een Aston Martin, maar dat komt gewoon omdat mijn ouders ( en dan vooral mijn pa) zijn geld niet uitgeeft aan dure auto's. Hij gaat liever met het hele gezin op reis. we mogen dan allemaal een vriend of vriendin meenemen, op onze kosten ( meestal zijn we dus met 10 om op reis te gaan), maar daar wordt dan ook niet op bespaard ( vliegen in businessclass, beste hotels...). Ik geniet meer van zo'n dingen als van een wagen waar je maar met 2 in kan zitten, om dan zo rond te rijden in de buurt, en aan iedereen te laten zien: kijk ik heb een wagen die meer kost als uw huis en inboedel te samen, dat boeit niet!
Rijke mensen beleggen gewoon in vastgoed, of op de beurs, en worden nog rijker, bijna rijke mensen beleggen zogezegd in auto's, en zien er rijk uit.

spray-bunny

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Rijk is niet de zoveelste oen met een X5. Rijk is x aantal sportwagens en voldoende geld voor een fijne jacht.
Rijk zijn is zo relatief he. Ik ken dan weer mensen die neerkijken op mensen met slechts 4 sportwagens en een jacht. Zonder twijfel bestaan er ook mensen die daar dan weer op neerkijken. Je hebt bijvoorbeeld de mensen die erven ( die al rijk van thuis uit waren) die neerkijken op de selfmade-man (dikwijls een arbeider van opleiding, maar met zéér gezond verstand). Je mag dan nog het grootste huis in Knokke hebben, maar je zal er niet aanvaard worden in de serviceclubs als selfmade-man.

Daarnaast kloppen die 2 klassen van rijken niet. Méér als genoeg rijken te vinden die hun bedrijf wel erg efficient runnen, maar ondertussen op privévlak het geld uit ramen en deuren gooien.

MilM

Legacy Member
Muffins zei:
Zeer juist, waarom zou je rijkdom aflezen van een wagen?
Ik weet niet of we thuis echt rijk zijn, maar volgens jullie definitie wel, want er staan geen ferrari's op de oprit, laat staan een Aston Martin, maar dat komt gewoon omdat mijn ouders ( en dan vooral mijn pa) zijn geld niet uitgeeft aan dure auto's. Hij gaat liever met het hele gezin op reis. we mogen dan allemaal een vriend of vriendin meenemen, op onze kosten ( meestal zijn we dus met 10 om op reis te gaan), maar daar wordt dan ook niet op bespaard ( vliegen in businessclass, beste hotels...). Ik geniet meer van zo'n dingen als van een wagen waar je maar met 2 in kan zitten, om dan zo rond te rijden in de buurt, en aan iedereen te laten zien: kijk ik heb een wagen die meer kost als uw huis en inboedel te samen, dat boeit niet!
Rijke mensen beleggen gewoon in vastgoed, of op de beurs, en worden nog rijker, bijna rijke mensen beleggen zogezegd in auto's, en zien er rijk uit.

En als die nu graag een auto zien ?
Je kunt ook zeggen dat jullie tegen uw vrienden opscheppen door ze mee te nemen op reis en te pochen met die hotels en businessclass ...
Maarnee, das nie opscheppen maar als nen superrijken dan nen vette auto koopt ...

Tis ier alsof alleen "wannebe's" dure auto's kopen, terwijl bijna alle superrijken een garage hebben om U tegen te zeggen ...
En da zal hen geen bal schelen dat een auto direct in waarde vermindert.

Het is hier alsof alles gekocht wordt voor uiterlijk vertoon. Mensen kunnen ook dure dingen komen voor zichzelf ...

Dr_pimpie

Legacy Member
Firefoxbt zei:
gelieve toch te zwijgen als je het niet echt weet...

Ten eerste moet je nadat je rechten hebt gestudeerd over het algemeen de eerste jaren voor een hongerloontje werken. Je krijgt simpelweg slechte zaken, je hebt nog geen naambekendheid, ... .
Daarbij komt nog dat vanaf wanneer je zeer goed begint te verdienen na jaren hard werken je nood zal hebben aan een secretaresse, boekhouder, ... Dit kost allemaal heel wat geld.

Ten derde heb je dan nog dat niet iedereen even succesvol wordt, jij spreekt van een uitzondering.

Tuurlijk blijft het veel geld, maar een advocaat schakel je ook niet zomaar in.

En ja mijn vader heeft rechten gestudeerd en is advocaat geweest en ja, hij heeft ook een paar vrienden als advocaten en geloof me, die zijn succesvol, maar die komen niet nog niet aan een loon van 15000+€ hoor.

en dan moge we nog ni vergeten dat die mensen me da geld ni alleen een huis maar ook een praktijk,secretaresse en heel de zever die erbij komt nog moete betalen en in het geval van een specialist medische apparatenvan 50 000€ + (die 36 € per kwartier is echt niet voor in hunne zak te steken!)

MagicD

Legacy Member
kermit, 450.000 tot 500.000 euro per maand?
klein beetje naïef misschien?
ik denk dat ge frank bedoelt ipv euro.
specialisaties zijn 11 tot 13 jaar, werkdruk en verantwoordelijkheid zijn ook wel ni te verwaarlozen. en u gezever over ziekenhuizen=fabrieken is ook gebaseerd op dezelfde bron als die inkomens zeker? in elke sector zitte rotte appels, ge moet daarom ni iedereen dezelfde stempel van geldwolf geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan