Archief - Je glimlach van vandaag - deel 10

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

_ns_

Legacy Member
|) ][ |V| ][;13333985 zei:
Wat mij opviel bij de klasfoto vroeger, is dat iedereen een hoofd buiten proportie had (uitgezonderd ikzelf natuurlijk). Iedereen is nu gegroeid, maar hun hoofd is nog exact hetzelfde en ongeveer binnen proportie (het was zodanig groot dat het zelfs nu nog niet ok is). Precies een klas met aliens. :lol: Nuja, we waren van 1986, dat jaar van radioactieve kinderen. De enen kregen een groot hoofd, ik kreeg extreme intelligentie.

:unsure:

ShiryuX

Legacy Member
Baats zei:
Het is kwalitatief minder, maar nog steeds hoogstaand ;) Blijft voor mij één van de beste radioprogramma's van het moment :D

Feest op de zende!

Inderdaad, kvind het wel altijd goed, maar nu is het verkort tot 1u en kheb gehoord dat mish mash stopt rond eind juni? :confused:

Bubba

Legacy Member
NiXiE zei:
u blanco stem wordt wel geregistreerd.
of je nu iets hebt aangeduid of niet, het blijft een stem (het wordt gezien als een stem bij de tellingen)

Leer eens wat een blanco stem is, en kom dan eens terug.

_ns_

Legacy Member
Blanco wordt toch bij de meerderheid meegeteld, dus ge kunt dat imo als een stem zien :).

ruud_vx

Legacy Member
Wat is het verschil tussen blanco stemmen en ongeldige stemmen? Zijn dergelijke stemmen toegelaten?
Blanco stemmen bestaat erin geen enkele stem uit te brengen voor een bepaalde kandidaat of lijst. Bij elektronisch stemmen wordt blanco gestemd door het vakje “blancostem” te kiezen dat bovenaan het kiesscherm verschijnt, naast de andere kieslijsten. Dergelijke stem wordt niet in aanmerking genomen voor het verdelen van de zetels tussen de lijsten, maar wordt wel beschouwd als een geldige stem. Een ongeldige stem is een stem die onregelmatig is, bijvoorbeeld omdat de kiezer op meerdere, verschillende lijsten gestemd heeft. Bij het elektronisch stemmen is deze vergissing niet meer mogelijk omdat het systeem ze niet aanvaardt. De enige wijze waarop ongeldig gestemd kan worden bij elektronisch stemmen, betreft herhaalde weigering om de magneetkaart te gebruiken die dient voor het registreren van de stem of bij beschadiging van de kaart. In dat geval annuleert de voorzitter van het stembureau de kaart voor een eerste keer en overhandigt de kiezer een nieuwe kaart. Indien de situatie zich herhaalt, trekt de voorzitter een tweede maal de kaart in en annuleert ze. De kiezer is dan niet meer toegelaten tot de stemming.
bron: Gemeenteraadsverkiezingen 2006 »

Muscleduck

Legacy Member
|) ][ |V| ][;13333985 zei:
Wat mij opviel bij de klasfoto vroeger, is dat iedereen een hoofd buiten proportie had (uitgezonderd ikzelf natuurlijk). Iedereen is nu gegroeid, maar hun hoofd is nog exact hetzelfde en ongeveer binnen proportie (het was zodanig groot dat het zelfs nu nog niet ok is). Precies een klas met aliens. :lol: Nuja, we waren van 1986, dat jaar van radioactieve kinderen. De enen kregen een groot hoofd, ik kreeg extreme intelligentie.

Ik ken dat, ik ben ook van '86. Extreme intelligentie enz. ;)

UrbanusVanAnus

Legacy Member
ns boy zei:

Is het waar dat een blanco stem de meerderheid ten goede komt?

Neen. Dat is een totaal ongegrond gerucht. Wanneer na de verkiezingen de zetels worden verdeeld tussen de politieke partijen, houdt men bij de berekening enkel rekening met bruikbare stemmen. Blanco stemmen en ongeldige stemmen worden niet meegeteld en komen niemand ten goede.
http://www.brusselverkiezingen2006.irisnet.be/nl/Faqs/List/app.rvb

_ns_

Legacy Member
UrbanusVanAnus zei:
Is het waar dat een blanco stem de meerderheid ten goede komt?

Neen. Dat is een totaal ongegrond gerucht. Wanneer na de verkiezingen de zetels worden verdeeld tussen de politieke partijen, houdt men bij de berekening enkel rekening met bruikbare stemmen. Blanco stemmen en ongeldige stemmen worden niet meegeteld en komen niemand ten goede.
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 »

'Dergelijke stem wordt niet in aanmerking genomen voor het verdelen van de zetels tussen de lijsten, maar wordt wel beschouwd als een geldige stem. '

Ik had het op het laatste gedeelte :)

PersonalJesus

Legacy Member
PersonalJesus zei:
als ik het jobke krijg dat ik wil heb ik ne baas die een gigantische fan/collector is van the beatles en pink floyd. Kan geestig worden! :p (al eens goed uitgepakt op de sollicitatie :unsure:)

Great! 'k heb hem :D

Flunitrazepam

Legacy Member
Mijn nichtje van 3 jaar die komt afgestormt. (doet ze normaal NOOIT.)
En zegt: ' Ik heb een kindje ! '

Hilarisch gewoon :rofl:

nixie

Legacy Member
BuBbA zei:
Leer eens wat een blanco stem is, en kom dan eens terug.

ruud_vx zei:
Wat is het verschil tussen blanco stemmen en ongeldige stemmen? Zijn dergelijke stemmen toegelaten?
Blanco stemmen bestaat erin geen enkele stem uit te brengen voor een bepaalde kandidaat of lijst. Bij elektronisch stemmen wordt blanco gestemd door het vakje “blancostem” te kiezen dat bovenaan het kiesscherm verschijnt, naast de andere kieslijsten. Dergelijke stem wordt niet in aanmerking genomen voor het verdelen van de zetels tussen de lijsten, maar wordt wel beschouwd als een geldige stem. Een ongeldige stem is een stem die onregelmatig is, bijvoorbeeld omdat de kiezer op meerdere, verschillende lijsten gestemd heeft. Bij het elektronisch stemmen is deze vergissing niet meer mogelijk omdat het systeem ze niet aanvaardt. De enige wijze waarop ongeldig gestemd kan worden bij elektronisch stemmen, betreft herhaalde weigering om de magneetkaart te gebruiken die dient voor het registreren van de stem of bij beschadiging van de kaart. In dat geval annuleert de voorzitter van het stembureau de kaart voor een eerste keer en overhandigt de kiezer een nieuwe kaart. Indien de situatie zich herhaalt, trekt de voorzitter een tweede maal de kaart in en annuleert ze. De kiezer is dan niet meer toegelaten tot de stemming.
bron: Gemeenteraadsverkiezingen 2006 »

Komt gij maar is terug vriendschap

Dennoman

Legacy Member
Nieuwe Skype.

Bolt best lekker ondanks de grondige (vooral cosmetische) update. Potloodje dat schrijft terwijl de ander aan het typen is en omvalt als hij stopt met schrijven, 't zijn soms de details die het hem doen :')

Zolang het programma er maar niet retetraag door wordt, mag dat allemaal imo :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan