Archief - Gratis stuff van het federaal wetenschapsbeleid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FroFro

Legacy Member
Hoihoi,

Ik kom dit hier maar eens zeggen want kdenk dat er hier wel enkele geïnteresseerd zullen zijn :) Mijn oma kwam terug van de volksterrenwacht in Grimbergen en had een boekske 'Space Connection' meegebracht. Zeer interessant, over de ruimte en technologie enz. Nu, ik zie daar zo binnenin da da gratis uitgegeven werd door het federaal wetenschapsbeleid, dus ik ga eens kijken op die hun site.

Ik vond daar vanalles da ge gratis kon bestellen, dus kheb mij nu ook geabonneerd op Space Connection, da 5x per jaar gratis in u bus valt. Ook zag ek daar "De macrobenthosatlas van het Belgische deel van de Noordzee". Snel es opgezocht op google wa macrobenthos was (bodemdiere groter dan 1mm dus), en dan da maar es besteld. Ik verwachtte da ik een proper blaadje ging krijgen, maar nee, ik krijg vandaag ne sjieke boek van 160 pagina's, hardcover, veel prenten enz. Enfin, mooi afgewerkt waar ge in de winkel zeker 20 euro voor zou moge dokken. Eergistere besteld, vandaag in de bus.

Kvind da dus wel een prachtig initiatief, dus wil ik het hier wa meer bekendheid geven voor zij die het niet kennen. Hoogstwaarschijnlijk interesseert niet iedereen zich in bodemdieren :p (kheb het ook maar gewoon es gepakt om te testen). Maar er is wa vanalles.

Enfin, genoeg gezeverd, de site; http://www.belspo.be/belspo/home/port_nl.stm

Ge kunt wel ni zo handig zien wa al hun uitgaven zijn, enkel de laatste. Voor de rest moet ge al me trefwoorden gaan zoeken als ge iets wilt.

Kweet ni of het hier past, maar aangezien het toch iet of wat me wetenschap heeft te maken, post ik het hier maar ;)

Boris Barowski

Legacy Member
ook eens besteld :)
ziet er nog interessant uit, en ge betalen genoeg belastingen om ook eens iets gratis te krijgen :D

thanks, ik had er nog nooit van gehoord

Exorikos

Legacy Member
Besteld:
Spelen met atomen : nanotechnologie wordt volwassen
Science Connection
De macrobenthosatlas van het Belgische deel van de Noordzee
The best of e-content and e-business technologies : e-Excellence in Belgium

viewer

Legacy Member
khad mij daar vroeger al ns op geabonneerd, toen heb ik daar maar 2 exemplaren van ontvangen.

Nuja, nog maar es besteld op mijn kotadres ^^

viewer

Legacy Member
Exorikos zei:
Besteld:
Spelen met atomen : nanotechnologie wordt volwassen
Science Connection
De macrobenthosatlas van het Belgische deel van de Noordzee
The best of e-content and e-business technologies : e-Excellence in Belgium


waar vind ge die?

a242050

Legacy Member
Besteld: The best of e-content and e-business technologies : e-Excellence in Belgium

Exorikos

Legacy Member
Allemaal op mijn kotadres btw. Ben eens benieuwd wanneer ze arriveren ^^

FroFro

Legacy Member
Ty, science connection had ik nog niet gezien ^^ Space connection besta blijkbaar nemeer ( Nieuwe nummers van Space Connection worden geïntegreerd in Science Connection ) Da nr da mijn oma had meegepakt was een oud nummer.
nanotechnology ga ik ook es pakke :)

Vandaag besteld:
Science Connection (5x per jaar)
Spelen met atomen : nanotechnologie wordt volwassen
Geleerde bladen van de 17de eeuw tot 2005: welke weerklank krijgt wetenschap in de geschreven pers?
The best of e-content and e-business technologies : e-Excellence in Belgium

In totaal een stuk of 10 dingen :p Nog iets over kunst, over wereldbeelde van Geosat (of hoe noemtem), nog wa fauna van de belgische zee, nog meer benthos.. :p

FroFro

Legacy Member
science connection vinde gewoon bij 'nieuwigheden' :) de rest kunde zien in de catalogus

Dieleman_F

Legacy Member
Gevonden, kak is natuurlijk dat je niet weet wat er in de catalogus zit. En er komt steeds dat er geen referentie is gevonden, ik ga er van uit dat dat eerste is dat je moet kiezen, maar ik weet echt niet wat te kiezen :p

moehaa!

Legacy Member
hehe ik heb sienceconnection al een een jaar ofzo dat da ier aankomt, frank debosere ahd daar ooit eens iets over gezegd op het weerbericht en khad da besteld. :p

Maar ik ga zeker die andere dingen ook eens bezien en bestellen.

Dirty_Col

Legacy Member
Science connection besteld, eens zien wat er van terechtkomt :)

Mooi initiatief btw

Nibblerken

Legacy Member
Merci voor de site...
Abbo genomen op scienceconnection , ben benieuwd :)

spray-bunny

Legacy Member
thx voor de link. Ik heb hier al 20 zaken besteld.
Er staan ook heel veel rapporten op inzake drugbeleid en dergelijke, boeit me erg.

FroFro

Legacy Member
In die catalogus kunde in den onderste scrollbox zo selecteren "uitgaven" "maandbladen" of iets in dien aard :p anyhow, dan gewoon nix invulle, op zoeke durkke en ge krijgt alles in die categorie ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan