Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wa_denkte zei:Situatieschets:
Wij hebben thuis een kat, ondertussen 11 jaar oud. Prachtig beest, lief beest, luistert perfect naar zijn naam, al wat je wilt. Een deel van het gezin.
Maar nu zijn wij altijd al dierenliefhebbers geweest en omdat er de ruimte en de tijd is, zouden we zo graag een hond (of 2) hebben. Nu kregen we laatst een aanbieding voor een Sneeuwhond/husky-like van 5 maanden oud te kopen voor €200. Ik ben absoluut weg van dat soort honden, dus dit zou een droombeest zijn voor mij.
Maar ik heb schrik voor onze kat, gaat die de hond kunnen accepteren? En de hond is al 5 maanden, gaat hij ons en onze kat kunnen accepteren?
Zijn er nog mensen waarbij deze 2 dieren in harmonie met elkaar leven?


wat is groot? 400m² ? dat is toch wel een minimum voor zo'n hond.Wa_denkte zei:Tuin is niet heel groot, maar toch groot genoeg voor een hond om rond te lopen en is perfect afgesloten met tuinschermen helemaal rond, dus tenzij de hond een kleine 2 meter hoog kan springen, zal hij wel niet gaan lopen, denk ik![]()
Als 2 honden vechten binnen de eigen roedel gaat dat om dominantie, en laat je ze best begaan (bij reuen zijn er geen bloedvergieten, meestal toch niet), bij teven gaat het er al heviger aan toe. Als het te erg wordt, grijp dan pas in, maar meestal is dat snel gedaan. Wat je wel kan doen is tijdens de fixatie duidelijk laten weten dat je dit niet wenst.Kurobu zei:mensen die huisdieren houden moeten weten dat ZIJ ZELF baas zijn van die dieren.
en dus die dieren moete LEREN omgaan met elkaar.
er tussen komen als ze vechten, op aparte tijden voeden...
wel moet je weten dat een husky zeer veel beweging nodig heeft, en redelijk nerveus is als hij dit niet krijgt.
en zorg er voor dat een dier maar 1 baas heeft, is zeer koppig dier als deze geen " goede " opvoeding krijgt.
Oh, we hebben vroeger wel honden gehad, hoor. De ene al moeilijker karakter als de ander, maar altijd goed opgevoed gekregen, dus, zal wellicht geen probleem zijn.TippedTerox zei:Tip: koop een pup en geen hond van 5 maanden oud, zeker niet in deze rassen. Kunnen soms heel raar uit de hoek komen, zijn vaak aggressief. En ineens 2 honden? Als je nog geen grote ervaring hebt met honden zou ik beginnen met 1 hond (best teefje) en als je denkt dat je het aan kan na 2 jaar er een 2e bijnemen (best reu). Als je iets qua uitzicht wil, kan je mss gaan voor een zwitserse herder? Die zijn al een stuk makkelijker op te voeden. Oftewel op zoek gaan naar een fokker van duitse herders die zilverlijnen heeft. Zeer mooi!

toch goeien tijd gehad jammer genoeg spuitje moeten geven toen em bekan 15 was. Kon al een tijdje nimeer zo goed gaan, maar die hond is toch tot zen 13 ofzo zeer actief en opgewekt gebleven. Als ik ooit nen hond heb later hoop ik da em van karakter op den diene lijkt. Tenigste nadeel was wel da em veel ging lopen
zelfs door de vliegenraam heen
En ene keer kwam em na een nachtje stappen terug en hing em vol maar dan vol koeienstront
en dan hadden we later gehoord van nen boer da em der de koeien wa was gaan kloten op ne wei hehe 

1) ne retriever is een enorm populair beest, als er iemand zo'n soort hond wilt kopen, controleer dan zeer goed waar ge hem vandaan haalt. Het zou niet de eerste zijn die last heeft van een serieuze misgroeiing doordat deze soort zoveel gekweekt wordt. Vooral opletten voor broodfokkers, de kans dat er daar iets mis is met zn honden is veel te groot. Gaat dan liever al eens langs bij een asiel en informeer u daar zoveel mogelijk over de verledens van de honden waar ge in geïnteresseerd zijt.Wa_denkte zei:Als er hier ooit een hond komt, dan zal het zeker geen Retriever zijn. Lieve honden, daar niets van, en trouwe beesten, maar het is zo het prototype "braaf huisdier" geworden en voor mij mag een hond een hond blijven. Daarom als er hier een hond komt, zal het alvast eentje zijn die nog "wolf-trekjes" heeft. Een elandhond, een husky, een malamut, een Mechelse (of Duitse) scheper, Duitse/zwitserse herder, ..![]()