Archief - Klanten en klachten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Optec

Legacy Member
Hebben ze hem vervangen, want dan zijn ze dik lomp ...

Correctie , Im "dik smart" :rofl:

Nee hoor, ik kon dat niet zomaar zien en ben er dag na aankoop mee vertrokken.
Pas in de zon zagje duidelijk dat er te grote gaten rond de stik waren en dus scheurgevaar.

madjuh69

Legacy Member
svendevil zei:
Ik werk zelf bij telenet bij een inbound verkoopsteam...

Jobinhoud: Verkopen bij de mensen die binnenbellen voor informatieover een bepaald product, verhuizen uitvoeren, kabelaansluitingen. En bovendien mensen helpen of doorverbinden met technische problemen die te lomp of te gierig zijn om naar een 015/070 nummer te bellen...

Grtz

door telenet veroorzaakte problemen moeten GRATIS door telenet opgelost worden en niet door de mensen te laten betalen voor een helpdesk met snotneuzen die standaardantwoordjes aflezen.

Arifiene

Legacy Member
svendevil zei:
Ik werk zelf bij telenet bij een inbound verkoopsteam...

Jobinhoud: Verkopen bij de mensen die binnenbellen voor informatieover een bepaald product, verhuizen uitvoeren, kabelaansluitingen. En bovendien mensen helpen of doorverbinden met technische problemen die te lomp of te gierig zijn om naar een 015/070 nummer te bellen...

Ik moet wel toegeven dat niet iedere medewerker van telenet evengoed geinformeerd, gemotiveerd is om mensen met technische problemen te helpen. Maar als je een aggresieve, moeilijke klant aan de lijn krijgt is het ook niet makkelijk.

Dreigen helpt niet, als je mijn naam zou willen weten zou ik hem direct geven en oversten worden niet doorgegeven, alleen als het enorm belangrijk is...
Procedures hé :puke:

Ma optec die post met die strandstoel is echt wel gieren moet ik zeggen... Jij hebt het lef, om 20 dagen na aankoop, nadat je erzelf mee op reis bent geweest, te gaan klagen over een productiefout die je eigelijk niet hebt nagekeken, de dag van aankoop?
Hebben ze hem vervangen, want dan zijn ze dik lomp :D

Grtz

Ik krijg toch vrij rap een verantwoordelijke aan de lijn bij probs met digicorder. Ik had dan ook al 4 keer gebeld, en toen ze zei dat het na 18u s avonds me veel geld zou kosten was ik het serieus zat. Toen zei ze zelf: wilt u soms met mijn overste spreken?
Heb ik gedaan en alles was (kosteloos!) in orde.
Ja als dat kind wéér zegt dat ik moet heropstarten als ik net zeg dak da al 10 keer gedaan heb, ffs...

KaTaBy

Legacy Member
Optec zei:
Mmmm, en hoe zou dat komen ??
Ik moet ook dikwlijs opp mn tanden bijten. Zo belde ik naar Bcom en vroeg afstand tot centrale maar NIET in kleuren(LOL)
"oei, maar ik zie de uitslag alleen in kleuren meneer"
Jamaar, die kleuren representeren toch waarden.
"Tilt" (LOl)

Eerst en vooral @ topicstarter: waarschijnlijk heeft de persoon in kwestie maar half naar je geluisterd. Het zou niet mogen, maar goed, het gebeurt.
Zowel bij Belgacom als bij eender welk ander bedrijf.

Er is een simpele oplossing: vraag gewoon een gratis cessie vzn een telefooncontract in kader van een overlijden. iedere bekwame werkenemer ginds zal je er wel mee helpen. Indien niet, ga efkes langs in de teleboetiek bij u in de buurt en ze doen het direct. Overal zijn er werknemers die bekwaam zijn en anderen die "net iets minder" bekwaam zijn.


Dit gezegd zijnde:

Excuseer da ik grof overkom he maar plz hoe da jij hier bezig bent...
Precies of je hebt het warm water uitgevonden

Ik moet en zal mijn afstand tot de centrale weten.. ow boy..
Misschien al even over nagedacht waarom ze je die info niet willen geven?
Natuurlijk kunnen ze dat zelf nakijken, volgens mij kunnen ze het je tot op de meter juist zeggen. Ben je hiermee geholpen? NOPE
Men werkt in zones zoals je zelf aanhaalde. Maar believe you me, je afstand tot de centrale speelt in veel gevallen zelfs geen rol. Het gebeurt dat mensen maar op een kleine kilometer van de centrale zitten, maar er niet genoeg voorzieningen zijn voor jouw adsl er nog op bij aan te sluiten in deze centrale. Hier heeft de afstand dus geen belang, maw: wachten op uitbreiding centrale. Het omgekeerde bestaat ook. Mensen die ver van een centrale zitten maa toch perfect kunnen surfen.

Ik wil maar gewoon zeggen: met je afstand ben je niets. Als ze je zeggen groene zone wil dit zeggen dat je aan je 4,4 of 3,6 mbps zal geraken (of hoe snel het ook mag zijn) Geloof ze maar.

Er is niks verkeerd om mensen op hun woord te geloven hoor.

Anderzijds , kwestie van die bazen te spreken..Die zal je idd niet snel aan telefoon krijgen. De reden is vrij eenvoudig: waarom zitten de operators er?
om mensen naar hun baas door te schakelen? Je moest is weten hoeveel mensen er in ongeacht in welk bedrijf voor het minste een verantwoordelijke willen spreken. En ik kan het je verzekeren , echt voor het minste en de domste dingen eerst.
Daarom is het nu eenmaal zo dat klanten zelden met een rchtstreekse verantwoordelijke in contact komen.

Een tip: als er iets ni in orde is , en het blijft aanslepen, laat een dossier opmaken. Vraag een dossiernr. Alles wordt dan door "een verantwoordelijke" opgevolgd en afgehandeld.

O ja, en als laatste, je zei iets betreffende naam vragen, dreigen met een briefje in de pers, testaankoop... Denk je nu echt dat je hiermee de persoon die je aan de lijn hebt motiveerd om net dat beetje extra te doen?
Respect moet van beide kanten komen. Zeker van de Werknemer naar de klant toe, maar een beetje wederzijds respect mag ook.

Bijna elk gesprek wordt naderhand geevalueerd. Jij bent niet geholpen met je probleem maar ik verzeker je dat de werknemers zelf ook niet geholpen zijn met negatieve feedback van een klant hoor. Ze hebben er al belang bij je zo goed mogelijk te helpen. Met wat te staan dreigen ga je heus niet meer bereiken. Al lijk je mij daar zelf niet van overtuigd.

Overal loopt wel iets mis, ik denk niet dat mensen dit bewust doen om ons te pesten hoor.

Of ben jij de perfectie zelf? maak jij nooit fouten?

Nogmaals ,no offence , maar je komt echt grof over.

SilentSpring

Legacy Member
nja, beleefd blijven, als die u behandelen als de zoveelste dommekloot dan hebt ge niet veel goesting om beleefd te blijven.

Had vorig jaar eens problemen met internet, was opeens uitgevallen.

Bellen naar BGC dus waar ik duidelijk m'n probleem uitleg en zeg dat ik al de kabels gedurende een half uur uitgetrokken heb, de filters op de telefoonstekkers gecheckt heb enz.

Reactie van die peet: meneer, trek eens de kabels uit voor 15min ofzo.

Als'k hem verdomme 5sec eerder zeg da'k dat al gedaan heb.

Altijd van die stommigheden, ik moest gewoon een lijncheck hebben om te weten of het probleem bij mij zat of niet, tegen dat ik eindelijk had wat ik vroeg...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan