Archief - Je glimlach van vandaag - deel 10

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bubba

Legacy Member
NiXiE zei:
ge hebt wel stemplicht, maar ge moogt blanco of foutief stemmen

Zucht, snapte gij het nu nog niet?

Er is helemaal geen stemplicht, maar een opkomstplicht. Als gij absoluut niet wilt stemmen ga je gewoon met je brief naar uw kantoor, ge zet u handtekening en ge duwt rechtstreeks uw formulier of elektronisch kaartje in de urne ipv in een stemhokje te gaan.

nixie

Legacy Member
BuBbA zei:
Zucht, snapte gij het nu nog niet?

Er is helemaal geen stemplicht, maar een opkomstplicht. Als gij absoluut niet wilt stemmen ga je gewoon met je brief naar uw kantoor, ge zet u handtekening en ge duwt rechtstreeks uw formulier of elektronisch kaartje in de urne ipv in een stemhokje te gaan.

denk niet dat ge rechtstreeks u biljet erin moogt steken

Baats

Legacy Member
Mish Mash gemist, buiten de laatste 10 minuten. Wat een prachtige radio ^^

Bubba

Legacy Member
NiXiE zei:
denk niet dat ge rechtstreeks u biljet erin moogt steken

Ja, ok, het kan zijn dat ge in het hokje zelf moet gaan staan omwille van het stemgeheim... Maar ge kunt sowieso zowel op formulier als elektronisch blanco ( dus niet ) stemmen.

Flunitrazepam

Legacy Member
NiXiE zei:
sowieso wel, als ge u notteke bijhoudt van da ge daar hebt getankt of iets hebt betaalt met een bankkaart dan kunnen ze u niks doen.

Sorry, maar da was NIET voldoende voor een volmacht.
Ik moest echt met meerdere argumenten afkomen.

Enige wa ik kon laten zien waren eventueel de km's, benzine, kasticket voor eten voor 1 week. (van frankrijk.)

Toen ze da tegen mij vertelde op het gemeentehuis moet ik echt serieus menne lach inhouden.

Iemand

Legacy Member
NiXiE zei:
denk niet dat ge rechtstreeks u biljet erin moogt steken
Merkwaardig dat ge wenst de discussiëren met een rechtenstudent daarover.
Ik trek mijn conclusies. :)

Muscleduck

Legacy Member
gamerboy007 zei:
ik zit dan het in buitenland.
900km, frankrijk.

Maar ik kan geen volmacht krijgen.
(het is geen vakantie, werk, ziekte, andere.)
Is wel vakantie, maar was niet genoeg voor een volmacht.<== fail, ik moest men lach inhouden in het gemeentehuis.

Moet je voor volmacht een reden opgeven? Ik dacht dat iedereen volmacht kon geven zonder opgave van reden.

nixie

Legacy Member
gamerboy007 zei:
Sorry, maar da was NIET voldoende voor een volmacht.
Ik moest echt met meerdere argumenten afkomen.

Enige wa ik kon laten zien waren eventueel de km's, benzine, kasticket voor eten voor 1 week. (van frankrijk.)

Toen ze da tegen mij vertelde op het gemeentehuis moet ik echt serieus menne lach inhouden.

zorg gewoon da je van de dag zelf iets van bewijs hebt, en eventueel van 1 dag ervooook ofzo
allé ze kunnen u dan echt niks maken

nixie

Legacy Member
BuBbA zei:
Ja, ok, het kan zijn dat ge in het hokje zelf moet gaan staan omwille van het stemgeheim... Maar ge kunt sowieso zowel op formulier als elektronisch blanco ( dus niet ) stemmen.

Iemand zei:
Merkwaardig dat ge wenst de discussiëren met een rechtenstudent daarover.
Ik trek mijn conclusies. :)

ik kan niet rieken of dat iemand rechten studeert of niet en wat bubba zelf zegt,
stemgeheim.

je moet een stem uitbrengen, of het nu blanco is of niet

Bubba

Legacy Member
NiXiE zei:
ik kan niet rieken of dat iemand rechten studeert of niet en wat bubba zelf zegt,
stemgeheim.

je moet een stem uitbrengen, of het nu blanco is of niet

Stemgeheim wil niet zeggen dat je een stem moet uitbrengen. Het wil zeggen dat jouw voorkeur geheim is, of die voorkeur nu gaat naar niet stemmen of naar stemmen op partij x.

Niet stemmen (dus zelfs u kaartje niet in de computer steken) == blanco stemmen. Uw stem zal in beide gevallen niet geregistreerd zijn en zal niet meetellen in het eindresultaat. Er zal dus geen enkele partij beter of slechter van worden.

Faun

Legacy Member
Net 40 minuten gaan lopen na een blokdagje. Ontspannend.
Nu spaghetti + douche .. hmm

Bubba

Legacy Member
Het is min of meer tegen mn eigen kar, maar ik vond het gewoon een goeike: :p

Een Antwerpse en een Limburgse soldaat klimmen 's avonds over de muur van de kazerne om pinten te gaan pakken in het dorp.

Als zij terugkomen zien ze dat een schildwacht patrouilleert.
De Antwerpenaar sluipt omzichtig door het struikgewas maar trapt op een tak.
"Wie daar?" roept de schildwacht.

De Antwerpenaar is echter bij de pinken en roept: "Woef, woef!"

Even later trapt de Limburger op een takje. "Wie daar?" roept de schildwacht..
Waarop de Limburger "Ich ben ook een hoooond".

Muscleduck

Legacy Member
Deze middag in de BGC winkel legde ik het probleem uit dat miojn volumemeter niet werkt.
Die vent gaat dus mijn volume opzoeken.
"Ah maar dat is normaal, je hebt geen limiet meer."
"Ik weet het, maar normaal moet ik mijn verbruik toch nog zien."
"Je zit deze maand aan 400GB, 400.000MB dus ... geschift. Sorry dat ik het zeg maar ... geschift"
Zijn gezicht was priceless. Ik wou nog zeggen "ja veel Linux distro's" maar 'k heb gewegen :)

stoomboot

Legacy Member
Muscleduck zei:
Deze middag in de BGC winkel legde ik het probleem uit dat miojn volumemeter niet werkt.
Die vent gaat dus mijn volume opzoeken.
"Ah maar dat is normaal, je hebt geen limiet meer."
"Ik weet het, maar normaal moet ik mijn verbruik toch nog zien."
"Je zit deze maand aan 400GB, 400.000MB dus ... geschift. Sorry dat ik het zeg maar ... geschift"
Zijn gezicht was priceless. Ik wou nog zeggen "ja veel Linux distro's" maar 'k heb gewegen :)

Hoeveel gewegen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan