Ingredienten van bier zorgen er idd voor dat je soms een wietgeur kan gewaar worden. hop is namelijk sterk verwant aan hennep.
Trouwens in sommige bieren wordt ook hennep gebruikt, alsook bananenschillen, sinaasappel, kruidnagel en noem maar op....
Maar effectief THC zal je er niet snel in terug vinden.
Over primus en leffe
Jupi/maes/stella zijn commerciele bieren, die hun smaak en samenstelling worden elk jaar "bijgetuned" ik zou zeggen proef een stella van 10 jaar terug maar ik vrees dat die niet zo goed meer gaat zijn.
Stella maes,alken enz... zijn de afgelopen jaren zoeter geworden, de bittere smaak die eigenlijk een goed bier kenmerkt is sterk afgenomen.
Verder is de droogrest ook sterk afgenomen, sommige bieren zijn echt letterlijk water aan het worden. Vandaar dat de opmerking maes is afwaswater ook nog terecht is, ze hebben een vrij lage droogrest daar in alken.
Primus daarentegen is een "klein" familie bedrijf die doet met een pils wat de speciaalbieren zo speciaal maakt. artisanaal recept met respect voor de bittere smaak.
Leffe daarentegen is een speciaalbier dat commercieel is. Eigenlijk niet echt slecht maar zeker ook niet echt goed.
!!!Daarom wordt primus niet geapprecieerd door de jeugd!!! Zo gewend van cola en consoorten te drinken dat suiker echt al een invloed heeft op de smaakwaarwording. Ik heb zelf nooit veel cola gedronken maar ik weet het nu van iemand die tot voor kort 2 liter per dag dronk, stop daarmee en alles wat veel suiker bevat smaakt slecht. het is zelfs bewezen dat stopppen met vettig eten en cola met liters te drinken u smaakzin gerafineerder en gestructureerder maakt.