Archief - Leffe + Carlsberg = ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sarnath

Legacy Member
Dees zei:
Leffe kan idd werken op de smaakpapillen. Zo moet ge bijvoorbeeld nooit Primus drinken na een Leffe, want het smaakt gewoon afschuwelijk.

laat die "na een leffe" maar weg, primus moet ge gewoon NOOIT drinken, zo een vuiligheid :p

Bontus

Legacy Member
KIA_Killer zei:
Ik kan er makkelijk 15 binnenkappen en niets voelen, big deal :s

den ene kan er gewoon goe tege en den andere mens nie... wa is daar mis mee?
jaja ok, laten we die toer niet opgaan in dit topic

Linckxs zei:
laat die "na een leffe" maar weg, primus moet ge gewoon NOOIT drinken, zo een vuiligheid :p
Ik ben vrij zeker dat Primus één van de betere pinten is in België, en Leffe daarentegen ongeveer het slechtste "speciaalbier"

w00tw00t

Legacy Member
wardkennes zei:
Waarom komt als ik soms 4 pinte drink dat ik mijzelf al zat voel, en als ik soms 10 pinten drink dat ik niets voel ? Iemand hier nen uitleg voor? En ik eet net dezelfde maaltijd ervoor hé (getest) en toch heb ik dat voor. :)

hangt ook deels af of het vettig voedsel is of nie. Maar als je zegt zelfde maaltijd : / geen idee dan. Denk da et ook afhangt van u humeur. Heb ook af en toe hetzelfde

Cin

Legacy Member
wardkennes zei:
Waarom komt als ik soms 4 pinte drink dat ik mijzelf al zat voel, en als ik soms 10 pinten drink dat ik niets voel ? Iemand hier nen uitleg voor? En ik eet net dezelfde maaltijd ervoor hé (getest) en toch heb ik dat voor. :)

Adaptatie!

Dat is een verschijnsel waarbij het lichaam aan alcohol went terwijl men drinkt, (soms doordat men erbij eet of tussendoor iets anders drinkt.)
Je gaat dus niet waggelen, je misselijk of slaperig voelen. Je gedrag blijft eigenlijk hetzelfde en je lijkt dus ook niet dronken. Maar je reactiesnelheid zal wel vertragen en ook zelfoverschatting treedt op, waardoor het levensgevaarlijk is om te gaan rijden (omdat je toch denkt het aan te kunnen).

Hangt af van verschillende factoren, vooral je metabolisme van de dag zelf. Dat sluit dus dezelfde maaltijd uit omdat je die dag waarschijnlijk heel anders gegeten / gesport / gedronken hebt. Ook je gemoedstoestand (moe, opgewekt, triestig of blij) kan hier parten spelen.

PineMangoes

Legacy Member
De hoppeplant, die aanwezig is in bier, heeft van nature een lage, maar vrij variabele concentratie van THC. Misschien kan dat de verklaring zijn...

th43ns

Legacy Member
reteiP zei:
Ik ben vrij zeker dat Primus één van de betere pinten is in België, en Leffe daarentegen ongeveer het slechtste "speciaalbier"
Godver.. Dan verschillen de smaakpapillen van ons wel héél hard, ik vind Primus namelijk het gortigste bier dat ik ooit gedronken heb!
Cristal Alken darentegen :niceone:

Mr. SLASH

Legacy Member
reteiP zei:
jaja ok, laten we die toer niet opgaan in dit topic


Ik ben vrij zeker dat Primus één van de betere pinten is in België, en Leffe daarentegen ongeveer het slechtste "speciaalbier"


mja , das persoonlijk dan toch hoor

ik drink zelf heel graag nen Leffe .

over smaken valt niet te discussieren ;)

screaM^

Legacy Member
Godver.. Dan verschillen de smaakpapillen van ons wel héél hard, ik vind Primus namelijk het gortigste bier dat ik ooit gedronken heb!
Cristal Alken darentegen


Primus valt al bij al nog mee, maar is niet te vergelijken met Stella/Maes/Jupiler.

Het ligt er ook nog eens aan welke categorie het bier is ( 1, 2 of 3 ).

En Leffe is geen slecht bier, maar zeker geen top abdij bier.

S.8 D.8

Legacy Member
simpel..

kracht van de veronderstelling.

klein voorbeeldje..

je kijkt met een groep naar de wolken. 1 persoon zegt kijk in die wolk zie ik een eend.

gevolg.. iedereen ziet in die wolk een eend

nog een voorbeeldje..

muziek achterwaards beluisteren. van het moment dat iemand zegt "dat" hoor ik daarin, hoort iedereen dat. en blablabla de trein is vertrokken.

zo is dit ook met geuren en geluid

Fighting Hobbit

Legacy Member
KIA_Killer zei:
Ik kan er makkelijk 15 binnenkappen en niets voelen, big deal :s

den ene kan er gewoon goe tege en den andere mens nie... wa is daar mis mee?
Ge kunt er ook wel op "traine", maar na 15 pinte echt niks voelen is al wel straf, ik zou dneken dat de meesten dan toch al wa in de wind zijn.
Achja, drinken om te genieten en als het te veel wordt ermee stoppen is een goede manier...

punk

Legacy Member
Linckxs zei:
laat die "na een leffe" maar weg, primus moet ge gewoon NOOIT drinken, zo een vuiligheid :p
Bwa, ge moet zien of het van het vat, uit het fleske of uit blik komt.

Van het vat vind ik Primus niet bij de betere, maar uit een fleske scoort het bij mij zeer hoog. En ik word er precies niet zat van, dat is altijd mooi meegenomen.;)

Ether

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ge kunt er ook wel op "traine", maar na 15 pinte echt niks voelen is al wel straf, ik zou dneken dat de meesten dan toch al wa in de wind zijn.
Achja, drinken om te genieten en als het te veel wordt ermee stoppen is een goede manier...


Tjah, das zever e, soms heb ik ook wel dak na 10 pinten nog iet of wat deftig ben, maar zoiezo ben je wel dronken, alleen merk je het niet zo goed
Andere dagen ben ik na 10 pinten echt al dronken


Maar zeggen da je nix voelt, das zever, zelf na 5 pinten is er al iets, enkel merk je het niet altijd


/edit: Das dus nie tegen jou bedoeld, maar tegen die gast die je gequote hebt he :p

KULeest

Legacy Member
S.8 D.8 zei:
simpel..

kracht van de veronderstelling.

klein voorbeeldje..

je kijkt met een groep naar de wolken. 1 persoon zegt kijk in die wolk zie ik een eend.

gevolg.. iedereen ziet in die wolk een eend

nog een voorbeeldje..

muziek achterwaards beluisteren. van het moment dat iemand zegt "dat" hoor ik daarin, hoort iedereen dat. en blablabla de trein is vertrokken.

zo is dit ook met geuren en geluid

mm, me primus ni zu :p
Ik haal die al blindoekend uit een reeks andere biere :p

anti-hero

Legacy Member
S.8 D.8 zei:
simpel..

kracht van de veronderstelling.

klein voorbeeldje..

je kijkt met een groep naar de wolken. 1 persoon zegt kijk in die wolk zie ik een eend.

gevolg.. iedereen ziet in die wolk een eend

nog een voorbeeldje..

muziek achterwaards beluisteren. van het moment dat iemand zegt "dat" hoor ik daarin, hoort iedereen dat. en blablabla de trein is vertrokken.

zo is dit ook met geuren en geluid


kan mss zijn, maar is in mijn geval toch niet van toepassing hoor

QplQyer

Legacy Member
PineMangoes zei:
De hoppeplant, die aanwezig is in bier, heeft van nature een lage, maar vrij variabele concentratie van THC. Misschien kan dat de verklaring zijn...
Hop bevat lupuline, wat chemisch verwant is aan THC, maar zelf geen THC voor zover ik weet (en vind op het net). Waar haal je je info vandaan?

Spliffsnatcher

Legacy Member
Ingredienten van bier zorgen er idd voor dat je soms een wietgeur kan gewaar worden. hop is namelijk sterk verwant aan hennep.
Trouwens in sommige bieren wordt ook hennep gebruikt, alsook bananenschillen, sinaasappel, kruidnagel en noem maar op....
Maar effectief THC zal je er niet snel in terug vinden.

Over primus en leffe

Jupi/maes/stella zijn commerciele bieren, die hun smaak en samenstelling worden elk jaar "bijgetuned" ik zou zeggen proef een stella van 10 jaar terug maar ik vrees dat die niet zo goed meer gaat zijn.
Stella maes,alken enz... zijn de afgelopen jaren zoeter geworden, de bittere smaak die eigenlijk een goed bier kenmerkt is sterk afgenomen.
Verder is de droogrest ook sterk afgenomen, sommige bieren zijn echt letterlijk water aan het worden. Vandaar dat de opmerking maes is afwaswater ook nog terecht is, ze hebben een vrij lage droogrest daar in alken.

Primus daarentegen is een "klein" familie bedrijf die doet met een pils wat de speciaalbieren zo speciaal maakt. artisanaal recept met respect voor de bittere smaak.
Leffe daarentegen is een speciaalbier dat commercieel is. Eigenlijk niet echt slecht maar zeker ook niet echt goed.

!!!Daarom wordt primus niet geapprecieerd door de jeugd!!! Zo gewend van cola en consoorten te drinken dat suiker echt al een invloed heeft op de smaakwaarwording. Ik heb zelf nooit veel cola gedronken maar ik weet het nu van iemand die tot voor kort 2 liter per dag dronk, stop daarmee en alles wat veel suiker bevat smaakt slecht. het is zelfs bewezen dat stopppen met vettig eten en cola met liters te drinken u smaakzin gerafineerder en gestructureerder maakt.

eniac

Legacy Member
Ether zei:
Maar zeggen da je nix voelt, das zever, zelf na 5 pinten is er al iets, enkel merk je het niet altijd

Bwah. Twee weken geleden op een trouwfeest geweest, massaal veel gedronken, maar aan de andere kant ook zo massaal veel gegeten dat het ervoor zorgde dat ik op het einde van de avond (nuja, nacht) - net na 2 tripels - nog steeds geen enkel effect van de alcohol voelde en me fris richting hotel kon begeven. (te voet, natuurlijk, want dat er wel wat alcohol in m'n bloed zat ga ik niet ontkennen)

BulletsAreScene

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
!!!Daarom wordt primus niet geapprecieerd door de jeugd!!! Zo gewend van cola en consoorten te drinken dat suiker echt al een invloed heeft op de smaakwaarwording. Ik heb zelf nooit veel cola gedronken maar ik weet het nu van iemand die tot voor kort 2 liter per dag dronk, stop daarmee en alles wat veel suiker bevat smaakt slecht. het is zelfs bewezen dat stopppen met vettig eten en cola met liters te drinken u smaakzin gerafineerder en gestructureerder maakt.

Tis ni om da Primus zo bitter is dak het slecht bier vind, eerder omda het smaakt naar regenwater... primus van't vat in een glazen pint gaat nog, maar in een plastiek bekerke is het echt om te kotsen

-Helld0g-

Legacy Member
wardkennes zei:
Waarom komt als ik soms 4 pinte drink dat ik mijzelf al zat voel, en als ik soms 10 pinten drink dat ik niets voel ? Iemand hier nen uitleg voor? En ik eet net dezelfde maaltijd ervoor hé (getest) en toch heb ik dat voor. :)
heb da ook soms, ookal drink ik ze traag...

(zelfde mee wiet, soms kan een klein beke me van de wereld laten verdwijnen, en ne helen in combinatie met veel alcolhol voel ik me soms nog normaal!)

de kwaliteit van bier ligt alleszinds vaster dan van wiet :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan