Archief - Ku Klux Klan vraagje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Valkyrium

Legacy Member
Ik ben momenteel een dossier aan het schrijven voor het school over de KKK. Nu het is bijna klaar maar toch zit ik met een vraag. Ik vraag me af waarom zoveel mensen lid (geworden) zijn van de Ku KLux Klan. De Klan is ontstaan na de Burgeroorlog, waar 6 soldaten een klan oprichtten en zwarten vermoorden. Het heeft ongetwijfeld iets te maken met de afschaffing van de slavernij, maar hoe komt het dat er zoveel mensen nog lid zijn van de Ku Klux Klan? Ik weet ook dat ze zeker niet met zoveel zijn als vroeger, maar het is toch nog een aanzienlijk aantal. Dus zijn de mensen allemaal lid geworden omdat ze de zwarten, communisten, joden,... niet konden hebben?

killgore

Legacy Member
Lol, stel anders eens een megagewichtige vraag.
Dat komt er op neer: "waarom zijn mensen extreem-rechts?".

Dat, mijn beste, is een vraagje dat je niet op 2 seconden kan beantwoorden en meer nog door de meeste mensen hier niet zal kunnen beantwoord worden omdat wij de exacte sociale & economische situaties in die streken totaal niet kennen.

Het hangt af van zoveel factoren :p.

Je had evengoed kunnen komen vragen waarom de duitsers als die joden haatten? Is al veel afgelijnder maar er zijn ook al talloze papers en boeken over geschreven :p.

Karre

Legacy Member
Ik denk wel dat het allemaal redelijk duidelijk is. Ze gaan in de KKK clan omdat ze zwarten misschien haten?

ZERQ

Legacy Member
idd

hier staat het allemaal uitgelegd best eens doorlezen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Clan

Zij legden zich toe op terreur tegen zwarten, kleurlingen en strijders voor hun grondwettelijke rechten, maar waren ook antisemitisch, homofoob, anti-katholiek en anti-communistisch en keerden zich tegen nieuwe immigranten.

Cycloon

Legacy Member
Tja, in amerika was er nu eenmaal een zwarten haat doordat de zwarten eerst slaven waren. Dan is het toch enorm logisch dat zoveel mensen daar lid van worden? Alles wat misliep werd toen ook gewoon op de zwarten gestoken, zoals vroeger gebeurde bij de joden door hitler. Als je dat op de 'goede' manier aanpakt kan je een heleboel mensen tegen mekaar opzetten. Of kijk naar de hutsies en tutsies. Die zijn mekaar gaan uitmoorden omdat een 'geliefd' persoon op een radiozender daar om vroeg. Belachelijk toch allemaal?

Valkyrium

Legacy Member
De reden dat de zwarten vroeger lid mochten worden was omdat ze werden gebruikt om te infiltreren in de Afro-Amerikaanse gemeenschappen.

Maar de vraag is misschien wel moeilijk om te beantwoorden, maar ik vind het een zeer interessant onderwerp. Als je zie hoe hard de KKK verwoven is met de Amerikaanse cultuur. Maar over een aantal jaar zal er niets meer te bespeuren zijn van de Klan, maar er zal ongetwijfeld iets in de aard uit de grond gestampt worden.

no_way2go

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Tja, in amerika was er nu eenmaal een zwarten haat doordat de zwarten eerst slaven waren. Dan is het toch enorm logisch dat zoveel mensen daar lid van worden? Alles wat misliep werd toen ook gewoon op de zwarten gestoken, zoals vroeger gebeurde bij de joden door hitler. Als je dat op de 'goede' manier aanpakt kan je een heleboel mensen tegen mekaar opzetten. Of kijk naar de hutsies en tutsies. Die zijn mekaar gaan uitmoorden omdat een 'geliefd' persoon op een radiozender daar om vroeg. Belachelijk toch allemaal?

Ze staken eigenlijk alles op de communisten (in brand steken parlementsgebouw, plannen staatsgreep, economische crisis...) en later pas op de joden aangezien wat niet zo moeilijk was aangezien veel 'grote' communisten daadwerkelijk joden waren (Marx bijvoorbeeld).
Het is waar dat ook veel joodse bedrijfsleiders (oa in het bankwezen) echt mede verantwoordelijk waren voor de economische crisis in de jaren 20' maar daar zijn ze pas later op aangepakt.

(BLaCK_GHoST)

Legacy Member
Hoogstwaarschijnlijk de zelfde reden als waarom mensen nu racistisch zijn, da word er gewoon ingepompt door hun ouders en omgeving. Waarom de KKK dermee begonnen is weet ik niet maar waarom er nu nog zijn die erin zitte komt doordat ze gewoon gehersenspoeld worden wsl door hun ouders of kenissen, of is 1keer nen slechte ervaring hebben met een andersgekleurde. Imo

Jonathan

Legacy Member
themummy123 zei:
De mensen zijn domme wezens, daar is uw antwoord.

wauw zo'n doordacht antwoord. Moest iedere racist hetzelfde zeggen over een niet-racist zoals jij nu doet , het zou gezellig zijn hé ;)

whacker

Legacy Member
Ze zoeken iets/iemand om hun eigen mislukking te rechtvaardigen. Bvb: "Ik ben/wij zijn werkloos omdat de zwarten al mijn/onze jobs afpakken."
Uiteraard hebben ze de mislukking zelf veroorzaakt maar het is gemakkelijker om het op iemand anders te steken.

KO

Legacy Member
Piejie zei:
Bwa, domheid en racisme valt toch echt wel vaak te linken hoor ;)

Tegenwoordig is alles racisme. Als ik zeg dat ik een trotse vlaming ben, linken ze mij al aan racisme :/

edit:
@hierboven: Je hoeft geen dwaze uitvluchten te hebben om racist te zijn. Je kan je bijvoorbeeld ergeren aan de andere cultuur. Of aan de onwil van sommigen om zich aan te passen.

hatetn

Legacy Member
(BLaCK_GHoST) zei:
Hoogstwaarschijnlijk de zelfde reden als waarom mensen nu racistisch zijn, da word er gewoon ingepompt door hun ouders en omgeving. Waarom de KKK dermee begonnen is weet ik niet maar waarom er nu nog zijn die erin zitte komt doordat ze gewoon gehersenspoeld worden wsl door hun ouders of kenissen, of is 1keer nen slechte ervaring hebben met een andersgekleurde. Imo


lol?
stel nu da die ouders de grootste racisten zijn en het hun kind de hele dagen inpompen maar ze kunnen hun ouders niet uitstaan en om ze een tak te zetten gaan ze net met hetgeen omgaan waar hun ouders zo tegen zijn

trouwens ge weet toch da andersgekleurde een racistische term is

Valkyrium

Legacy Member
Ik ga akkoord dat racisme geen goeie zaak is, maar ik vind het toch ongeloofwaardig dat 4.000 000 mensen dom waren...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan