Archief - Goedkoopste belformule voor een student

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GenesisX

Legacy Member
Ik bel nu al jaren met Proximus Pay&Go, maar de laatste tijd komt mij dit toch wel erg duur uit. Zo kost het mij meer dan 10 EUR om exact 30 minuten te bellen naar een andere GSM. Alhoewel ik nu met de 'student formule' goedkoper SMS dan voorheen (10 cent ipv 15), is mijn kaart van 15 EUR opnieuw bijna helemaal leeg na wat telefoontjes en SMS'jes.

Ik vroeg me dus af wat de beste oplossing is voor een GSM van een student die buiten een tiental sms'jes per week, heel weinig belt. Maar als ik dan bel, dan is het direct een uur fzo en dan wil ik niet dat me dat een fortuin kost.

Is er een overzicht of kan iemand mij hiermee helpen vooraleer ik naar een winkel stap en zij mij daar hun aanbod aan mij voorleggen (met meestal weinig kans op een deftig abonnement of deftige formule aangezien zij maar willen verkopen)?

Alvast bedankt!

Bontus

Legacy Member
Je betaalt idd te veel.
Ik weet niet wat voor tarief ik heb bij Mobistar maar ik heb 30minuten beltijd + 100 sms, elke maand, voor 10 euro.
Als ik meer bel of sms, komt het gewoon bij de factuur.
En door getrouwheid heb ik nog 40 minuten om naar andere Mobistar nummers te bellen.

GenesisX

Legacy Member
Maar dan zit je bij TMF en Jim met goedkope sms'jes, maar wat dan met het bellen? Dat zal toch duur uitkomen? En 'k ben ook nie aan al die acties. 'k Wil gewoon een basisformule die altijd hetzelfde blijft. Maar 't mag wel zijn dat ik x aantal sms'jes of beltegoed gratis krijg bij elke herlaadbeurt fzo. Welke provider was dat ook weer die dat deed?

MetalG

Legacy Member
als je veel smsjes stuurt ga dan mobistar tempo music...

je krijgt elke maand 300 smsjes mer minimum herlaadbeurt van 10 € (banxafe).. en die 10€ kan je dan opbellen :)

maar ik kom hier goed mee toe, het kan zijn dat ik eens 20€ herlaad maar dat is zelden!

groetjes

Avenger 2.0

Legacy Member
Ik krijg bij base elke maand 60 belminuten gratis. Was toen een promo ofzo. Je moet maar eens op de site kijken of ze niets gelijkaardig meer hebben lopen.

TrickY.

Legacy Member
Bij Euphony (Mobistar) heb je voor €4/maand 1000 berichten naar alle netwerken (op gelijk welk moment.. ATAN dus) en 16 belminuten naar iedereen. Daar bovenop krijg je nog eens 30 minuten om te bellen naar mobistar/euphony-nummers.

Gentille

Legacy Member
GenesisX zei:
Ik bel nu al jaren met Proximus Pay&Go, maar de laatste tijd komt mij dit toch wel erg duur uit. Zo kost het mij meer dan 10 EUR om exact 30 minuten te bellen naar een andere GSM. Alhoewel ik nu met de 'student formule' goedkoper SMS dan voorheen (10 cent ipv 15), is mijn kaart van 15 EUR opnieuw bijna helemaal leeg na wat telefoontjes en SMS'jes.

Ik vroeg me dus af wat de beste oplossing is voor een GSM van een student die buiten een tiental sms'jes per week, heel weinig belt. Maar als ik dan bel, dan is het direct een uur fzo en dan wil ik niet dat me dat een fortuin kost.

Is er een overzicht of kan iemand mij hiermee helpen vooraleer ik naar een winkel stap en zij mij daar hun aanbod aan mij voorleggen (met meestal weinig kans op een deftig abonnement of deftige formule aangezien zij maar willen verkopen)?

Alvast bedankt!

Je kan die pay&go generation formule nemen. in het weekend en na 16 uur in de week is het 8 cent per sms en anders 12 cent. En als je per maand oplaad voor 10 euro mag je na 16 uur en in het weekend gratis sms'en.

GenesisX

Legacy Member
Tot nu toe klinkt het Mobistar Tempo Music pakket mij het beste in de oren. Waarschijnlijk door het -beperkt- aantal gratis sms'jes en ook de gratis beltijd naar gelijk welke provider.

Euphony lijkt mij ook wel aangenaam, maar ik geraak toch nooit aan 1000 sms'jes en als ik één keer bel naar iemand zit ik zo al over een uur, dus dat zou ook redelijk duur zijn.

Ondertussen zoek ik verder :).

Atrox

Legacy Member
Mijn broer zit hier altijd aan mijn oren te zagen dat ge bij Proximus een abo van 5€/de maand kunt kope + gratis sms'en etc ...

Kweet er zelf nie de details van.
Natuurlijk, als ge veel meer uitgeeft dan 5€, is da nie zo geschikt voor u :)

Mephisto

Legacy Member
Ik heb momenteel ook tempo music en ben er zeer tevreden over. Normaal herlaad ik elke maand voor 10€. Ik stuur voornamelijk smsjes en meestal kom ik toe met die 300, die 10€ is dan ruim voldoende voor te bellen. Momenteel krijg ik ook elke herlaadbeurt 300 gratis minuten (naar Mobistar en in't weekend).

Met zo acties (zoals bij Euphony) zou ik toch oppassen. Soms teken je voor een lange tijd (2jaar ofzo), terwijl het enkel de eerste x aantal maanden voordeliger uitkomt...

zipke

Legacy Member
:offtopic: weet er iemand het nummer om te zien tot hoelang de smsjes van tempo music nog geldig zijn? Ik kan het echt nergens vinden via google/mobistar site...

Thanks.

eXoz

Legacy Member
hoe verander je naar die pay en go generation, kzoek op proximus site ma kvin echt niet hoe dat ik het moet veranderen

zipke

Legacy Member
Naar da nummer bellen om ook uw belkrediet te horen zeker? En dan luisteren wat dat menske zegt? Bij mobistar is dat toch zo. Dan moet ge 5123 bellen, proximus, no idea.

[ JO ]

Legacy Member
zipke zei:
:offtopic: weet er iemand het nummer om te zien tot hoelang de smsjes van tempo music nog geldig zijn? Ik kan het echt nergens vinden via google/mobistar site...

Thanks.

als ge via banxafe herlaad voor 10 euro, dan kunde op u gsm naar deeltje mobistar gaan --> m-bansafe --> laatst betaald, en dan krijge een smske met de 3 laatste keren wanneer ge herladen hebt..

anders kunde da bijna nergens zien volgens mij

en bij mij blijft da meestal een maand en een paar dagen/week btw..

russian

Legacy Member
Internationale berichten blijven enorm duur. Ik betaal slechts 10 cent voor een internationaal bericht (normale tarieven zijn een halve euro lol), omdat ik een SIM kaart heb ondergebracht onder een holding van een overheidsbedrijf :p.

Mephisto

Legacy Member
@Zipke

Mijn smsjes blijven er alleszins langer opstaan dan een maand. Als ik er over heb en ik herlaad opnieuw, staan ze er alvast toch nog een tijdje op.

Om te weten hoeveel ik er nog heb gebruik ik *123*# btw, moet je niet naar die madam luisteren. :)
Als je naar #155# belt, kan je ook de datum vragen van je laatste herlaadbeurt, dan heb je toch een idee hoe lang ze nog (zeker) geldig blijven.

Gentille

Legacy Member
Atrox zei:
Mijn broer zit hier altijd aan mijn oren te zagen dat ge bij Proximus een abo van 5€/de maand kunt kope + gratis sms'en etc ...

Kweet er zelf nie de details van.
Natuurlijk, als ge veel meer uitgeeft dan 5€, is da nie zo geschikt voor u :)

Ja mijn pa heeft daar ook een telefoon over gehad. Het is een actie voor 18 maanden. Voor de weinige bellers dan.

chosen1

Legacy Member
ik heb al efkes pay&go generation en kheb daar geen klachten over!

indien ge 10€ op een maand op doet zou ik zelfs zeggen dat dit de beste formule is aangezien ge dan gratis sms't na 4u en in het weekend!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan