Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ZackWhite

Legacy Member
Xirtanneke zei:
a) Dendermonde ligt in België. Dit was in Amerika. Logisch dat Dendermonde je meer raakt.

b) Ik had het niet over Amerika eigenlijk, sinds ik laatst checkte hebben ze daar nog geen overvloed aan kinderen.

c) Het is misschien gemeen wat ik zeg, maar het klopt toch... Moeten we nu echt zo politiek correct zijn om te ontkennen dat 1/1 verliezen erger is dan 1/13...

1/1 verliezen? :wtf:

FroFro

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Je enige kind verliezen tov 1 kind van de 13 ofzo.

En gij denkt serieus da mense da minder erg gaan vinden onder het mom van "ach, kheb er nog 12"? :lol: Moron.

Xirtanneke

Legacy Member
FroFro zei:
En gij denkt serieus da mense da minder erg gaan vinden onder het mom van "ach, kheb er nog 12"? :lol: Moron.

Uiteindelijk wel. Niet onder het mom van "ach, ik heb er nog 12", maar in mijn ogen is het inderdaad erger je enig kind te verliezen dan 1 van je vele kinderen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Uiteindelijk wel. Niet onder het mom van "ach, ik heb er nog 12", maar in mijn ogen is het inderdaad erger je enig kind te verliezen dan 1 van je vele kinderen.

Echt echt echt echt ECHT niet.

FroFro

Legacy Member
Als ge er maar 1 hebt zegde toch gewoon "Better luck next time!" en ge maakt een nieuw? Juist hetzelfde!

Dennoman

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Uiteindelijk wel. Niet onder het mom van "ach, ik heb er nog 12", maar in mijn ogen is het inderdaad erger je enig kind te verliezen dan 1 van je vele kinderen.
Ma wtf :lol:

Hoe stom (ja kom hé meisje, nu kom je toch wel zo over) is het niet om te denken dat liefde deelbaar is door de hoeveelheid kinderen? Als je 1 kind hebt, hou je dus 13 eenheden ervan en als je 13 kinderen hebt slechts 1 eenheid per kind?

Volgens uw logica zou het verdorie zelfs minder erg zijn 1 kind te verliezen dan één van de zovelen. Ahja, want als je één kind hebt, betekent dat dat je kinderen kunt krijgen, dus mag je er een nieuw maken als het sterft :applause:

Bubba

Legacy Member
Dennoman zei:
Eeeeehhmmm... yeah...

Anyway: het is wel een feit dat we het ons massaal aantrokken toen de steekpartij in Dendermonde zich had voltrokken, maar dat is normaal. Veel mensen kennen altijd wel iemand die een kind in zo'n crèche had en dan is zoiets toch stof tot nadenken. Het is vooral de manier waarop wij naar Amerika kijken die bepaalt hoe wij naar dit incident kijken. Het zijn Amerikanen, en "Amerikaan" plus "geweer" of "potentiële moordenaar" zijn volgens veel Europeanen gewoon synoniem met elkaar.

't Is moeilijk om te zeggen waarom, maar Dendermonde heeft me inderdaad meer gedaan dan dit nieuws.

Het heeft mij eerlijk gezegd allebei evenveel gedaan: niks. Ik begrijp niet echt hoe je kan meevoelen met mensen die je toch niet kent. Ik heb dan altijd zoiets van "ja, shit happens hé.".

Xirtanneke

Legacy Member
Is mijn mening gewoon. Ik beweer nooit dat mijn mening de juist is ofzo en vaak is mijn mening onrechtvaardig. Hier in de straat is onlangs (maand of 3 geleden) een kind onder een radiator gekomen. Toen ik de foto in de krant zag, zei ik bij mezelf: "Damn, dat was nog een schattig kindje, ik had het minder erg gevonden als het een lelijk kind was!"

Ik weet dat dat een domme redenering is, maar uiteindelijk verandert dat niks aan mijn mening.

FroFro

Legacy Member
Dennoman zei:
Ma wtf :lol:

Hoe stom (ja kom hé meisje, nu kom je toch wel zo over) is het niet om te denken dat liefde deelbaar is door de hoeveelheid kinderen? Als je 1 kind hebt, hou je dus 13 eenheden ervan en als je 13 kinderen hebt slechts 1 eenheid per kind?

Volgens uw logica zou het verdorie zelfs minder erg zijn 1 kind te verliezen dan één van de zovelen. Ahja, want als je één kind hebt, betekent dat dat je kinderen kunt krijgen, dus mag je er een nieuw maken als het sterft :applause:


Is da dan nog een meiske? O,o damn, bitches nowadays R st00pid

SweetEmmaRose

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Is mijn mening gewoon. Ik beweer nooit dat mijn mening de juist is ofzo en vaak is mijn mening onrechtvaardig. Hier in de straat is onlangs (maand of 3 geleden) een kind onder een radiator gekomen. Toen ik de foto in de krant zag, zei ik bij mezelf: "Damn, dat was nog een schattig kindje, ik had het minder erg gevonden als het een lelijk kind was!"

Ik weet dat dat een domme redenering is, maar uiteindelijk verandert dat niks aan mijn mening.

:rofl::rofl::rofl:

Dennoman

Legacy Member
BuBbA zei:
Het heeft mij eerlijk gezegd allebei evenveel gedaan: niks. Ik begrijp niet echt hoe je kan meevoelen met mensen die je toch niet kent. Ik heb dan altijd zoiets van "ja, shit happens hé.".
Tja, verschil van instelling zeker. "Meeleven" gaat ook maar zo ver natuurlijk. Ik kan het schijt krijgen van die gigantische circussen die de media daar dan rond gaat organiseren. Het belangrijkste is gewoon dat de dader gevat is en de families in stilte hun verlies moeten verwerken. Daar hebben ze niemand bij nodig. Het laatste wat ik zou willen als ik een kind verloor, zou een micro van de VTM onder mijn neus zijn.

Het is imo zeker geoorloofd om het u aan te trekken en er eens even serieus niet goed van te zijn, maar dat wilt niet zeggen dat je clichés als "ik weet hoe ze zich voelen" in het rond moet strooien, want tenzij je hetzelfde hebt meegemaakt kun je je dat gewoon niet inbeelden.

Zelfs al heb je iets soortgelijks meegemaakt, ieder mens heeft zijn eigen manier om iets te beleven, dus kun je je nooit verplaatsen in iemands belevingswereld.
Xirtanneke zei:
Is mijn mening gewoon. Ik beweer nooit dat mijn mening de juist is ofzo en vaak is mijn mening onrechtvaardig. Hier in de straat is onlangs (maand of 3 geleden) een kind onder een radiator gekomen. Toen ik de foto in de krant zag, zei ik bij mezelf: "Damn, dat was nog een schattig kindje, ik had het minder erg gevonden als het een lelijk kind was!"

Ik weet dat dat een domme redenering is, maar uiteindelijk verandert dat niks aan mijn mening.
Doe je het nu om te lachen of "doe je een Wiffy" as in: normaal postgedrag vertonen en dan plots compleet van de pot gerukte random stommiteiten op 't forum pleuren? Recht van vrije meningsuiting gaat maar zo ver hé kindje. Het is toch straf dat iemand die in gedachten geilt op twaalfjarige meisjes (en er uiteraard geen porno van verzamelt of er iets mee doet, dat is iets anders) eerder de kans loopt om in de bak te vliegen dan iemand die het "minder erg" vindt dat lelijke kindjes derdegraads brandwonden oplopen onder een radiator.

Koel maar een paar dagen af voor ge u nog belachelijker maakt.

Tha_nOn

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Is mijn mening gewoon. Ik beweer nooit dat mijn mening de juist is ofzo en vaak is mijn mening onrechtvaardig. Hier in de straat is onlangs (maand of 3 geleden) een kind onder een radiator gekomen. Toen ik de foto in de krant zag, zei ik bij mezelf: "Damn, dat was nog een schattig kindje, ik had het minder erg gevonden als het een lelijk kind was!"

Ik weet dat dat een domme redenering is, maar uiteindelijk verandert dat niks aan mijn mening.

dat (en dat van die 1 op 13 kinderen) zijn dingen die ge zegt zolang het niet over uw eigen familie gaat of over uw eigen kinderen
tis gemakkelijk om zo te reageren als het u eigenlijk ni veel doet (en ja dan zijn er veel mensen die meer emotioneel gaan zijn bij een schoon kindje ipv een lelijk, zolang ze er maar gene band mee hadden)

als het u eigen kind is zijt ge sowieso verscheurd van verdriet, hoeveel andere kinderen ge nog hebt of niet

wat wel waar is, is dat mensen die hun enige kind verliezen vaak in ne veel diepere put vallen, als ge nog kinderen hebt dan probeert ge voort te gaan en uw best te doen om te zorgen voor uw andere kinderen en kunt ge u daar een beetje aan optrekken, da betekent niet dat ge het minder erg vind, da blijft evenveel zeer doen maar ge laat u minder gaan

Xirtanneke

Legacy Member
Leven jullie je niet te fel in in de leefwereld van anderen? Persoonlijk als ik zo'n nieuws hoor heb ik iets van: "Ach, erg voor hen." Maar eigenlijk geef ik er totaal niks om. Vandaar mijn redenering. Als ze er nog overhebben: goed voor hen, als ze er geen meer overhebben: spijtig voor hen!

Voor je me nogmaals dom gaat noemen of me gaat vertellen van me 'in hun leefwereld' in te leven: het kan me niet schelen, waarom zou ik me slecht moeten voelen omdat anderen zich slecht voelen etc. Ik leef mee met mensen die ik ken. Dat is vaak al zwaar genoeg.

Xirtanneke

Legacy Member
Tha_nOn zei:
dat (en dat van die 1 op 13 kinderen) zijn dingen die ge zegt zolang het niet over uw eigen familie gaat of over uw eigen kinderen
tis gemakkelijk om zo te reageren als het u eigenlijk ni veel doet (en ja dan zijn er veel mensen die meer emotioneel gaan zijn bij een schoon kindje ipv een lelijk, zolang ze er maar gene band mee hadden)

als het u eigen kind is zijt ge sowieso verscheurt van verdriet, hoeveel andere kinderen ge nog hebt of niet

wat wel waar is, is dat mensen die hun enige kind verliezen vaak in ne veel diepere put vallen, als ge nog kinderen hebt dan probeert ge voort te gaan en uw best te doen om te zorgen voor uw andere kinderen en kunt ge u daar een beetje aan optrekken, da betekent niet dat ge het minder erg vind, da blijft evenveel zeer doen maar ge laat u minder gaan

Voila, hier kwam het op neer, maar dit is beter uitgelegd :)

Dennoman

Legacy Member
Xirtanneke zei:
..., maar dit is beter uitgelegd :)
Een beetje wel ja...

U sterk houden voor het welzijn van uw andere kinderen: akkoord, maar het minder erg vinden dan het verliezen van uw enig kind? Neen.

Tha_nOn

Legacy Member
Dennoman zei:
Een beetje wel ja...

U sterk houden voor het welzijn van uw andere kinderen: akkoord, maar het minder erg vinden dan het verliezen van uw enig kind? Neen.

dat zeg ik dan toch ook net? :sop:
(en het is wel wa mensen zeer gemakkelijk zeggen, van ach ge hebt er toch nog 3 ofzo:p, maar again das alleen maar als ze zelf geen band hebben met die familie ofwel enorm ongevoelig/naief zijn)

Xirtanneke

Legacy Member
Dennoman zei:
Het is toch straf dat iemand die in gedachten geilt op twaalfjarige meisjes (en er uiteraard geen porno van verzamelt of er iets mee doet, dat is iets anders) eerder de kans loopt om in de bak te vliegen dan iemand die het "minder erg" vindt dat lelijke kindjes derdegraads brandwonden oplopen onder een radiator.

Koel maar een paar dagen af voor ge u nog belachelijker maakt.

Bij lelijke kindjes (waar ik geen band mee heb) vind ik het nog erg. Voor hun en hun ouders! Maar als ik moet kiezen tussen een lelijk kind of een mooi kind wat brandwonden krijgt, zou ik hopen dat het geen van beide zou moeten zijn, maar moest ik er bvb 1 kunnen redden uit een brandend huis, zou ik het mooie kindje kiezen! En ik denk heel veel mensen (hoofdzakelijk onbewust).

Gromme

Legacy Member
Al een 9-tal dagen hoofdpijn aan een stuk. Naar de dokter geweest en die zei dat het of van mijn verkoudheid komt of het komt vanuit mijn kaak. Hij denkt dat mijn kaak een beetje uit z'n scharnier komt (ofzoiets).

Die hoofdpijn is echt ergerlijk... niet heel hard maar gewoon continue.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan