Archief - Horizon: End Day

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
wat een leuke verantwoordelijk
"sleutel om" => univerisum weg? ^_^

D@SîR0

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
wat een leuke verantwoordelijk
"sleutel om" => univerisum weg? ^_^

ge moet maar is naar de belachelijk slechte film "black hole" zien :sleep:

ik denk dat dat wel de meest onrealistische ondergang is

Conqie

Legacy Member
D@SîR0 zei:
ge moet maar is naar de belachelijk slechte film "black hole" zien :sleep:

ik denk dat dat wel de meest onrealistische ondergang is

maar wel de stoerste :cool: , vertel dat na zeg

Exorikos

Legacy Member
Leso Varen zei:
Zou dat zwart gat theoretisch gezien mogelijk zijn?

Theoretisch, misschien, maar ik acht het onwaarschijnlijk, aangezien de zwarte gaten die ze nu produceren echt heel snel terug weg zijn.

Kill0rBee

Legacy Member
Quilombo zei:
:offtopic: is dat filmke eigenlijk wel legaal om zomaar te delen.. ?

Ik dacht dat Google de rechten van BBC beelden had opgekocht, zodat ze online mochten worden geplaatst. Maar ik twijfel eerlijk gezegd tussen google of youtube. Maarjah, op 1vd2 of beidde moogde dus legaal filmkes van BBC uploaden. Dus topgear en reportages, ect.

Ontopic: 'k Heb dat een dik jaar geleden op Canvas al is gezien, toen het begin gemist. Leuk om nog is te zien hoe ik zou kunnen sterven. :oink:

EDIT:
slash zei:
die vrouw zegt 500 meter die man zegt 500 feet = 150meter ofzoiets

Toen die vrouw da zei bedoelde ze 500m wanneer hij aan land zou komen. Die man zei dat hij nu (nu = ergens in 't midden van de oceaan) al ongeveer 150ft hoog was en dus nog zal groeien als hij aan land geraakt.

Leso Varen

Legacy Member
Exorikos zei:
Theoretisch, misschien, maar ik acht het onwaarschijnlijk, aangezien de zwarte gaten die ze nu produceren echt heel snel terug weg zijn.
En wat gebeurt er als men in een zwart gat gaat? Verdwijn je dan?
Sorry, ik heb het al op wiki gezocht maar heb liever een deftige nederlandse uitleg.

Exorikos

Legacy Member
Leso Varen zei:
En wat gebeurt er als men in een zwart gat gaat? Verdwijn je dan?
Sorry, ik heb het al op wiki gezocht maar heb liever een deftige nederlandse uitleg.

Je ervaart zelf niks speciaals, buiten dat je er natuurlijk naartoe beweegt, maar voor mensen die buiten het zwarte gat zijn, word je uitgerokken. Wat er precies gebeurt weet ik niet, want in een zwart gat gelden andere natuurwetten.

msn797204

Legacy Member
Wat zal er volgens jullie gebeuren op 21 december 2012?

Volgens de maya's zal de wereld dan vergaan,

Het schijnt dat die datum het einde is van een periode van 26000 jaar..

OP die datum zal de aarde in het midden staan van het melkwegstelsel en zal er 'iets' gebeuren..

HOe denken jullie hierover?

http://www.daanspeak.com/Maya01.html



Ik denk eigenlijk niet echt dat er iets zal gebeuren?

Ali_

Legacy Member
Omg!

aub kom daar niet mee af. mijn leerkracht frans vorig jaar heeft daar ooit 2 lessen achter elkaar aan besteed omda de discussie op een of andere manier op het vergaan van de wereld kwam.
toch je reinste onzin!
Volgens haar was het eigenlijk helemaal niet het vergaan van de wereld, maar zou er een menselijke evolutie plaatsvinden waardoor we allemaal zullen veranderen.
Ik zat daar op de volgende manier :ironic: en zo heb ik eigenlijk altijd in haar lessen gezeten, maar er scheelde echt wel iets met da mens.

Fighting Hobbit

Legacy Member
msn797204 zei:
Wat zal er volgens jullie gebeuren op 21 december 2012?

Volgens de maya's zal de wereld dan vergaan,

Het schijnt dat die datum het einde is van een periode van 26000 jaar..

OP die datum zal de aarde in het midden staan van het melkwegstelsel en zal er 'iets' gebeuren..

HOe denken jullie hierover?

http://www.daanspeak.com/Maya01.html



Ik denk eigenlijk niet echt dat er iets zal gebeuren?

Het schijnt zouden de maya's berekend hebben dat dan de polen van de aarde zouden omkeren, op zich niets onoverkomelijks want het is al vrij vaak gebeurt, enkel voor elektronica zou dat een probleem kunnen geven. Een geoloog kan daar waarschijnlijk meer over vertellen als ik (over die shift). Ik heb mijn twijfels bij dat doemsenario eigenlijk.

D@SîR0

Legacy Member
Exorikos zei:
Je ervaart zelf niks speciaals, buiten dat je er natuurlijk naartoe beweegt, maar voor mensen die buiten het zwarte gat zijn, word je uitgerokken. Wat er precies gebeurt weet ik niet, want in een zwart gat gelden andere natuurwetten.

niks speciaals ???

ge wordt met zo'n gigantische snelheid daarnaartoe getrokken, dat alle materie bijna opbrandt. De zwaartekracht van een zwart gat is zo groot dat de druk immens is en er niets aan kan ontsnappen. maw ge zijt al lang dood eer ge nog maar in het zwart gat zelf terecht komt. Wat er daar gebeurd, heeft de mens enkel nog maar theorieën kunnen bedenken die allemaal even onwaarschijnlijk zijn

Exorikos

Legacy Member
D@SîR0 zei:
niks speciaals ???

ge wordt met zo'n gigantische snelheid daarnaartoe getrokken, dat alle materie bijna opbrandt. De zwaartekracht van een zwart gat is zo groot dat de druk immens is en er niets aan kan ontsnappen. maw ge zijt al lang dood eer ge nog maar in het zwart gat zelf terecht komt. Wat er daar gebeurd, heeft de mens enkel nog maar theorieën kunnen bedenken die allemaal even onwaarschijnlijk zijn

Dat van zelf niks speciaals te ervaren heb ik uit die docu over de information paradox.

D@SîR0

Legacy Member
ik kan niet meer op de naam komen, maar de BBC heeft een reeks gemaakt over de ruimte waarin zwarte gaten ook worden behandeld. Die kan ik u ten stelligste aanraden

Oldskooler

Legacy Member
Men vermoedt dat de kracht die zorgt voor het krimpen en uitdijnen van ons heelal, van een zwart gat afkomstig is :p. Dus mss binnen een paar miljard jaar :p

Weet het me te zeggen.

Leso Varen

Legacy Member
Ah dank u wel.
Ik heb nu ook die van de parallelle universa gezien. Met de M-theorie, zou wel graaf zijn als men echt wist of dit waar was of niet.

SenSeY

Legacy Member
msn797204 zei:
Wat zal er volgens jullie gebeuren op 21 december 2012?
OP die datum zal de aarde in het midden staan van het melkwegstelsel en zal er 'iets' gebeuren..

Wees maar gerust, de aarde draait rond het midden van het melkwegstelsel, maar bevindt zich ergens aan de buitenkant. Aangezien we op ongeveer 30,000 lichtjaar zitten van de kern zouden we zelfs tegen de lichtsnelheid daar 30.000 jaar over moeten doen. Gelukkig maar want in het midden van het melkwegstelsel zit het vol met gigantische zwarte gaten en nog wat rommel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan