Archief - Ku Klux Klan vraagje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darkness

Legacy Member
zoals hier al staat, socio-economische toestand zal de hoofdfactor zijn... en ge moet 4 miljoen hier niet vergelijken met 4 miljoen daar.

Frans_tsoenamie

Legacy Member
Darkness zei:
zoals hier al staat, socio-economische toestand zal de hoofdfactor zijn... en ge moet 4 miljoen hier niet vergelijken met 4 miljoen daar.

Inderdaad, in tijden van schaarsheid worden er bijna altijd zondebokken gezocht, Hitler en de Joden bijvoordbeeld.

Gentille

Legacy Member
Nalar zei:
Ik ga akkoord dat racisme geen goeie zaak is, maar ik vind het toch ongeloofwaardig dat 4.000 000 mensen dom waren...

De leden van de KKK die er s'nachts op uit trokken om zwarten te gaan in elkaar slaan of op te hangen vind ik toch niet bijster slim hoor.

-Helld0g-

Legacy Member
=[KO]=;9256719 zei:
Tegenwoordig is alles racisme. Als ik zeg dat ik een trotse vlaming ben, linken ze mij al aan racisme :/

of een turkenmop in een krant bvb

mag men tegenwoordig met nix meer lachen buiten onszelven?? of zal dat binnen 10 jaar ookal niet meer mogen omwille van respect of weetikveel wat?? zo zijn er altijd problemen hé

Parnakra

Legacy Member
Ik wacht geduldig op de theorie van Doom Dragon omtrent dit sujet.

CyberOps

Legacy Member
iets wat je zeker niet mag vergeten in je dossier: de ondergang van de Ku Klux Klan. (en ik typ het volgende nu letterlijk over een een tijdschrift: Free TMF magazine april '07)

Stelling: Superman heeft de Ku Klux Klan opgerold. Superman was niet alleen een held in z'n comics. Hij rolde ook de Ku Klux Klan op. Toen de superman strips de KKK als slechterikken begonnen af te schilderen, daalde het aantal nieuwe leden van de Klan naar nul.

Waar. Een undercover jounalist wurmde zich op de hoogste regionen van de beruchte Ku Klux Klan binnen, die op dat moment op haar hoogtepunt was. Omdat hij de politie niet vertrouwde, benaderde hij de makers van de 'Superman' radio show. Die show werd destijds door bijna 80% (!) van alle Amerikaanse kinderen beluisterd. De makers gingen akkoord om de KKK als slechteriken af te schilderen. De journalist speelde hen alle geheime codes en rituelen van de strikt geheime KKK door. Wanneer de leden van de Klan thuiskwamen van hun werk, zagen ze hoe hun 'machtige' en 'geheime' vennootschap plots belachelijk werd gemaakt door hun bloedjes van kinderen, die de afleveringen van Superman naspeelden in de tuin. Een groot deel van de leden haakten snel af en er kwam geen nieuw geld meer binnen, waardoor de organisatie en één klap bijna al haar macht verloor. Eat that, Batman!

Bushi

Legacy Member
Ik heb enkele jaren geleden zo eens een documentaire gezien van de KKK clan.
Na enkele minuten kon je al duidelijk zien wat voor 'marginalen' daar in zaten. Ze stonden daar te betogen en hun zogenaamde theorieën daarbij vielen echt wel voor 100% in de categorie achterlijk en waren misschien voor sommigen geloofwaardig toen men nog dacht dat de aarde plat was.

In mijn ogen is dat nu een 'vereniging' van gefrustreerden mensen die niets bereikt hebben in de maatschappij en hun enige levensdoel is zich samen met anderen afzetten tegen iets ...

Dat is nog de enige manier voor hun om zich belangrijk te voelen en in de (media)belangstelling te komen.

Gentille

Legacy Member
Bushi zei:
Ik heb enkele jaren geleden zo eens een documentaire gezien van de KKK clan.
Na enkele minuten kon je al duidelijk zien wat voor 'marginalen' daar in zaten. Ze stonden daar te betogen en hun zogenaamde theorieën daarbij vielen echt wel voor 100% in de categorie achterlijk en waren misschien voor sommigen geloofwaardig toen men nog dacht dat de aarde plat was.

In mijn ogen is dat nu een 'vereniging' van gefrustreerden mensen die niets bereikt hebben in de maatschappij en hun enige levensdoel is zich samen met anderen afzetten tegen iets ...

Dat is nog de enige manier voor hun om zich belangrijk te voelen en in de (media)belangstelling te komen.


Op youtube staat er ook ergens zo een documentaire dacht ik. Ik weet niet of het KKK-leden waren maar ze hadden wel dezelfde ideeën (het waren zo echte zuiderse hillbilly's :p) Maar ik weet de naam van die documentaire niet meer en vind het niet meer terug.

Valkyrium

Legacy Member
gentille zei:
De leden van de KKK die er s'nachts op uit trokken om zwarten te gaan in elkaar slaan of op te hangen vind ik toch niet bijster slim hoor.

Dat was de eerste Klan, de tweede incarnatie van de Klan deed dit veel minder.
Ik weet wel dat de film The Rise of a Nation veel Amerikanen beïnvloed heeft, het was zelfs zo dat op een bepaald moment 20% van de hele Amerikaanse bevolking voor de KKK was. Maar toch blijft de vraag waarom ze zoveel steun kregen.

(BLaCK_GHoST)

Legacy Member
hatetn zei:
lol?
stel nu da die ouders de grootste racisten zijn en het hun kind de hele dagen inpompen maar ze kunnen hun ouders niet uitstaan en om ze een tak te zetten gaan ze net met hetgeen omgaan waar hun ouders zo tegen zijn

Dan zouden die kinderen de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Hoe kan iemand anders zo een blinde haat tegenover een andere persoon hebben, puur omwille van het andere huidskleur. Dat kan niet anders, het zijn gehersenspoelde, naïve mensen die gewoon niet beter weten.

Gentille

Legacy Member
Nalar zei:
Dat was de eerste Klan, de tweede incarnatie van de Klan deed dit veel minder.
Ik weet wel dat de film The Rise of a Nation veel Amerikanen beïnvloed heeft, het was zelfs zo dat op een bepaald moment 20% van de hele Amerikaanse bevolking voor de KKK was. Maar toch blijft de vraag waarom ze zoveel steun kregen.

Zijn er zelf geen Amerikaanse presidenten geweest die bij de KKK zaten of er sympathie voor hadden?

hatetn

Legacy Member
(BLaCK_GHoST) zei:
Dan zouden die kinderen de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Hoe kan iemand anders zo een blinde haat tegenover een andere persoon hebben, puur omwille van het andere huidskleur. Dat kan niet anders, het zijn gehersenspoelde, naïve mensen die gewoon niet beter weten.



simpel kijk naar het nieuws of ga op straat
wie valt er het meest op vreemden die iets mis doen en het nieuws die constant zit te zeggen een man van daar of daar
al is het dan maar 1% van de hele wereldbevolking die daarmee wordt aangesproken ze gaan er gewoon uitschieten en als het lang genoeg door gaat is heel die bepaalde bevolking slecht
tonen ze beelden van gevangenissen in usa waarmee zit het vol
ze worden er constant van beschuldigd niet te willen werken, ...
t'is mss ongelovelijk maar de media zit er voor meer tussen dan hun eigen ouders
amerikaanse tv bestaat erin angst te verspreiden om de mensen dingen te doen kopen die ze niet nodig hebben en als ze daarvoor buitenlanders moeten beschuldigen dan is het maar zo
kijk maar naar hun probleem met de mexicanen die al hun werk afnemen voor een hongerloon

trouwens staan amerikanen er niet om bekend naief te zijn

(BLaCK_GHoST)

Legacy Member
hatetn zei:
simpel kijk naar het nieuws of ga op straat
wie valt er het meest op vreemden die iets mis doen en het nieuws die constant zit te zeggen een man van daar of daar
al is het dan maar 1% van de hele wereldbevolking die daarmee wordt aangesproken ze gaan er gewoon uitschieten en als het lang genoeg door gaat is heel die bepaalde bevolking slecht
tonen ze beelden van gevangenissen in usa waarmee zit het vol
ze worden er constant van beschuldigd niet te willen werken, ...
t'is mss ongelovelijk maar de media zit er voor meer tussen dan hun eigen ouders
amerikaanse tv bestaat erin angst te verspreiden om de mensen dingen te doen kopen die ze niet nodig hebben en als ze daarvoor buitenlanders moeten beschuldigen dan is het maar zo
kijk maar naar hun probleem met de mexicanen die al hun werk afnemen voor een hongerloon

trouwens staan amerikanen er niet om bekend naief te zijn

Ik zei trouwens niet alleen ouders ze, omgeving ook... en media hoort daar dus bij. De gewone amerikaanse bevolking mag dan bekend zijn om zijn naieviteit, de regering en de hogere mannen die aan top staan daar, zijn uiterst sluwe geslepen mensen die alles en iedereen kunnen manipuleren ze... Dus is het bevolking daar zo naief, of zijn die elite personen daar gewoon zeer manipulatief.

Valkyrium

Legacy Member
gentille zei:
Zijn er zelf geen Amerikaanse presidenten geweest die bij de KKK zaten of er sympathie voor hadden?
Dat denk ik niet, maar wel vele politici. Hoewel zij nooit opdrachten kregen tijdens hun bestuur, zijn er echt heel veel lid geweest. Maar dit enkel bij de tweede incarnatie die liep tussen 1915 en de late jaren 40. In de eerste Klan ook maar dit was eigenlijk enkel in het Zuiden, terwijl het hier over heel het land was.
En hetgeen wat me opgevallen is, is dat elke incarnatie een hoogtepunt kende en dan een zware val. De Klan tussen de periode van de Twee Wereldoorlog ging tenonder door het feit dat ze sympathie hadden voor de Nazi's( en een gemeenschappelijke haat jegens de Joden koesterden.) wat dus niet in goede aarde viel bij het Amerikaanse volk die dit als verraad zagen. En de finale doodsteek was de Superman-affaire die de geloofwaardigheid van de Klan vernietigde en alle geheime gebruiken blootlegden.
De eerste Klan ging ten onder door de Amerikaanse regering die een wet afkondigden tegen de Klan. En de laatste door de ongekende tegenstand van de zwarten die na de segregatie zwaar terug vochten en weerstand boden.

Natuurlijk zijn er na de jaren 70 nog verschillende Klans geweest maar niet zo groot als de 3 bovenstaande. Nu bestaan ze hoofdzakelijk uit marginalen uit het Zuiden en skinheads, de overlapping met het neo-Nazisme is zeer groot.
Sommigen beweren dat de KKK nog beneath the surface zit, maar zelfs als da zo is zal hun invloed niet echt noemenswaardig zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan