Archief - kiekeborst

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jossmos

Legacy Member
goeiendag

gistere ben ik gaan zwemmen met school en iemand zei me dat ik een kiekenborst had, nu is me dat nog nooit eerder opgevallen maar mijn borstkas steekt inderdaad wel een ferm stuk naar voor. Die persoon zei dat hij en vriend heeft die vroeger ook een vooruitstekende "kiekenborst" had en dat deze verdwenen is door veel te trainen, te fitnessen. Zou het kunnen helpen om de mijne ook weg te doen of zijn er aandere remedies



dank bij voorbaat

joris

2 many soldiers

Legacy Member
ik denk dat vooral borstspieroefeningen helpen...

ps je moet je er niet voor schamen hoor, lichaamsbouw verschilt tussen iedereen

Kreek

Legacy Member
Grappig... Ik had dit vroeger ook langs twee kanten :/
Een kant is al vanzelf weggegaan (misschien omdat ik wat dikker ben geworden), maar aan m'n linkerkant heb ik dit nog altijd en ja, das redelijk 'lelijk'.. :p

edit: oh nee, dat heb ik toch niet :p Het zijn gewoon mijn ribben die uitsteken omdat ik te mager ben. Tetten heb ik niet ^^

Time

Legacy Member
Niet om je af te schrikken, maar lees dit even:
http://www.marfan.nl/marfan.php
Mensen met dit syndroom zijn
langer dan gemiddeld en dan in hun familie gebruikelijk is. Hun armweidte (de
afstand tussen vingertoppen van linker-en rechterhand bij opzij gestrekte
armen) is groter dan hun lengte. Ze hebben lange, dunne vingers. Hun borstbeen
(sternum) is vaak misvormd
en wijst naar buiten of juist naar binnen. De
gewrichten kunnen zeer beweegbaar zijn. Platvoeten en een bochel met een
abnormale kromming van de wervelkolom (kyfoscoliose) komen ook veel voor,
evenals breuken. De persoon heeft meestal weinig onderhuids vet en vaak een
verhoogd gehemelte. De lens van beide ogen kan zijn verschoven. Met behulp van
een oftalmoscoop kan een arts dan in de pupil de rand van de verschoven lens
zien. De patient kan zeer bijziend zijn en het netvlies (het lichtgevoelige
gebied achter in het oog) kan loslaten.

Je weet maar nooit. Ik voldoe aan alle kenmerken in het vet (nog enkele, maar die zijn inwendig) en onderga momenteel tests om het te kunnen uitsluiten. Bij mij is het ook maar bij toeval ontdekt, nuja, ontdekt, ik heb het nog niet.:p

jossmos

Legacy Member
vnz` zei:
Hoe oud zijt ge? In de pubertijd kan het bij jongens voorkomen dat 1 of beide kanten iets meer uitsteekt.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Gynecomastia


Als het dit is gaat dit niet weg door fitness of andere oefeningen.

ik ben net 16 geworden

het zijn niet zozeer men "borsten" die abnormaal groot zijn, het is echt mijn borstbeen dat naar voor steekt

XoN`-

Legacy Member
maat van mij z'n borstbeen steekt nr binne, arig zicht wel.

Mr dies wel fucking groot (en daarom ok ne volleyballer :) )

WooZ

Legacy Member
Mijn borstbeen steekt ook naar binnen, ik ben er eens mee naar de dokter geweest maar die zei dat er buiten een gecompliceerde operatie niks aan te doen was.

Defkes

Legacy Member
Ik ben 21 en de rechterhelft van het borstbeen steekt naar voor. Komt meer voor bij ons in de familie dus... :p.

Booster

Legacy Member
WooZ zei:
Mijn borstbeen steekt ook naar binnen, ik ben er eens mee naar de dokter geweest maar die zei dat er buiten een gecompliceerde operatie niks aan te doen was.

ik heb zo een operatie gehad in juni en nu zit er een metalen bar in mijn borstkas die er volgend jaar terug uit mag

(mijn linker borstkashelft drukte tegen mijn long, waardoor ik snel buiten adem raak)

whoopie

Legacy Member
rechterkant steekt ook iets meer naar voor hier

da blijft zekers voor de rest van uw leven?
vroeger hadk et ook ni

Lege Doos

Legacy Member
Time^- zei:
Niet om je af te schrikken, maar lees dit even:
http://www.marfan.nl/marfan.php


Je weet maar nooit. Ik voldoe aan alle kenmerken in het vet (nog enkele, maar die zijn inwendig) en onderga momenteel tests om het te kunnen uitsluiten. Bij mij is het ook maar bij toeval ontdekt, nuja, ontdekt, ik heb het nog niet.:p

heb ook al die kenmerken
bij mij gaat mijn borstbeen zwaar naar binnen, ietske meer naar de rechterkant, het is iig niet echt een pretje dat te hebben, ik vermijd dan ook zoveel mogelijk int openbaar mee een blote borstkas te lopen, want dan zit iedereen daar naar te staren en opmerkingen te geven
alleen in de douches na de voetbal loop ik zo rond eignelijk maar die zijn da daar allemaal al gewoon

kheb ook zo ergens eens gelezen dat ge er minder uithouding zou door kunnen hebben (?)

WooZ

Legacy Member
Ik ervaar idd wel dat ik af en toe serieus zit te puffen dus erg bevordelijk voor de uithouding is het zeker niet.

Time

Legacy Member
XoN`- zei:
maat van mij z'n borstbeen steekt nr binne, arig zicht wel.

Mr dies wel fucking groot (en daarom ok ne volleyballer :) )
Laat die als hij eens bij de dokter passeert marfan eens vermelden... Ziekte die ontzettend weinig wordt vastgesteld omdat het gewoonweg niet opvalt, maar als hij het heeft is het wel redelijk serieus. Kans is klein hoor, maar als ze zich voordoet zonder dat het wordt vastgesteld ligt zijn levensverwachting onder de 40 jaar.
F3nceR. zei:
kheb ook zo ergens eens gelezen dat ge er minder uithouding zou door kunnen hebben (?)
Hangt ervan af hoe diep het gaat, ik heb daar geen last van. Als het onderdeel is van het syndroom moet je meer vrezen voor een klaplong bij zware inspanningen.
F3nceR. zei:
heb ook al die kenmerken
Best eens bij dokter vermelden dan als je er toevallig eens zit. Normaal bestelt die een echografie waarmee je hartkleppen en aorta kunnen bekeken worden, daar kunnen ze het uitsluiten.

GenesisX

Legacy Member
lol freaky stuff, en nu ben ik ook bang si :D

Mijn linkerkant steekt in feite meer uit dan de rechter. Maar tis nie echt m'n borstbeen, meer m'n ribben zo. Als ik schuin sta en kijk in de spiegel valt het echt goed op. En zo in het midden steekt dat naar binnen. M'n ma zei da over laatst eens tegen me en ik zo scheef kijken, want ik vond da normaal enzo :p

Dus vanboven plat, dan een ferme uitholling en dan weer plat.

Mja zorgen maken of niet?

EDIT
Gene foto van fzo? Elk heeft zo z'n eigen interpretatie.

Time

Legacy Member
Op jonge leeftijd is het de moeite niet om er een visite aan te verspillen, maar als ge er toevallig moet passeren is het maar een kleine moeite om u eens te informeren he.:)

Bij mij was het al redelijk onrustwekkend omdat ik blijkbaar sinds mijn 17de gemiddeld 3-4 keer per jaar een paar dagen met een klaplong rondliep, ik weet nog maar een kleine maand dat dat klaplongen waren.:x Maar zolang de diameter van uw aorta nie wijder is dan normaal moet ge u geen zorgen maken. Al konden ze het op de echografie niet volledig zien, door dat mijn borstbeen naar binnen zit, zijn mijn longen deels voor mijn hart geschoven waardoor niet de volledige aorta kan gezien worden. Het deel ze konden zien was lichtjes wijder dan gemiddeld, maar nog niet alarmerend. Vrijdag moet ik een CT-scan laten nemen en op basis daarvan gaan ze het kunnen uitsluiten, of bevestigen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan