Archief - kat in huis halen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

annemieke6780

Legacy Member
moehaa! zei:
Haha hetzelfde hier. Echt zo'n appart geluid waardoor dat ge direct weet dat ze iets gevangen heeft. Als de deur ofzo dan open staat zo snel mogelijk de kat tegenhouden da ze da ni mee naar binnen brengt, we hebben zo al eens een dode rat onder de kast gevonden:sop: .
Hier laat die ook altijd iets liggen, iets groen, wss de maag zoals je zegt.
Het ergste dat ze eens heeft meegebracht was een mol, niet omdat er een mol dood was maar omdat die zo ongeloofelijk hard uit haar bek stonk nadat ze die mol opgegeten had:wtf: , echt niet te harden.

Ja, dat wat ze hier altijd laten liggen is ook groen. Ik ga ervan uit dat het de maag is. Geen idee wat het anders zou kunnen zijn. De lever is veel kleiner en de longen en nieren zijn met twee. Een van onze katten eet soms ook beesten voor onze ogen op. Dan hoort ge de botjes kraken :eek:
Bij ons zijn ook al dode mollen aangetroffen, maar die eten ze niet op.
Iets raars wat die van ons doen: er zijn bepaalde stukken in het gras waar ze wild van worden. Daar wrijven ze hun kop dan over en rollen heen en weer. Waarschijnlijk omdat daar een andere kat zijn geur heeft achtergelaten of zo. Super beesten toch! Ik zou niet zonder ze kunnen!

Arifiene

Legacy Member
nibbler.be zei:
welle hebbe een kat van 5 jaar oud (gecastreerd). wij hebbe nogal ne grote tuin waarin da beestje doe wa 'm wilt. die is 's morgerns weg, 's middags komt die binne om te eten en dan is die terug weg.
's avonds is 'm daar terug om te eten en mee bij ons voor den tv te zitte!
vrij aanhankelijk, tof beest, lief, speels, ...

nu moete wij binnekort verhuize en da kan zijn da er gene tuin is of mss maar nen hele kleine!

hoelang is het nu aangerade om 'm binne te houde in da nieuw huis voorda we 'm buite late?
hij is ook ni gewoon van in't bakske te gaan... diene komt altij vrage om de deur open te doen zoda 'm buite zijn boodschap kan doen.
hoe kunde zo'n dinges nu het best oplosse?
da beest moet zijneige toch vervele als da altij binne moet zitte?
6 weken binnenhouden wordt aangeraden
kattebaktraining op die leeftijd, dat wordt leuk... Zet hem er nu en dan gewoon eens in, normaal zullen ze da vanzelf wel doen
Geef em gwn veel speeltjes enzo, en t best van al: een speelkameraadje...

Mephisto

Legacy Member
Wij hebben 2 huiskatten en dat lukt perfect. 't zijn 2 raskatten en we wonen aan een drukke baan, dus ze (alleen) buiten laten zit er niet in (een vorig katje van ons is dood gereden :(). Soit, zo nu en dan laten we die wel eens buiten in de zomer, de ene op de stoel, de andere mag los lopen in't gras. Die is toch te traag om ineens weg te zijn. :D
Als je veel weg bent, zou ik ook overwegen om 2 poesjes in huis te halen. Zo nu en dan kruipen die van ons echt dicht tegen elkaar aan, echt lief. Nuja vaak liggen ze gewoon rustig apart. Den dikke kruipt liever op de kast of legt zich in dozen (ook als ze te klein zijn). :p

Enkele pics (die zwarte poes is de buurkat):
http://users.pandora.be/mephisto1201/Pictures/De poezen/
:)

@simplicity:
eens gegoogled naar die ragdolls, sommige ervan lijken enorm op de heilige birmaan!! :o

balbe

Legacy Member
Mephisto zei:
Wij hebben 2 huiskatten en dat lukt perfect. 't zijn 2 raskatten en we wonen aan een drukke baan, dus ze (alleen) buiten laten zit er niet in (een vorig katje van ons is dood gereden :(). Soit, zo nu en dan laten we die wel eens buiten in de zomer, de ene op de stoel, de andere mag los lopen in't gras. Die is toch te traag om ineens weg te zijn. :D
Als je veel weg bent, zou ik ook overwegen om 2 poesjes in huis te halen. Zo nu en dan kruipen die van ons echt dicht tegen elkaar aan, echt lief. Nuja vaak liggen ze gewoon rustig apart. Den dikke kruipt liever op de kast of legt zich in dozen (ook als ze te klein zijn). :p

Enkele pics (die zwarte poes is de buurkat):
http://users.pandora.be/mephisto1201/Pictures/De poezen/
:)

@simplicity:
eens gegoogled naar die ragdolls, sommige ervan lijken enorm op de heilige birmaan!! :o


wie laat er nu z'n heilige birmaan buiten :(
schoon beestjes iig :niceone:
heb zelf 2 brits kortharen (blue) en 2 heilige birmanen ( seal point en chocolate point) , altijd leven in huis :)

Mephisto

Legacy Member
balbe zei:
wie laat er nu z'n heilige birmaan buiten :(
schoon beestjes iig :niceone:
heb zelf 2 brits kortharen (blue) en 2 heilige birmanen ( seal point en chocolate point) , altijd leven in huis :)
Awel ja, ze mogen ook niet buiten hé, tenzij op ne stoel als wij erlangs zitten. :p
Onze vorige 2 katten waren gewoon straatkatten en die mochten wel buiten. Maar eentje is weggelopen/opgepakt (wij vermoeden dat 2de aangezien die kat veel te aanhankelijk was om weg te lopen) en eentje is omvergereden. :sad:
Bedoelde dus: wat voor kat we ook zouden hebben, ze buiten laten zit er zeker niet in, aangezien we langs een veel te drukke baan wonen.
Onze 2 katten nu zouden sowieso niet buiten hebben gemogen, drukke baan of niet. ;)

moehaa!

Legacy Member
annemieke6780 zei:
Een van onze katten eet soms ook beesten voor onze ogen op. Dan hoort ge de botjes kraken :eek:

Onze kat eet het beest bijna uitsluitend op nadat ze zeker weet dat bij het gezien hebben(als we thuis zijn dan toch).
Moet ge altijd naar buiten gaan en zeggen dat ze goe werk geleverd heeft en dan wa aandacht geven.
En dan begint ze da op te eten:p , Begint met de kop die mooi krakend naar binnen gaat. Ze stopt even als ze de muis half op heeft en de ingewanden eruit hangen en dan eet ze de rest op.
Altijd pret verzekerd:niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan