Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[LRRP]

Legacy Member
BumbleBee zei:
:( Was aan joggen en er liep een gezin ******** voor me, je weet wel mama, papa en een heel nest kinderen, die het hele pad blokkeerden.
Ik zei heel vriendelijk pardor zodat ik er voorbij kon, dat hebben ze dan maar na een hele ruttemetut in hun taaltje gedaan.

Date of Birth
23/08/92 (16)
Verstand komt met de jaren zeker.
Ge hebt niet verstaan wat die mensen zeggen. Hoe kunt ge dan 100 % zeker weten dat die over u bezig waren? Mss zeiden ze tegen hun kinderen dat ze opzij moesten gaan :unsure:

paarsbloed

Legacy Member
Ze kunnen dat in het Nederlands, of desnoods Frans ook zeggen, maar dan zouden ze moeite doen he :)

-Steve-

Legacy Member
Als ge hier woont moogt ge onze taal spreken ook imo. Nederlands is misschien niet zo simpel voor hen maar Frans kunnen ze meestal al. Als ze dan vinden dat ze hun taal moeten gebruiken, dan doe ik ook geen moeite om in het Frans te beginnen.

J.F.

Legacy Member
Mijn ergernissen van vandaag, het zijn er een heleboel :p
Vakantiejob @ sportwinkel:

- "Zijn hier solden op?" (Hangt er een knalrood kaartje aan met 30% >.< En dat meer dan eens!)
- "Wat is mijn maat?" (Hoe moet IK weten wat UW maat is?)
- "Is hier ook solden op?" (Een broek van ocharme 7 euro.) "Nee." "Ah, dan pak ik die niet."
- Mensen, als ge nieuwe schoenen komt passen, was dan aub u voeten, bah!
- Mensen die 5416451x willen nachecken of ik hen wel de juiste maat meegeef, alsof ik retarded ben. (Ja, dat is zeker hun volste recht, maar na de zoveelste keer krijgt ge er het schijt van.)
- Mensen die alles maar in de pashokjes laten slingeren, en er gewoon echt een stal van maken. Nee, ik ben niet lui en ik weet dat het normaal is als ge al eens iets op een verkeerde plaats hangt of al eens iets gewoon ergens zet. Daar zijn verkoopsters voor. Maar hoe het er soms bij ligt, is erover.
- Fransen die Frans beginnen praten en het maar normaal vinden dat ik dat ook zou moeten kunnen.

Ja, ik ben het werken een beetje beu :p

[LRRP]

Legacy Member
gizmo666 zei:

paarsbloed zei:
Ja.
Frans of Nederlands is iets dat ze moeten leren als ze hun hier komen vestigen.

Ik geef nu maar een voorbeeld.
Als gij naar een ander land bv china emigreert. Gaat gij dan direct in het chinees antwoorden? Weet gij al hoelang die mensen in het land verblijven?

Oordeel niet over mensen die je niet kent.

KiPpIe

Legacy Member
[LRRP];11899752 zei:
Ik geef nu maar een voorbeeld.
Als gij naar een ander land bv china emigreert. Gaat gij dan direct in het chinees antwoorden? Weet gij al hoelang die mensen in het land verblijven?

Als ik naar een ander land emigreer zal ik dit via de officiële weg doen en zal ik zeker zien dat ik op voorhand al een basis van de landstaal ken.

paarsbloed

Legacy Member
[LRRP];11899752 zei:
Ik geef nu maar een voorbeeld.
Als gij naar een ander land bv china emigreert. Gaat gij dan direct in het chinees antwoorden? Weet gij al hoelang die mensen in het land verblijven?

Oordeel niet over mensen die je niet kent.

Maar dat is het net, vaak wonen die hier gewoon al jaren en kunnen die geen Nederlands/Frans. Ik oordeel daar wel over, omdat het gewoon normaal is dat je de taal kan. Binnen het jaar kan je prima uit de voeten in het Nederlands, kijk naar mijn schoonzus. Italiaanse van afkomst, woont hier nog geen jaar en spreekt vlot frans en Nederlands begint ook te lukken.

Ik geef je wel gelijk dat als ze hier net wonen dat je hen dat nog vergeeft, maar op uw logica afgaande kan je iedereen gaan vergeven, want ze wonen hier misschien nog maar net. Misschien wonen ze hier al jaren en zijn ze, net als zovelen, te tam om een andere taal te leren.

[LRRP]

Legacy Member
paarsbloed zei:
Maar dat is het net, vaak wonen die hier gewoon al jaren en kunnen die geen Nederlands/Frans. Ik oordeel daar wel over, omdat het gewoon normaal is dat je de taal kan. Binnen het jaar kan je prima uit de voeten in het Nederlands, kijk naar mijn schoonzus. Italiaanse van afkomst, woont hier nog geen jaar en spreekt vlot frans en Nederlands begint ook te lukken.

Ik geef je wel gelijk dat als ze hier net wonen dat je hen dat nog vergeeft, maar op uw logica afgaande kan je iedereen gaan vergeven, want ze wonen hier misschien nog maar net. Misschien wonen ze hier al jaren en zijn ze, net als zovelen, te tam om een andere taal te leren.

Zovelen?
Ik ben vandaag in 2 turske cafés gaan leveren. Die zaten daar allemaal turks te spreken. Maar als ge daar iets vraagt, krijgt ge daar een antwoord in ''perfect'' nederlands.
Er zijn idd een paar rotte appels die te tam zijn om nederlands te leren/te gaan werken. Maar er zijn zeker evenveel autochtone rotte appels hoor.

Ruben666

Legacy Member
paarsbloed zei:
Ja.
Frans of Nederlands is iets dat ze moeten leren als ze hun hier komen vestigen.

Het Nederlands is duidelijk niet je moedertaal, ben jij dan ook zo een allochtoon? :unsure:

;)

BumbleBee

Legacy Member
[LRRP];11899677 zei:
Date of Birth
23/08/92 (16)
Verstand komt met de jaren zeker.
Ge hebt niet verstaan wat die mensen zeggen. Hoe kunt ge dan 100 % zeker weten dat die over u bezig waren? Mss zeiden ze tegen hun kinderen dat ze opzij moesten gaan :unsure:

Wat doe dat nu terzake? ( die verjaardag ).
Je zag aan hun gezichtuitdrukking heel duidelijk dat ze met veel tegenzin uit de kant gingen.
Anders zou ik het ook niet zo posten.

stelly

Legacy Member
BumbleBee zei:
Wat doe dat nu terzake? ( die verjaardag ).
Je zag aan hun gezichtuitdrukking heel duidelijk dat ze met veel tegenzin uit de kant gingen.
Anders zou ik het ook niet zo posten.

Misschien waren ze gewoon enorm verschoten van u te zien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan