Archief - Leven als kat en hond...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vintage Hifi

Legacy Member
Situatieschets:

Wij hebben thuis een kat, ondertussen 11 jaar oud. Prachtig beest, lief beest, luistert perfect naar zijn naam, al wat je wilt. Een deel van het gezin.

Maar nu zijn wij altijd al dierenliefhebbers geweest en omdat er de ruimte en de tijd is, zouden we zo graag een hond (of 2) hebben. Nu kregen we laatst een aanbieding voor een Sneeuwhond/husky-like van 5 maanden oud te kopen voor €200. Ik ben absoluut weg van dat soort honden, dus dit zou een droombeest zijn voor mij.

Maar ik heb schrik voor onze kat, gaat die de hond kunnen accepteren? En de hond is al 5 maanden, gaat hij ons en onze kat kunnen accepteren?

Zijn er nog mensen waarbij deze 2 dieren in harmonie met elkaar leven?

NSA.Rhinox

Legacy Member
Kat eerst, dan hond => Miserie
Eerst hond, dan kat => werkt perfect

Reden:
Als de kat eerst was en er komt dan een hondje bij dan is dat voor de kat een indringer in zijn of haar territorium. (vermoed ik)


Da zijn altijd mijn ervaringen geweest met kat en hond.

Virz

Legacy Member
Meestal is dat geen probleem maar aangezien ze niet met elkaar opgegroeit zijn twijfel ik er toch sterk aan dat het 'harmonie' gaat zijn. Hoe reageert de kat op vreemde honden? Is die Husky al opgevoed?

Starrk

Legacy Member
Wij hebben niet meteen onze eigen katten in huis maar onze buren aan weerskanten hebben een half leger aan katten, en die zitten geregeld bij ons binnen (komen langs het dak :s), of hangen in de tuin rond.
Nu als onze hond (een beagle, 5 jaar) binnen of buiten zit, met die katten rond hem dan reageert hij er gewoon niet op noch de katten reageren op hem.

Is wel vreemd soms, maar tenzij uw kat erg dominant is zou dat niet echt een probleem moeten opleveren.

Wat je misschien eens kan doen is de man met de huskey opzoeken en uw kat meenemen? Of de man met de huskey eens laten komen naar u thuis en uw kat zijn gedrag bekijken.

wouter_dc

Legacy Member
DekadeZ zei:
Wij hebben niet meteen onze eigen katten in huis maar onze buren aan weerskanten hebben een half leger aan katten, en die zitten geregeld bij ons binnen (komen langs het dak :s)

:offtopic: katten die langs het dak binnenkruipen? :sop:

Ontopic: Ik denk inderdaad dat dat het beste is, om met je kat die hond eens op te zoeken. Of misschien nog beter met die hond naar je thuis gaan, aangezien dat daar het territorium is van je kat.

LSDsmurf

Legacy Member
Wij hadden hier eerst een hond en later 2 katten erbij en dat gaf niet zoveel problemen.

De ene kat komt er goed met overeen en die ligt soms tesamen met de hond in de zon enzo. De andere kat heeft de hond iets minder graag, ze vechten niet maar als onze hond iets te dicht bij haar durft te snuffelen dan reageert ze soms wel vies :p

Vintage Hifi

Legacy Member
Virz zei:
Hoe reageert de kat op vreemde honden? Is die Husky al opgevoed?
Onze kat reageert meestal erg kalm op vreemde dieren (katten, honden,...). Behalve muizen en vogels, natuurlijk. Die moeten er aan. :D

De Husky heeft 5 maanden een "thuis" gehad, was op een appartement en er werd niet goed voor hem gezorgd. Dus het zou aan ons zijn om het beestje een aangename en lieve thuis te bezorgen. :)

poekie 2

Legacy Member
Wij hadden vroeger ook eerst katten en toen kochten we een hond , toen was het een weekje oorlog in huis :D maar nu gaat alles goed :)

S.conceiçao7

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Kat eerst, dan hond => Miserie
Eerst hond, dan kat => werkt perfect

Reden:
Als de kat eerst was en er komt dan een hondje bij dan is dat voor de kat een indringer in zijn of haar territorium. (vermoed ik)


Da zijn altijd mijn ervaringen geweest met kat en hond.


Ik zou het niet doen.

het zal mizerie teweeg brengen. de kat zal het niet aanvaarden hoogst waarschijnlijk.

blijf bij uw eerste keus, en hou de kat.

moehaa!

Legacy Member
Onze kat valt alles aan wat op 4 poten loopt en het waagt om de lijn van onze oprit/voetpad te overschrijden. Bulldog of eenderd wat.
Een echt aanhankelijk lief dier als ze u kent maar ongelooflijk furieus als ze lastiggevallen word door vreemden en ze het zelf niet doorhebben.

denkimi

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Situatieschets:

Wij hebben thuis een kat, ondertussen 11 jaar oud. Prachtig beest, lief beest, luistert perfect naar zijn naam, al wat je wilt. Een deel van het gezin.

Maar nu zijn wij altijd al dierenliefhebbers geweest en omdat er de ruimte en de tijd is, zouden we zo graag een hond (of 2) hebben. Nu kregen we laatst een aanbieding voor een Sneeuwhond/husky-like van 5 maanden oud te kopen voor €200. Ik ben absoluut weg van dat soort honden, dus dit zou een droombeest zijn voor mij.

Maar ik heb schrik voor onze kat, gaat die de hond kunnen accepteren? En de hond is al 5 maanden, gaat hij ons en onze kat kunnen accepteren?

Zijn er nog mensen waarbij deze 2 dieren in harmonie met elkaar leven?
tenzij ge een grote perfect afgesloten tuin hebt raad ik u af een husky te nemen. ik vind dat ook prachtige beesten maar over het algemeen luisteren ze niet goed en lopen ze weg.

voor de rest: die kat gaat geen problemen geven, het gevaar komt van de hond

HighWire

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Kat eerst, dan hond => Miserie
Eerst hond, dan kat => werkt perfect

Reden:
Als de kat eerst was en er komt dan een hondje bij dan is dat voor de kat een indringer in zijn of haar territorium. (vermoed ik)


Da zijn altijd mijn ervaringen geweest met kat en hond.


BS... Bij ons zijn er altijd eerst katten geweest en dan honden, nooit of nooit last mee gehad... Wel rekening mee houden dat dit gebeurde op jonge leeftijd van de beesten... (behalve bij onze eerste hond, maar die was zo lief en tam... Parel van een beesje, jammer dat ze er niet meer is...)

Drossie

Legacy Member
Hier zijn mijn 2 katten en hond de beste vrienden!

Situatie was als volgt:

Kat 1 was 4 maanden toen puppy erbij kwam. De eerste uren was de kat wat wantrouwig, maar daarna geen enkel probleem meer.

Een paar maand geleden is Kat 1 dan bevallen van 4 kittens: 3 zijn naar nieuwe eigenaars gegaan, eentje is gebleven en die heeft onze hond dus vanaf de geboorte 'gekend'. Die 2 komen supergoed overeen, lekken elkaar, slapen soms samen,...


Maar jouw situatie is helemaal anders en het risico is vrij groot op mislukking. Als je het toch zo overwegen, zou je best eerst 'testen' of het zou lukken. Laat de hond bv eerst aan dag op 'bezoek' komen ofzo om te kijken of het klikt. Klinkt raar, maar toch... Beter zo dan hem na een paar weken terug een nieuw thuis te moeten geven.

Vintage Hifi

Legacy Member
den-kimi zei:
tenzij ge een grote perfect afgesloten tuin hebt raad ik u af een husky te nemen. ik vind dat ook prachtige beesten maar over het algemeen luisteren ze niet goed en lopen ze weg.
Tuin is niet heel groot, maar toch groot genoeg voor een hond om rond te lopen en is perfect afgesloten met tuinschermen helemaal rond, dus tenzij de hond een kleine 2 meter hoog kan springen, zal hij wel niet gaan lopen, denk ik ;)

Gavin

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Tuin is niet heel groot, maar toch groot genoeg voor een hond om rond te lopen en is perfect afgesloten met tuinschermen helemaal rond, dus tenzij de hond een anderhalve meter hoog kan springen, zal hij wel niet gaan lopen, denk ik ;)
anderhalve meter voor een hond met een doel is niet zo geweldig veel hoor :)..
zeker niet formaat husky

Vintage Hifi

Legacy Member
Tuinschermen zijn groter, besef ik net. Ik ben al 1m75 en de dingen zijn groter dan mij, dus, eerder 2 meter, denk ik.

Starrk

Legacy Member
mijn kleine beagle springt denk ik over een anderhalve meter al ligt er maar een hoekje van een boterham aan de andere kant :p

Typhon`

Legacy Member
een husky is wel een heel onrustig dier hé
Elke dag wandelen of joggen met hem is bijna een vereiste...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan