Hmm inderdaad, moeilijke vraag. Het is immo waar wat je zegt. Hier op aarde wil toch een groot deel van de bevolking vast in hun schoenen staan. Goed studeren, carrière opbouwen, goede reputatie, huisje tuintje boompje kindje ……. Dit heeft grotendeels te maken met het feit dat de overheid dit ons zo toespeld. We denken niet verder na, omdat het nog niet van toepassing is. Wat weten we er over? Nog niets. Hiervoor is de mensheid nog niet klaar. Misschien binnen een xx aantal eeuwen oké.
Er word natuurlijk wel over gefantaseerd, is er een groter ras met een grotere intelligentie dan de mens, hoe groot is het heelal, waar komt de mensheid vandaan…. Allemaal vragen waar we nog geen antwoordt op hebben. En zolang we geen antwoorden op die vragen kunnen plakken. Zal het zo blijven dat het nu is. Wat wil je ook wij mensen zijn nog zoo jong.
Bestaat leven na de dood? Mijn antwoord is, wat is dood? Ja er is leven na de dood. Ik zou niet met het gedacht kunnen leven, dat ik maar 1 mensen leven zou hebben.
En natuurlijk moet iedereen zijn steentje bijdragen in de maatschappij. Anders zou het maar chaos zijn.
Thales zei:
kennis voor in the afterlife? maar dan moet er afterlife zijn. is er afterlife dan is er wss een god. is dit dan een test? een test voor?
het is net gelijk lost, geen antwoorden, maar veel vragen ^^
De natuur zich zelf is een god.