Archief - Leven als kat en hond...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sneax

Legacy Member
dat gaat als ge maar verstand hebt van beesten

zet ze samen en zie wat er gebeurd, tkan zijn dat uw kat da accepteerd, tkan zijn dat uw kat vies is etc...

uiteindelijk leren die wel samenleven, uw hond zal snel leren dat hij de kat niet moet storen want anders de kat viesmaakt, de kat zal nooit de hond aanvallen, enkel als de hond te dicht bij de kat komt

gewoon kijken wat ze doen en actie ondernemen waar nodig ... ik neem aan dat ge ietwat van dierenpsychologie kent als ge een kat en 2 honden in uw huis wilt

Vintage Hifi

Legacy Member
Ter informatie, het kat-honden probleem is ondertussen al opgelost, de hond die er gaat komen komt er pas ná dat onze kat gestorven is. Eerder niet. :)

Atticus Finch

Legacy Member
Per definitie is een hond een hond, het ligt vooral aan de opvoeding in hoeverre je een hond een hond laat zijn. Ik neem aan dat je een dier wilt waar de 'wilde' trekjes nog zichtbaar zijn.

En ja, over smaken valt natuurlijk niet te discussieren. Ik wou gewoon een hond waar ik mijne kleine relatief gerust kan achterlaten (niet dat je dat best doet of verstandig is, maar bij sommige rassen is de kans op bijten of aggresief gedrag gewoon groter). Dominantere dieren heb ik niks aan, dan moet iedereen in je gezin even bazig zijn en dat is niet evident.

Buiten dat heb ik een slechte ervaring met 'wolfshonden' daar ik op jonge leeftijd in mijn keel gebeten ben (kantjeboordje voor wie het interesseert). Het beest lag wel hele dagen aan een ketting en kreeg zo goed als geen aandacht/opvoeding dus ik wil zeker niet veralgemenen en zeggen dat alle 'wolfshonden' zo zijn. Enfin, een retriever heeft me in die zin geholpen om honden weer te vertrouwen .. dus logischerwijs heb ik een streepje voor op 'brave' huisdieren.

Zolang je geen pitbull koopt (nieuwe trend + slipketting) om op straat een stoerder imago te hebben maakt het me allemaal geen zak uit. :-)

Project Zero

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Als er hier ooit een hond komt, dan zal het zeker geen Retriever zijn. Lieve honden, daar niets van, en trouwe beesten, maar het is zo het prototype "braaf huisdier" geworden en voor mij mag een hond een hond blijven. Daarom als er hier een hond komt, zal het alvast eentje zijn die nog "wolf-trekjes" heeft. Een elandhond, een husky, een malamut, een Mechelse (of Duitse) scheper, Duitse/zwitserse herder, .. :)
Mijn vriendin heeft twee mechelse schepers bij haar thuis zitten (broer en zus) en die kunne elkaar dus ni lijen, die moeten echt apart gehouden worden.
Ene keer had de ene de andere gewoon bij de nek vast, heeft mn vriendin haar broer een bezemsteel moeten uithalen vooraleer die losliet :oink:
Nuja, onlangs is eentje gesteriliseerd en nu is die zo mak als een lammeke, superrustig nu (zat voorheen ook altijd te blaffen en te grommen naar andere honden) :)

denkimi

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Als er hier ooit een hond komt, dan zal het zeker geen Retriever zijn. Lieve honden, daar niets van, en trouwe beesten, maar het is zo het prototype "braaf huisdier" geworden en voor mij mag een hond een hond blijven. Daarom als er hier een hond komt, zal het alvast eentje zijn die nog "wolf-trekjes" heeft. Een elandhond, een husky, een malamut, een Mechelse (of Duitse) scheper, Duitse/zwitserse herder, .. :)
een mechelse herder kan ik u aanraden. ze leren enorm snel en zijn in feite zeer lieve beesten. als ge ze goed leert kunt ge ermee doen wat ge wilt, ge kunt hem van het ene moment op het andere veranderen van een wilde speelse hond in een knuffelbeest. nadat de dood van onze vorige hebben we een mechelaar gekregen van een kennis met kanker. dat beest is al 4 jaar oud maar heeft zich in een maand perfect aangepast. ge zou denken dat hij hier al 10 jaar is.

Vintage Hifi

Legacy Member
Een mechelse herder hebben mijn grootouders ooit gehad. Dat beest dat zag ons zo graag komen, hé. Dat was echt een prachthond.

Overigens hebben mijn grootouders altijd honden gehad, en die hebben mij allemaal graag gehad. I've got a thing with dogs, I think. :p

Pred

Legacy Member
Ik heb hier eens rap-rap wat gelezen, en ik las hier een paar keer dat husky's rap weglopen e.d. Nu, vroeger was er 2 straten verder een huis waar ze een husky hadden, en die hond lag altijd gewoon op de oprit te liggen met de poort altijd open :) Dus veel zin om weg te lopen had die precies niet :). Nuja, het zal eerder een uitzondering zijn dan hehe.

EagleEye

Legacy Member
Pred zei:
Ik heb hier eens rap-rap wat gelezen, en ik las hier een paar keer dat husky's rap weglopen e.d. Nu, vroeger was er 2 straten verder een huis waar ze een husky hadden, en die hond lag altijd gewoon op de oprit te liggen met de poort altijd open :) Dus veel zin om weg te lopen had die precies niet :). Nuja, het zal eerder een uitzondering zijn dan hehe.
Hangt af van het karakter van de hond en de opvoeding he :) Wij hebben een golden retriever die op dezelfde manier gewoon op de oprit kan liggen met de poort open , die zal nooit verder dan 10 meter van ons huis gaan zonder toelating. We hebben ook 2 andere honden (golden & labrador) die elke mogelijkheid tot ontsnappen nemen :) zoals tegen de omheining duwen tot ze ergens een zwakke plek vinden en er dan zich uit graven :/

boostah

Legacy Member
Project Zero zei:
Mijn vriendin heeft twee mechelse schepers bij haar thuis zitten (broer en zus) en die kunne elkaar dus ni lijen, die moeten echt apart gehouden worden.
Ene keer had de ene de andere gewoon bij de nek vast, heeft mn vriendin haar broer een bezemsteel moeten uithalen vooraleer die losliet :oink:
Nuja, onlangs is eentje gesteriliseerd en nu is die zo mak als een lammeke, superrustig nu (zat voorheen ook altijd te blaffen en te grommen naar andere honden) :)

ken zo iemand met 2 jack russels, vallen elkaar ook altijd aan, hebben elkaar zo hard vast dat als je de ene opheft, je de andere mee opneemt, en zeer moeilijk uit elkaar te krijgen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan