Archief - Klanten en klachten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flipkikker

Legacy Member
Ik heb deze week al zo'n leuke ervaring gehad, namelijk met Vandenborre EN met Logitech

Had een webcam nodig, aangezien ik toevallig in Antwerpen was kon ik even goed al es in Vandenborre kijken, passeerde er toch...

Ik vroeg expliciet achter een webcam die op Windows Vista 64bit zou werken, en kocht daar dan een Logitech Communicate STX.
Ik vroeg ook expliciet of er mogelijkheid was tot terug binnenleveren bij de Vandenborre in Roeselare
(ik ben namelijk van West-Vlaanderen en ging niet binnen de 8 dagen terug in Antwerpen zijn)
De verkoopster vertelde mij dat dit perfect mogelijk was.

Thuisgekomen, webcam drivers voor vista 64bit staan niet op de cdrom,
geen probleem, ff naar logitech.com, 64bit drivers afhalen,
webcam werkt met vervormd beeld :oink:

Google, zoeken naar mensen met soortgelijke problemen. De oplossing volgens Logitech? Bios instelling veranderen, waardoor je maximum 3gb ram kunt gebruiken zoals in een 32bit systeem (dan zou de cam wel moeten werken, maar ben ik wel nix met men 4gb ram),
waarom heb ik dan 64bit aangeschaft? :ironic:

Ik heb uiteindelijk nog 5 telefoontjes gedaan naar Vandenborre Roeselare, Antwerpen en de hoofdzetel om uiteindelijk van iedereen daar te moeten horen dat die verkoopster mij waarschijnlijk wou afschepen, dat er geen oplossing kon gevonden worden voor mij en dat ik dus voor een webcam helemaal terug naar Antwerpen zou moeten rijden :s
Dan zou ik een waardebon krijgen waarmee ik nix ben, aangezien ze in Vdb geen webcams hebben die werken op vista64bit

Gaat maar om 50 euro, maar ik was toch serieus pissed off :angry:

Nu zal men pc winkel een oplossing voor me zoeken (een webcam zoeken die wel werkt) :)

freeza

Legacy Member
Belgacom die gewoon weigert om de afstand tot de centrale te zeggen. Edpnet had vroeger een tool (van belgacom) op hun website om die afstand te laten berekenen, maar omdat het zo'n succes was, heeft belgacom deze tool betalend gemaakt.

- "hallo wat is de afstand tot de centrale"
+ "Ik kan u enkel zeggen dat u in de groene zone zit en het geen probleem is voor adsl bij u."
- "en de precieze afstand?"
+ "kan ik niet zeggen"
- "en hoever reikt die groene zone"
+ "goh da weet ik nu es nie zu, ma vowa moete da weten??"
- "om te weten wa voor snelheid ik kan halen"
+ "ah maar da maakt nie veel uit zunne"
- "jaja tuurlijk wel :wtf: , kunde mij doorverbinden met iemand die het mij wel kan zeggen?"

pff waarschijnlijk ondertussen al 10 zo'n gesprekken gehad :(

edit: wel een goede ervaring met de klantendienst van Sandisk. MP3-speler was kapot maar nog 2 maanden in garantie dus ik bellen naar die klantendienst. Zei madam aan de telefoon dat ik de mp3 mocht binnen doen in een lokale winkel en dat ze hem gingen vervangen maar omdat ze mijn speler niet meer op voorraad hebben hebben ze mij de nieuwere versie gestuurd :D.

Durin

Legacy Member
Vorige week telenet klantendienst..

Internet was dood, telefoonlijn ging nog; kabelmodem gaan bekijken beneden (en gereset) niks hielp dus ik bel naar de klantendienst..
mevrouw : ja der is blijkbaar een probleem me uwe modem die moet worden vervangen, wanneer past het
ik : (in gedachten niet ik werk heel de week), pak maar woensdag ik pak wel nen dag congé.
mevrouw : oke meneer komt tussen 12 en 6 en belt een half uur op voorhand.
ik : oke, tof.

woensdag thuis, 12u niemand, 1 u niemand, 2u niemand, 3u, ...
Bel naar telenet.
De meneer -deze keer- wist mij te zeggen dat het probleem niet bij de modem lag maar een tijdelijk defect dat hun fout was.
Oke, geen probleem, ware het niet dat de man mij doodleuk wist te vertellen dat het maandag al gefixt was en 'hij het vreemd vond' dat ik daarvoor nog belde.

:doh: Ik had dus duidelijk gezegd dat ik een dag verlof moest nemen e. Was dat zo moeilijk van eens te bellen als het probleem opgelost was :angry:

Optec

Legacy Member
freeza zei:
Belgacom die gewoon weigert om de afstand tot de centrale te zeggen. Edpnet had vroeger een tool (van belgacom) op hun website om die afstand te laten berekenen, maar omdat het zo'n succes was, heeft belgacom deze tool betalend gemaakt.

- "hallo wat is de afstand tot de centrale"
+ "Ik kan u enkel zeggen dat u in de groene zone zit en het geen probleem is voor adsl bij u."
- "en de precieze afstand?"
+ "kan ik niet zeggen"
- "en hoever reikt die groene zone"
+ "goh da weet ik nu es nie zu, ma vowa moete da weten??"
- "om te weten wa voor snelheid ik kan halen"
+ "ah maar da maakt nie veel uit zunne"
- "jaja tuurlijk wel :wtf: , kunde mij doorverbinden met iemand die het mij wel kan zeggen?"

pff waarschijnlijk ondertussen al 10 zo'n gesprekken gehad :(

edit: wel een goede ervaring met de klantendienst van Sandisk. MP3-speler was kapot maar nog 2 maanden in garantie dus ik bellen naar die klantendienst. Zei madam aan de telefoon dat ik de mp3 mocht binnen doen in een lokale winkel en dat ze hem gingen vervangen maar omdat ze mijn speler niet meer op voorraad hebben hebben ze mij de nieuwere versie gestuurd :D.

Afstand centrale

--------------------------------------------------------------------------------

Om te weten hoe ver je van de centrale afzit bel je naar 0800.22. 312
Druk dan optie 2 en zeg dan dat je overweegt ADSL te nemen(bij Belgacom uiteraard) en vraag hen de lijn te testen.

Laat je niet afschepen!!

I got 2.5km

madjuh69

Legacy Member
ik heb nog maar paar keer naar telenet helpdesk gebeld
en elke keer werd ik afgescheept met standaard antwoordjes die mensen aflezen of van buiten geleerd hebben.

terwijl ze eigenlijk totaal geen verstand hebben van OS/netwerk problemen
en dat is op de BETAAL-helpdesk van telenet he, niet op de gratise(geautomatiseerde) waar ge al die menus moet doorlopen.

qua hardware van pc's en stuff heb ik eigenlijk nog nooit veel problemen gehad.
beste ding dat je als consument kan doen is de zaken degelijk onderzoeken voor ge iets koopt/bestelt/laat installeren...
achteraf klagen is toch meestal verloren moeite

SilentSpring

Legacy Member
1x met de Makro in Eke.
M'n broer had daar een Packard Bell Funkey 512mb gekregen van m'n ma.

Soit, na x aantal maanden wil het ding niet meer opstarten, nieuwe software erop hielp niet.

M'n pa moest voor z'n werk daar passeren en had dus aan de baas gevraagd ofdat hij daar efkes mocht stoppen.

Ik had hem die mp3speler + oortjes meegegeven, samen met het boekje enz.
De driver cd had ik vergeten mee te geven, die lag nl. ergens vanonder in m'n schuif van m'n computerbureau omdat ik die met windows xp nooit nodig gehad heb.

Soit, krijg ik die dag telefoon op m'n gsm van m'n pa, hij was razend op mij omda'k die cd vergeten was.

De madam achter de balie zei hem namelijk dat ze die speler niet eerder konden binnendoen voor reparatie ofdat hij compleet was, en die cd was dus tekort.

Paar weken later gaan we nog eens naar de Makro.

Dit maal had ik alles mee.
Komen we aan de balie, vriendelijke vent, hij vulde direct een formulier in, stak de speler in een zak en bracht hem weg om gerepareerd te worden.

Toen we dus de cd enzo wouden afgeven zei hij dat dat helemaal niet nodig was...

Paar weken later een brief dat ze hem niet konden herstellen en dat we het aankoopbedrag terugkregen.

't is niet dat Eke vlak naast Brugge ligt ofzo...
'k zou het schijt krijgen van slecht geïnformeerde medewerkers, of pipo's die allemaal iets anders zeggen.

edit: Belgacom:

M'n opa heeft in Februari m'n oude p2 gekregen.
Hij ging dus Adsl light nemen bij Belgacom en gaat naar de winkel met m'n oma.
De verkoper legt hen uit dat ze een dag internetopleiding gratis krijgen, en gratis installatie aan huis + 2 waren 1ste maanden gratis.

Soit, technieker komt installeren, wat moest hij nog doen:
usb modem aan de pc koppelen en de verbinding op de computer installeren.
M'n opa had zelf al de kabel van telefoon naar de pc gelegd.
Die vent moest dus enkel die kabel in de modem steken, modem in de usb poort en het zootje installeren op de pc.

Soit, alles goed.
Dan krijgen ze de telefoonrekening waarop er een installatiekost voor adsl was aangerekend.
Klantendienst bellen dus maar, zo'n computersysteem.
Tegen dat ge eindelijk iemand vasthebt om uw probleem aan uit te leggen...
Soit, ze waren het beu en gaan direct naar de winkel.
Het ging op de volgende factuur verrekend worden.

Volgende factuur valt een tijd later in de bus, nog niet in orde gebracht.
Weer naar de winkel, 't ging op de volgende factuur in orde komen, da's dan effectief gebeurd.

De gratis dag internetopleiding hebben ze wel nooit gezien, en die installatie was eigenlijk ook overbodig aangezien ikzelf net zo goed kon doen wat die technieker gedaan had...

Verder vindek Belgacom dikke afrippers, 29,95€ per maand voor 1Gb volume, en 't is nog niet eens de snelheid van een adsl go lijntje. Ondertussen is't al duurder geworden, 't is nu 31,95€ dachtek.

Ik heb Adsl Go, met studentenkorting van 10€ en betaal dus maar evenveel als m'n opa voor 12Gb de maand en iets sneller internet.

M'n opa komt wel toe met die 1Gb, maar die prijs daarvoor is gewoon overdreven.

Forze

Legacy Member
IVM die Pbell funkey:

die dingen hebben thuisgarantie & dit wordt vermeld in de handleiding op het CD's & op de Packard-Bell helpsite. Als ge die online aanvraagt komen ze die ophalen & ruilen ze die ASAP om.

Als ge die in de winkel wilt binnendoen moet ge idd de hele handel binnenbrengen & kan het heel lang duren omdat ge via een andere manier uw garantie afdwingt.

Een groot probleem is dat veel klanten totaal geen moeite doen om de handleidingen te lezen, wat de juiste herstelprocedures zijn & doen meestal ook geen moeite om hun toestel te registreren (wat er meestal voor zorgt dat het toestel onder andere garantievoorwaarden valt).

Maar ja, dat is mijn mening maar na 6+ jaar in een pc-winkel

Optec

Legacy Member
'k zou het schijt krijgen van slecht geïnformeerde medewerkers, of pipo's die allemaal iets anders zeggen.

Daar KRIJG ik gewoon het schijt van. :angry:
Kom net van Peugeot garage en de vent van't magazijn zei al iets anders dan de mecanicien ?? !!!:wtf:

Arifiene

Legacy Member
Ik heb dikwijls klachten maar die duren nooit lang. Dast voordeel als ge rechten doet: de meeste medewerkers van eender welk bedrijf kunde gwn afschrikken door wat legal mumbo-jumbo.
Werkte bij telenet, galeria Inno, vandenborre, Belcompany, Phonehouse, Belgacom...
Ik heb namelijk veel geduld, maar als ze me proberen afschepen met het standaard 'de klant is een idioot en wij rulen'-antwoordje, daar word ik pissig van.

Optec

Legacy Member
Tell us more please :bow:

Ik deed net (strand)stoel terug bij Blokker wegens fabricagefout (slechte stik, gaten)
Had dit gekocht voor verlof dus : "Jamaar, das 20D geleden"
Ik was op verlof en fout is fout, ook na 20D.
"Normaal doen we dan niet hoor"
Ik kom net van Decathlon en tent werd gewisseld zonder zelfs maar na te kijken.
"Jamaar, dat is omdat't slecht personeel :wtf: is, normaal is't binnen 8D ruilen en t'was dan nog uit de solden.:ironic:

Wat zegt de wet over gewoon gebruiksproducht indien niks gespecifiëerd aub?

stoomboot

Legacy Member
Ik heb in der tijd ook drie keer naar Belgacom gebeld ivm een probleem...

De eerste twee zeiden dat het een probleem was bij mij thuis met mijn oude modem. (Da ding viel constant uit)

De derde ging wat extra testen uitvoeren en heeft me allerlei bijkomende informatie gegeven en heeft wat telefoontjes gepleegd. Hij heeft ook een dossier gemaakt ('k dacht dat iedere klacht wel werd opgenomen, blijkbaar niet?). Volgens hem lag het aan het feit dat ik nog op een oude server aangesloten was. Binnen een week hadden ze me op een nieuwe server gesmeten en moesten ze hier thuis komen kijken of het geen conflicten veroorzaakten.

Dusja... Af en toe hebt ge eens geluk als ge ne sympathieken aan de lijn hebt?

metaphore

Legacy Member
Arifiene zei:
Ik heb dikwijls klachten maar die duren nooit lang. Dast voordeel als ge rechten doet: de meeste medewerkers van eender welk bedrijf kunde gwn afschrikken door wat legal mumbo-jumbo.
Werkte bij telenet, galeria Inno, vandenborre, Belcompany, Phonehouse, Belgacom...
Ik heb namelijk veel geduld, maar als ze me proberen afschepen met het standaard 'de klant is een idioot en wij rulen'-antwoordje, daar wordt ik pissig van.

zegt ons zo is wa van die algemene zinnekes die we kunnen gebruiken :p

Legendary d.C.

Legacy Member
2e^NeoCracer zei:
mijn enige ervaring met klantendienst is die van Microsoft, meer bepaald van de xbox 360.

Niets dan goede woorden over deze dienst.
Ze leveren een uitstekende service.
Soms moet je gewoon geluk hebben met de persoon die je aan de lijn krijgt

idd, dat heb ik ook gehad. Ik wou mijn account afsluiten. 1 telefoontje (nummer stond 1 link verwijderd van de homepage) en 5 min later was het afgesloten:)

of die van apple die zit ook heel goed(gratis oortjes gekregen als de originele kapot zijn)

eigelijk in heel mijn leven nog geen slechte klantendiensten gehad. maar dan heb ik nog nooit naar telenet of belgacom gebeld natuurlijk

dus er zijn nog wel bedrijven die het goed doen.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Die mannen aan de telefoon bij belgacom hebben humor. Ik belde eens met een probleem voor een klant, na 10 minuten brolmuziek te moeten aanhoren krijg ik een man aan de lijn, ik vertel het probleem.
"Oei, ik zal u niet kunnen helpen daarmee meneer, bel eens naar het volgende nr : *geeft nr* "
Ik bel naar dat nummer en daar zegt men, na mijn 5 minuten durende uitleg, dat ik nog eens naar het eerste nr moest terugbellen. Ik doe dat dus en krijg dezelfde kerel van daarnet aan de lijn, hij is het al vergeten en ik mag nog eens de complete uitleg doen. Hij verbindt me door met een madam van een ander afdeling, ik voor de 4de keer die uitleg gedaan. Madam kon niet helpen en verbond me door naar een collega, maar die pakte maar op na nog eens 15 minuten muziek.
Goed, ik leg probleem NOG maar eens uit, en die vent aan de andere kant zegt dat hij me nie kan helpen en verbindt me alweer door :ironic:. Ik werd al behoorlijk geïrriteerd en toen de volgende man die ik kreeg me ook niet kon helpen vroeg ik wat ze daar dan eigenlijk allemaal deden. Zijn antwoord : "sorry meneer, ik verbind u door"
Ik wacht efkes en opeens pakt er een madam op : "Belgacom, waarmee kan ik u helpen ?". Ik nog maar eens probleem vertellen :p, en het antwoord dat ik toen kreeg was het meest onvoorstelbare ooit :
"Ik zal u niet kunnen helpen want u zit bij het ministerie van onderwijs."
- "Je zei net dat je van belgacom was"
"Ja, maar ik kan u niet helpen hoor, u zit verkeerd."
Ik woest telefoon toegegooid, en opnieuw naar het eerste nummer gebeld, ik kreeg voor de derde keer de eerste man aan de lijn, zijn woorden waren letterlijk : "Maar meneer, bent u daar weer met uw gezaag ?"
Dat vond ik minder plezant en na hem eens te vertellen wat ik van zijn werk vond zei hij dat ik nog eens het probleem moest vertellen, ik doe het en nog geen minuut later zegt hij : "voila, tis opgelost" :sop: Al m'n collega's vonden dat grappig maar ik niet :p

Met telenet helpdesk ook altijd problemen, maar toch nooit zulke, precies of ze met mijn voeten aant spelen waren. Deze week belde ik nog naar telenet voor aanhoudende storingen, en opeens werd die kerel van het callcenter kwaad omdat ik niet opgaf, ik zei dat ik dat niet zo leuk vond (ik bleef beleefd), en hij zorgde ervoor dat ik compensatie mocht vragen op de financiële dienst :cool:

Optec

Legacy Member
Ik los dat zo op :

Naam aub , "waarvoor?" , voor het verslag, "welke verslag?" , de klacht natuurlijk :D
Of : uw naam aub en dan "verbindt u me nu door met uw verantwoordelijke aub...(slik)
DAT durft ook wel eens de dingen laten vooruitgaan zoals het hoort:ironic:

metaphore

Legacy Member
en dan komde bij de verantwoordelijke uit en staat ge daar met uwe mond vol tanden :)

bludgeoned

Legacy Member
ALs je een klacht hebt, zorg dan gewoon dat je een beetje voorbereid bent voor je naar de winkel gaat.
Door wat te goochelen met zogezegde wetteksten is het ook gelukt bij phonehouse.

Arifiene

Legacy Member
Optec zei:
Tell us more please :bow:

Ik deed net (strand)stoel terug bij Blokker wegens fabricagefout (slechte stik, gaten)
Had dit gekocht voor verlof dus : "Jamaar, das 20D geleden"
Ik was op verlof en fout is fout, ook na 20D.
"Normaal doen we dan niet hoor"
Ik kom net van Decathlon en tent werd gewisseld zonder zelfs maar na te kijken.
"Jamaar, dat is omdat't slecht personeel :wtf: is, normaal is't binnen 8D ruilen en t'was dan nog uit de solden.:ironic:

Wat zegt de wet over gewoon gebruiksproducht indien niks gespecifiëerd aub?
Alleszins nix over ruilen las het u niet aanstaat.
Tip: Wet op de handelspraktijkern en de consument ofte WHPC ;) (tis niet veel leeswerk :p)

-Helld0g-

Legacy Member
als iedereen naar de verantwoordelijke moet vragen kunnen ze mss beter 20 verantwoordelijken en 1 nen gewone werknemer inschakelen ipv 20 werknemers en 1 verantwoordelijke :P

ti maar een gdacht!

svendevil

Legacy Member
Ik werk zelf bij telenet bij een inbound verkoopsteam...

Jobinhoud: Verkopen bij de mensen die binnenbellen voor informatieover een bepaald product, verhuizen uitvoeren, kabelaansluitingen. En bovendien mensen helpen of doorverbinden met technische problemen die te lomp of te gierig zijn om naar een 015/070 nummer te bellen...

Ik moet wel toegeven dat niet iedere medewerker van telenet evengoed geinformeerd, gemotiveerd is om mensen met technische problemen te helpen. Maar als je een aggresieve, moeilijke klant aan de lijn krijgt is het ook niet makkelijk.

Dreigen helpt niet, als je mijn naam zou willen weten zou ik hem direct geven en oversten worden niet doorgegeven, alleen als het enorm belangrijk is...
Procedures hé :puke:

Ma optec die post met die strandstoel is echt wel gieren moet ik zeggen... Jij hebt het lef, om 20 dagen na aankoop, nadat je erzelf mee op reis bent geweest, te gaan klagen over een productiefout die je eigelijk niet hebt nagekeken, de dag van aankoop?
Hebben ze hem vervangen, want dan zijn ze dik lomp :D

Grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan