escobar98
Legacy Member
Nalar zei:Ik ben momenteel een dossier aan het schrijven voor het school over de KKK. Nu het is bijna klaar maar toch zit ik met een vraag. Ik vraag me af waarom zoveel mensen lid (geworden) zijn van de Ku KLux Klan. De Klan is ontstaan na de Burgeroorlog, waar 6 soldaten een klan oprichtten en zwarten vermoorden. Het heeft ongetwijfeld iets te maken met de afschaffing van de slavernij, maar hoe komt het dat er zoveel mensen nog lid zijn van de Ku Klux Klan? Ik weet ook dat ze zeker niet met zoveel zijn als vroeger, maar het is toch nog een aanzienlijk aantal. Dus zijn de mensen allemaal lid geworden omdat ze de zwarten, communisten, joden,... niet konden hebben?
Dezelfde reden als waarom de meeste Amerikanen de VS "The best country in the world" noemen. Onwetendheid.