Mja, euhm, het is bewezen dat de kattenpil een grote invloed heeft op allerlei soorten kankers, en de meeste dierenartsen raden die ook af voor een langere periode. Overigens heeft mijn vorige kat 2 jaar de pil gekregen en had ze 2 nestjes... Zodra die een haarbal ofzo uitspugen werkt dat niet meer.
Steriliseren is dus echt wél het beste.
@Bahemath: dat gaat perfect. Afgedekte kattebak is zowieso aan te raden omdat ze soms nogal wild tekeer gaan in die bak, en die steentjes vliegen anders overal rond

.
Onregelmatige uren zijn geen probleem, maar ge moet wel bedenken: Gaat het beestje zich niet vervelen...
Als ge denkt van 'ik ben héél de dag weg', dan zout ge er mss beter twee nemen.
De meeste mensen denken van ' 2 is veel meer werk', ma tis juist minder. Met twee hebben ze veel meer aan mekaar en gaan ze zich ook niet rap vervelen. Dat hangt natuurlijk weer af van kat tot kat. Mar als ge heel de dag wegbent, en hij kan niet buiten enzo...
Ik merk alleszins dat mijn kat héél blij is met zen speelkameraadje.