Archief - Loon.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eXtreme

Legacy Member
maar bedoel jij dan met goed betaald wat ik met goed betaald vind? M.a.w. zou die persoon dan een Cayenne kunnen betalen - €51.000 basis...?

Kermit

Legacy Member
Genious zei:
Kermit, welke betrouwbare bronnen?

er zijn blijkbaar (en dat is ook normaal) veel mensen die mij niet geloven, omwille van de belachelijk hoge bedragen, maar mijn bron is iemand die op de administratie van een ziekenhuis heeft gewerkt (en nog steeds eigenlijk) en inzage heeft in deze cijfers
de officiële cijfers zijn uiteraard een stuk lager, maar dat komt door de interpretatie van wat nu precies 'loon' is
het is namelijk zo dat een arts op een onderzoek ook wel een percentje heeft (vandaar ook de trend om aan de lopende band al dan niet nutteloze onderzoeken voor te schrijven)
en bij iemand die om de 5 à 10 minuten een patiënt over de vloer krijgt die zonet 3 onderzoeken heeft ondergaan, kan dat dus al snel aandikken....

overigens: je denkt toch niet dat een ziekenhuis een bedrijf is dat mensen probeert te helpen? een ziekenhuis is een bedrijf, dat concurreert met de ziekenhuizen in de omgeving, en elk ziekenhuis probeert zijn artsen zoveel mogelijk te laten opbrengen (hiervoor moeten de artsen aan quota voldoen), hoe brengen artsen op? wel schrijf zoveel mogelijk onderzoeken voor, waar het ziekenhuis veel centjes voor trekt bij de ziekenkas, de enorme gulzigheid naar geld van een ziekenhuis is overigens tegenwoordig ook te merken aan de tarieven die je daar tegenwoordig moet betalen om op de parking te staan om iemand een bezoekje te brengen
wat doen die ziekenhuizen met dat geld? wel, onder andere investeren in nieuwe medische aparatuur om hun concurrenten de loef af te steken
een ziekenhuis is al lang geen instelling meer, maar echt wel een bedrijf

het is niet voor niets dat de facturen voor de overheid de pan uitswingen

het klopt overigens wel dat artsen een hele weg afleggen om te komen tot wie ze zijn, een studie van minstens 10 jaar, en dan niet te vergeten een kei-keiharde stage van meer dan 12 uur per dag, tegen een normaal onnozel loontje
maar eens ze daar doorzijn vloeit t binnen....

Zeta Reticula

Legacy Member
40 uren? Da's een beetje weinig. Grootverdieners (ik kleef daar geen orde op) in (multinational) bedrijven werken over het algemeen iets van een 48 à 50 uren per week. Ja, da's tien uur per dag.

Trouwens, de Cayenne is een vrouwenwagen, ideaal om de kindjes naar school te brengen. Yay, rollenpatroon! Yay, glazen plafond, you'll pretty much have to, girl.

Dakantochnie

Legacy Member
eXtreme zei:
maar bedoel jij dan met goed betaald wat ik met goed betaald vind? M.a.w. zou die persoon dan een Cayenne kunnen betalen - €51.000 basis...?

Maar begrijp nu toch eens dat zo'n mensen hun auto altijd leasen, en dat je daarvoor niet moet kijken naar het basisbedrag maar wel naar de prijs per maand. En die, die ligt bij een Cayenne enorm hoog.

Kermit

Legacy Member
maar een cayenne is wel niet zo geschikt als bedrijfswagen, want die heeft alleen benzine, en een normaal denkend mens neemt bij zo'n zuipschuit een diesel, en kiest dan voor een xc90, een x5, een touareg, of een van de andere lelijke gevallen

Dakantochnie

Legacy Member
Kermit zei:
maar een cayenne is wel niet zo geschikt als bedrijfswagen, want die heeft alleen benzine, en een normaal denkend mens neemt bij zo'n zuipschuit een diesel, en kiest dan voor een xc90, een x5, een touareg, of een van de andere lelijke gevallen
Dat is juist wat hem deels zo duur maakt.

jvc

Legacy Member
eXtreme zei:
maar bedoel jij dan met goed betaald wat ik met goed betaald vind? M.a.w. zou die persoon dan een Cayenne kunnen betalen - €51.000 basis...?

Als gewone arbeiders een BMW van €25.000 kunnen veroorloven zal die man denk ik wel een Cayenne kunnen betalen. Het is al te zien waar je uw prioriteiten legt.

MilM

Legacy Member
eXtreme zei:
Maar nu vroeg ik mij af of dit nu veel is; €45/u...
Dat is een zeer mooi loon.
Je weet natuurlijk ook niet wat het is.
Ik bedoel daarmee of hij in een bedrijf werkt of bv zelfstandig is en hij 45/U vraagt (maar daar nog onkosten op heeft)

Kermit zei:
100.000 euro voor een specialist voor een maand schijnt vrij normaal te zijn, heb ik vernomen uit goede bron

Zoals hierboven al gevraagd, welke bron ?
Dsas 50milj bfr per jaar :ironic:

Dus neen, dat is NIET normaal.
Mss als je tot de wereldtop behoort.

En wat is dat hier met al die advocaten ?
Het is niet alsof alle advocaten bergen geld verdienen.
Er zijn er, net zoals er genoeg zijn die abosuluut niet goed verdienen ...

Afhankelijk van regio, kan je zeker in het begin weinig geld verdienen (in verhouding tot het diploma).
Zoals bij alles, kan iemand die goed is in zijn job veel geld verdienen.

dakantochnie zei:
Je mag dat zo niet zien. Al die auto's worden geleased en een A6 leasen is een pák goedkoper dan een SUV leasen. Iemand die al een Cayenne als bedrijfswagen krijgt is minstens CEO.

'minstens' CEO ? :p
eXtreme zei:
maar bedoel jij dan met goed betaald wat ik met goed betaald vind? M.a.w. zou die persoon dan een Cayenne kunnen betalen - €51.000 basis...?

Serieus kerel, dat is echt niet uw eerste simplistische vraag hier é ...
Dat hangt af van zoveel factoren.
Ooit gehoord van het woord "sparen" ?

Ja, hij kan dat zich permiteren. Het is de vraag maar wat hij er voor over heeft ...

dakantochnie zei:
Maar begrijp nu toch eens dat zo'n mensen hun auto altijd leasen, en dat je daarvoor niet moet kijken naar het basisbedrag maar wel naar de prijs per maand. En die, die ligt bij een Cayenne enorm hoog.

Maar nee.
Gij begrijpt da nie é :p
Leasen is handig voor bedrijven voor al die miserie die bij auto's komen te kijken.
Een persoon kan zijn auto gewoon afschrijven.
Ik begrijp niet waarom je altijd met 'leasen' afkomt.

FroFro

Legacy Member
idd, ge moet ook zien hoe ge leeft e. Leeft verschrikkelijk zuinig, zonder vrouw, kinderen, vrienden, ... en dan kan iedereen op zijn 50 ne cayenne kopen denkik :p (als ge werkt toch e ^^) Maar of ge dan zo gelukkig zijt? :unsure:

Dakantochnie

Legacy Member
MilM zei:
'minstens' CEO ? :p
Ahja da's juist ook, de president heeft een 760LI, onnozelaar dat ik ben. :p

MilM zei:
Maar nee.
Gij begrijpt da nie é :p
Leasen is handig voor bedrijven voor al die miserie die bij auto's komen te kijken.
Een persoon kan zijn auto gewoon afschrijven.
Ik begrijp niet waarom je altijd met 'leasen' afkomt.
Omdat ook veel privé personen met geld leasen. :)

MilM

Legacy Member
dakantochnie zei:
Ahja da's juist ook, de president heeft een 760LI, onnozelaar dat ik ben. :p
Nee, da bedoelde ik nie :)
Ik bedoel dat CEO zowat het hoogste is binnen een bedrijf.
Je hebt natuurlijk nog de aandeelhouders met poen
Omdat ook veel privé personen met geld leasen. :)

Maar de meeste vette bakken dat ik ken, zijn juist niet geleased.
Daarom dat ik niet begrijp waarom je altijd leasing erbij haalt.

Personen met hoge functies zullen ook rapper werken met een constructie waarbij ze het loon krijgen doorgestort en zelf de extralegale voordelen bepalen.
Dus niet dat ze bv een maandelijks budget krijgen van 600 euro voor een mooie leasingwagen.

Dakantochnie

Legacy Member
MilM zei:
Maar de meeste vette bakken dat ik ken, zijn juist niet geleased.
Daarom dat ik niet begrijp waarom je altijd leasing erbij haalt.

Personen met hoge functies zullen ook rapper werken met een constructie waarbij ze het loon krijgen doorgestort en zelf de extralegale voordelen bepalen.
Dus niet dat ze bv een maandelijks budget krijgen van 600 euro voor een mooie leasingwagen.
't Zal van bedrijf tot bedrijf afhangen denk ik. Ik ken veel mensen die een hoge functie (CEO of president) zijn binnen hun bedrijf en die leasen hun wagen net zoals hun werknemers.

Dr_pimpie

Legacy Member
Kermit zei:
er zijn blijkbaar (en dat is ook normaal) veel mensen die mij niet geloven, omwille van de belachelijk hoge bedragen, maar mijn bron is iemand die op de administratie van een ziekenhuis heeft gewerkt (en nog steeds eigenlijk) en inzage heeft in deze cijfers
de officiële cijfers zijn uiteraard een stuk lager, maar dat komt door de interpretatie van wat nu precies 'loon' is
het is namelijk zo dat een arts op een onderzoek ook wel een percentje heeft (vandaar ook de trend om aan de lopende band al dan niet nutteloze onderzoeken voor te schrijven)
en bij iemand die om de 5 à 10 minuten een patiënt over de vloer krijgt die zonet 3 onderzoeken heeft ondergaan, kan dat dus al snel aandikken....

overigens: je denkt toch niet dat een ziekenhuis een bedrijf is dat mensen probeert te helpen? een ziekenhuis is een bedrijf, dat concurreert met de ziekenhuizen in de omgeving, en elk ziekenhuis probeert zijn artsen zoveel mogelijk te laten opbrengen (hiervoor moeten de artsen aan quota voldoen), hoe brengen artsen op? wel schrijf zoveel mogelijk onderzoeken voor, waar het ziekenhuis veel centjes voor trekt bij de ziekenkas, de enorme gulzigheid naar geld van een ziekenhuis is overigens tegenwoordig ook te merken aan de tarieven die je daar tegenwoordig moet betalen om op de parking te staan om iemand een bezoekje te brengen
wat doen die ziekenhuizen met dat geld? wel, onder andere investeren in nieuwe medische aparatuur om hun concurrenten de loef af te steken
een ziekenhuis is al lang geen instelling meer, maar echt wel een bedrijf

het is niet voor niets dat de facturen voor de overheid de pan uitswingen

het klopt overigens wel dat artsen een hele weg afleggen om te komen tot wie ze zijn, een studie van minstens 10 jaar, en dan niet te vergeten een kei-keiharde stage van meer dan 12 uur per dag, tegen een normaal onnozel loontje
maar eens ze daar doorzijn vloeit t binnen....

men ouders zijn allebei specialist en hier in de garage sta ne vw sharan van 6j oud en ne audi A4 van 4 jaar oud, moesten de getallen die gij vermeld kloppen, zoude ze beide me dikke audi/bmw/merc rijde en ik me een golfke R32, jammer genoeg besta uw geschetste wereld ni;)

ik ga ni zegge da er nergens in heel belgie nen dokter is die zoveel verdient ma het extreemste geval gelijk stelle aan de norm is wel heel simpel ...
onlangs stond nog in de artsenkrant da een huisarts minder verdient dan een kuisvrouw int zwart, go figure ... Staar u ni blind op die cijfers!

MilM

Legacy Member
@Dakantochnie

Idd.
Hangt denk ik vooral van de persoon af.
Als die een eigen bedrijfje opricht en daar het geld op laat storten (en dan zelf kan bepalen hoeveel hij uitschrijft als loon en dus daarop dan maar belastingen moet betalen), dan laten die bedrijven dat normaal gezien toe.

Nu kom. Als je least, zit je vast aan het leasingbedrag natuurlijk.
Maar het leasen van een vette auto kost ook enorm veel geld hé.
Dus qua permiteren maakt dat weinig verschil uit.

:offtopic:
wa is die beta trouwens naast uw naam ?

Dakantochnie

Legacy Member
MilM zei:
Dus qua permiteren maakt dat weinig verschil uit.
Ja je hebt in beide gevallen een hoge positie nodig, laat dat duidelijk zijn. :)

MilM zei:
wa is die beta trouwens naast uw naam ?
Ik behoor tot een select groepje crewies dat nieuwe functies mag testen. :cool:

servi

Legacy Member
45 € / bruto / uur voor een persoon van 45 - 50 jaar is een relatief aannemelijk getal voor een werknemer die in het kaderpersoneel zit.

ruwweg is dit zo'n 2800 à 3500 EURO netto / maand.



45 € / netto / uur is wel énorm véél.

Chickenlal

Legacy Member
eXtreme zei:
maar bedoel jij dan met goed betaald wat ik met goed betaald vind? M.a.w. zou die persoon dan een Cayenne kunnen betalen - €51.000 basis...?


Ik denk wel dat ge met 7000 euro in de maand een porsche cayenne kunt permiteren. 't is maar 7 maandjes werken als ge die 7 maand niet leeft :p


met 1500 euro in de maand kunt gij ook een cayenne kopen hé, dan moet ge natuurlijk wel al de rest van u leven opgeven, een paar jaar sparen en dan blijven sparen voor de naft. Maar het gaat toch hé.

LSDsmurf

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Ik denk wel dat ge met 7000 euro in de maand een porsche cayenne kunt permiteren. 't is maar 7 maandjes werken als ge die 7 maand niet leeft :p
Eerder 14 maanden want die 7000EUR is geen netto.

Tsommy

Legacy Member
ik heb 10 euro en een klets per uur + ploegenpremie. i feel poor now :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan