antimaterie is nogal complex, laat ik het zo stellen... stel je hebt een elektron, dat heeft een negatieve lading (weet niet meer juist hoe hoog die exact is, zoek dat maar eens op). Er bestaat dan zoiets als een anti-elektron, dat heeft dan een even grote positieve lading als dat een elektron een negatieve heeft. Ze noemen dat anti-elektron trouwens een positron. Het fundamentele verschil zit hem in de quarkstructuur, maar hoe dat nu juist zit weet ik ook niet helemaal.
Een speciale eigenschap van materie en antimaterie is dat als ze met elkaar in contact komen ze nuja, anihileren, ofte volledig omgezet worden van massa naar energie.
Ik dacht dat je in zekere zin mocht stellen dat een anti-deeltje een soort van negatieve massa heeft. Wat was nu de clue van mijn vorige post? Er zijn namelijk veel fysici die vermoeden dat materie en antimaterie elkaar afstoten in plaats van aantrekken wanneer het over gravitationele aantrekking gaat...
Antimaterie is al vrij ingewikkelde fysica, dus ik kan me hier wel hier of daar een beetje vergissen, verbeter me dan maar gerust...