Yusifer
Legacy Member
Hoi allen,
Naar aanleiding van een artikel over klachten van klanten bij bedrijven die in de Humo stond van deze week (link) heb ik eens zitten denken. Het is eigenlijk wel waar hoe schandalig er wordt omgegaan met klachten in ons landje. Ik vraag me af of dit in andere landen ook zo is, maar wat ik me het meest afvraagt, is wat jullie erover denken hoe de klachten en klanten behandeld worden en wat jullie ervaringen mee zijn.
Zal zelf maar eens van wal steken. Nadat mijn vader gestorven is hebben we bij Belgacom aangevraagd om van eigenaar te veranderen (gezien mijn vader de eigenaar was) maar als repliek kregen we: "U hebt de handtekening nodig van de oorspronkelijke eigenaar om van eigenaar te veranderen." Echt he... Ze schamen er zelfs niet om zulke grofheid. We hebben al een paar keer gebeld en zelfs de overlijdensaktes opgestuurd, maar ze blijven brieven zenden dat we "achterstallige betalingen" moeten betalen, nog altijd op naam van mijn vader... We hebben de brief gewoon verscheurd en negeren nu al hun post. Ze gaan toch geen deurwaarder sturen voor mijn overleden vader?
Andere ervaring is Telenet. Ze hebben hun dienst veranderd naar zo'n telefoondienst waar de computer alles overneemt. Als we dus problemen hebben met Internet en we willen weten hoe we het kunnen oplossen, moeten we dus zeker niet bij onze provider zijn gezien de meest nuttige (kuch) informatie dat ze geven is: "Alles werkt perfect hier.". Schandalig gewoon.
Dus, wat zijn jullie meningen over hoe bedrijven met hun klanten en hun klachten omgaan? Mogelijke ervaringen ermee?
PS: Toelating gekregen van dakantochnie om dit topic op te starten, dus post gerust.
Naar aanleiding van een artikel over klachten van klanten bij bedrijven die in de Humo stond van deze week (link) heb ik eens zitten denken. Het is eigenlijk wel waar hoe schandalig er wordt omgegaan met klachten in ons landje. Ik vraag me af of dit in andere landen ook zo is, maar wat ik me het meest afvraagt, is wat jullie erover denken hoe de klachten en klanten behandeld worden en wat jullie ervaringen mee zijn.
Zal zelf maar eens van wal steken. Nadat mijn vader gestorven is hebben we bij Belgacom aangevraagd om van eigenaar te veranderen (gezien mijn vader de eigenaar was) maar als repliek kregen we: "U hebt de handtekening nodig van de oorspronkelijke eigenaar om van eigenaar te veranderen." Echt he... Ze schamen er zelfs niet om zulke grofheid. We hebben al een paar keer gebeld en zelfs de overlijdensaktes opgestuurd, maar ze blijven brieven zenden dat we "achterstallige betalingen" moeten betalen, nog altijd op naam van mijn vader... We hebben de brief gewoon verscheurd en negeren nu al hun post. Ze gaan toch geen deurwaarder sturen voor mijn overleden vader?
Andere ervaring is Telenet. Ze hebben hun dienst veranderd naar zo'n telefoondienst waar de computer alles overneemt. Als we dus problemen hebben met Internet en we willen weten hoe we het kunnen oplossen, moeten we dus zeker niet bij onze provider zijn gezien de meest nuttige (kuch) informatie dat ze geven is: "Alles werkt perfect hier.". Schandalig gewoon.
Dus, wat zijn jullie meningen over hoe bedrijven met hun klanten en hun klachten omgaan? Mogelijke ervaringen ermee?
PS: Toelating gekregen van dakantochnie om dit topic op te starten, dus post gerust.




