Archief - Loon.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oblivion

Legacy Member
chosen1 zei:
meeste mensen die met een porsche cayenne enz rijden hebben hun eigen bedrijf! en dan schrijve ze die wagen in als bedrijfswagen en kunne ze dieje afschrijven op 4 jaar ofzo en dan een nieuwe kopen!

(allemaal vrij illegaal maar ge zou maar is moete weten hoeveel het zo doen)

vrij illegaal? daar is juist niks illegaal aan, zo legaal als wat, dat is dan ook een van de voordelen van een vennootschap

twoen

Legacy Member
Oblivion zei:
vrij illegaal? daar is juist niks illegaal aan, zo legaal als wat, dat is dan ook een van de voordelen van een vennootschap

het is legaal maar niet eerlijk

ik weet niet of het nu nog kan maar vroeger kochten veel zelfstandigen een dikke auto, installeerden een net in de koffer, schreven die wagen dan in als lichte vracht en betaalden veel minder aan taxen. En dan de mama daarmee de kindjes afhalen aant school...das nie eerlijk

Santa

Legacy Member
Dat is ondertussen afgeschaft. Het aantal inschrijvingen van lichte bestelwagens was ineens veel minder :p

twoen

Legacy Member
Santa| zei:
Dat is ondertussen afgeschaft. Het aantal inschrijvingen van lichte bestelwagens was ineens veel minder :p

ja kdacht da ze daar iets aan gedaan hebben maar kwist het niet zeker

Bilbo

Legacy Member
twoen zei:
het is legaal maar niet eerlijk

ik weet niet of het nu nog kan maar vroeger kochten veel zelfstandigen een dikke auto, installeerden een net in de koffer, schreven die wagen dan in als lichte vracht en betaalden veel minder aan taxen. En dan de mama daarmee de kindjes afhalen aant school...das nie eerlijk

dat is dan weer wel illegaal. Er zijn door de politie trouwens op een bepaald moment hier vrij veel controles tegen geweest.

Santa

Legacy Member
Dat is niet legaal inderdaad omdat het misleiden van de fiscus is.
Daarentegen een Porsche Cayenne in je vennootschap inschrijven en daarin vervroegd afschrijven das volkomen legaal en gewoon slim :)

Emerxill

Legacy Member
@Kermit: 100 000eur/m ... weet ge wel wat ge zegt? dat is 1,2mil per jaar ...
Ik weet van 1 gyneacoloog dat ze (een vrouw ja) 1 000 000 BEF/m (nu 25000 eur) verdiende en dat was een optelsom van wat ze verdiende in haar praktijk en in het ziekenhuis. Dat wil ik nog voor normaal aannemen.

Ik heb ook ooit voor een grote multinational meegewerkt aan de budgettering van dat bedrijf wereldwijd met een netto winst van 400 mil eur in 2005. De absolute top van dat bedrijf verdiende nogeens nie zoveel. Een van de top-mensen op europees niveau verdiende ongeveer, incl premies, 250 000 eur per jaar...

Dit geheel :offtopic:

Over die 45 eur (brut) per uur, da zou kunnen. Zeker als da ne zelfstandige is. Maar wat doet iemand met zo een loon op de bus :p
Als ik in mijne sector (IT) kijk, is dat een normaal bedrag voor consultancy bij zelfstandigen.

Oblivion

Legacy Member
twoen zei:
het is legaal maar niet eerlijk

ik weet niet of het nu nog kan maar vroeger kochten veel zelfstandigen een dikke auto, installeerden een net in de koffer, schreven die wagen dan in als lichte vracht en betaalden veel minder aan taxen. En dan de mama daarmee de kindjes afhalen aant school...das nie eerlijk

ik zie niet in wat daar niet eerlijk aan is... mensen met een eigen bedrijf moeten er wel degelijk voor werken hoor :) dat geld komt er niet vanzelf... en lees hierbij makkelijk dagen van 12+ uren per dag, 7/7
+ de mogelijkheid is gewoon voorzien in de wet. Je zou een dikke dwaas moeten zijn om het niet op die manier te doen als je een bedrijf hebt

da's het verschil, zelfstandigen etc, staan op en gaan slapen met hun bedrijf, dit is niet het geval met iemand in dienstverband.

Loon naar werk, simple as that

Emerxill

Legacy Member
Santa| zei:
100.000€ * 12 = 1.200.000€ = 48.000.000 BEF

Mijn excuus, mijn telmasjien is precies kapot *schaamte* ... nuja is nogveel
Dat is wat die topmens bij belgacom had ongeveer

twoen

Legacy Member
Oblivion zei:
ik zie niet in wat daar niet eerlijk aan is... mensen met een eigen bedrijf moeten er wel degelijk voor werken hoor :) dat geld komt er niet vanzelf... en lees hierbij makkelijk dagen van 12+ uren per dag, 7/7
+ de mogelijkheid is gewoon voorzien in de wet. Je zou een dikke dwaas moeten zijn om het niet op die manier te doen als je een bedrijf hebt

da's het verschil, zelfstandigen etc, staan op en gaan slapen met hun bedrijf, dit is niet het geval met iemand in dienstverband.

Loon naar werk, simple as that

Je moet mij niet vertellen wat zelfstandigen moeten doen hoor..men pa is kinesist dus ik weet welke nutteloze zever erbij komt, laat staan het bijna altijd beschikbaar zijn, ziek = geen werk = geen loon,....

Ik weet dat het hard werken is als zelfstandige maar het is niet eerlijk dat de staat fiscaal aantrekkelijke voordelen biedt die dan misbruikt worden. De staat geeft die voordelen omdat een bedrijf beter kan draaien en dat is goed voor de economie. De economie is er niks mee als die wagen gebruikt wordt om de kinderen op te halen aant school.

het is dus misbruik maken, geen gebruik

virtualdude

Legacy Member
Oblivion zei:
ik zie niet in wat daar niet eerlijk aan is...

een cayenne is niet noodzakelijk voor het werk dus zou die eigenlijk niet afschrijvbaar moeten worden.

Ik ken er zoveel die hun thuisfototoestel, camera en andere IT gwn afschrijven op naam van hun bedrijfje.

Dat is niet eerlijk.

Het is niet omdat het kan dat het eerlijk is ten opzichte van de rest

Quxan

Legacy Member
virtualdude zei:
een cayenne is niet noodzakelijk voor het werk dus zou die eigenlijk niet afschrijvbaar moeten worden.
Communist? Waarom het loon van werknemers niet vervangen door maaltijden. Dan ben je zeker dat ze hun geld niet aan overbodige zaken als reizen spenderen :ironic:

virtualdude zei:
Ik ken er zoveel die hun thuisfototoestel, camera en andere IT gwn afschrijven op naam van hun bedrijfje.

Dat is niet eerlijk.

Het is niet omdat het kan dat het eerlijk is ten opzichte van de rest
Daarom dat dit ook verboden is en daarom ook dat er controle op is... Dit laatste is een voorbeeld van ontduiken van belasting, dat is iets gans anders dan ontwijken van belastingen (wat wel legaal is).

chosen1

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
Als gewone arbeiders een BMW van €25.000 kunnen veroorloven zal die man denk ik wel een Cayenne kunnen betalen. Het is al te zien waar je uw prioriteiten legt.

²

ik kan nu ook een mercedes CLS kopen met een lening maar dan zal ik wel 20 jaar met dezelfde auto moeten rijden!

Block

Legacy Member
Ge hebt eigenlijk ook het verhaal maar half verstaan, dus weet je eigenlijk ook niets. Het kan zijn dat het maar een soort bijberoep of dergelijke ging. Ik heb zelf een paar uur in de week gaten geboord voor een IT-bedrijf aan 40 eur/u.

Maar het ging meestal maar over 2*2 uur per week ofzo en het was met mijn eigen matriaal.

Je hebt eigenlijk geen clue over wat ze bezig waren, misschien moeten er wel een hoop onkosten van die 45 eur af.

KoenDK

Legacy Member
MilM zei:
Dus niet dat ze bv een maandelijks budget krijgen van 600 euro voor een mooie leasingwagen.

valt nog mee, die 600€
daarvoor kon ik een golf 5 krijgen (die ik uiteindelijk ook gekozen heb)

in Audi, BMW en Mercedes echter,
vond ik geen enkel model voor die prijs


enfin, ik zeg dit maar :)


(ik denk dat de bmw 1.18 er juist ingaat, maar droom dan niet te veel over velgen en airco en muziekinstallatie en gps, want het budget zal op zijn :) )

KoenDK

Legacy Member
chosen1 zei:
²

ik kan nu ook een mercedes CLS kopen met een lening maar dan zal ik wel 20 jaar met dezelfde auto moeten rijden!


idd
soms hatelijk hoe mensen er voor kiezen om boven hun stand te leven

maat van mij koopt zijn BMW af in 5 jaar tijd, voor 350€ per maand :wtf:

KoenDK

Legacy Member
Oblivion zei:
ik zie niet in wat daar niet eerlijk aan is... mensen met een eigen bedrijf moeten er wel degelijk voor werken hoor :) dat geld komt er niet vanzelf... en lees hierbij makkelijk dagen van 12+ uren per dag, 7/7
+ de mogelijkheid is gewoon voorzien in de wet. Je zou een dikke dwaas moeten zijn om het niet op die manier te doen als je een bedrijf hebt

da's het verschil, zelfstandigen etc, staan op en gaan slapen met hun bedrijf, dit is niet het geval met iemand in dienstverband.

Loon naar werk, simple as that

idd
er zijn genoeg mensen die jaloers zijn op de rijken
maar beseffen niet al te goed dat er veel werk is geleverd daarvoor

38u per week zonder een beetje effort, vergeet het maar

niet dat dit negatief bedoeld is, want bij rijkdom zit stress

metaphore

Legacy Member
Iemand dat ik ken werkt eigelijk bij zijn vader als schilder. (die vader is zelfstandig) En hij weet dat zijn vader aan hem €35€/u verdient. En als ik me niet vergis ging dat nog stijgen als hij al zijn diploma's had.

metaphore

Legacy Member
Kermit zei:
de belgen die in maastricht studeren doen dat altijd daar (want aan nederlands recht, ja dan moeten ze ook al in nederland gaan werken)
en dan te weten dat die opleiding veel lichter is dan een opleiding rechten in belgië

dan loon van advocaten is eigenlijk een beetje buitensporig hoor, net zoals dat van artsen trouwens, 100.000 euro voor een specialist voor een maand schijnt vrij normaal te zijn, heb ik vernomen uit goede bron

de bestverdiende arts zou de anatoom-pathaloog zijn, met 450.000 tot 500.000 euro per maand, belachelijk toch gewoon

hetgene echt belachelijk is zijn jouw bedragen.

Daarbij, een specialist studeert 7jaren voor dokter, dan nog eens 5-6 jaren voor zijn specialisatie.
Persoonlijk vind ik het dan ook logisch dat die mensen iets meer verdienen.
De meeste werken dan ook wel 7/7 en meer dan 10u/dag hé...

Ge moet het maar willen... :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan