Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
SenSeY zei:Wees maar gerust, de aarde draait rond het midden van het melkwegstelsel, maar bevindt zich ergens aan de buitenkant. Aangezien we op ongeveer 30,000 lichtjaar zitten van de kern zouden we zelfs tegen de lichtsnelheid daar 30.000 jaar over moeten doen. Gelukkig maar want in het midden van het melkwegstelsel zit het vol met gigantische zwarte gaten en nog wat rommel.
Leso Varen zei:Een zwart gat trekt alles aan. Maar verdwijnt alles daarin? Of worden die weggeteleporteerd?
D@SîR0 zei:niks speciaals ???
ge wordt met zo'n gigantische snelheid daarnaartoe getrokken, dat alle materie bijna opbrandt. De zwaartekracht van een zwart gat is zo groot dat de druk immens is en er niets aan kan ontsnappen. maw ge zijt al lang dood eer ge nog maar in het zwart gat zelf terecht komt. Wat er daar gebeurd, heeft de mens enkel nog maar theorieën kunnen bedenken die allemaal even onwaarschijnlijk zijn
D@SîR0 zei:het is naar alle waarschijnlijkheid maar 1 supermassive black hole. gezien de aantrekkingskracht die die dingen hebben is het een anomalie dat ze naast elkaar kunnen bestaan, zonder direct in elkaar op te gaan.
SenSeY zei:Volgens diezelfde docu zou de verhoging van de aantrekkingskracht naar mate je dichter komt zo sterk toenemen , dat je voeten veel harder worden aangetrokken dan je hoofd en je daardoor als het ware in stukjes wordt getrokken. Waarschijnlijk zal er op subatomair vlak nog vanalles gebeuren.
Leso Varen zei:Als ons zonnestelsel ook zo razendsnel rond de kern van de melkweg draaide, zouden wij er dan veel voelen?
Leso Varen zei:Als ons zonnestelsel ook zo razendsnel rond de kern van de melkweg draaide, zouden wij er dan veel voelen?
Als je nu met 9/10 van de lichsnelheid beweegt bvb, ehm een astronoom zou dat zien in zijn leven aan de sterrenstand maar vlg mij merkt gij daar niks van neeLeso Varen zei:Als ons zonnestelsel ook zo razendsnel rond de kern van de melkweg draaide, zouden wij er dan veel voelen?
Exorikos zei:Nee, een menselijk ichaam heeft geen probleem met snelheid, maar wel met versnelling. Het was toch dat dat je bedoelde?
D@SîR0 zei:in een quasi vacuum misschien niet, maar vanaf dat er luchtweerstand is zou ik toch niet onbeschermd boven de 250km/u willen voortbewegen tov mijn omgeving
D@SîR0 zei:wij merken het niet omdat de universele aantrekkingskracht tussen onze aarde en ons lichaam veel groter is dan die van de zon en ons lichaam.
echter moesten we rond een zwart gat cirkelen zoals de sterren in het middelpunt van ons sterrenstelsel, dan was die kracht enorm veel groter en is de kans groot dat we gewoon van de aarde worden afgetrokken.